Bali, bomen en bos...
zondag 12 juni 2011 om 20:22
Ik weet het niet zo goed meer,
plan is deze winter voor 2-3 weken naar Bali te gaan met onze dochter (dan bijna 2).
We willen wel iets rondreizen, maar niet te veel verschillende plaatsen aan doen (max 3 hebben we in gedachten).
Maar welke?
Op ons keuze lijstje:
-Ubud, vanwege de rijstvelden
-Sanur, strand, dicht bij het vliegveld, dus korte transfertijd voor de terugvlucht
-Lovina, dolfijnen en evt. duiken
-Amed, duiken moet daar prachtig zijn, we gaan weliswaar niet heel veel duiken (want dochter is erbij dus zullen we elkaar dan moeten afwisselen).
Maar wat is nu echt een aanrader? Kunnen we bijv. in Lovina of Sanur ook makkelijk 1 duik per dag regelen, of zijn de duiklocaties dan weer zo ver weg dat je dan de hele dag op pad bent voor 1 duik?
plan is deze winter voor 2-3 weken naar Bali te gaan met onze dochter (dan bijna 2).
We willen wel iets rondreizen, maar niet te veel verschillende plaatsen aan doen (max 3 hebben we in gedachten).
Maar welke?
Op ons keuze lijstje:
-Ubud, vanwege de rijstvelden
-Sanur, strand, dicht bij het vliegveld, dus korte transfertijd voor de terugvlucht
-Lovina, dolfijnen en evt. duiken
-Amed, duiken moet daar prachtig zijn, we gaan weliswaar niet heel veel duiken (want dochter is erbij dus zullen we elkaar dan moeten afwisselen).
Maar wat is nu echt een aanrader? Kunnen we bijv. in Lovina of Sanur ook makkelijk 1 duik per dag regelen, of zijn de duiklocaties dan weer zo ver weg dat je dan de hele dag op pad bent voor 1 duik?
zondag 12 juni 2011 om 22:18
Ik raad je aan de site van Fox goed door te spitten, vooral de tabbladen met verschillende reizen niet overslaan!
De individuele rondreizen lijkt misschien veel, maar je kunt je eigen tempo bepalen en vaak ben je er maar een halve dag mee zoet.
Bali is maar klein, het zijn geen achterlijk lange reistijden zoals in Thailand.
De individuele rondreizen lijkt misschien veel, maar je kunt je eigen tempo bepalen en vaak ben je er maar een halve dag mee zoet.
Bali is maar klein, het zijn geen achterlijk lange reistijden zoals in Thailand.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 12 juni 2011 om 22:23
Ik ben zelf geen Fox fan. Zou eerder voor Riksja kids gaan als je niet in een groep wilt maar dan alleen voor de basis, vervoer en verblijf. Excusiepakketten klinkt niet aantrekkelijk. Je kunt op Bali alles zelf makkelijk regelen.
Djoser is inderdaad voor groepen maar ook dan is alleen vervoer en verblijf geregelt. Verder kun je alles zelf inplannen. Je kunt iets met de groep doen maar dat is dan je eigen keuze. Er zelf op uit gaan of met 1 ander gezin is veel praktischer.
Djoser is inderdaad voor groepen maar ook dan is alleen vervoer en verblijf geregelt. Verder kun je alles zelf inplannen. Je kunt iets met de groep doen maar dat is dan je eigen keuze. Er zelf op uit gaan of met 1 ander gezin is veel praktischer.
zondag 12 juni 2011 om 22:26
riksja kids gaat niet naar bali (alleen naar maleisie en vietnam in Azie geloof ik).
Nadeel van een groepsreis vind ik ook dat die maar een beperkt aantal vertrekdata hebben (en dat wij dan dus niet kunnen).
Dus ik neig nu naar kidsreizen en expeditiekroost &co of gewoon alleen een ticket + hotel te boeken en dan ter plekke maar te zien, pff keuzes.......
Nadeel van een groepsreis vind ik ook dat die maar een beperkt aantal vertrekdata hebben (en dat wij dan dus niet kunnen).
Dus ik neig nu naar kidsreizen en expeditiekroost &co of gewoon alleen een ticket + hotel te boeken en dan ter plekke maar te zien, pff keuzes.......
zondag 12 juni 2011 om 22:29
Wij hebben twee losse tickets geboekt, voor aankomst een wat luxer hotel vooraf gereserveerd om even lekker bij te komen, de homestay in Ubud hadden we ook vooraf vastgelegd net zoals die in Lovina, Padang Bai en Sanur hebben we op de bonnefooi ter plekke geregeld wat vrij makkelijk te regelen was. Genoeg keuze. De vrijheid vind ik echt een meerwaarde, al snap ik dat het met een kind een ander verhaal is wat je moet overwegen.
zondag 12 juni 2011 om 22:49
Wij hadden in Bali hele mooie homestays voor weinig geld, airco, warm water, balkon etc. viel echt niets van te zeggen. Met gastheren waarvoor niets teveel moeite was, uitgebreid ontbijt erbij, tips voor excursies. Soms brachten ze je naar bezienswaardigheden. Maar wil je geen contact met de mensen was het ook prima. We hebben ook twee luxe hotels gehad op het begin en het einde dat contrast is dan wel heel apart.
maandag 13 juni 2011 om 01:19
Met zo'n uk betaal je toch praktisch nergens extra? Ga voor wat jullie lekker lijkt, en houd rekening bij de excursies met de kleine, twee jaar is nog wel heel erg klein. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is bij het apenwoud een minimum leeftijd? Houdt heel veel rekening met die uk van jullie! 2 jaar is gewoon nog erg jong /klein.
maandag 13 juni 2011 om 10:27
We houden zeker rekening met onze dochter (daarom lijken mij die dagexcursies minder geschikt, dan ben je nl, soms wel echt een lange dag onderweg). En daarom spreekt een speciale kinderreis(organisatie) me ook wel aan, kunnen we gewoon kijken hoe het gaat en dan een volgende keer altidj alles nog zelf organiseren.
Nu alleen nog kiezen waar we heen gaan en met wie....
Nu alleen nog kiezen waar we heen gaan en met wie....
maandag 13 juni 2011 om 18:20
Vlieg (relatief) comfortabel met Singapore Airlines en mijdt de KLM als de pest. SQ is vele malen beter en erg servicegericht, zeker als je ook nog eens met kleine kinderen reist. (Ze krijgen zelfs tot een jaar of twee een bassinet ook al passen ze er nog maar half in.) Neem een lekker luxe en kindvriendelijk hotel en boek van daaruit de excursies.