Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Gaudi, wat fijn dat het steeds beter loopt allemaal, tussen ex en jou. Fijn voor zoon ook!

Miss, praten lijkt me nu inderdaad erg belangrijk, als ik je verhalen zo lees. Hopelijk vinden jullie er vandaag een moment voor.
.
He, dat was toch 25 juni van Michael Jackson? Hoe dan ook, de tijd vliegt.

Gaudi, wat fijn dat het zo goed gaat met jou en ex. Moet voor zoon fijn (maar misschien ook raar) zijn als zijn ouders dingen samen kunnen doen.

Miss, ik hoop dat vriend snel tijd heeft, en de rust(!) om even samen te gaan zitten over de situatie thuis. Zoals het nu gaat klinkt heel naar.

Sprookjesland is voor ons goed te doen, voor Sebas en Ziss (en misschien Samzoen) ook. Voor de rest van jullie lijkt het me wat ver. Aan de andere kant gaan wij ook wel eens naar Burgers' ZOO dus als je het zo bekijkt is het misschien wel een optie voor hen die in het midden van het land wonen. Wij doen dat soort dingen overigens altijd in de ochtend. Met een uur of 3 zijn we wel klaar en als we dan weer thuis zijn kan zoon naar bed. Wachten tot na het middagslaapje is hier geen optie, zoon slaapt soms tot 16.30.

IJsjes op een stokje vind zoon net als de rest reuze interessant maar het gaat hem meer om het vasthouden dan iets anders want om nou te zeggen dat ie het opeet... nee. Maar vorige week had ik een hoorntje met 1 bolletje mango-ijs gehaald en no way dat ik daar zelfs maar een likje van mocht. dat vindt hij dus wel heel lekker.
Ja dat Micheal Jackson overleden is weet ik ook nog precies. Ik was me aan het douchen voor de zoveelste gang naar het ziekenhuis, had een erg slechte dag toen maar dat lag niet aan MJ....

Miss: lijkt me toch wel dat er zo langzamerhand iets moet veranderen, dit kan je toch ook niet eeuwig volhouden? Hopelijk vinden jullie snel tijd om te praten en levert het dan ook echt wat op.

Gaudi: goed van jou en ex. Je mag trots op jezelf zijn!

Eten gaat hier bij vlagen goed en dan weer een dag eet ze bijna niets, brood eten ze op het moment allebei veel, zijn ook van die periodes dat ze ineens het ene heel veel willen en het andere bijna niet.
Het was inderdaad 25 juni plukkie. Ik hoorde het de 26e 's ochtends en de 27e is dochter geboren.
.
.
Sebas, dat schiet alweer op die verjaardag van Frans. En inderdaad toen was er weer een hittegolf, ook toen Hansje jarig was. Ziet er nu niet naar uit geloof ik. Ook weleens lekker. Gaan jullie het groots vieren? Wij alleen de directe familie en twee goede vriendinnen die in zelfde stad wonen.
Hoi dames,

Kom straks even bijlezen, nu drukkerdedruk, maar even een tip voor jullie. Manlief heeft net via internet bij scapino schoenen besteld voor de kinderen, 2e paar voor 1 euro en verzending boven 25 euro gratis. (moet je je opgeven voor de nieuwsbrief om van de korting gebruik te maken). Als je nog een paar extra zomerschoenen wil voor de kinderen (of jezelf) of alvast schoenen voor de herfst wilt kopen, dit is je kans misschien. Is nog hele avond tot 0.00 vannacht.
nou, heb de knoop van werk doorgehakt. ga outplacementtraject doen en op die manier mijn zoektocht naar 'ik wil iets anders maar wat dan?' voortzetten. is fijn om iets besloten te hebben, hing toch boven mijn hoofd.

ga vrijdag de brief even inleveren op werk, dan is dat ook maar klaar.

(en heb nadat ik mijn handtekening gezet had, maar meteen twee jurkjes besteld -in de sale, dan dan weer wel - dit is echte jurkjeszomer zo)

en de eerste kindjes alweer 2!! wat gaat het hard he dames? S ook echt een dametje (nou ja, dat eigenlijk niet, ze is weinig dames-achtig ). wel heerlijk om te zien dat G en S steeds meer samen aan het spelen zijn en elkaar echt vinden. L en J ook dol op kleine zus, en zij gebruikt dat schaamteloos. heerlijk!

verder vandaag even bij ikea een nieuw bed voor L gekocht, willen zijn kamer beetje pimpen. in groep 6 (!) krijgt ie ook huiswerk enzo en zijn huidige kamer is van toen ie 4 werd ongeveer.

(iemand nog interesse in superstoer kasteelbed met spannende speelruimte onder het bed? nu geschilderd in zilver/paars en groen?)

daarna had ie judo-examen, S de hele judozaal doorgewandeld terwijl iedereen aan elkaar aan het trekken was . hij heeft zijn oranje slip nu, mag ie ook meedoen aan toernooitjes, leuk voor hem.
Haha Miss, kom je nu mee, met dat bed Had je me wrsch erg blij mee kunnen maken, maar ben inmiddels voorzien. Vast wel andere gegadigden hier denk ik!

Fijn Miss, dat je een keuze hebt gemaakt vwb je werk. Kan me voorstellen dat het 'rust' geeft dat je een beslissing hebt genomen. Enig idee wanneer het traject van start zal gaan? Is vast hard werken (aan jezelf!) maar je hoort zo vaak dat mensen veel gelukkiger zijn met hun werk na zo'n traject, dus ik hoop voor je dat het de moeite en energie waard zal zijn t.z.t.!

Zoonlief idd over anderhalve week ook alweer twee. Time flies.... En tegelijkertijd bedenken manlief en ik soms met angst en beven wat we allemaal nog met dit mannetje gaan meemaken voor die eens door zijn puberteit heen is. Zijn peuterpuberteit gaat in ieder geval gepaard met genoeg boevenstreken, dus dat belooft nog wat! (vanavond heeft hij me bijna een rolberoerte bezorgd, door opeens naast me te staan toen ik op zolder achter de naaimachine zat. Meneer had, met behulp van zijn FP-garage, de deur van zijn kamer weten te openen (ondanks dat deurkruk gekanteld zit!) en is stilletjes naar boven geslopen. Ik schrok me rot!!!!!

Hittegolf met de verjaardagen van de eerste ukken hoeven we helaas niet bang voor te zijn denk ik, als ik de weersvoorspellingen zo zie. Balen! Had leuke plannen voor feestje/bbq (omdat zoonlief en ik het samen vieren) maar dat zie ik in het water vallen.

Ach...... over 2,5 week zit ik nu misschien nog wel in bikini wijntje te drinken aan het zwembad, dat vooruitzicht maakt heel veel goed!

Bedtijd! Nog even op zolder kijken of ik iets van die beloofde maansverduistering kan zien, en dan hopelijk een ongestoorde nacht. Trusten allemaal! liefs
Ik had bericht getypt, maar alles weg.

Dus even snelle zwaai

Miss, fijn dat je de knoop hebt doorgehakt m.b.t. je werk. Nooit verkeerd om zo'n traject te volgen, wie weet komt er wel iets heel vernieuwends uit.
even kort..groupon heeft vandaag een aanbieding voor ballorig, alleen vandaag is de bon te koop
Miss, heb je een foto van dat bed? Klinkt echt heel gaaf!!

Fijn dat je de knoop doorgehakt hebt, geeft denk ik ook wel weer rust in je hoofd he...een klein beetje dan, want nu moet je echt gaan nadenken wat je nu wil...

Zoon ligt te pitten, dochter op school, het komt hier met bakken uit de lucht, ik heb een beetje hoofdpijn, denk dat ik maar mooi even een tukje ga doen... tot later!
Dat tukkie heb ik zojuist al gemaakt Blondie! Een aanrader kan ik je vertellen.

Miss, goed dat je een keuze hebt gemaakt. Dat scheelt toch altijd weer wat kilo's. Hebben jij en vriend nog een gespek/ nuttige dag gehad?

Sanloes, hoe zit dat dan? Krijgt niet iedereen dezelfde aanbiedingen? Ik heb hem vandaag iig nog niet voorbij zien komen.
zie deze link:

http://www.groupon.nl/

bij mij komt het dan gelijk in beeld
Volgens mij gaat Groupon op stad/regio? Ik heb 'm ook gehad, maar peuterochtend is goedkoper....

Doen jullie weleens wat met Groupon? Ik krijg die mails sinds enkele weken maar wordt er een beetje gek van
Lb: hoezo is peuterochtend goedkoper; dat is toch ook 5 euro maar dan zonder de frietjes en ranja? of heb ik het verkeerd in mijn hoofd zitten?

wij hebben weleens etentjes via groupon gekocht.
Miss, wat goed dat je een beslissing genomen hebt! Dat scheelt altijd weer een hoop kopzorgen. Nu maar hopen dat er iets leuks uitkomt, zodat je weer met plezier naar je werkt kunt gaan.

En inderdaad het leek nog zover weg, maar de eerste kleintjes zijn alweer bijna 2! Niet normaal wat gaat het snel (en wat worden ze al groot!)

Leuk ook om al bijna 2 jaar met jullie te schrijven en af en toe zelfs te ontmoeten.
O ja, Sanloes, is even duur. Maar vanwege het middagslaapje zal ik toch in ochtend gaan en dan niet blijven eten. Met zo'n bon ben je natuurlijk weer aan een datum gebonden.
ha sanloes, was gezellig vanmorgen! zijn we niet te lang gebleven voor je? had eigenlijk eerder willen vertrekken...

blondies: heb foto van het bed op hyves gezet, kijk maar of iemand het wat vindt!

verder erg moe, slecht geslapen vannacht. vanavond maar op tijd erin (vriendlief heeft vrijgezellenavond), hoop morgen weer wat meer energie.
Miss: wat goed dat je een beslissing hebt genomen. Hopelijk kom je hier gewoon met een superleuke baan uit over een tijdje.

Heb het bed net gezien, ontzettend gaaf zeg. K zou dat ook wel wat vinden, maar denk dat het te groot is voor zijn kamer.

Verjaardag komt hier ook al weer in zicht, denk dat wij van het weekend even gaan speuren naar een poppenhuis voor N, hadden vorig jaar al een hele mooie gezien maar vonden haar er toen nog te klein voor, ze is nu echt veel aan het spelen met poppetjes en autotjes enz dus denk dat het nu wel een geslaagd kado is.

Blondie: nog lekker gedut?? Ik ben jaloers, dat komt er hier eigenlijk nooit van.
Sanloes, hoe werkt dat dan precies? Want ik heb net gekocht bij Groupon voor Ballorig (dank voor de tip!) en nu?
echt heerlijk geslapen, dankje, voel me nu stukken beter...ik moet eigenlijk gewoon 's avonds vroeger naar bed want ik sta wel vroeg op maar dat komt er gewoon niet van.

Miss, truste en wat mij betreft ben je het bed kwijt, maar wie weet moeten we nog loten???

Net druk geweest met voorbereidingen vor feestje van man morgen. Nu lekker op de bank...en wie weet op tijd naar bed...
Goedemorgen!

Nou hier is dat middagslaapje ook heel goed bevallen. Kwam ook goed uit want lag pas om 2.15 uur in bed en heb om 7.15 alweer 5 km hardgelopen.

Echt een super bed Miss. Ik had hem al een live gezien. Als Blondie afhaakt, bel me! ;)

Gaudi, volgens mij krijg je een bevestigingsmail en die kun je dan uitprinten als toegangsbewijs. Ik heb ook al een paar keer een etentje gekocht via Groupon. En laatst voor vriend een abbo op de Quest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven