Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Poeh, ik denk dat ik wel gek aan het worden was als ik jullie berichten niet had.....ik heb em ook es gebeld, twee weken terug en toen had ie per ongeluk zijn telefoon aan staan dus kreeg ik em te pakken. Zo down & moe dat hij dan klinkt.......dan denk ik weer bij mezelf: mens loop die man niet zo aan z'n hoofd te zeuren!

Toen heb ik me voorgenomen niet meer te bellen, ik wacht gewoon af, maar af en toe vind ik 't moeilijk en dan ben ik blij jullie berichtjes te kunnen lezen *;.

Toen we nog maar NET met elkaar om gingen hadden we het over hem & z'n werk en zei hij: Meid je weet NIET wat je in huis haalt...maar ik begin het nu te begrijpen.
Ik heb net de precieze datum te horen gekregen dat mijn vriend weg moet.. Over 3 weken naar Uruzgan, ik heb het nu echt moeilijk...

Poehhhhh
Voor hoe lang?
Voor 4 maanden..
Voor 4 maanden..
Da's pittig.....ik hoop dat je iets met em af kan spreken over jullie vorm van communicatie als hij weg is. Woon je samen?
bah bah bah, helemaal als het zo dichtbij komt.

*; voor jou
dankje voor de knuffel

Jaa, hij zou me wekelijks bellen en ik kan mailen..

En natuurlijk brieven schrijven en pakketjes sturen..

Nee, ik woon nog niet samen.. Maar ik vind het ECHT hard..

De dag voordat ie weg gaat is 5 maart.. blijf ik dan bij hem slapen,

maar ohhh het lijkt me zo dubbel.. het doet me echt pijn..
Maar hij vindt het ook enorm moeilijk om mij achter te laten...
ik zou heel graag contact houden, Mijn vriend gaat ook binnnekort naar afganistan. De datum dat hij gaat is nog niet bekend, maar zal eind maart zijn waarschijnlijk maar als het goed is "onzekerheid, onzekerheid"  hoort hij het deze week.

Ik kan me er iets bij voorstellen hoe je je nu voelt, blehhh en nog eens blehhh.
Ja, jij hebt het zelfde! vreselijk..

Misschien kunnen we msnen ofzo of emailen..?
ja lijkt me leuk, maar volgens mij mag je hier geen email adres neerzetten? Of wel?
ja is een idee maar hoe krijgen we elkaars email adres? volgens mij mag je die hier niet neerzetten
2 maal :D ik had een foutmelding, maar toch geplaatst zag ik
nee idd, nu je het zegt, haha

Ik weet al iets! waarschijnlijk heb je een hotmail.com

dan geef je alleen de naam die er voor staat ;)
ik heb het aan viva angel1 gevraagd of ze het emailadres van mij naar jou wil sturen omdat ik niet mijn email hierop wil hebben. Ik denk dat het dan ook gaat want zag ook een zelfde vraag van een ander staan
Hey meiden niet de moed laten zakken he!!??Het is daar heel anders dan hier...en inderdaad wij hebben meer tijd om na te denken..hun zijn daar continu met hun werk bezig..en dat neemt niet weg dat je vriend niet aan je denkt of niet lekker tegen je aan wil liggen.Het zal niet niks zijn wat ze daar meemaken(ik heb sinds kort een vriend die in maart ook naar afganistan gaat ,is voor mij de eerste keer dat ik dat meemaak dat hij uitgezonden gaat worden).Maar je mag niet denken dat hij je wil dumpen..geloof me dat zal wel het allerlaatste zijn waar hij aan zal denken als hij daar zit!!Houd de moed erin en wees positief..als je vriend je belt,smst of mailt...dan wil hij van je horen dat je hem mist..en niet dat je huilt en hem zegt dat je onzeker bent en bang bent dat ie je dumpt omdat hij niks van zich heeft laten horen...zo zet je m ook nog onder druk.(en geloof me dat staat ie al genoeg)

*;dikke knufff en blijf aub positief denken!
Inderdaad alleenzijnisfijn. Ik woon dus in de stad waar het belangijkste opleidingsinstituut staat dus het 'stikt'hier van de militairen. Mijn buurmeisje zit op het moment in 'De Zandbak" en voordat zij ging zat haar vriend daar. Zélfs zij had er er moeilijk mee toen..niet meer dan menselijk. Uitzendingen zijn moeilijker voor de thuisblijvers..gevoelsmatig dan.

Je mag je verdriet er ongerustheid zeker wel uitspreken maar vergeet niet dat jullie minder dan 3 weken hebben; GENIET!!! Vrij de sterren van de hemel, ga uit, ga leuke dingen doen...Is hij al vrij?? Dat zijn ze toch 2 weken voordat ze gaan?

Mijn buurmeisje zei dat het heéél belangrijk is om post te sturen; nog belangrijker dan msn ( soms is daar een wachtlijst voor en houdt er rekening mee dat je wel eens midden in de nacht bijv. op zaterdag beter kan msnen dan savonds..dan wil iedereen natuurlijk. Koop een cam als je die nog niet hebt..die dingen kosten niets meer). Stuur bijvoorbeeld een liefdesbrief met een foto en ook drop of chocola..of als het straks koninginnendag is dan stuur je hem je zelf samengestelde oranjepakket!  

Ik zal nog verder nadenken over de Inside Tips die ik heb gekregen!!

Liefs ml
ik zit vooral op tegen het gewoon missen van hem. Het niet weten wanneer je zijn stem weer eens hoort, zijn aanwezigheid, dat. En ben helemaal van plan nu het uiterste eruit te halen wat erin zit, de * sterren**  van de hemel vrijen idd. Ze hebben inderdaad als het goed is 2 weken voor de uitzending vrij, dus dat is heel positief maar ik heb dan wel weer, eerst zien en dan geloven. Want er veranderd wel vaker iets plotseling.

Hij gaat van mij mega veel post krijgen en lieve, leuke pakketjes zodat hij weet dat ik hem echt niet vergeet ook al hebben we nog maar kort iets met elkaar. We hebben het er ook wel over gehad dat het allemaal vreemd is als je zo kort iets met elkaar hebt en hoe ik er tegenover stond om dan zoiets aan te gaan. Het is toch niet niks en voor hem ook wel onzeker. Maar ik weet wat ik voor hem voel en dat zal hij in die tijd ook wel merken. En wat jullie zeggen, ik zal goed in me achterhoofd houden dat hij echt wel aan me denkt maar niet de mogegelijkheden heeft die ik wel heb,al zal dat niet altijd makkelijk zijn. Ben wel erg blij met alle tips en dit topic
Als je straks es in een dip zit dan gaan wij hier je wel op te vrolijken hoor!!!

Ik vind het ook zo INTENS vervelend als mensen die 't gewoon niet begrijpen me zo aankijken van: "Ach....d'r nieuwe vriend is beroepsmilitair" met alle schijnbaar bijbehorende ooroordelen die ik ze gewoon HOOR denken daar wordt ik helemaal kriegelig van!
Hey Allemaal!!

Yasmijn, kan me voorstellen dat je niet blij bent met het vooruitzicht dat je zoon binnenkort naar Afghanistan vertrekt! Maar zoals ik hier al eerder heb gelezen, ze zijn goed voorbereid! En vergeet niet dat hij niet alleen gaat!! Ik ben er van overtuigd dat alle meer-ervaren militairen op hem zullen letten!

Komt vast helemaal goed!!

(Maar net als jij zou ik ook al willen dat de uitzending achter de rug was, hoor!!)

Ik lees dat jullie er vanuit gaan dat onze mannen twee weken vrij zijn voor de uitzending, maar daar zou ik maar niet zomaar vanuit gaan, hoor! Mijn vriend weet nu nog niets over het wanneer hij vrij is (vertrekt zeer ws 6 maart); bij vorige uitzendingen was het meestal maar een week (en dan bv de maandag voor vertrek) van te voren, dus daar ga ik nu ook vanuit.

Heb vandaag ook een brief gehad over medewerking aan een boek en/of tvprogramma ivm partners van (bijna) uitgezonden militairen. Hebben meer mensen dit ontvangen?

Post sturen is inderdaag heel belangrijk!! Maar vond ik zelf ook ontzettend leuk om te doen!!  :D

Groetjes Liz *;
O+ :D O+ :P O+ ;) O+ :$ O+ :) O+

Vanochtend om 'n uur of 6-7 ging m'n telefoon: EINDELIJK!

O+ :D O+ :P O+ ;) O+ :$ O+ :) O+
Wat fijn voor je!!!! Ik kreeg gister een stom smsje dat hij waarschijnlijk niet kan komen carnavallen; grrrrrr!!
Grinnik ;), belt ie net nog 'n keer, hij komt trouwens ook niet carnavallen, maar dat vind ik niet erg hoor! NOG MAAR VIER WEEKJES TE GAAN
Jeeeeeej! En zo blijkt maar weer: we moeten ons niet zo druk maken! Ze denken écht wel aan ons, dat zit allemaal beter dan we denken, maar soms kán het (=bellen/smsen) gewoon even niet denk ik....

Tis een grote oefening in geduld, hahaha.

Ik vanochtend een soort I'm-to-cool-for-valentine smsje, héél schattig en lief! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven