Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Hi ladies!

Wat schrijven jullie veel! Ik heb het de laatste dagen een beetje druk gehad, dus weinig tijd om te lezen en reageren!

Voor de meiden die ongesteld geworden zijn/negatieve test hebben; balen zeg! Ik herken jullie gevoel wel hoor. Balen van dat je je lichaam niet begrijpt en een onvoorspelbare cyclus. Even lekker een dag balen en dan weer verder, maar leuk is anders.

Zwangeren onder ons, gaat alles goed? Veel moe Pebbles? Ik hoop dat je de rust een beetje kunt vinden om af en toe even goed te rusten!

Komende week nog een aantal NOD's, zou toch leuk zijn als daar nog een of meer zwangeren tussen zitten! Ik ben al begonnen met duimen!

Hier weinig te melden eigenlijk. Gister een dag wezen klussen bij vrienden (echt klussen met verf en schuurmachines bedoel ik dan ), vandaag heerlijk gewandeld als training voor de vierdaagse en lekker schaatsen gekeken. Zo naar bed! Ik ben moe en heb weer een volle week voor de boeg!

Ik ga nog even een nieuw schema uploaden. Ik hoop dat ik alles heb bijgewerkt, als het niet goed is of ik iets gemist heb, dan hoor ik het wel toch?

Trusten dames!
Alle reacties Link kopieren
Haha Mibb moest wel even lachen om je berichtje..lekker geklust bij vrienden.

Pebbles, met dat soort opmerkingen bevindt iemand zich wel op glad ijs zeg..was je niet een beetje verbijsterd? Is wel een beetje bijdehand!

Irritant dat je steeds moet overgeven! Maar nog eventjes en dan is die periode als het goed is voorbij toch?
Pluis en Ka, beetje goed geslapen?

En Pluis, je hebt wel een geweldige man zeg, die even voor jou chocolade gaat halen...die haalt hier op het forum wel punten hoor!

Mibb, haha lekker geklusd dus en een rustig weekend gehad. Ik heb ook veel schaatsen gekeken, heerlijke ontspanning tussen het studeren door!

Pebbles, ik vind het een nogal onbeleefde vraag van iemand die je helemaal niet kent. Echt ongelofelijk hoe sommige mensen gewoon niet nadenken voor ze wat zeggen en hoe kwetsend dat overkomt, kan ik zo boos om worden. Jij gaat er redelijk makkelijk mee om, maar een vriendin van mij is echt te dik en doet er veel aan om af te vallen, maar als die zo'n vraag zou krijgen, zou ze meteen de snoepkast induiken.

Beer, je gezondheid lijkt me nu inderdaad het belangrijkste, eerst zorgen dat je je weer helemaal goed voelt. Ik weet niet hoeveel je werkt, maar is het een idee om tijdelijk even een paar uurtjes minder te werken als dat kan natuurlijk in overleg met de bedrijfsarts? Dit klinkt niet als iets tijdelijks, maar toch wel structureel.

Hier nog weinig klachten, ben ook pas 4,5 week, behalve die borsten.... als mijn man er al naar wijst doen ze al pijn.... af en toe twijfel of ik wel echt zwanger ben, wil steeds nog een test gaan doen, maar ja, ik word ook niet ongesteld, dus het zal toch wel.... Keelontsteking is voorbij, verkoudheid ook bijna, voel me eigenlijk heel fit.

liefs Freddy
slapen is gelukkig nooit mijn probleem :-) geef me een bed en ik slaap!

Dip van gister gaat wle weer beter. Heb wel ovulatietesten besteld gewoon op die manier effe kijken hoe en wanneer een eisprong er is. Baal wel van menstruatie begint die gister als normaal en als je nu kijkt is het net of ik op de laatste dag zit en je twijfelt of een tampon wel of niet nodig is. Was vorige maand ook al zo raar.

pebbles raar dat soort vragen van mensen. Nu heb jij je stiekeme geheimpje maar je zal al meer dan een jaar bezig zijn wordt je volgens mij toch echt niet gelukkig van. Vriendin van mij heeft op die manier iemand flink afgebluft door te meldden dat het niet bij iedereen zomaar vanzelf gaat en iemand daar eens over na moet denken. Die persoon heeft toen wel excuses gemaakt.

Beer slim om eerst voor jezelf te kiezen en als je er zelf helemaal achterstaat weet je ook zeker dat het de juiste keuze is!

freddy kan me voorstellen dat je het zelf nog niet helemaal gelooft! Zal ik volgens mij hebben graag elke dag effe testen voor bewijs, wordt het wel een dure hobby haha
Zo mibb klus jij met vrienden...

En hoe is het met het trainen voor de vierdaagse?

Pluis goed idee die testen, dan kun je wat gerichter klussen. ben benieuwd of het je bevalt.

Ik heb sinds vrijdag of zo een zwaar gevoel in mijn buik, maak me er een beetje ongerust over. En op het augustus topic is een derde zwangerschap slecht afgelopen en dat vruchtje bleek drie weken geleden al gestorve, zo naar. Moet mezelf er aan herinneren dat vorige week alles goed was en dat dat zware gevoel misschien gewoon aanduidt dat er hard gegroeidt wordt daarbinnen. Ga zo even de verloskundige bellen voor geruststelling denk ik.

Weekend was wel zwaar met werken en familiegedoe.Slecht geslapen vannacht. Maar gisteravond gegeten bij mijn broer en dat was heel leuk, ook een beetje dingen kunnen delen. En we verheugen ons er alle vier op dat de nichtjes/neefjes zo dicht bij elkaar geboren gaan worden.
wat een vreemde opmerking, pebbles. ongelovelijk dat mensen dat soort dingen echt zeggen.

wat goed zeg mibb, dat je echt begonnen bent met trainen voor de vierdaagse. een zwangere erbij zou leuk zijn, vrijwilligers in overvloed!

schema ziet er weer mooi uit.

freddy, als een test je wat meer zekerheid geeft zou ik het zeker doen.

ik hoop dat je wat meer duidelijkheid gaat krijgen door die ovulatietesten, pluis!

liubi, summer, lady, wat denken jullie, is er iemand zwanger?

dametje wat vervelend dat het familiegedoe zo zwaar valt, gelukkig kan je met je broertje en schoonzusje echt genieten van de kindjes-in-aantocht. ik snap wel dat het onzeker maakt als mensen waar je mee schrijft een miskraam krijgen. bel de verloskundige inderdaad, daar is ze toch voor? laat je even weten wat ze je gezegd heeft?

neefje ligt nog steeds in het ziekenhuis. erg sneu. hij moet nog meer onderzoeken omdat ze alles willen uitsluiten (of proberen iets te vinden).

gister wat gerommel in mijn onderbuik maar dat is nu weer weg. ik had al een poosje een jongensnaam in mijn hoofd en van de week hadden manlief en ik het er over en hij vond het ook een erg mooie naam, even over meisjes namen gehad en nu ook daar al een goede optie voor gevonden, wel afgesproken dat het niet definitief is en dat als ik eenmaal zwanger ben we er nog eens naar kijken maar het voordeel is wel dat ik nu even kan wennen aan die namen en dan misschien ook na een poosje denk 'nee toch niet'. manlief ontwerpt een geboortekaartje voor zijn broer en daarbij ga je ook gelijk daar al over nadenken. best maf als je erover nadenkt dat we daar nu al mee bezig zijn, maar jah.

denken jullie ook al na over namen en dingen? kinderkamers?

liefs vlinder
@Pluis, misschien zijn die testen wel een goed idee, weet je in ieder geval of je een eisprong hebt, en dat kan je net de rust geven die je nodig hebt.

@Pebbles, sterkte met het braken ;-(

Ik vind het ook een heel vreemde vraag van een onbekende. Dat doe je echt NIET. Zelf toen ik bijna 5 maand zwanger was (en duidelijk een buikje) vroegen onbekenden eerst aan bekenden of ze zo'n vraag konden stellen.

En nog een buikje hebben een jaar na de bevalling is ook niet zo heel gek.

Bedenk me trouwens nu wel dat een (niet zo heel geliefde) collega naar mij een opmerking maakte (ca 10 weken na de bevalling), dat ik nog wel een buikje had, DUHHH!!!

@Freddy, fijn dat je je goed voelt. Wat betreft je opmerking over minder werken, ik ga deze week inderdaad navragen of ik een gedeelte van mijn ouderschapsverlof op kan nemen, ongeveer een half jaar lang 4 uur per week. Verder gaan we op zoek naar huishoudelijke hulp thuis, en een vaste oppas, zodat we ook 's avonds eens weg kunnen gaan. Dat met voorlopig maar verlichting gaan geven.

@Dametje, ik denk ook dat een zwaar gevoel juist een goed teken is. En als het hartje klopt is de kans dat het nog mis gaat echt erg klein hoor. Veuit de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed, probeer je daar aan vast te houden.....

@Vlinder, grappig om nu al over namen na te denken. Ik betrap me er ook wel eens op. Als je jezelf maar voor houdt dat het niet definitief is...... Vaak voel je aan het eind van de zwangerschap wel aan wat het moet gaan worden!

En het is toch lekker om al te fantaseren over namen, kinderkamers etc??

Ik ga dus inderdaad kijken of het mogelijk is een deel van mijn ouderschapsverlof op te nemen. En mocht dat een goede oplossing zijn, dan kan het best dat ik definitief minder ga werken, gezondheid is inderdaad het belangrijkste. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat het nog even duurt, een volgend kindje, aan de andere kant geeft het rust om mee wat meer op mezelf te focussen, te genieten met z'n 3tjes, en heeft het woonprobleem niet zo'n haast.

@Mibb, het is dus nog onduidelijk wanneer we gaan beginnen.
vlinder hebben wij ook hoor! Manlief wil er nooit zo heel veel over door fantaseren daar hij bang is dat het dan alleen maar meer tegenvalt als het lang duurt en hij mij zo wil beschermen.

Maar bij toeval zijn we afgelopen zomer op vakantie aan een meisjes naam gekomen. En regelmatig op rare plekken zien we die dan toevallig terugkomen is altijd wel grappig kijken elkaar dan aan zo van ooit..............

Babykamers en aanverwante artikelen kijk ik ook wel regelmatig net als kleertjes!

Het is ook gewoon allemaal te leuk. Probeer er dan maar eens nuchter onder te blijven en er niet over na te denken/fantaseren
Ka en Pluis, balen die negatieve testen.

Pebbles, vervelend dat je zo veel moe bent. En dan nu waarschijnlijk een vraag met een smerig antwoord. Maar wat is projectielbraken? Klinkt in ieder geval niet leuk.

Mibb, wat een onbeschofte idioten lopen er toch op deze wereld! Probeer je hartstikke hard je best te doen om je buikje weg te krijgen en dan zeggen ze dit. Haha gelukkig ben je wel echt zwanger en weten zij dat lekker niet:-)

Beer, zag je oproepje over hoe te douchen met een kindje van 1 jaar. In mijn omgeving ken ik mensen die hun kindje in de box zetten. Ook is er iemand die de maxicosi voor de douche zet. Kan je meteen een beetje zicht houden op wat er gebeurd. Misschien is dit iets?

Vlinder, leuk toch een beetje mijmeren over namen en kaartjes. Wij zijn allebei helemaal verzot op 1 jongensnaam en verder heb ik ook al een meisjesnaam in gedachte. Hoop heel vaak als er iemand zwanger is dat die er niet met 'onze'naam vandoor gaat. En ach je kan altijd nog veranderen toch?
@Plukkie, THNX, deze optie was nog niet genoemd, en ik vind het wel een goeie!

Ga nu eerst dochter in BAD doen...
Zooo wat een klote internet hier, we hebben een slechte lijn ofzo en het duurt 10 werkdagen minimaal voordat er naar gekeken gaat worden. Meteen een nieuwe provider genomen ik ben er per direct klaar mee hihi. Gelukkig hebben onze buren geen beveiligd netwerk dus kan ik die even kapen.

Projectiel braken is echt heftig. Een vriendin van mij die in de verpleging werkt stond een keer aan het voeteneind van het bed van een patient die met zn hoofd ergens op was geknald en toen was zij "het projectiel"/slachtoffer dus dan komt er een hele straal heel hard uit. Dus zij kon daarna de brokken uit haar haren gaan wassen. Maar dan was je echt wel heel ziek jeetje.

Hier 1 jongensnaam en 2 meisjesnamen al bedacht waren we eigenlijk heel snel uit haha. Grappig was het om het erover te hebben.

Verder ikke geen nieuws geen ongesteld wel heel chagerijnig en kort lontje maar ja gek he met dit weer. Helga zei net wel dat het niet lang meer zou duren met deze regen JEEEEJ!!!!!
Owww zo lief in de lift bij het ziekenhuis waar ik stage loop was een meisje met een echt pasgeboren baby. Smelt.... Wat is dat klein!!!!

En ze keek zo verliefd... Daar doe je het uiteindelijk toch allemaal voor he.
Zus heeft al uitgelegd wat projectielbraken is dus met een beetje fantasie van jullie kunnen jullie je er nu wel een voorstelling bij maken als het goed is.

Toch valt het best mee hoe ziek ik er van was. Ik werd tijdens het eten uit het niks misselijk en ik kon nog net het toilet halen, meteen daarna was het weer over. Langer dan een halve minuut ben ik dus niet misselijk geweest en daarna is het ook niet meer gebeurd (klopt af).

Wel had ik een veel te drukke dag en liep ik 's middags na een lange werkdag met de kinderwagen door de regen terug van de supermarkt en toen kreeg ik zulke krampen in mijn buik dat ik nauwelijks verder kon lopen. Duidelijk signaal dat het een beetje te druk was vandaag. Zoals de VK al zegt, luister naar je lichaam. Dat klinkt heel leuk maar als je een jengelig kind om je heen hebt dat honger heeft en moe is dan gaat dat toch niet altijd op.

Die vraag over dat zwanger zijn verbaasde me ook wel want ik ben juist flink afgevallen en pas weer prima in een maat 38 soms 40. Alleen als ik zit dan zie je wel dat ik zwanger ben geweest, dat wordt denk ik nooit meer beter.

@freddy: vooral de eerste zwangerschap heb ik de eerste 16 (ongeveer) weken ook helemaal niks gevoeld en nergens last van gehad. Regelmatig twijfelde ik of ik wel zwanger was maar er is toch een prachtig meisje uitgekomen.

Nu merk ik het wel iets meer maar nog steeds valt het heel erg mee.

@pluis: ik vond het zo'n gehannes met ovulatietesten maar ik moet zeggen dat ik bij Floor dacht dat het wel een goed moment zou zijn en ik had nog zo'n test liggen en daar bleek duidelijk uit dat ik een eisprong had. Het resultaat is bekend dus het kan wel helpen.

@dametje: dat zware gevoel in je buik ken ik, heb ik ook regelmatig last van maar dat schijnt heel normaal te zijn. Heeft de VK je een beetje gerust kunnen stellen?

@vlinder: ik vind het zo sneu voor je neefje. Zo'n klein kereltje dat zo lang in het ziekenhuis moet liggen. Slaapt er 's nachts ook iemand bij hem of mag/kan dat niet?

Wat babykamertjes betreft moet ik zeggen dat ik me vorige zwangerschap al flink heb uitgeleefd dus ik heb me er nu nog niet mee bezig gehouden. Alleen de kinderwagen heb ik al naar gekeken, ik wil wil graag een duowagen omdat Floor nog maar 20 maanden is als deze baby komt en ik heb een zwak voor kinderwagens. Ik ken serieus alle wagens en kleuren enzo, heel erg.

@beer: ik begrijp dat het baby plan even op de lange baan is geschoven? Je dochter is nog niet eens een jaar (februari toch?) dus er is ook geen enkele reden tot haast. Zeker als je zelf eerst wat meer rust wil lijkt het me best wel rust geven nu die beslissing genomen is.

10 weken na de bevalling zag ik er trouwens nog uit alsof ik 5 maanden zwanger was. Dat sommige vrouwen weer volledig in hun oude vorm schieten als de baby eruit is gaat voor mij helaas niet op.

@zus: dank voor de uitleg van het projectielbraken. En dat er een einde aan de regen komt is erg goed nieuws, ik ben het helemaal zat dat druilerige weer.

Goedemorgen dames,

Dank voor de geruststellende woorden Beer en Freddy. Mijn -vriendin-die-dokter-en zwanger-is mailde me ook zo geruststellend terug gister dat ik beloot nog een dagje te wachten en vandaag het 'gewone' spreekuur zou bellen. Sinds vannacht heb ik gewoon weer hele vertrouwde rugpijn, dus voel me gelukkig weer zekerder.

Ik ben snel geirriteerd als mensen dingen veronderstellen en niet vragen over de zwangerschap. Een vriendin zij gister dat mijn schoonzusje wel meer een buikje zou hebben (die is drie weken verder) en dat is helemaal niet zo. Dan ben ik gelijk vreselijk op mijn teentjes getrapt. terwijl het toch echt gewoon belangstellend bedoeld is van iemand.

@He zus, leuk dat je al namen hebt. Wij hadden daar altijd hele discussies over maar de laatste tijd juist niet. Ik wil eigenlijk wachten tot de 20 weken echo, dan weten we waarschijnlijk wat het is, en dan voor het echie gaan nadenken.
Dametje...dat lijkt me leuk zo'n 20weken echo, dat is toch 3d ofzo? Prachtig!

Pebbles, dat projectielbraken klinkt niet echt als muziek in de oren..Gelukkig duurde het niet al te lang!! Je moet dus wat rustiger aandoen? Kan me voorstellen dat het lastig is, zeker met een kleintje erbij en dat je op zo'n moment de VK wel kan schieten hihi..

Oooh Freddy die onzekerheid, ik denk dat ik me dat heeeel goed kan voorstellen. Vooral als je niet echt iets voelt..! Maar het is toch écht zo, dus geniet er lekker van!

Hier nog niet echt nieuws. Moet vandaag ongesteld worden maar geen te zien.. Heeft iemand anders nog nieuws??? Liubi jij moet ook ongesteld worden vandaag toch?
Wel iets opmerkelijks wat ik jullie niet wilde onthouden...hahaha:

Mijn vriend liet gister een scheet in bed zeg maar en toen ik die rook...moest ik rennen naar de wc want ik werd toch misselijk en moest kokhalzen. Dat was echt bizar. Daarna natuurlijk helemaal dubbel gelegen, want het was wel een gek tafereel.

Maargoed...sorry voor de heerlijke details, maar ik vond het wel opmerkelijk dus.
Hier nog steeds geen rode duivels gezien, aangezien ik een negatieve test had hoop ik toch wel dat dit snel gaat komen anders heb ik wel een lange cyclus. Was die bij jullie in het begin ook onregelmatig of ben ik een uitzondering. Ik voel ook niet dat ik ongesteld moet worden dus fijn hoor zo'n lichaam wat niet doet wat moeder natuur zegt.
hoi allemaal,

er is oorlog in mijn buik en de eerste doden zijn afgevoerd, oftewel ik ben vanochtend uit het niets, zonder enig voorteken zwaar ongesteld geworden.

twee dagen voor mijn NOD dus dat is wel vreemd. eerst nam ik het wel luchtig op maar toen ik heftig buikpijn kreeg moest ik wel even huilen voelde me zo beroerd. nu gaat het iets beter (heb er wat asperientjes voor genomen). dit was dus een 26 dagen cyclus. mijn volgende NOD zou dan (uitgaande van 28 maar weer) 19 februari zijn. even slikken en weer doorgaan! op naar de volgende maand. hopelijk dat een van jullie deze week nog wel positief gaat testen.

en even geen sorry voor het ego bericht, hihi.

liefs vlinder

ps. ik ga lekker vroeg naar bed vanavond, lekker tv kijken en slapen en morgen voel ik me vast stukken beter.
Hier alles ok hoor. Nog geen ongi te zien. Wel een hoop venijnige steekjes in mijn buik. Van die ongikrampen. Verder heb ik rare klachten: heel veel speeksel en een soort brok in mijn keel. Lijkt wel of mijn slijmvliezen zijn opgezet. Ben benieuwd wanneer ik ongesteld wordt....

Verder niet veel nieuws. Later meer. (ben in de baas zijn tijd...)
@vlinder: balen zeg, en dan nog zo heftig ook.

Wat een spanning hier, er zou zo maar weer iemand zwanger kunnen zijn. Wanneer gaan jullie testen?
He bah Vlinder!! Balen!!! Heb maar lekker een baaldagje.

Morgen testen Pebbles.
Spannend summer, ik zal morgen voor je duimen.
@Summer, ka, Liubi, spannend!

Summer hoe gaan jij en zus dat doen als een van jullie positief test? Ook maar gelijk naar de rest van de familie of toch even stilhouden?

@Vlinder, vervelend dat heftige ongesteld worden! Heb je een beetje lekker kunnen slapen?
Hallooooo,

Daar ben ik weer. Zit op mijn werk dus ff snel.

Heb tentamens gehad en die zijn redelijk tot goed gegaan. Gister nog een presentatie gegeven en dan morgen het laatste tentamen. Eindelijk! Maar het leren is nu iig voorbij.

Jongens jongens, op het andere forum zijn er opeens 2 zwanger dus opeens een heleboel pompoen-smiley's...grappig en ook heel blij.

Je zou ze bijna gaan vragen..hoe doen jullie dat???????

Maar wie weet wij ook de komende dagen aangezien wij ook wat testers in aantocht hebben.

Summer, Ka en Liubi gaan jullie testen of afwachten?

O ik zie net dat Ka al getest had.

Overigens als je net van de pil afkomt dan weet je toch nog niet zo goed wat je cyclus is? Dat heeft soms toch een paar maanden nodig?

Ik heb dat probleem niet want ik gebruik al jaren niets meer maar omdat ik dat af en toe lees, dacht ik, hoe rekenen jullie dat dan uit?

Ik heb wel besloten om een ovulatietest te gaan kopen voor vlgd maand. Ik wil weten of mijn eisprong niet toevallig wat eerder ligt. Dat vermoeden heb ik nl.

Liefs
hoi dames,

dametje, ik heb heerlijk uitgeslapen, op naar de volgende maand!

summer, en? en? en? al getest inmiddels?

doegies vlinder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven