Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
@jive : Dit is inderdaad de aanloop naar de eerste keer. Sinds 28 mei spuit ik het hormoon decapepthyl om mijn cylcus stil te leggen. Vanaf 14 juni nu glonal erbij om een boel eitjes te laten rijpen. Komende maandag weer op controle. Waarschijnlijk tussen 24 en 28 juni de punctie waarbij deze eitjes geoogst worden.

De helft daarvan is voor mezelf en daar krijg ik dan een paar dagen later een bevrucht eitje mee terug geplaatst.

@ innova : Natuurlijk is het niet je eerste voorkeur, maar er zijn genoeg vrouwen die ook op deze manier een kans krijgen om een kindje te krijgen. Het horen van hun verhalen kan inderdaad fijn zijn.

Over de punctie en mijn aankomende bevalling (dat lijkt me nog verschrikkelijker) denk ik maar niet te veel na. De punctie gebeurt in ieder geval verdoofd en er zijn genoeg vrouwen die het ondergaan hebben. Wat zij kunnen kan ik ook. (en jij vast ook!)

In de documentaire 'Eivoorlater'(link heb ik hier eerder geplakt) kun je de hoofdpersoon volgen in het hele proces voor de puncite, maar ook tijdens de punctie. Ze trekt wel een pijnlijk gezicht tijdens de punctie, maar gilt of huilt totaal niet. Bevallen lijkt me daarom nog erger, maar ook dat zal ik ooit moeten doen. (positive thinking)

Misschien is het voor jou ook handig om die docu te bekijken?

@ allemaal: Eigenlijk vind ik het ook heel jammer dat ik niet naar de meet kom. Ik vind het alleen niet verstandig voor mezelf. Het zijn de laatste weken voor de zomervakantie. (Lees dubbele aantal uren werken) en dan midden in mijn hormonencyclus en vlak voor de punctie. Ik vind het te druk voor mezelf. Maar ik hoop wel dat er snel weer een nieuwe datum geprikt wordt.
god, dat heb ik weer...

is mijn LH-piek 2 dagen te vroeg!! stress in de tent... donderdagochtend testte ik positief, normaal dus zaterdag. Donor zou vrijdagochtend en zaterdagavond komen. Kaauutee dus. En hij kon niet donderdagavond. Ik ga zo meteen insemineren en op het wachtbankje klimmen. Helaas maar 1 ronde deze maand, geen twee. Dat verhoogt toch echt de kansen. Donor vindt het gelukkig geen probleem om iets flexibeler met de dagen rondom de eisprong om te gaan. Dus meer vooraf gaand aan de eisprong en eventueel er nog een keer na, als het mijn ei te laat valt. Wat een gedoe allemaal dit. Het is volgens mij niet mogelijk om dit echt uber relaxed aan te vliegen. Maar we maken het beste er maar weer van. Zo meteen weer met de beentjes omhoog, al was het voor de psyche :-)

tot woensdag!
Hoi dames,

Vandaag voor mij ook een spannende dag: ik ga naar de huisarts voor een verwijzing. Ik weet nog niet zo goed hoe ik het moet gaan brengen. Ik hoop dat hij me serieus neemt. Misschien heeft hij dit nog nooit aan de hand gehad...

Tot woensdag!
@Amphere: Ik kom vanmiddag bij je op het bankje! Mijn lh-test was dus later dan normaal. Gisteravond eindelijk positief. Kreeg ik vanmorgen zo'n kattenkop aan de lijn: "je moet 'smiddags testen, niet 'savonds!!" Ik uitleggen dat mijn cyclus in de war is en daardoor ik ook.... Bij god's gratie kreeg ik voor vandaag een afspraak. Blij dat het kan, maar echt een lekker gevoel heb ik er niet bij :-S.
@Eli Succes, ben benieuwd hoe hij reageert. Mijn huisarts vond het meteen goed plan, maar mijn oude gynaecoloog vond het belachelijk zijn advies was dat ik in de kroeg maar een kerel aan de haak moest slaan. Ben daarna gewoon geswitcht van gyn.

Was gister ook nog best nerveus voor intake Leiderdorp, maar dat bleek helemaal onnodig. Met verpleegkundige mijn medische geschiedenis doorgelopen. Was vooraf bang dat mijn overspannenheid vorig jaar een issue zou zijn, (dat was het bij het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering als zzp-er wel!). Maar nu dus helemaal niet. Binnen tien minuten ging het al over vervolg. Dat bestaat uit bloedtest en een echo over twee weken en een gesprek met psych over 6 weken. Eerste keer wachtbankje wordt dan waarschijnlijk oktober/november. Ging met blije kriebels deur uit! Bal ligt duidelijk bij mij: als ik het aandurf met donor dan gaat het gebeuren. Fijn gevoel! Moet nog wel wat knopen doorhakken en weet dat ik daar wat tijd voor nodig heb, maar ben weer stapje verder.

Tot woensdag!
@ Amphere: wat een gedoe, maar eh... kan je dan nu wel naar dat feestje ?

@ Emmetjebee: wel fijn dat je exact gelijk loopt met Amphere, hebben jullie steun aan elkaar!

Succes, ik duim voor jullie! En voor Jive die zit te wachten natuurlijk.
Oh en Innova ook toch? Ik ben de draad kwijt... Haha!

Succes aan ALLE wachtenden!
Joehoe! Ik heb de verwijzing

Hij deed redelijk begripvol maar zei wel dingen als:" je bent toch nog jong", "als je binnen een paar jaar een relatie krijgt, dan gaan dit soort dingen vaak heel snel (keuze om samen een kind te krijgen)". Jaa, maar daar wil ik niet per se op wachten... Uiteindelijk verwijsbrief gekregen, afsluitend zei hij toen. "Ja, kinderen zijn echt een verrijking, als het je gegeven is"..Hij bedoelde het goed denk ik.

Succes aan de bankzitters ;)
Wat wordt er weer veel geschreven zeg! Ben net terug van een korte vakantie en meteen achter de computer gekropen om jullie verhalen/ervaringen/ontwikkelingen te lezen!

@ Superwoman22: Jammer dat het niet gelukt is de eerste keer. Geniet van je vakantie & op naar poging twee!!!

@ Juffie77: Wat fijn dat je intake bij Leiderdorp zo goed ging!!! Neem rustig de tijd om "de laatste knopen door te hakken"!

@ Eli_80: Wat super dat je een verwijzing hebt! Weer een stapje verder!

@ Jive, Emmetjebee & Amphere: Veel succes op het wachtbankje! Duim voor jullie!!!

Hier weinig nieuws. Behalve dat m'n menstruatie weer begonnen is en ik m'n donor weer op de hoogte gebracht heb. In de herkansing... op naar poging 4!!!
@SW, voel met toch niet top. Heb een beetje een katerig gevoel aan vandaag over gehouden. Heb heel sterk het idee dat het te laat was. Dus poging 4 telt voor mij niet echt mee...

Aan allen. Ik ben dus helemaal de kluts kwijt...als je de ovulatietest doet, dan komt je eisprong er toch rapjes achteraan? Ik heb die testen gedaan en op donderdag heb ik om 7.30 en 12.30 positief getest. Dan moet je toch direct diezelfde dag insemineren??? Het liefst doe ik het vooraf gaand aan de LH-piek, dus eisprong..want dan weet je zeker dat je het niet mist.

Zoals de donor terecht zei vandaag, tja, aan de achterkant kunnen we nog een keertje aanplakken, aan de voorkant lukt dat niet echt.

En ik weet ook niet meer wat de qyn bij Geertgen heeft gezegd hierover.

Jullie zijn allemaal ervaringsdeskundigen. Doe ik het nu wel of niet goed?

Opeens ga ik aan alle keren twijfelen....

help........
@amphere: bij Geertgen is het als je vandaag positief test, dan moet je morgenmiddag voor IUI. 24 tot 36 uur na de piek ben je vruchtbaar. Dezelfde dag kan ook, omdat de zaadjes vrij lang leven. Dus je kans is nog niet verkeken hoor! Welkom op het bankje!
Amphere, tegen mij is gezegd dat je vóór je eisprong moet insemineren, omdat het anders niet op tijd z'n weg er naartoe gevonden heeft... dus lijkt me dat je goed zit. Bij mij was dat anders omdat "de boel" al op de goede plek afgezet werd. Ik ben nu zwanger van een inseminatie net ná m'n eisprong. (Maar goed, toen legde de beste man me dus uit dat dat in mijn geval niet erg was, maar anders wel...)

Good luck, honey!
@ Amphere: Volgens telt dit gewoon als poging 4 hoor! Ik ben 2 uur na mijn positieve test al gaan insemineren en 24/48 uur later weer, dat raadde het AMC aan (we hebben toen een hulplijn ingeschakeld, omdat we niet wisten wanneer het 't beste is om te doen). Zaad overleeft 1 - 3 dagen en volgens mij kan je zelfs nog tot 12 uur na je eisprong bevrucht worden (als het zaad een beetje snel zwemt .

Het kan dus alle kanten op darling! Whoeha!
tnx voor jullie lieve woorden. ik zal het dan maar als poging vier beschouwen....

poging 5 gaan we echter toch anders aanpakken :-)
Wow, wat gebeurt er veel en wat zitten er veel op de wachtbank! Superspannend! Fingers crossed

Sinds vorige week ben ik serieus in gesprek met één van de mogelijke donors. Hij is een soort van huisvriend, (laat ik hem Piet noemen) en ik ken hem redelijk goed. We denken nu na over de rol die hij kan/mag/gaat vervullen in het leven van mijn kind. Een vader is hij niet, wil hij ook niet zijn. Maar omdat hij als huisvriend sowieso (soms van wat dichterbij, soms van wat verderaf) met mijn kindje te maken zal krijgen, lijkt het me ook heel krom om pas op latere leeftijd tegen het kind te zeggen: "Je donor? Oh, dat is oom Piet".

Vannacht kwam ik tot het antwoord, ik ben er uit! Voor wat betreft de donor, ik had moeite met het idee dat hij een kleine vaderrol zou vervullen. Een vader is in mijn ogen iemand die je opvangt als je van het klimrek valt, je 's avonds in bed stopt, waar je bij op schoot kunt kruipen als je je niet lekker voelt en die je ophaalt van school. (onder andere ) De donor zal nooit deze dingen doen, want hij is geen vader en we willen allebei ook niet dat hij dat is. Maar hoe kun je dan een vaderrol op afstand invullen als je daardoor eigenlijk altijd het kindje tekort doet? Want haar vader is véél minder aanwezig dan andere vaders. Teleurstelling ligt op de loer, komt mijn vader op mijn verjaardag of komt ie dit jaar wéér niet?

Dus mijn conclusie is, dan liever geen vader in ons gezinnetje. Het kind heeft een mama en een opa en oma en veel oom's en tante's (Ik woon in een woongroep) en een Piet. "Mama's en papa's maken samen kindjes, maar haar mama heeft alléén een kindje gemaakt. En Piet is zo aardig geweest om zijn zaadjes aan mama te geven. Daarom heeft het kindje ook de oren en de kleur ogen van Piet. Maar Piet is niet haar papa, want in ons gezin hebben wij geen papa." Mocht ik op een gegeven moment een man tegenkomen waar ik mee verder wil, dan wordt deze man haar papa en blijft Piet altijd haar Piet. Want Piet is geen familie en zijn familie is ook geen familie van haar.

Een papa: degene die je opvangt en koester en voor je zorgt.

Een biologische vader: degene die door gemeenschap je moeder heeft bevrucht, maar nu om welke reden dan ook geen relatie meer heeft met je moeder.

Een Piet (Jan/Klaas/Kees): diegene die zijn zaadcellen heeft gedoneerd, een donor.

Ondanks dat ik hier dan 's nachts mee bezig ben lucht het wel op om er zo'n nieuw etiketje aan te plakken. Nu ben ik er voor de volle 100% van overtuigd dat het kan gaan werken, dat het niet een en al drama wordt voor het-kind-zonder-vader-maar-met-een-donor. Dat ik het kind niet bij voorbaat al een trauma oplever.

Ik hoop dat er een band ontstaat tussen hen beiden, maar één gebaseerd op vriendschap ipv de verwachting die bij een vader horen. Ook omdat hij niet aan die verwachting kan voldoen of wil voldoen. Het lijkt me fantastisch als hij haar, als ze een jaartje of 14 is, mee neemt op vakantie, liftend door Engeland (ik noem maar wat geks op) Of als hij haar kaartjes stuurt uit Verweggistan. Of gewoon thee komt drinken, met mij komt kletsten en met het kind komt kroelen.

Jeetje, het is gewoon echt mogelijk. Hihi. *pinkt traantje weg*
goed verhaal! Ik heb het ook zo bedacht... de lieve meneer van het zaadje (zonder dat Piet overigens bij mij in the picture is... maar toch). Denk dat als jij het goed het doordacht en dat heb je, het goed komt. Je hebt vertrouwen. Dat is het belangrijkste.

Fijn he, zo'n doorbraakmomentje :-)
Heel fijn!

En zo mooi om het hier, met alle twijfels en onzekerheden, kwijt te kunnen
Helder verhaal Friezin!!! Zo had ik het ook bedacht, (ook midden in de nacht trouwens) ondanks dat mijn donor net als bij Amphere niet in de picture is. En als m'n kindje dan toch zo nieuwschierig naar 'm is, mag hij/zij hem na z'n/haar zestiende verjaardag 'ns op gaan zoeken...

Ik vind het fantastisch voor je dat je je gedachten op een rijtje hebt kunnen krijgen en nu dus weet hoe je het wilt! Ga d'r voor!
Hi Amphere, ik ben spuit elf, maar de vrijdag inseminatie is een perfect getimede!

Ik moet 's morgens voor 9 uur testen en bij een LH piek wordt er op de dag van de piek én de dag erna (de dag van de eisprong) geïnsemineerd.

LH piek + 24 a 36 uur = eisprong + ong 24 uur is eitje in eileider en vruchtbaar. Dus in principe ben je zo'n 48 uur na de LH piek vruchtbaar. Bij ZI heeft het zaad even nodig om naar de eileider te zwemmen en kan een dag of 2 overleven in jouw ..eh..omgeving.

Dus van ongeveer een dag vóór de LH piek (moeilijk vast te stellen) tot 2 dagen na de LH piek heeft het zin om te insemineren. Bij vers sperma is het handig om iets meer tijd (ik lees 48 uur, maar min 24 uur zal ook oke zijn) tussen 2 ejaculaties te hebben voor betere kwaliteit/count van zaadcellen in sperma.

Tenminste dat is wat ik destilleer uit mijn 'onderzoek' her en der.

Voor IUI is het geloof ik inderdaad handiger dicht op de eisprong te zitten?! Er hoeft dan minder gezwommen te worden.

En Friezin, wat goed dat je echt een antwoord / goed gevoel wilt hebben op/met hoe je straks omgaat met dit unieke verhaal naar je kind toe.

Dat is voor ons allen denk ik een interessant vraagstuk, hoe je daar mee omgaat.

Ik zal het kind vanaf het begin af aan de feiten vertellen en al dan niet in bewoording aanpassen aan wat het kind snapt. Verder zal het kind ook ruimte krijgen om te vragen en zelf invulling te geven aan begrippen. Het concept biologische vader enzo zal het kind in het begin toch niet snappen. Heel goed mogelijk dat ik de feiten vertel en daarmee de kaders schep en dat kind dan concludeert: Is Klaas Vaak dan de donor, die bij mij zand in de ogen strooit en bij mama zaad in de buik.. Ha, ik vind het eigenlijk wel een goeie van mijn kind to be - ik noem de donor Klaas Vaak.

En verder, ik heb zin in woensdag!
Woehoe! Ik heb me aangemeld in Rijnstate, Arnhem & St. Geertgen, Elsendorp! Bij Geertgen heb ik over een maand al een afspraak. Ik vind het allemaal wel spannend hoor.

In 2013 zou ik moeder kunnen zijn

Tot woensdag!
@jive dat soort rekensommetjes geeft de burger moed dank, ik was echt even helemaal confuus.... we zullen volgende week weer zien wat het me heeft gebracht...tot woensdag!
Hoi allemaal,

Hoe gaat het op het wachtbankje? Is het een beetje uit te houden met de zenuwen?

Wat een daadkracht aan inschrijvingen ook weer! Het lijkt zo wel of Geertgen, Rijnstate en de rest gemiddeld wel tientallen per week inschrijven. Hoeveel BAM-moeders zullen er ieder jaar eigenlijk zijn?

Even een updateje wat mij betreft:

Gisteren ben ik weer bij Geertgen geweest voor een tussentijdse controle. Ik kreeg weer een inwendige echo. In m'n ene eierstok zitten ondertussen 7 flinke eitjes en in de andere 13 eitjes. Een gezamenlijk aantal van 20 eitjes dus met een doorsnede van 14 mm. Best groot als ik er over nadenk! Knikkers dus!

De verpleegkundige vroeg me ook of ik mijn broeken nog wel dichtkreeg (nee) en of ik erg moe ben. (ja) Dit verklaart een boel!

Omdat het dus erg goed gaat is het risico er wel dat ik overga stimuleren en dat het te zwaar wordt voor mijn lichaam. Donderdagmiddag moet ik weer terug voor een nieuwe echo en tot die tijd gewoon doorspuiten en mezelf goed in acht nemen.

Donderdag krijg ik dan met zekerheid te horen dat maandag de punctie is. En of de terugplaatsing deze maand wel mogelijk is. Dit was even een tegenvaller voor mezelf. Misschien is het voor mijn lichaam te zwaar om direct terug te plaatsen. Ik moet dan eerst een maand herstellen en krijg dan volgende maand een ingevroren embryootje terug geplaatst.

Bij de verpleegkundige begon ik spontaan te huilen. Deze verzekerde me wel dat dit ook door alle hormonen in mijn lijf komt. Als ik het logisch beredeneer is het natuurlijk eigenlijk niet erg. Mijn gezondheid is wel belangrijker en wat is nu een maand?

Verder valt alles me tot nu toe nog heel erg mee. Het spuiten is niet moeilijk en de last die ik van de hormonen ondervind is minder dan ik verwacht had.

Donderdag weer wordt vervolgd....

Veel plezier bij de meeting morgen!!!
Spannend Zoeter!!

Hier zit ik er even doorheen. Er zit teveel in mijn hoofd en ik weet het allemaal even niet meer.

Zit ook te twijfelen over morgen. Ben nu zo in kind-in-uppie-pauze dat ik niet weet of ik nu wel moet gaan....

Kijk even hoe ik morgen ben....
Jeetje, wat spannend, Zoeter! Nu komt het wel heel dichtbij! Succes hoor!

Vinyl, sterkte. Wat een rotgevoel, die twijfels. Misschien sterkt het je juist om morgen naar de meeting te gaan.
Hey meiden,

Ben er weer.. haha.

Heb een beetje heftige periode op het moment. Bij mijn moeder is kanker geconstateerd. Over 2 uurtjes weten we of het is uitgezaaid en welk behandeltraject we in gaan (en hopelijk is er een behandeling mogelijk). Dus.. ik ga niet mee vandaag, maar dat had ik al doorgegeven aan Chilles.

Verder heb ik gisteren nog een rare brief van de isala in Zwolle gekregen:

"Tijdens het gesprek met de arts over uw fertiliteitsprobleem (huh? het enige probleem dat ik heb is dat ik geen vent heb!) zal u waarschijnlijk verteld zijn dat de wachttijd voor de K.I.D. behandeling op dit moment zo'n 4 jaar bedraagt" WAAAAT???

Het zou 1,5 jaar of max 3.5 jr zijn, afhankelijk of ik het CMV virus zou hebben ja of nee. JEMIG!!!! Is maar goed dat ik me ook heb ingeschreven bij Rijnstate!!!

Decatur, heb jij ook zo'n brief gehad????

30 juni zou ik een telefonische afspraak hebben met de gyneacoloog voor de uitslag van het CMV. Daar zal ik haar dit ook gaan voorleggen. Dit is niet wat ze mij hebben voorgehouden en hier ben ik ook helemaal niet blij mee!! 4 jaar.. dan ben ik dik 38!!!!!! Gloeiende gloeiende...

Maar goed... dat zien we dan wel weer. Hopen dat de mannen blijven doneren in de omgeving van Arnhem.

Ik wens jullie, voor degenen die vanavond naar de meeting gaan, heel veel plezier toe!!! Ik ben er graag de volgende keer bij!

Vinyl: houd de moed hoog he? Volgens mij hebben we allemaal wel es zo'n dip momentje. Of je het allemaal nog wel wil enzo. Ik had het laatst ook hoor. Toen ik net op dit forum zat, was ik lyrisch over wat ik zou gaan doen. Gesteund door al jullie verhalen en het feit dat ik niet de enige was, ik niet gek was, niet egoïstisch was, etc etc.

Daarna kwam er een dipmomentje, dat ik toch liever samen met "de ware" in hoeverre die bestaat, een kindje wil maken/krijgen. Dat het toch wel moeilijk en zwaar wordt om het alleen te gaan doen. Wat ontneem ik mezelf allemaal als ik het toch doorzet, etc etc.

Het komt wel goed vinyl.. gewoon lekker dicht bij jezelf blijven! Kus!

Have fun vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven