Naar Marrakech/ Marokko: auto-boot-auto!!!
dinsdag 31 mei 2011 om 16:15
Goedemorgen, mijn man en ik + 2 kids willen eind juni
voor het eerst met de auto en boot naar Marrakech/ Marokko.
Wie is er ook wel eens met de auto en boot naar Marokko geweest en hoe is jullie reis verlopen?
Onze kinderen zijn dan 11 jaar en bijna 6 jaar.
Alvast bedankt.
voor het eerst met de auto en boot naar Marrakech/ Marokko.
Wie is er ook wel eens met de auto en boot naar Marokko geweest en hoe is jullie reis verlopen?
Onze kinderen zijn dan 11 jaar en bijna 6 jaar.
Alvast bedankt.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
maandag 4 juli 2011 om 14:57
Na vier dagen en drie nachten zijn wij donderdagochtend jl. om 00.45 uur aangekomen in Marrakech.
Wij hebben een goede reis gehad, 2 keer overnacht op een camping en 1 keer op een parkeerplaats. Wij zijn met ons vieren een ervaring rijker. Wij hebben onderweg genoten van de natuur en van elkaar.
Wij genieten van de familie, lekker eten veel drinken. De kids genieten heel erg.
Bedankt voor jullie berichten.
Wij hebben een goede reis gehad, 2 keer overnacht op een camping en 1 keer op een parkeerplaats. Wij zijn met ons vieren een ervaring rijker. Wij hebben onderweg genoten van de natuur en van elkaar.
Wij genieten van de familie, lekker eten veel drinken. De kids genieten heel erg.
Bedankt voor jullie berichten.
dinsdag 5 juli 2011 om 15:48
Vraagje; heeft niks met zelf rijden te maken hoor maar zouden jullie met een kleine van 18 maanden in oktober naar Marrakech/Agadir gaan? Ik wil graag 3 nachten in een riad in Mkech en dan nog een weekje aan het strand in een luxe resort in Agadir. Maar ik ben een twijfelkont en ga ineens weer denken, is dat nou wel handig met zo'n kleine? Wat vinden jullie?
woensdag 6 juli 2011 om 10:18
Ja, vliegen! Ik bedacht me opeens dat zo'n riad mss niet zo handig is met een kleine (ivm kindvriendelijkheid bedoel ik dan). Tis meer dat ik er zelf heel graag heen wil! En mensen gaan toch weer zitten miepen over hygiene enzo... Wat vinden jullie als Marokko gangers? Is toch wel te doen met een kind van 18 maanden? Riad zou voor 3 nachten zijn en daarna een kindvriendelijk hotel in Agadir.
woensdag 6 juli 2011 om 10:22
Volgens mij is dat wel te doen hoor, en wat bedoel je met mensen gaan zitten miepen over hygiëne? Wel goed checken of er kinderbedjes aanwezig zijn. Het geval kan zijn dat ze het niet overal hebben. En neem je kinderwagen mee? Want ook niet overal hebben ze een lift, tenzij je een kamer op de begane grond hebt natuurlijk.
woensdag 6 juli 2011 om 12:46
Verhalen over dat mensen daar zo erg aan de diarree zijn. Is dat daar zo erg, valt wel mee toch? Ik neem wel de buggy mee idd maar hij kan al zelf de trap op en af dus dat zal in oktober geen probleem opleveren denk ik. En de buggy moeten we dan maar tillen... Hebben jullie ervaring met riads en kleine kinderen? Het ziet er best chique en rustig uit allemaal, en die van mij maakt best wat lawaai...
woensdag 6 juli 2011 om 19:53
Ugglover ik denk dat een riad juist met een kleine goed is je kan gaan en staan waar je wilt in een hotel is dat toch anders en je kan toch via internet zoeken naar een schone riad.
Wij verblijven bij mijn schoonfamilie en ik maak mij nu echt niet druk over alles soms niet helemaal hygienisch is.
Komt vast goed.
Over diaree valt ook wel mee hoor je moet gewoon even wennen aan het eten hier en dan komt dat ook wel goed. Maar ja ik heb makkelijk praten want wij eten eigenlijk alleen maar bij mijn schoonfamilie en het eten hier is fantastisch.
Wij verblijven bij mijn schoonfamilie en ik maak mij nu echt niet druk over alles soms niet helemaal hygienisch is.
Komt vast goed.
Over diaree valt ook wel mee hoor je moet gewoon even wennen aan het eten hier en dan komt dat ook wel goed. Maar ja ik heb makkelijk praten want wij eten eigenlijk alleen maar bij mijn schoonfamilie en het eten hier is fantastisch.
woensdag 6 juli 2011 om 22:12
Ja, ik heb ook alleen ervaring met eten bij de familie. En dat is gewoon goed.
Ik drink wel alleen bronwater voor de zekerheid en ben daar heel precies in. Drink ook geen sinaasappelsap van een stalletje enzo.
Ga je ergens uit eten, probeer een plek uit te zoeken waar het lekker druk is (veel klandizie betekent vers vlees, lokale klandizie is nog beter want die weten uit ervaring dat het er goed is, toeristen trekken weer door). Ik eet bijv. ook geen dingen van een plaatselijke (markt-)barbecue, maar zoveel mogelijk tachine-achtig eten (lang gekookt). Dat zijn de details.
Ik heb nooit diarree gehad. Mijn lief, die er vandaan komt, heeft wel eens beetje last gehad, maar hij let dan ook nergens op.
Ik drink wel alleen bronwater voor de zekerheid en ben daar heel precies in. Drink ook geen sinaasappelsap van een stalletje enzo.
Ga je ergens uit eten, probeer een plek uit te zoeken waar het lekker druk is (veel klandizie betekent vers vlees, lokale klandizie is nog beter want die weten uit ervaring dat het er goed is, toeristen trekken weer door). Ik eet bijv. ook geen dingen van een plaatselijke (markt-)barbecue, maar zoveel mogelijk tachine-achtig eten (lang gekookt). Dat zijn de details.
Ik heb nooit diarree gehad. Mijn lief, die er vandaan komt, heeft wel eens beetje last gehad, maar hij let dan ook nergens op.
donderdag 7 juli 2011 om 15:01
@Onbekend vroeger toen ik hier voor het eerst kwam dronk ik ook alleen maar water uit de fles nu drinken wij gewoon kraanwater. Ze zeggen dat het kraanwater hier heel schoon is.
sinaasappelsap drink ik alleen uit een stalletje als ik zie hoe ze de sinasappel uitpersen.
Eten op een markt doe ik bijna niet veel te duur buiten de markt is veel goedkoper.
Ugglover veel plezier.
sinaasappelsap drink ik alleen uit een stalletje als ik zie hoe ze de sinasappel uitpersen.
Eten op een markt doe ik bijna niet veel te duur buiten de markt is veel goedkoper.
Ugglover veel plezier.
vrijdag 29 juli 2011 om 15:44
Zo gisteravond zijn wij teruggekomen van onze vakantie naar Marokko/ Marrakech. Alles is goed gegaan vier dagen heen en vier dagen terug. Wij hebben alles meegemaakt super bijzonder om met de auto op vakantie te gaan. Maar vliegen gaat natuurlijk sneller en is veel goedkoper.
vrijdag 29 juli 2011 om 17:02
quote:elninjoo schreef op 31 mei 2011 @ 16:22:
Wat is de meerwaarde van met de auto dat hele eind moeten rijden? Je kunt ter plekke toch 'n auto huren?
Of ben je 'n echte roadtrip van plan waarbij je onderweg van NL naar Marokko diverse bezienswaardigheden aan wil doen? Dat 't dus om de reis gaat ipv om de bestemming.Misschien omdat ze vliegangst heeft?
Wat is de meerwaarde van met de auto dat hele eind moeten rijden? Je kunt ter plekke toch 'n auto huren?
Of ben je 'n echte roadtrip van plan waarbij je onderweg van NL naar Marokko diverse bezienswaardigheden aan wil doen? Dat 't dus om de reis gaat ipv om de bestemming.Misschien omdat ze vliegangst heeft?
zaterdag 30 juli 2011 om 14:49
quote:anbar schreef op 15 juni 2011 @ 10:20:
Ik zou je juist aanraden om met je eigen auto te gaan. Als je nu nog een huurauto moet gaan regelen dan vragen ze belachelijke hoge prijzen en vaak vragen sonmige verhuurbedrijven je paspoort als borg en dat vindt ik niet betrouwbaar. En als jullie een beetje doorrijden dan kunnen jullie binnen 24 uur in tanger zijn. Ik lees hier dat sommige drie vier dagen roepen maar zo ver is marokko niet meer.Was het vroeger verder dan? Is Marokko dichterbij komen liggen?
Ik zou je juist aanraden om met je eigen auto te gaan. Als je nu nog een huurauto moet gaan regelen dan vragen ze belachelijke hoge prijzen en vaak vragen sonmige verhuurbedrijven je paspoort als borg en dat vindt ik niet betrouwbaar. En als jullie een beetje doorrijden dan kunnen jullie binnen 24 uur in tanger zijn. Ik lees hier dat sommige drie vier dagen roepen maar zo ver is marokko niet meer.Was het vroeger verder dan? Is Marokko dichterbij komen liggen?