Verliefd op getrouwde man

07-06-2011 03:30 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf in een moeilijke situatie gezet.

Ik heb in juli 2010 via internet een man leren kennen, die mij weer heeft laten geloven wat liefde is. Hij is stapelgek op mij, en we spreken elkaar iedere dag. Alleen nu komt het: Hij is getrouwd.

Na twee maanden zegt hij mij dat hij wil scheiden. Dit traject zou 8 maanden duren. Ondertussen zijn zij uit elkaar gegaan, maar na 3 maanden vertelde hij dat zij weer samen wonen omdat hij anders het huis kwijt raakt als zij NU gaan scheiden.

Hij heeft mij verteld dat zij sinds dat hij mij kent ook geen seks hebben gehad, niet samen slapen en ook niet dingen samen doen. Hij is aan het wachten totdat zij zegt: Ok, laten we er mee kappen.

Vorige week heeft hij haar al verteld dat hij niet meer verliefd is op haar. En hij wou vandaag de scheiding weer te sprake stellen, maar hij kon het niet omdat zij zo verdrietig was.

Het knaagt mij van binnen dat zij weer 4 maanden samenwonen, ook al gebeurt er niks tussen hun. Zij denkt namelijk dat alles weer goedkomt. Ik heb hem gezegd dat hij haar niet zo lang voor de gek moet houden.

Kan ik na 11 maanden van hem eisen om te scheiden, of moet ik hem daar in meer tijd geven ?
quote:eleonora schreef op 09 juni 2011 @ 09:23:

Jij kunt toch niet voor een ander voelen of denken?

Ik denk zo vaak 'hoe is het mógelijk!' maar dan blijkt, het is mogelijk.

Dat heb ik echt al lang geleden losgelaten hoor, me verbazen over dit soort dingen. Het gebeurt zó vaak en zelfs bij mensen die altijd riepen dat het hun niet gebeuren zou. Ook dat lees je vaak op het forum.

Je kunt niet voor een ander bepalen wat te denken of te voelen.

Eens. Ik kan wel bepalen hoe ik er tegenaan kijk.

Ze moet het ook zelf weten, hoor. Ik oordeel er wel over maar ik véroordeel haar nou niet zozeer direct. Tenslotte is zij degene die er het meeste hinder van ondervindt en niet ik. Ik heb er verder niks mee te maken en daar ben ik ook heel blij om.

Ik denk juist nooit 'hoe is het mogelijk'.

Alles is zo'n beetje mogelijk in het leven. Wat dat aangaat, verbaas ik me nergens meer over. Al járen niet meer.

En ik kan rustig blijven roepen dat het mij nooit zal overkomen want ik ben 0% van plan me ooit in zo'n wespennest te steken.

Bij mij is het belangrijker dat ik iemand voor mezelf heb dan dat ik gevoelens voor iemand heb. En dan bedoel ik als ik een keuze zou moeten maken tussen die twee, kies ik voor het eerste.

Dat is een redelijk sterke garantie dat ik dat altijd zal blijven kunnen roepen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik help het je hopen Shahla, ik zeg echt nooit meer nooit.
quote:LJean schreef op 09 juni 2011 @ 09:29:

Maar als ik erover nadenk. Kan zijn vrouw het ook niet beter weten dat haar man al ik weet niet hoe lang buiten de pot pist? En dan ook nog op zo'n manier. Het is niet alsof de man een keer een slippertje heeft gemaakt, maar hij heeft een echte affaire, een zogenoemde relatie met TO.De vrouw zou het moeten weten maar dat moet echt niet van de minnares komen. Wat kan zij zeggen? Daar kan toch alleen maar info vandaan komen met details die dan helemaal een klap in het gezicht zijn? Het komt al hard aan als iemand het vertelt die er verder part noch deel aan heeft.
quote:eleonora schreef op 09 juni 2011 @ 09:39:

Ik meestal ook niet maar hier ben ik echt 100% zeker van, anders zou ik het niet zeggen. Ik heb nooit een relatie gehad met een getrouwde man en die ga ik ook nooit krijgen. Ik wíl het namelijk niet.

Ik kan me namelijk over een verliefdheid heen zetten. Ik kan me er niet overheen zetten dat ik iemand zou moeten delen.

Ik roep al minstens tien jaar op dit forum, van tijd tot tijd als het zo uitkomt, dat ik nooit een relatie zal hebben met een getrouwde man.

Dat klopt nog steeds.
quote:shahla schreef op 09 juni 2011 @ 09:15:

Daarom schreef ik ook dat ik dat niet begrijp. Waarom vrouwen dan toch doorgaan. Ik weet dat er boeken vol over geschreven zijn en het forum hier staat er ook vol mee. Ik weet heel veel over een x aantal thema's, ook omdat ik er ervaring mee heb.

Dit onderwerp echter heb ik altijd heel bewust buiten mijn ervaringen gehouden. Ik zou nooit een relatie starten met een man die getrouwd is of een relatie heeft. En mocht ik het niet weten, zodra ik het wel zou weten, kap ik ermee.

Ik ben namelijk iemand die absoluut niet van plan is een man te delen. Dat trek ik niet. Ik wil iemand voor mij alleen. Ik wil de enige zijn voor die persoon. Als dat niet kan, wil ik die hele man niet. Ik begrijp niet dat andere vrouwen dat niet net zo kunnen zien en voelen. Wat maakt dat een vrouw wel bereid is een man te delen.als je een man niet helemaal kan krijgen zijn vrouwen zelfs bereid om dan genoegen te nemen met een stukje van hem... ik weet dat het weinig zelfrespecterend is, en overkomt, maar ken het wel uit ervaring.... hopelijk worden wij, die dames, ooit wakker en nemen het heft in eigen hand... tot die tijd is het vooral doorsukkelen... helaas...
Zo jammer dat er blijkbaar dan weinig zelfrespect is.

Sukkel jij ook door dan of is het meer je mening?

Ik wil veel meer van een man dan een stukje. Ik hoef heus niet elk facet van zijn leven of zijn brein, dat is weer het andere uiterste.
ik moet zeggen dat ik me met man en macht verzet, waardeer wat ik heb en zelfrespect zo ongeveer uit mijn tenen heb moeten trekken, maar ben zeker op de goede weg... '

liefde doet rare dingen met mensen... soms zo raar dat je ineens jezelf niet meer (her)kent en al helemaal verbaasd bent over je eigen gedrag... als de bril van je neus valt of word getrokken besef je dit allemaal pas...
Taktische zet: maak het gewoon uit!

Hij zit er al zover in dat hij dat vast niet kan verkroppen en bergen zal verzetten om de scheiding door te zetten en jou terug te krijgen!

Kan best een hartstochtelijke situatie worden! Leuk!
quote:eleonora schreef op 07 juni 2011 @ 20:18:

[...]

Scheiden op papier misschien, niet het fysiek uit elkaar gaan. Dat hoeft geen acht maanden te duren.

Niet waar, het is niet altijd mogelijk om ergens anders te wonen!

Was het maar zo simpel...
quote:linda0075 schreef op 08 juni 2011 @ 09:10:

[...]

Er wordt hier niet aan de kinderen gedacht, dat bedoel ik ermee!!!!!Hoezo, wat heeft het met de kinderen te maken dan?
quote:eleonora schreef op 09 juni 2011 @ 09:39:

('k zou bijna met je willen vloven )
quote:eleonora schreef op 08 juni 2011 @ 09:33:

Overigens ben ik het met de stelling 'van een getrouwde man blijf je af' niet helemaal eens.

Moedwillig een gebonden persoon los proberen te maken van partner/gezin, nee, niet cool maar als de gebonden persoon zelf initiatief neemt, uit is op een avontuur/affaire en (wat ook heel regelmatig gebeurt) niet eens zegt getrouwd te zijn, dat is mijns inziens een hele andere kwestie.

Wat niet vastzit kun je niet losmaken. Dat zít dus al los dan.

Gaan houden van iemand die al een relatie heeft en open staat voor verliefdheid etc. ook daar kun je degene die daar in

meegaat niet op aanspreken. Dat kan op zich gebeuren. Maar calculeer dan ook de optie in dat je uiteindelijk aan het kortste eind trekt, dat risico loop je in dit soort verhoudingen.

Unfair vind ik het om, zoals deze TO doet, na vele maanden stiekemigheid ineens openheid van zaken te willen gaan geven. Omdat zij niet van achterbaksheid (o.i.d.) houdt. Dat deugt

natuurlijk van geen kanten. Hou dan nu ook gewoon je mond

dicht. Die openheid is niet de zaak van een minnaar of minnares. Trek je het niet meer om tweede viool te spelen of om op veel momenten in het hele orkest niet eens voor te komen, bespreek dat dan met de vreemdganger en verbind je conclusies aan zijn/haar uitspraken.

Pijnlijk maar anderen, jou verder onbekenden, meesleuren in je ongeluk vind ik onredelijk.Helemaal mee eens, alleen vind ik meesleuren in ongeluk niet juist. (tenminste niet altijd) Veel vrouwen vinden het verder geen probleem dat de man iemand erbij heeft. (vermoeden het vaak al) Niet dat ze het leuk vinden, maar scheiden doen ze toch niet.
quote:lila01 schreef op 09 juni 2011 @ 12:20:

[...]

('k zou bijna met je willen vloven )Er is een vacature, één vloofde is nu BFF geworden.....
quote:Ksenija schreef op 09 juni 2011 @ 12:14:

[...]

Was het maar zo simpel...Ok, het is niet áltijd zo. Prima. Wel vaak.
Sowieso is het bloedlink om een verhouding te beginnen met een getrouwde man. Stel je voor dat ie tot die 2% behoort die wel voor jou kiest en zijn vrouw verlaat!! Ik kan me er echt weinig positiefs bij voorstellen want eigenlijk ken je hem niet eens goed. Je hebt hem waarschijnlijk, in de schaarse momenten die je met elkaar had alleen maar op zijn best gezien (en hij jou natuurlijk ook). Hij kan wel heel anders zijn dan je je hem had voorgesteld! Je leert elkaar alleen maar echt kennen als je veelvuldig op elkaars lip heb gezeten. Plus...niet te vergeten..als je hem dan eindelijk op je stoep hebt staan kan het zijn dat die heerlijke erotische spanning van het verbodene weg is. En dan de kinderen die hij misschien meebrengt. Je wordt in een klap gebombadeerd tot stiefloeder! En ook niet onbelangrijk...je zal hem nooit echt vertrouwen....want wat hij zijn vrouw heeft geflikt kan ie jou ook flikken. Een verhouding met een getrouwde man beginnen en hem dan ook nog eens voor jezelf willen hebben is zooooooo'n desinvestering.
quote:madelin1970 schreef op 09 juni 2011 @ 11:21:

ik moet zeggen dat ik me met man en macht verzet, waardeer wat ik heb en zelfrespect zo ongeveer uit mijn tenen heb moeten trekken, maar ben zeker op de goede weg... '

liefde doet rare dingen met mensen... soms zo raar dat je ineens jezelf niet meer (her)kent en al helemaal verbaasd bent over je eigen gedrag... als de bril van je neus valt of word getrokken besef je dit allemaal pas...

Ja, dat begrijp ik dan weer wel. Ik begrijp alleen niet dat als het zo overduidelijk is, man is bezet en je weet het, je daar dan instapt en ook in blijft zitten.

Waarschijnlijk omdat iets in mij absoluut niet zal accepteren dat er ook nog een tweede vrouw in het spel is. Dat ik niet de enige ben en dus ook niet speciaal ben voor die persoon.

Dan hoeft het van mij direct niet meer.

Als ik op voorhand weet dat iemand bezet is, begin ik er al niet eens aan. Zo iemand is voor mij totaal oninteressant.

Dat maakt trouwens ook dat ik het wel in grote lijnen eens ben met die stelling 'van een getrouwde man blijf je af'.

Je gaat niet lopen trekken aan een man die al een vrouw of een vriendin heeft. Kan hij zelf wel lekker vinden dat hij niet trouw hoeft te blijven, dat er al iets 'los' zit, wil niet zeggen dat het dan legitiem is hem te faciliteren in die gedachte en houding.
quote:Ksenija schreef op 09 juni 2011 @ 12:14:

[...]

Was het maar zo simpel...Hoezo is dat niet mogelijk? Als je echt niet meer bij iemand wilt wonen, zijn er altijd mogelijkheden te vertrekken en tijdelijk een ander klein (betaalbaar) onderkomen te vinden.
Klopt, ik ken zo een vrouw IRL. Ze heeft een soort van relatie met een getrouwde vent, ze denkt dat ze speciaal is voor hem. Hij neukt nog meer dames, terwijl zij dat niet weet.

Nee, ze denkt dat zij de enige is, terwijl hij er een heel harem op na houdt.

En dan nog thuis een vrouw... die zogenaamd op de hoogte is.

Ik zie het gebeuren en denk: sneu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven