Internet liefde..please help!

11-06-2011 22:35 646 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer 4 weken geleden een hele leuke man leren kennen via internet het was puur tuurval dus niet via een datingsite.. we hadden echt een heel erge klik en super leuke msn gesprekken.. nu heeft hij het weekend voor onze 1e date een meisje leren kennen op een feestje.. een meisje wat hij ooit 1x eerder heeft ontmoet,, en nu is hij samen met haar! ik snap als jullie nu slecht denken over hem onbetrouwbaar etc.. maar het is echt een eerlijke lieve man.. hij heeft me alles uitgelegd en ook over wat hij voelt etc... we hebben nog veel contact alleen nu meer als vrienden. Maar ik trek het zo niet meer.. ik vind m zoo leuk.. het intresseert me allang niet meer hoe hij eruit ziet of wat dan ook,.. DE klik is er gewoon heel sterk. Ik heb hem gevraagd of hij aub een keer met me wil afspreken en hij staat daar wel voor open dus volgende week gaat dat gebeuren maar nu is mijn vraag: hebben jullie aub wat tips voor mij hoe ik hem kan terug winnen ondanks zijn verliefdheid,,, ik wil hem zo graag laten zien dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt.. ik weet dat je liefde niet kan afdwingen maar ik wil graag IETS doen.

Alvast heeeeeel erg bedankt!!! liefs mariska
quote:mariska80 schreef op 14 juni 2011 @ 00:43:

@VC

Misschien kan je je donkerbruine vermoedens beter in de wc droppen ipv hier..

weet echt niet waar jij al je bevindingen vandaan haalt maar jij hebt echt een hoop shit meegemaakt

Snap dat dat niet leuk is maar misschien moet je er een keer over praten of zelf een topic openen.

Maar ik denk dat jij mij niet begrijpt en ik snap jou ook niet, dus wens je veel succes verder en wil je toch bedanken voor het meelezen.Wij begrijpen jou heel erg goed, je hebt alleen je eigen frustratie nog niet door en wij wel.
Jawel ik heb wel door dat ik gefrusteerd ben maar dat heeft weinig met die man te maken maar meer met de mensen hier die er helemaal niks van snappen en conclusies trekken uit zinnen die ik hier tik en het vaak niet eens goed lezen en ook het verhaal alleen in de grote lijnen weten.. dusjaaa dat is wel een beetje frusterend.

Maar goed, zoals ik al zei.. veel mensen zien het wel goed.. en geven adviezen waar ik iets aan heb, dus bedankt daarvoor.
Veel mensen zien het wel goed...

Iedereen probeert je gewoon te helpen hoor, kun je boos of gefrustreerd raken, maar is toch aardig dat mensen reageren op je
quote:jufdoortje schreef op 13 juni 2011 @ 19:15:

ik wil hem zo graag laten zien dat hij de verkeerde keuze heeft gemaak

Het zal wel mosterd zijn, maar waar basseer je dat op??????

En ik zou het als nieuwbakken vriendin niet zo op prijs stellen als mijn vriend met een internetvriendin af zou spreken om te kijken of dat misschien ook iets is....

Bah.quote:gaia9 schreef op 13 juni 2011 @ 19:25:

[...]

Eensch!! En ik zou zelf al niet een vent moeten die al iemand/vriendin heeft... Dat je je zo verlaagd zeg!!

Ik ben graag de enige en echte numero uno!

En dat je een vent wil die in feite bezet is...

En hier tekeer gaat terwijl mensen met goede bedoeling hun energie in je steken om je te adviseren..

Al met al: zelfde conclusie na aantal pagina's verder....
.
quote:mariska80 schreef op 13 juni 2011 @ 23:47:

Gelukkig zijn er nog een paar mensen hier die wel een normale reactie kunnen en geven en adviezen waar ik iets aan heb.

Aan de anderen die allemaal het andere meisje nu zo zielig vinden enzo gefrusteerd reageren: dat komt waarschijnlijk omdat jullie zelf ooit bedrogen zijn of een onbetrouwbare vent hebben.

Sorry hoor waarom kan je geen vriendschap hebben met een jongen die je leuk vind, hoe bekrompen is dat? Als die jongen mij echt niet wil houd het toch op voor mij of niet dan? en mijn 'verliefdheid' zal met de tijd dan ook echt wel slijten. Ik heb nergens beweerd dat ik hem ga bespringen oid.

En hoezo maak ik het makkelijk voor hem? door een keer wat hem hem te gaan drinken? wat maak ik dan makkelijk voor hem??

Stel nou, wat ik niet denk, maar STEL dat hij me zoo leuk vind dat ie toch voor mij zou kiezen, denk je dan echt dat ik daar meteen op in ga ??? jullie denken echt dat ik er als een hondje achteraan loop, dat zien jullie dan echt helemaal verkeerd!

. Om eerlijk te zijn. Nee niet bedrogen door een partner.

En al zou dat wel zijn gebeurd is dat niet de reden waarom ik zo op jou reageer.

Zielig voor dat meisje. Totaal niet. Meer zielig voor jou. Omdat jij niet eerlijk bent tegenover jezelf en zo los je geen "probleem" op.

Ik heb nogmaals nergens vermeld dat je die jongen moet vergeten. Ik heb meer aangehaald hoe je eventueel zou kunnen aanpakken om er beter uit dit te komen/ beter in de situatie te zitten.

Wat je met hem doet op zo een afspraak zijn jouw zaken.

Er is nog geen sprake van een vriendschap. Jij hebt deze persoon niet in real life gezien. En jouw insteek is geen vriendschap maar liefde. Jij wilt deze jongen echt niet als een goede vriend.

Maris. Weet je wat je moet doen? Ga met hem afspreken doe wat je echt niet kan laten. Maar echt ik kan je verzekeren dat je over een tijdje zal begrijpen ( heel spoedig zelfs ) wat ik precies bedoel.
.
quote:mariska80 schreef op 14 juni 2011 @ 00:27:

@ Ster89

En als het mijn vriend was geweest die met een ander had afgesproken dan was het mijn probleem wel geweest ja.. nogal logisch.. maar zo is het nu niet.

Ik ben niet iemand die andermans vriendje afpakt.. mijn vraag was gewoon of het mogelijk is dat iemand die nu verliefd is op iemand anders toch nog verliefd kan worden op iemand met wie hij een sterke klik heeft al is dat alleen via internet/ telefoon geweest.

Dan was het jouw probleem geweest. Nu is het andermans probleem. En jij ligt er eigenlijk niet wakker van.

Het boeit jou totaal niet.

Dus jij wilt met iemand afspreken die verliefd is op een ander?

Ik zou zeggen ( tja ik ben cynisch ) doe dat dan.

Kijk of je of je hem kan betoveren.

Het zou niet mijn ding zijn. Maar doe vooral wat je niet laten kan. Ben wel erg benieuwd hoe dit zal aflopen. Ik hoop dat je het mij laat weten.
Zie je jullie lezen niet, ik heb ze bedankt voor de adviezen.. en ik ga helemaal niet tekeer... ik heb gewoon mn punt gemaakt en jullie (sommige) gaan tekeer tegen mij.. omdat ze misschien ooit bedrogen zijn of andere nare ervaringen met mannen hebben gehad. en er zitten zeker mensen bij die het goed zien.. als je alles had gelezen had je ook gezien dan ik dat al heb gezegd tegen diegene.

@ nerd..

Vaag of niet :P maar het is indd een soort van liefde... snap best dat veel mensen heel erg nuchter hierover denken en dat bewonder ik maar ik zelf ben heel erg gevoel's mens. Mijn ex waar ik 12 jaar mee samen was heb ik ook op internet leren kennen en dat voelde ook vanaf het begin heel erg goed.. maar het gevoel met deze jongen is nog veel sterker.

Ik kan natuurlijk met 100% zekerheid zeggen dat het een goede jongen is.. het gevoel is gewoon dat er een klik is.. gebasseerd op onze persoonlijkheden.

En het feit is dat hij de afgelopen dagen contact blijft zoeken en ik dat nog niet 1x meer heb gedaan.
Dus je gaat op een afspraak (géén date!) om te laten zien dat jij leuker bent dan zijn huidige scharrel, maar als hij dan voor jou kiest ga je er niet meteen voor.. En jij bent single, dus wat dat meisje hier verder van vindt zal jou verrotten. En als hij niet 'voor jou kiest', waar je vanuit gaat, dan wil je vrienden blijven en hoop je dat je verliefdheid slijt. Of dat hij jou alsnog leuk gaat vinden misschien?

Kijk, de reacties hier zijn niet zo leuk, dat zie ik ook wel, maar je moet gaan inzien hoe krom dit verhaal is. En dat je krom recht probeert te praten. Want waarom zou die jongen vrienden willen worden met iemand die verliefd op hem is, terwijl hij net een prille relatie is begonnen? Dat is toch ook de kat op het spek binden? Nee, maar jij bent dan verder nergens meer op uit, ja, maak dat je moeder wijs!
Nerdje..

soms kan je geen schoenen ruilen!

Of soms heb je twee paar schoenen...( je oude en je nieuwe )
.
@ aninha

Dus je gaat op een afspraak (géén date!) om te laten zien dat jij leuker bent dan zijn huidige scharrel, maar als hij dan voor jou kiest ga je er niet meteen voor.. En jij bent single, dus wat dat meisje hier verder van vindt zal jou verrotten. En als hij niet 'voor jou kiest', waar je vanuit gaat, dan wil je vrienden blijven en hoop je dat je verliefdheid slijt.

dit stuk in je reactie klopt helemaal, jij begrijpt het!

Mn verliefheid gaat echt wel slijten hoor, als hij en dat meisje echt bij elkaar passen en bij elkaar horen wie ben ik dan nog.

Nee kan me indd niet verotten wat dat meisje ervan vind, dat is hun zaak... daar heb ik niks mee te maken.

En hij wil zelf vrienden blijven dat heeft ie vanaf het begin af aan al gezegd en de afgelopen week is hij degene geweest die steeds contact zoekt.

Natuurlijk zou ik er niet meteen voor gaan want hij moet niet denken dat ie maar even van de 1 naar de ander kan gaan.. een beetje zelfrespect heb ik ook nog wel hoor!

snap alleen niet waarom dat kat op het spek binden is want als hij niks van me wil is er ook niks aan de hand want zoals ik al zei: ik ga m niet bespringen of dingen proberen om hun uit elkaar te krijgen.. het is niet zo dat ik hem persee moet hebben!!
.
@ nerd

Ja je word indd afgerekend op iedere foute letter :P haha

Maar iedereen zit anders in elkaar.

nee is misschien niet handig als ik dat hier neerzet want dan komt daar weer een hele discussie van en dat is voor mij een afgesloten zaak ;)
.
quote:nerd_ schreef op 14 juni 2011 @ 01:54:

@VC

En zo´n Romeins orgatival zal ze wel niet nastreven.

Ze is gewoon Liefde.

Ze maakte haar punt: Liefde Bestaat

Even denk ik je te vragen een topic te openen over je leven op zo´n orgatival.

Omdat jij ´t bent.

Maar ´t staat zover van me vandaan.

Of ben je nog als zij? En velen die zo tegen waren? Daarom?Nerd. Je bent geen kwaaie, en ik heb geen hekel aan je, integendeel. Maar echt jongen, je moet es wat meer onder de mensen komen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:nerd_ schreef op 14 juni 2011 @ 03:27:

Denk dat ze morgen met hooivorken komen. Alles wat ze haten bij elkaar.

Wij naar de brandstapel"Wij?" As in; jij, en Mariska 17853674? Ik zie ineens ook orgastische, Romeinse mogelijkheden voor jou jongen
Alsnog afspreken is de kat op het spek binden omdat jullie nou eenmaal lange telefoongesprekken en chatsessies hebben gehad, die blijkbaar zo intiem waren dat jij er verliefd van kan worden.

Als jij de goede man nu gaat ontmoeten en hij blijkt echt net zo leuk te zijn (wat je dus eigenlijk stiekem nog steeds hoopt) zit jij zometeen met een vent die in de periode dat jullie zoooo intiem aan het bellen waren, blijkbaar alsnog verliefd op een ander kan worden.

Als het echt zo intiem tussen jullie was, waarom is hij dan die ander gaan daten? En heeft hij dan ook meteen gezegd voor haar te kiezen? Terwijl hij haar pas net kent!

Het zou kunnen zijn dat hij gewoon heel erg op zoek is naar een relatie, het rammelende eierstokkenidee bij mannen zeg maar.. Maar goed, ik ken hem niet dus wie ben ik om zo te oordelen..

Al met al kun je in ieder geval de conclusie trekken dat hij voor háár heeft gekozen. Waarom zou je jezelf dan pijnigen door je op te stellen als een gewone, goede vriendin? Je verwacht meer van deze man! Vriendschap terwijl je meer voor iemand voelt en dit niet wederzijds is is niet leuk, maar kan je overkomen als je iemand lang en goed kent. Maar waarom zou je dit jezelf willen aandoen als je er nog onderuit kunt?
quote:nerd_ schreef op 14 juni 2011 @ 03:07:

@Maris

Lees dat net. Moeilijk hè, dat te verwoorden. Bijna eng om ´t te lezen, want je wordt afgerekend op iedere foute letter, of mogelijke associatie.

VC hier, hallo, Earth to Nerd Dit is een forum, en we moeten het hier nou eenmaal doe met letters pik. Dus wat geschreven wordt, daar doen we het mee. Als TO zich bedenkt en andere letters gaat schrijven, dan doen we het daarmee, simpel. Maar als ze zich bedenkt, kan ze net zo goed die date afzeggen. Of zie je dat rechtevenredige verband niet?

Keek je wel ´ns bij Liefdesverdriet? Dat zijn wel gevoelsmensen, ben bijna benieuwd of die ´t begrijpen.

Bij Calimero zag je dat ook. Soms lieten mensen zich van een hele mooie kant zien, en dan ineens was er een hele lading heel harden.

Verharding treedt op bij weerstand, en de weerstand gaat hier niet over de Liefde Nerd, dat zou jij moeten weten als je hier langer meedraait. De weerstand gaat over vinden, en een ander willen vertellen dat hij verliefd is geworden op de "verkeerde" (die TO niet kent, die ze nooit gesproken heeft, remember?) Daar gaat het om. Althans, daar gaat het mij om, dus ik spreek nu namens mezelf. En ja hoor, ik spreek uit ervaring, wij hebben ook eens zo'n bromvlieg om ons heen gehad, met bepaalde zelfbedachte ideeen, dat was allesbehalve bedreigend voor ons, als wel eh.. irritant, tijdrovend, storend en ontzettend dommig vooral. Heb je het ooit van die kant bekeken Nerd? Of heb je nooit gevoeld, gehoord en begrepen dat "houden van" ook "loslaten" betekent? .
Hahahaaaa Nerd, je geloof in onschuld is wel weer heel aandoenlijk...

Maar helaas ik sluit mij aan bij het meer realitische beeld van Very.Cherry hoor!
quote:gaia9 schreef op 14 juni 2011 @ 10:26:

Hahahaaaa Nerd, je geloof in onschuld is wel weer heel aandoenlijk...

Maar helaas ik sluit mij aan bij het meer realitische beeld van Very.Cherry hoor!

Gaia, die "onschuld" ervaar ik dus juist helemaal niet zo. Ik vind TO dan wel verliefd, (prima, dat verschijnt in de meest onmogelijke en onverwachte vormen, dus tot zover geen commentaar) maar ook zeer grensoverschrijdend. Dat laatste is mijn bezwaar. Want net zo goed als zij verliefd kan worden tijdens een mailwisseling, kan haar object of obsession dat worden tijdens een feestje. En dát wordt hier gebagatelliseerd, en niet geaccepteerd, TO "accepteert" het pas, nádat ze hem in levenden lijven heeft gezien, er zitten dus mitsen en maren en voorwaarden aan die zogenaamde acceptatie. Want dát is onmogelijk, verliefd worden tijdens een feestje. Hoe krom kun je het hebben.

Onschuld me hoela.
.
@VC

En ja hoor, ik spreek uit ervaring, wij hebben ook eens zo'n bromvlieg om ons heen gehad, met bepaalde zelfbedachte ideeen, dat was allesbehalve bedreigend voor ons, als wel eh.. irritant, tijdrovend, storend en ontzettend dommig vooral. Heb je het ooit van die kant bekeken Nerd? Of heb je nooit gevoeld, gehoord en begrepen dat "houden van" ook "loslaten" betekent?

Ja nu is wel heel erg duidelijk waarom je zo fel reageert.. je voelde je dus vreselijk bedreigd... je kan me echt niet wijs maken dat dat niet zo is.. ik weet hoe mannen zijn... ik heb 12 jaar een relatie gehad.. daarna nog een paar korte en tussendoor ook scharrels en one night stands.. en van die laatsten hoorde ik alllemaal achteraf dat ze een gewoon een relatie hadden in de tijd dat ze met mij in bed lagen er was er welgeteld maar 1 bij die single was... best shockerend.. en er zaten zeker ook mannen bij waar je het totaal niet van verwacht..

Dus ja, ik heb met mannen een hoop meegemaakt.. ik vertrouw er geen 1 maar ik heb wel geaccepteerd dat mannen nou eenmaal zo zijn.

Dus je kan lekker in een sprookje geloven: ik wil alleen de one and only zijn... als je zo denkt ben je echt blind of steek je je kop in het zand... maar ik denk het laatste aangezien je reactie.

Nogmaals, ik ga me niet op hem werpen, of verleiden in lingerie...

En wat die middag ook brengt.. als een vriend wil ik hem zeker niet kwijt en ik weet dat dat voor hem ook geldt.

@ster 89

Weet niet wat je precies onder intiem verstaat.. maar wij konden vanaf dag 1 meteen over alles praten... hij weet veel dingen over mij en ik over hem.. maar ook konden veel lachen met elkaar.

Hij heeft indd aangegeven dat hij nu samen is met haar en ook dat hij er een goed gevoel over heeft.

En misschien heb je gelijk, hij heeft wel aangegeven dat hij erg graag een relatie wilde. Hij was vanaf augustus alleen.

Ja je hebt gelijk.. heb er zelf ook wel over nagedacht dat ie blijkbaar makkelijk verliefd word.. terwijl hij zei dat ie dat niet word en kieskeurig is. Maar je kan toch wel begrijpen dat ik de man met wie ik wekenlang heb gebeld en gechat wil zien?!! Ik wil sowieso zien of het allemaal echt is geweest of dat ie gewoon toch een verschrikkelijk goede acteur is. Zoals ik al paar keer heb vermeld: Ik MOET hem niet kostte wat het kost hebben, als jullie dat denken of als ik zo over kwam: bij deze stel ik dat nu bij.. voor de laatste keer.

Thanx voor je reactie ster89... ik heb er wat aan! xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven