Verliefd op getrouwde man

07-06-2011 03:30 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf in een moeilijke situatie gezet.

Ik heb in juli 2010 via internet een man leren kennen, die mij weer heeft laten geloven wat liefde is. Hij is stapelgek op mij, en we spreken elkaar iedere dag. Alleen nu komt het: Hij is getrouwd.

Na twee maanden zegt hij mij dat hij wil scheiden. Dit traject zou 8 maanden duren. Ondertussen zijn zij uit elkaar gegaan, maar na 3 maanden vertelde hij dat zij weer samen wonen omdat hij anders het huis kwijt raakt als zij NU gaan scheiden.

Hij heeft mij verteld dat zij sinds dat hij mij kent ook geen seks hebben gehad, niet samen slapen en ook niet dingen samen doen. Hij is aan het wachten totdat zij zegt: Ok, laten we er mee kappen.

Vorige week heeft hij haar al verteld dat hij niet meer verliefd is op haar. En hij wou vandaag de scheiding weer te sprake stellen, maar hij kon het niet omdat zij zo verdrietig was.

Het knaagt mij van binnen dat zij weer 4 maanden samenwonen, ook al gebeurt er niks tussen hun. Zij denkt namelijk dat alles weer goedkomt. Ik heb hem gezegd dat hij haar niet zo lang voor de gek moet houden.

Kan ik na 11 maanden van hem eisen om te scheiden, of moet ik hem daar in meer tijd geven ?
@ikkezelf: wat is er met jou aan de hand? Meestal voor je minnaressen volledig de grond in of doe je daar een poging toe. Waarom ineens zo mild?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:liefdingske schreef op 07 juni 2011 @ 03:47:

Ik geloof hem wel, tenminste dat wil ik. Maar ben ik dan niet egoistisch als ik zeg, dat hij kan terug komen als hij gescheiden is ?

Ik zit er meer aan te denken om hem deze week nog te geven, en dat ik anders die vrouw aanspreek. Ik weet namelijk wie het is op facebook.

Hij stelt het toch duidelijk constant uit???

Daar heb je het antwoord...

En waarom zou je zijn vrouw aanspreken???? (dan ben je hem sowieso kwijt)

Wat heb jij nu met haar te maken??

Ga lekker wat anders doen, als hij echt gescheiden is hoor/zie je het wel!!
quote:eleonora schreef op 07 juni 2011 @ 06:28:

[...]

Wij kennen jouw situatie wél.

We kennen 'm beter dan jij blijkbaar. Denk je dat jij de eerste bent met jouw verhaal? Je bent de zoveelste, helaas.

Jij kent deze man niet. Hij heeft je betoverd met woorden, dat is alles. Niemand kan garanderen dat zijn daden bij zijn woord gevoegd zullen worden.

Ga ermaar vanuit dat hij met zijn vrouw naar bed gaat, gewoon bij haar blijft en jij aan het lijntje wordt gehouden.

Jij bent zijn fantasiewereld, naast zijn echte leven.

Ga weer een echt leven leiden meid, serieus, wees in ieder geval zo sterk om hem te zeggen dat als hij dan echt werkelijk gescheiden is je hem wel weer eens spreekt.

Scheiden hoeft geen acht maanden te duren. Acht maanden leek lekker lang toen hij het je zei. Kon hij je fijn nog een tijdje aan het lijntje houden. Niet wetend dat jullie zo lang contact zouden hebben natuurlijk.

We hebben het hier allemaal al vele malen gelezen, geloof me, je bent geen uitzondering. En hij ook niet.

Integendeel, het kan vele jaren duren...

Maar hij heeft het niet eens gestart.
quote:linda0075 schreef op 07 juni 2011 @ 12:19:

Ik vraag me af of deze getrouwde man ook kinderen heeft??

En wat hij en jij vooral zijn kinderen dan wel niet aan doen!! Ik zou zeggen: laat deze man alleen en zoek een normale alleenstaande man!!!! Pardon???
[quote]BWitched schreef op 07 juni 2011 @ 13:41:

Als je vindt dat zijn vrouw het niet verdient om bedrogen te worden, waarom werk je er dan al 11 maanden aan mee?

Wat is er veranderd dat je nu ineens van mening bent dat zij het zou moeten weten?

Hij heeft in die 11 maanden nog niet exclusief voor jou gekozen. Waarom denk je dat hij dat nu wel gaat doen?

Ik ben niet van mening dat je per definitie van een getrouwde man af moet blijven, maar ik vraag me wel af waarom jij denkt dat deze man voor jou gaat. Dat doet hij namelijk niet. Je kan wel boos worden omdat de reacties je niet aanstaan, maar zo werkt het natuurlijk niet.[/quote]

quote:Ksenija schreef op 07 juni 2011 @ 19:27:

[...]

Integendeel, het kan vele jaren duren...

Maar hij heeft het niet eens gestart.Scheiden op papier misschien, niet het fysiek uit elkaar gaan. Dat hoeft geen acht maanden te duren.
Lieve allemaal,

Denk dat jullie nu wel al alles gezegd hebben tegen Liefdingske wat er gezegd moest worden.

De meeste zullen hebben gesproken uit ervaring (ook ik) en uit het feit dat jullie haar willen behoeden. Denk alleen dat het weinig zin heeft nog iets toe te voegen. Ze zal toch doen wat ze zelf wil. En ja..ze zal helaas haar neus gaan stoten...en ja heel veel verdriet krijgen...so be it! Alleen door het zelf te ervaren zal ze weten hoe het is en zal ze wijzer worden.

Het enige wat ik kan hopen is dat ze voldoende emphatie bezit om zijn vrouw hier buiten laat. Want inderdaad..dat is SO NOT DONE!
quote:Ksenija schreef op 07 juni 2011 @ 19:38:

[...]

Pardon???Er wordt hier niet aan de kinderen gedacht, dat bedoel ik ermee!!!!!
quote:serva schreef op 07 juni 2011 @ 20:49:

Lieve allemaal,

Denk dat jullie nu wel al alles gezegd hebben tegen Liefdingske wat er gezegd moest worden.

De meeste zullen hebben gesproken uit ervaring (ook ik) en uit het feit dat jullie haar willen behoeden. Denk alleen dat het weinig zin heeft nog iets toe te voegen. Ze zal toch doen wat ze zelf wil. En ja..ze zal helaas haar neus gaan stoten...en ja heel veel verdriet krijgen...so be it! Alleen door het zelf te ervaren zal ze weten hoe het is en zal ze wijzer worden.

Het enige wat ik kan hopen is dat ze voldoende emphatie bezit om zijn vrouw hier buiten laat. Want inderdaad..dat is SO NOT DONE!

Ook zonder de TO is dit een prima discussie onderwerp wat mij betreft. Dat zij niet meer reageert betekent niet dat er niet over doorgepraat kan worden.

Wat LD er verder mee doet moet ze zelf weten, ik denk niet dat iemand hier de illusie heeft dat wat er gezegd wordt in dit topic verschil zal gaan maken in de door haar te nemen beslissingen.
als die leugenachtige kerel echt zou willen scheiden dan had ie dat allang gedaan. TO je bent de zoveelste naieveling die erin trapt. Hou je erbuiten en meng je niet in andermans gezin. op de ruines van een kapot gezin kan je geen duurzame relatie bouwen.
Overigens ben ik het met de stelling 'van een getrouwde man blijf je af' niet helemaal eens.

Moedwillig een gebonden persoon los proberen te maken van partner/gezin, nee, niet cool maar als de gebonden persoon zelf initiatief neemt, uit is op een avontuur/affaire en (wat ook heel regelmatig gebeurt) niet eens zegt getrouwd te zijn, dat is mijns inziens een hele andere kwestie.

Wat niet vastzit kun je niet losmaken. Dat zít dus al los dan.

Gaan houden van iemand die al een relatie heeft en open staat voor verliefdheid etc. ook daar kun je degene die daar in

meegaat niet op aanspreken. Dat kan op zich gebeuren. Maar calculeer dan ook de optie in dat je uiteindelijk aan het kortste eind trekt, dat risico loop je in dit soort verhoudingen.

Unfair vind ik het om, zoals deze TO doet, na vele maanden stiekemigheid ineens openheid van zaken te willen gaan geven. Omdat zij niet van achterbaksheid (o.i.d.) houdt. Dat deugt

natuurlijk van geen kanten. Hou dan nu ook gewoon je mond

dicht. Die openheid is niet de zaak van een minnaar of minnares. Trek je het niet meer om tweede viool te spelen of om op veel momenten in het hele orkest niet eens voor te komen, bespreek dat dan met de vreemdganger en verbind je conclusies aan zijn/haar uitspraken.

Pijnlijk maar anderen, jou verder onbekenden, meesleuren in je ongeluk vind ik onredelijk.
quote:liefdingske schreef op 07 juni 2011 @ 03:30:

Na twee maanden zegt hij mij dat hij wil scheiden. Dit traject zou 8 maanden duren. Ondertussen zijn zij uit elkaar gegaan, maar na 3 maanden vertelde hij dat zij weer samen wonen omdat hij anders het huis kwijt raakt als zij NU gaan scheiden.Ooo zijn huis is belangrijker dan jij. Logisch!
Helemaal eensch met Leo.

Als een man zichzelf op een datingsite presenteert als single, vind ik niet dat de minnares schuldig is aan het bedrog. Alleen degene die in de relatie zit heeft partner iets beloofd en verantwoording af te leggen.

Aangezien jij geen partij bent in de relatie tussen hem en zijn vrouw, hoef je je er ook niet mee te bemoeien. En als je niet tegen onrechtvaardigheid kunt, had je het afgekapt zodra je wist dat ie gebonden was.
Daar denk ik toch anders over.

Zodra je weet dat zo'n man getrouwd is, in het geval van TO wist ze het na twee maanden, doe je net zo hard mee aan het bedrog.

Als je dan de relatie gewoon voortzet, heb je schijt aan andermans huwelijk.

Omdat die man schijt heeft aan zijn eigen huwelijk wil nog niet zeggen dat jij als andere vrouw c.q. geïnteresseerde kaper op de kust dan ook maar schijt aan het huwelijk of in elk geval dát huwelijk moet hebben. Om vervolgens met die man door te gaan terwijl je donders goed weet dat hij niet vrij is. Als je het niet weet, kun je er niks aan doen maar zodra je het wel weet, kun je beter direct je biezen pakken.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Kun je beter ja. Dat zeg je goed. Helaas is het kwaad dan al geschied en is men verliefd. Dan is dat bewandelen van het rechtvaardige pad ineens een stuk ingewikkelder.

Natuurlijk moet je dan nokken. De praktijk leert dat dat lang niet altijd gebeurt.

'In liefde en oorlog is alles geoorloofd' zegt het spreekwoord en hoe jammer ook, dát is de praktijk.

Hoofdzaak is: de vreemdganger is verantwoordelijk voor de teloorgang van zijn relatie. Niet de minnaar/es. Dus als er verteld moet worden dat er vreemdgegaan wordt dan is dat óók niet aan de minnaar/es.
Ik zeg inderdaad 'kun je beter' maar dat is enkel omdat het niet gebeurt. Die vrouwen gaan dan gewoon door met zo'n man. Ik zal dat nooit begrijpen. Waarom een vent die al een vrouw heeft.

Verliefd zijn maakt het op zich helemaal niet ingewikkelder. Het verandert niks aan de feiten. Die zijn nog steeds hetzelfde.

Ik snap uiteraard wat je bedoelt en ik begrijp het ook. Toch vind ik dat verliefde vrouwen die achter een getrouwde vent aan zitten eigenlijk helemaal niet zo'n moeite doen om te stoppen met zo'n man. Alsof je perse iets moet doen met je verliefdheid.

Zelfs als je weet dat er een hoop ellende op je staat te wachten, gaan mensen nog door. Tegen beter weten in.

Verwonderlijk. Als je het nou nog niet door hebt allemaal maar dit onderwerp is zo bekend hoe dat in elkaar zit en hoe dat normaliter gaat.
Sorry Shahla maar dat weet je niet, hoeveel moeite ze doen.

Ik vind dit voorbeeld, dit topic, en de 'ik ga het lekker zeggen' houding van TO ook niet verheffend maar het feit dat er boekenplanken vol geschreven worden over het minnaarschap en de pijn en moeite die het kost om los te komen van een gebonden geliefde, geeft wel aan dat het voor veel mensen een probleem is.
En over hoe het mogelijk is in deze tijd: volgens mij zaten wij ook samen in het topic van de dame die trouwde met een man ver weg, zijn kind kreeg en die nu wil scheiden omdat het hem alleen om een verblijfsvergunning gaat.

In deze tijd ook. Met álles wat daar toch genoegzaam over bekend is zou je zeggen.

Mensen moeten hun eigen fouten maken blijkbaar, ook al zijn ze al een miljoen keer door anderen voor hen gemaakt.
En als deze beste man zo'n goede vent is, gaat hij wel weg bij zijn vrouw want en hij zoekt het buiten de deur en hij wil zogenaamd scheiden. Als het echt zo'n goede vent is, laat hij haar los. Dan houdt hij haar niet meer aan het lijntje, en jou ook niet. Een echte vent die zeker van zichzelf en van zijn zaak is, hakt knopen door en wacht niet (on)geduldig totdat zij zegt, ik wil niet meer.

Als hij echt zo'n goede vent is dan.

Dan was dat datingsite gebeuren ook een foutje. Dat liegen en bedriegen ook.
Overigens, dames.

Enerzijds vind ik het absolute not done en ontzettend treurig als TO, of ieder ander in een soortgelijke situatie, de vrouw in licht. Vooral als het uit rancune gebeurt.

Maar aan de andere kant, kan zij het ook niet beter weten? Het gaat hier niet om een zoentje, maar om een heuse affaire begonnen via een datingsite.
Daarom schreef ik ook dat ik dat niet begrijp. Waarom vrouwen dan toch doorgaan. Ik weet dat er boeken vol over geschreven zijn en het forum hier staat er ook vol mee. Ik weet heel veel over een x aantal thema's, ook omdat ik er ervaring mee heb.

Dit onderwerp echter heb ik altijd heel bewust buiten mijn ervaringen gehouden. Ik zou nooit een relatie starten met een man die getrouwd is of een relatie heeft. En mocht ik het niet weten, zodra ik het wel zou weten, kap ik ermee.

Ik ben namelijk iemand die absoluut niet van plan is een man te delen. Dat trek ik niet. Ik wil iemand voor mij alleen. Ik wil de enige zijn voor die persoon. Als dat niet kan, wil ik die hele man niet. Ik begrijp niet dat andere vrouwen dat niet net zo kunnen zien en voelen. Wat maakt dat een vrouw wel bereid is een man te delen.
quote:eleonora schreef op 09 juni 2011 @ 08:55:

Mensen moeten hun eigen fouten maken blijkbaar, ook al zijn ze al een miljoen keer door anderen voor hen gemaakt.

Daar ben ik het mee eens. Dát snap ik op zich weer wel.

Dat een ieder zijn eigen proces door te gaan heeft.

Wel vind ik het een twijfelachtig gebeuren dat vroeg of laat ze allemaal sterk overwegen de vrouw in te lichten.

En altijd lijkt het er op dat het is als laatste pressiemiddel die man alsnog te krijgen waar ze op tig andere manieren er niet in zijn geslaagd.
Jij kunt toch niet voor een ander voelen of denken?

Ik denk zo vaak 'hoe is het mógelijk!' maar dan blijkt, het is mogelijk.

Dat heb ik echt al lang geleden losgelaten hoor, me verbazen over dit soort dingen. Het gebeurt zó vaak en zelfs bij mensen die altijd riepen dat het hun niet gebeuren zou. Ook dat lees je vaak op het forum.
quote:LJean schreef op 09 juni 2011 @ 09:15:

Overigens, dames.

kan zij het ook niet beter weten? Het gaat hier niet om een zoentje, maar om een heuse affaire begonnen via een datingsite.Wat bedoel je? Beter weten als in dat zij heel goed weet dat hij wel bij zijn vrouw weggaat en dat ze daarom terecht aan hem trekt, bij hem blijft?
Nee, nee. Ik bedoel. Ik heb het over het wel of niet inlichten van de vrouw.

Mijn eerste indruk toen ik de openingspost las was ook: wat ontzettend triest dat je de vrouw wilt gaan inlichten, dat doe je toch niet? Ik denk dan, bemoei je je er alsjeblieft niet mee en ga niet uit rancune dingen kapot maken.

Maar als ik erover nadenk. Kan zijn vrouw het ook niet beter weten dat haar man al ik weet niet hoe lang buiten de pot pist? En dan ook nog op zo'n manier. Het is niet alsof de man een keer een slippertje heeft gemaakt, maar hij heeft een echte affaire, een zogenoemde relatie met TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven