Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
LB had je mijn tip van draagdoek gelezen van gisteren?
CD: kan pas morgenochtend bij fysio terecht. zie er erg tegenop, maar er moet wel wat gebeuren.

ben even bij dat schip gaan kijken. G vond het doodeng (boot niet leuk), de rest vond het geloof ik wel leuk.

had ze daarna de mac beloofd, dus met 4 kinderen en inmiddels een migraine de mac in. was wel erg trots op ze, want ze waren keurig. hier thuis alles in bad en bed en nu nog even kopje thee en dan lekker mijn nest in. hoop dat morgen de migraine weg is. moet ongesteld wrden, dus had het wel een beetje verwacht nu.
LB dat draagconsult waar ik op doelde was om te leren knopen hoor, niet om te kijken wat geschikt is. Voor een Beco heb je idd geen consult nodig, maar die vond ik ook niet geschikt voor echte kleintjes. Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar het lukte niet eens om zoon er comfortabel in te krijgen toen hij klein was. Pas toen hij de 7 kg gepasseerd was en er zonder de insert in kon ging het goed. Mocht het nog eens lukken een nummer 2 te produceren dan wil ik zeker een draagdoek proberen, aangestoken door het enthousiasme van vriendin. Er is trouwens een dragerbibliotheek, heb daar ooit een link van geplaatst en denk nu heel hard wat het adres ook weer was. Ik heb het thuis nog wel. Daar kun je voor een klein bedrag allerlei soorten dragers huren, zo heb ik bij vriendin ooit ook Manduca en Bondolino geprobeerd (had toen de Beco al, die wilde zij van mij proberen). Als je wil ga ik thuis even zoeken.

Miss wat balen dat je de laatste tijd zoveel last heb van migraine (of is dat alleen maar mijn gevoel?) en nu ook nog naar de fysio moet. Ik zou denken dat alle drukte en stress van de laatste tijd (jaren?) er nu uitkomt. Hopelijk helpt de fysio en knap je snel weer op.

CD hier is zoon aan het eind van de dag ook nooit het zonnetje in huis hoor, volgens mij hangt dat samen met dat ie moe is na een dag (of dat nou GO of thuis was). Gelukkig kan hij zich heel goed vermaken met de tv, eerder een beetje te goed naar mijn zin. Als de tv uit is weet hij zich ook niet echt in zijn eentje te vermaken. Ja, heel even. En dan als vriend of ik meedoe nog even maar het irritante is dat zoon het niet eens meer lijkt te willen proberen omdat hij de tv interessanter vindt. Gisteren ging ie echt volledig over de zeik toen ik de tv uitzette omdat hij aan tafel moest eten. Ik denk dat het wel een kwartier duurde voordat hij weer rustig was, heel zielig.

Zoon spookt overigens al 2 nachten en ik was vergeten wat voor effect dat op mij heeft (brak). Gezien het enthousiasme waarmee hij op zijn speen kauwt vermoed ik dat er toch weer iets van een tand of kies doorkomt terwijl ik dacht dat hij voor even klaar was daarmee.

Aansluitend op wat Miss zegt over 4 kinderen die elkaar bezig houden: je hoeft er geen 4. Nodig gewoon neefjes of nichtjes of buurkinderen uit, dat is net zo effectief. Ik was gisteren even bij mijn zus waar ook een ander neefje (familie van haar man) was. Zoon was een heel goede combi met de nichtjes van 6 en 9 en het neefje van 10. Zoon ging voorop die die oudere kinderen er achteraan, echt heel grappig om te zien. Dus CD en Wicki, hopelijk hebben jullie ook kinderen in de omgeving!
Dat is nu net het probleem, Plukkie, die heb ik niet Ik heb een vriendin met kind in de buurt en als ik met hen afspreek, dan hangt uk nog om me heen. Vaak pas als we bijna weggaan, komt ze los en gaat ze opeens spelen. Ze is het " kat uit de boom kijken" type. Er is momenteel trouwens iets wonderlijks aan de gang. Vannacht is ze even wakker geweest en is ze zelf weer in slaap gevallen, en ze slaapt nog steeds! Dit heb ik nog nooit meegemaakt!

Plukkie, wat vervelend van die spooknachten! Dat breekt je inderdaad erg op. Hopelijk is het snel weer over. En dat met die tv is trouwens ook wel weer lastig, als hij er zo van over de zeik raakt als je hem uitzet. Daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee. Als ik het uitzet, zegt ze alleen afgelopen (of eigenlijk iets wat daar op lijkt).

LB, als ik een draagdoek had genomen, had ik gekozen voor de Bondolino. Juist omdat je die al vanaf het begin kan gebruiken en je er niet veel aan hoeft te knopen. Misschien kun je daar eens naar kijken?

Miss, succes vandaag!
nou, ben net terug. zij denkt ook dat het geen stress-klacht is, maar een blokkade (maar herstel kan wel angzamer gaan door stress). ze heeft er wat aan gemasseerd, maar nu is het nog niet veel beter. vannacht weer bijna niet geslapen, ben bekaf en tamelijk moedeloos. maandag weer een afspraak. op termijn zal het wel beter gaan hoor, maar heb net even flinke huilbui gehad. bleh!

morgen bbq voor de OR-leden (afscheid) hier thuis en ik heb zo geen zin om daar de hele tijd met pijn te zitten.

nou ja... proberen er maar niet teveel aan te denken en iets anders te doen.

plukkie: balen van de nachten! die breken je vreselijk op he? hoop dat het snel over is!

CD: fijn dat uk nog even slaapt. hoop dat ze snel een beetje gezelliger wordt, je kunt er zo wanhopig van worden als je je eigen kind even niet zo leuk vindt he? ik herken het wel van G. daar werd ik ook helemaal gek van soms (en nu is ie over het algemeen bijzonder schattig, dus het komt altijd wel weer goed hoor!)
CD, hier hetzelfde op het kdv, daar hebben ze echt geen kind aan Hansje, zo goed als hij alleen en samen kan spelen. Maar thuis lukt dat niet zo goed, dan wil hij papa of mama erbij. En ik vind dat hij ook best nog veel huilt hoor, geen idee wat normaal is?

Miss, leuk dat jullie nog bij schip zijn gaan kijken, maar wel sneu dat G het eng vond. En met die vier kids toch weer voor elkaar zo'n onverwacht uitje
Oh, zie dat ik en paar posts had gemist. Heb sinds gisteren nieuwe laptop en werkt blijkbaar iets anders met de instellingen....

CD, fijn dat uk nog slaapt. Is hier ook nog nooit gebeurd, hoewel Hansje wel sinds kort heel af en toe pas na half 8 wakker wordt (maar meestal voor zevenen). Lastig als je geen vrienden of familie met kinderen in de buurt hebt. Ik vind het ook wel prettig om af en toe met vriendinnen met kids af te spreken. Zoon kijkt wel steeds meer kat uit de boom, maar gelukkig duurt dat niet te lang.

Plukkie, Balpen, bedankt voor de tips en het aanbod, maar ik wil dus echt de minst bewerkelijke draagdoek als ik daarvoor ga. Want het lijkt me dus eigenlijk niks voor mij. Ik ben een kluns als het gaat om knopen e.d., dat vergeet ik dan telkens hoe het moet, dus veel te bang dat het mis gaat. Bij Maxicosi moet ik nu ook telkens weer goed nadenken hoe die gordel met, zeker omdat hij nu ook links staat ipv rechts....
Met een draagdoek bedoel ik trouwens echt een doek, geen drager zoals Bondolino/Manduca/Beco/whatever. Maar dat terzijde.

Balen dat je geen kinderen in de buurt hebt CD... hoe is het trouwens met man, nog heel verdrietig zeker?

Miss, hopelijk zakt de pijn nog zodat je nog een leuke avond kunt hebben morgen.
Miss,
Even een snelle zwaai! Alles goed hier, druk met de voorbereidingen voor ons feestweekend! Veel gezelligheid verwacht, heb er zin in (jammer van de weersvoorspellingen alleen...).

Verder heeft dochterlief morgen haar eerste grote balletvoorstelling, voor zo'n 300-400 mensen!!! Ben er plaatsvervangend zenuwachtig voor. Gaan natuurlijk kijken en neem maar een doos tissues mee, mijn kleine meisje wordt dus echt groot, whaaaaa!!! Supertrots op haar natuurlijk, net lunchtrommeltje en drinkbeker gekocht om mee te nemen (hello kitty ) en alle spullen samen ingepakt, gelabeld, etcetera. Morgen vroeg op om haar haren in model te maken (volgens speciaal voorbeeld van de balletjuf).
LB, een bondolino is ook regelmatig tweedehands te koop op een ander forum (www.dragen-en-voeden.nl). (Een babybjorn is nog duurder en die kun je maar een paar weken gebruiken....)

Plukkiedewukkie, jij bedoelt www.babybij.nl Daar kun je alle mogelijke dragers lenen om uit te proberen.Mocht je er daar ook 1 aanschaffen, dan krijg je de huurprijs korting.

En anders LB, mag je van ons wel wat proberen. Kom ik gewoon een keer jouw kant op (of vergi ik me nu, volgens mij woon je redelijk in de buurt?).

Zoon slaapt zijn middagdut bijna altijd in de wandelwagen. In de drager red ik niet meer, ik kan hem net een uurtje (soms 1,5) dragen, daarna wordt het toch wel zwaar voor mij (meer dan 15 kilo nu he?). en dat is niet lang genoeg om hem in slaap te wandelen plus een ruim uur slapen.

Maar goed, sinds kort lukt het vaak ook in bed, dus dat is voor ons echt heel fijn.

MissBR, wat rot dat de fysio niet echt hielp nog. En ik hoor je inderdaad ook heel vaak over migraine, niet leuk!

Balpen, spannend hoor!! Heel veel plezier gewenst!
Miss, alweer migraine...'t komt steeds vaker he? Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Denk dat ie veel goeds kan doen voor je.

Balpen, wat leuk zeg die balletvoorstelling!! Tja, doos tissues zal dan inderdaad niet overbodig zijn... maak je wel even een filmpje???

CD, hier ook 2 kinderen die zichzelf niet of nauwelijks in hun eentje kunnen/willen vermaken. Alleen als ik ernaast zit en meespeel. Jammer hoor, mijn kleine neefje (13mnd) kan juist heel goed zelf spelen, ideaal!

We kunnen wel eens ergens samen afspreken met kinders, kijken ze elkaar kunnen vermaken, hebben wij tijd voor een bakkie. Zover wonen we niet van elkaar af! Zoon heeft pas heel leuk met S van Miss in een aanhanger staan springen, 2 boefjes bij elkaar, lachen hoor!

Zoon was van de week ook opeens ziek, moest hem woensdag ophalen van de creche. Had flink koorts, dik 39 ondanks zetpil. Precies 1 dag en toen was het weer over, heel gek...

Man is de hele week al ziek thuis (MEN wat word je daar moe van!!) gelukkig is ie nu weer aardig opgeknapt, mooi maandag weer aan het werk.

En ik ga nu op de bank, en morgen vroeg op om te gaan rennen....
Dapper hoor Blondieszz, maar dan begin je je dag vast wel lekker.

Balen Miss dat je zo'n last hebt. Is het niet een optie om een aantal dagen wat andere pijnstillers of spierverslappers te nemen (misschien even langs de HA??)?

Hier kan N ook heel goed zelf spelen, wel vervelend als ze dat niet willen. Wat doet ze dan als je haar negeert CD? Juf van de peuterspeelzaal gaf hier bij zoon eens de tip om een kookwekker te zetten op bijv. 5 minuten en dan afspreken dat ze zolang alleen moeten spelen. En dan in de tussentijd dus ook alleen maar dat vertellen en negeren van aandacht vragen. Zoon was alleen toen wel iets ouder, bijna 3 denk ik.

Balpen: veel plezier morgen met het feest en de balletvoorstelling!!!!

Wij zijn vanavond heerlijk uit eten geweest met zijn 4-en naar een steakhouse. K wou naar een etenhuis vertelde hij vanavond en we hadden geen zin aan pannekoekenboerderij, dus dan maat dit. Ingericht als kasteel met ridders enz en een kasteel in de speelhoek, kinderen waren helemaal happy. Eten was ook heerlijk dus helemaal geslaag.
quote:blauwmetstippen schreef op 24 juni 2011 @ 20:17:

Zoon slaapt zijn middagdut bijna altijd in de wandelwagen. In de drager red ik niet meer, ik kan hem net een uurtje (soms 1,5) dragen, daarna wordt het toch wel zwaar voor mij (meer dan 15 kilo nu he?). en dat is niet lang genoeg om hem in slaap te wandelen plus een ruim uur slapen.

Maar goed, sinds kort lukt het vaak ook in bed, dus dat is voor ons echt heel fijn.

!Das wel zwaar zeg! Ik wil dit dus juist voorkomen en dochter zoveel mogelijk in bedje laten slapen, ook met oog op opvang straks. Dus draagdoek ook maar beperkte periode gebruiken. Die zoon van jou blijft vooroplopen qua groei volgens mij. Toevallig Hansje deze week gewogen en hij weegt 11 kilo!
Blondie, nog zieken daar?

Balpen, van harte en veel plezier bij de voorstelling?

Miss, hoe is het nu? Bbq gaat door?
ha, druk met alle voorbereidingen. vanaf een uur of 3 is het droog volgens mij, dus dat is iig mooi.

werd wakker met migraine (aah!), maar de pil heeft wel gewerkt gelukkig, dus ik hoop dat het nu wegblijft. nek is nog steeds erg pijnlijk, maar met paracetamol en tijgerbalsem is het wel te doen.

zo mijn huis beetje opruimen (alles de kast in ) en dan hoop ik dat iedereen komt, want anders heb ik wel erg veel eten in huis...

bms: wat een joekel is die zoon van jou! S ook een kilo of 11 denk ik.. geloof dat G ook 15 kilo is, maar die is ruim een jaar ouder..

CD: het is hier wat verder weg, maar je bent van harte welkom om met uk en ukkie een keer langs te komen hoor! (nu je nog verlof hebt). Kunnen S en uk gezellig samen spelen!
Miss, succes met de voorbereidingen. Hopelijk klopt de buienradar!

Misschien binnenkort een mini meeting? Kan ik ook nog met Hansje en Pansje aanschuiven.
Even snel, want niet zover tijd.

Miss, die blokkade die jij beschrijft, klinkt bekend. Fysiotherapeut, helpt dan over het algemeen niet zo goed bij mij. Een manueel therapeut (die kraakt) helpt echter des te beter, vaak al na een of 2 keer. Misschien is er bij jou fysiopraktijk ook iemand die dat kan? Want dit is geen doen zo. Veel plezier trouwens vandaag. En bedankt voor het speelaanbod, misschien kom ik wel een keer, al is het wel een eindje rijden.

Blondie, misschien kunnen we inderdaad eens samen afspreken. Volgens mij wonen we inderdaad niet zover van elkaar.

Balpen, hoe was de voorstelling? Veel tissues nodig gehad?

Pada, uk huilt als ze haar zin niet krijgt, of geen aandacht krijgt of gaat boos met dingen gooien. Vind ik heel moeilijk mee om te gaan.
Miss, ik hoop dat het droog is. Hier iig nog niet..... Blegh, het is tijd voor de zon!

Als je nog veel over hebt organiseren we een meet-bbq bij jou!

Hoe is het met je migraine? En ik hoop dat de fysio je snel kan helpen. Dikke kus!

Balpen, hoe was het? Ik heb ook van jongsaf aan gedanst en dan met als hoogtepunt een optreden in de schouwburg. Super herinneringen aan. Als moeder zou ik het ook niet droog houden ben ik bang. Man alweer beter?

CD, lastig he als ze zoveel huilt. Ik kan daar ook niet zo goed tegen geloof ik. Gelukkig gebeurt dat hier niet vaak. Misschien toch eens overleggen met het CB?

Pada, klinkt lekker je etentje. Wat kun je genieten van dat soort momenten he?!

Ik was gister in Sprookjeswonderland. Wat is het toch leuk daar. Nog voor allebei de kids. En zo betaalbaar.Ik was met de buurman ( en mijn teamleider, haha) en zijn 3 kinderen. Heb 3 x een opmerking gekregen over het aantal kinderen. 1 iemand zei dat ik zo relaxed door het park liep, en dat met 5 kleine kinderen. Ik heb haar maar in de waan gelaten, haha.

Het is dat het niet zo centraal ligt maar voor degene die zin hebben wil ik daar nog weleens afspreken hoor!

Heb de boodschappen in huis, verse bloemen op tafel, schoon huis dus het wachten is op vrienden. Hij is gescheiden en komt zijn nieuwe vriendin voorstellen. Ben benieuwd.

T is met zijn vriendinnetje vadertje en moedertje aan het spelen. N is de baby. Zo schattig! Ze laat alles met zich doen. En ze noemen haar Baby :-)
Speciaal voor LB even snel.Bondolino's (en ander leuk spul!) in de aanbieding:

http://www.babybio.nl/cat/87/Kleine_prijsjes_.html
hoi lieverds, bedankt voor alle felicitaties, wat lief. Tot nu toe heerlijke dag gehad, de voorstelling was geweldig en wat deed ze het goed, zo netjes alle pasjes en dansjes, ben echt heel erg trots! Ze was wel uitgeteld van alle indrukken, lag om 17.30 al gestrekt. Vanmiddag na de voorstelling al hoop bezoek mét kinderen gehad, vanaf nu verwacht ik het bezoek zonder kinderen, meeste vrienden dus zeg maar. Kado van dochterlief was het leukste: ze mocht van manlief zelf iets uitzoeken: zuurstokroze nagellak en even roze lipgloss, lachen!!! (voor opa heeft ze een knalgroene glow-in-de-dark zaklamp uitgezocht ) Verder ook al lekker verwend, ik hou van jarig zijn!!!!
Haha Balpen een echte meid dus met dat roze en ballet. Ik kan me voorstellen dat je helemaal trots bent.

Miss hoe ging de barbeque?

CD ik begin steeds meer nieuwe kennissen te krijgen met kleine kinderen. Ik ga vooral veel meer om met de buren (van twee huizen verderop). Zij hebben twee kleine kinderen van Mini haar leeftijd. Daar speelt zij af en toe en soms spelen zij hier. Maar in mijn vriendenkring die vlakbij wonen zijn er ook niet zo veel kinderen.

Wel interessant de verhalen over draagdoeken. Wat ik wel bijzonder vindt is dat er zo'n "sfeer van alternatief" rond hangt.

Tenminste als ik kijk naar de sites etc. Het valt zo samen met borstvoeding etc.

En Ziss was het een geslaagde avond met de nieuwe vriendin?

Haha ik heb ook wel eens meegemaakt dat het allemaal heel ongemakkelijk was (nou ja tot dat er alcohol bij komt, dat maakt het weer makkelijker).

Blauwmetstippen, jee zeg 15 kilo.. Haha ja dat draag je niet zomaar. Fijn dat hij steeds beter in zijn bed kan slapen.

Pada hoe is het met de drukte? Ben je al klaar met je opleiding of nog niet?

Ben je naar de steakhouse in D geweest??

Daar heb ik jaren gewerkt. Het is enorm maar wel heel leuk (tenminste dat was het vroeger).

Blondiezz hoe staat het met je ziekenboeg? En echt diep respect voor jouw disipline om te rennen. Pfff bedenk me dat ik ook wel weer eens iets moet gaan doen want ik begin te merken dat mijn conditie erg slecht begint te worden (nou ja nog slechter eigenlijk)

Gelukkig komt hier af en toe de zon te voorschijn want vanmiddag vieren we mini haar verjaardag met de familie (vrijdag zijn de buren en nog een vriendin met zoontje geweest).

We willen de bbq aanzetten. Vriend is nu druk bezig met sate klaar te maken en ik ga zo nog maar een kwarktaart maken.

Hopelijk zet de voorspelling door en kunnen we lekker in de tuin zitten.
Fijne dag vandaag Wicki! Hopelijk doet het weer mee. Hier is het in ieder geval (nog) droog.
Wicky gefeliciteerd met Mini. Was ze gisteren 'echt' jarig?
Hey Wicki, jou dochter is zeker ook al jarig geweest? Helemaal vergeten, sorry. Alsnog gefeliciteerd! Was het leuk gisteren?

Wij vieren het pas volgende week zaterdag, ben nu nog druk aan de studie voor examen morgen. Denk dat we morgen wel even met zijn 4-en gaan BBQ-en, wordt toch wel warm dus dan vieren we het vast klein voor. Nu maar hopen dat het volgend weekend ook mooi weer wordt.

We zijn inderdaad naar D geweest, als je tenminste die naast die grote speeltuin bedoelt. Wat grappig dat je daar gewerkt hebt.

Miss: was het nog leuk gisteren? Geen last meer van migraine gehad? Was dit nou ter ere van een andere verjaardag, dat heb ik even gemist.

Balpen: stoer hoor, zo'n voorstelling! En een geweldig kado.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven