
Wie loopt er mee?

zondag 26 juni 2011 om 11:30
Ik heb in de media nog vrij weinig gelezen of gehoord over de "mars der beschaving" dus bij deze een topic om anderen er op attent te maken. Wat mij betreft een goed initiatief!
Zondag 26 en maandag 27 juni 2011 zet de Nederlandse kunstwereld zich schrap tegen de aangekondigde bezuinigen op de kunst. We moeten allemaal bezuinigen, maar de kunstwereld wordt wel erg hard getroffen. De Mars der Beschaving is een initiatief van kunstenaars en kunstliefhebbers en wordt ondersteund door podiumkunstinstellingen. Maar beschaving is méér dan kunst: zorg, onderwijs en milieu zijn ook belangrijke ijkpunten waaraan het beschavingsniveau van een land kan worden afgelezen. Ook die worden door het kabinet disproportioneel hard getroffen. Tijdens de Mars der Beschaving lopen duizenden kunstenaars en kunstliefhebbers in de nacht van zondag op maandag van Rotterdam naar Den Haag, maar alle verontruste Nederlanders kunnen zich aansluiten.
Zondag 26 juni gaan de acties van start met Boijmans Bezet in Rotterdam, op de binnenplaats van het museum Boijmans van Beuningen met van 11.00 tot 17.00 uur een doorlopend programma. Van 17.00 tot 20.00 uur zijn bezoekers en lopers van de Mars welkom op de Parade in het Museumpark. Ondertussen zijn bij het Boijmans voorbereidingen voor de start van de Mars; aanmeldingen, vorming van groepen, uitleg route uitleggen en het vertrek klaarmaken. Om 20.00 uur vertrekken de eerste groepen. In Delft is op de Markt een af –en instappunt. Daar komt De Mars rond 23.00 uur aan. Na een pauze van een half uur gaat de tocht verder; rond 03.00 uur komt De Mars aan in Den Haag. Daar zijn overnachtingsmogelijkheden in verschillende theaters. Om 13.00 uur begint het programma op het Malieveld met sprekers en muziek. Bussen met actievoerders uit het hele land komen het protest versterken. Om 15.30 uur wordt het startschot gegeven voor aanhoudend protest tegen de kaalslag van Nederland.
www.marsderbeschaving.nl
Zondag 26 en maandag 27 juni 2011 zet de Nederlandse kunstwereld zich schrap tegen de aangekondigde bezuinigen op de kunst. We moeten allemaal bezuinigen, maar de kunstwereld wordt wel erg hard getroffen. De Mars der Beschaving is een initiatief van kunstenaars en kunstliefhebbers en wordt ondersteund door podiumkunstinstellingen. Maar beschaving is méér dan kunst: zorg, onderwijs en milieu zijn ook belangrijke ijkpunten waaraan het beschavingsniveau van een land kan worden afgelezen. Ook die worden door het kabinet disproportioneel hard getroffen. Tijdens de Mars der Beschaving lopen duizenden kunstenaars en kunstliefhebbers in de nacht van zondag op maandag van Rotterdam naar Den Haag, maar alle verontruste Nederlanders kunnen zich aansluiten.
Zondag 26 juni gaan de acties van start met Boijmans Bezet in Rotterdam, op de binnenplaats van het museum Boijmans van Beuningen met van 11.00 tot 17.00 uur een doorlopend programma. Van 17.00 tot 20.00 uur zijn bezoekers en lopers van de Mars welkom op de Parade in het Museumpark. Ondertussen zijn bij het Boijmans voorbereidingen voor de start van de Mars; aanmeldingen, vorming van groepen, uitleg route uitleggen en het vertrek klaarmaken. Om 20.00 uur vertrekken de eerste groepen. In Delft is op de Markt een af –en instappunt. Daar komt De Mars rond 23.00 uur aan. Na een pauze van een half uur gaat de tocht verder; rond 03.00 uur komt De Mars aan in Den Haag. Daar zijn overnachtingsmogelijkheden in verschillende theaters. Om 13.00 uur begint het programma op het Malieveld met sprekers en muziek. Bussen met actievoerders uit het hele land komen het protest versterken. Om 15.30 uur wordt het startschot gegeven voor aanhoudend protest tegen de kaalslag van Nederland.
www.marsderbeschaving.nl
zondag 26 juni 2011 om 14:03
quote:festina_lente schreef op 26 juni 2011 @ 13:58:
[...]
Bron: ontwerper Ruben Pater (http://slashart.nl/post/2 ... iteitstheorie-ruben-pater), die de verhoudingen tussen de uitgave voor kunst en cultuur heeft afgezet tegen de begroting voor de jsf. Algemeen bekende cijfers, hij legt alleen de absurde verhoudingen heel mooi bloot.
En wat bedoel je met 'voor wie'?Die 7.6 miljard die je vermeldt, wie betaalt dat? Dat krijg je als je er geen bron bij zet.
[...]
Bron: ontwerper Ruben Pater (http://slashart.nl/post/2 ... iteitstheorie-ruben-pater), die de verhoudingen tussen de uitgave voor kunst en cultuur heeft afgezet tegen de begroting voor de jsf. Algemeen bekende cijfers, hij legt alleen de absurde verhoudingen heel mooi bloot.
En wat bedoel je met 'voor wie'?Die 7.6 miljard die je vermeldt, wie betaalt dat? Dat krijg je als je er geen bron bij zet.
zondag 26 juni 2011 om 14:05
quote:hanneke000 schreef op 26 juni 2011 @ 14:02:
Om wat voorbeelden te geven: Marlies Dekkers is begonnen in de WWIK. De MaxiCosi komt ook voor van ontwerpers. Droog Design, een groot export product ook. Rollators, wandelstokken, hulpmiddelen voor blinden. Speelgoed voor kinderen. Speelgoed voor gehandicapten kinderen om te speelsgewijs te leren en te ontwikkelen.
Ze had ook een bijbaantje kunnen regelen, bv. vakkenvullen bij Appie.
Wij zijn er ook gekomen zonder subsidie.
Om wat voorbeelden te geven: Marlies Dekkers is begonnen in de WWIK. De MaxiCosi komt ook voor van ontwerpers. Droog Design, een groot export product ook. Rollators, wandelstokken, hulpmiddelen voor blinden. Speelgoed voor kinderen. Speelgoed voor gehandicapten kinderen om te speelsgewijs te leren en te ontwikkelen.
Ze had ook een bijbaantje kunnen regelen, bv. vakkenvullen bij Appie.
Wij zijn er ook gekomen zonder subsidie.
zondag 26 juni 2011 om 14:07
quote:assetze schreef op 26 juni 2011 @ 14:05:
[...]
Ze had ook een bijbaantje kunnen regelen, bv. vakkenvullen bij Appie.
Wij zijn er ook gekomen zonder subsidie.
Probeer in deze tijd eens een baan als vakkenvuller te regelen bij de AH.
Weet je hoeveel de WWIK is per maand? nee? Het is niet genoeg om van rond te komen. Je dient er dus sowieso naast te werken. Dat doet ook iedereen.
[...]
Ze had ook een bijbaantje kunnen regelen, bv. vakkenvullen bij Appie.
Wij zijn er ook gekomen zonder subsidie.
Probeer in deze tijd eens een baan als vakkenvuller te regelen bij de AH.
Weet je hoeveel de WWIK is per maand? nee? Het is niet genoeg om van rond te komen. Je dient er dus sowieso naast te werken. Dat doet ook iedereen.

zondag 26 juni 2011 om 14:07
quote:Winterdip schreef op 26 juni 2011 @ 13:46:
Goed plan, die bezuinigingen. Het moet ergens vandaan komen, cultuur vind ik onderschikt aan gezondheidszorg en onderwijs, veiligheid.
Ik ken in één van de grootste steden van het land een theater dat middenin een probleemwijk staat. Één van de bekendste probleemwijken van het land. Het theater biedt (o.a.) jongeren uit de wijk de mogelijkheden om daar culturele dingen te doen. Zang, dans, theater, muziekclips maken, noem het maar op. Ze zijn er uren zoet mee, ontwikkelen zich, leggen contacten, integreren en ook belangrijk: het houdt ze van de straat. Want het zijn stuk voor stuk potentiële criminelen, om het maar even plat te zeggen, maar meerdere jongeren zijn met dank aan het theater uitgegroeid tot nationaal gewaardeerde personen op hun gebied, die op hun beurt ook weer andere jongeren omhoog trekken. Hoe denk je dat het met de veiligheid in de buurt gaat, nu het theater ernstig gekort gaat worden?
Weer een voorbeeld dat korten op de cultuursector direct gevolgen heeft voor andere sectoren, zoals bijvoorbeeld ook Hanneke al schreef.
Goed plan, die bezuinigingen. Het moet ergens vandaan komen, cultuur vind ik onderschikt aan gezondheidszorg en onderwijs, veiligheid.
Ik ken in één van de grootste steden van het land een theater dat middenin een probleemwijk staat. Één van de bekendste probleemwijken van het land. Het theater biedt (o.a.) jongeren uit de wijk de mogelijkheden om daar culturele dingen te doen. Zang, dans, theater, muziekclips maken, noem het maar op. Ze zijn er uren zoet mee, ontwikkelen zich, leggen contacten, integreren en ook belangrijk: het houdt ze van de straat. Want het zijn stuk voor stuk potentiële criminelen, om het maar even plat te zeggen, maar meerdere jongeren zijn met dank aan het theater uitgegroeid tot nationaal gewaardeerde personen op hun gebied, die op hun beurt ook weer andere jongeren omhoog trekken. Hoe denk je dat het met de veiligheid in de buurt gaat, nu het theater ernstig gekort gaat worden?
Weer een voorbeeld dat korten op de cultuursector direct gevolgen heeft voor andere sectoren, zoals bijvoorbeeld ook Hanneke al schreef.
zondag 26 juni 2011 om 14:09
hanneke000: Straatverlichting zodat je veiliger voelt in het donker. Manieren om te recyclen, zodat het milieu ten goede komt. Fietsen en auto's om je voort te bewegen. Hulpmiddelen voor gehandicapten. Hulpmiddelen voor dementerenden, om ze meer op hun gemak te krijgen.
Voor dit soort dingen zijn er al allerlei mogelijkheden.
Dat men nu de pgb gaat aanpakken hebben we te danken aan het grote misbruik. Dus moeten de goeden er weer onder lijden.
Voor dit soort dingen zijn er al allerlei mogelijkheden.
Dat men nu de pgb gaat aanpakken hebben we te danken aan het grote misbruik. Dus moeten de goeden er weer onder lijden.
zondag 26 juni 2011 om 14:11
@ Hanneke,
Dat is prima, en hartstikke fijn dat het succesvol is. Maar als je een WWIK ontvangt ben je ook vrijgesteld van sollicitatieplicht. Een ander in een uitkeringssituatie moet ook gewoon solliciteren. Daarnaast kunnen mensen met WWIK een beroep doen op allerlei trainingen op het gebied van ondernemen, media etc. Dat zou iets moeten zijn wat ze integreren in een kunstopleiding want dat lijkt me onontbeerlijke kennis om te hebben als je van plan bent om zelfstandig aan de slag te gaan.
Daarnaast, zie überhaupt maar eens voor een starterslening in aanmerking te komen. Dat is, zeker in deze tijden, voor iedereen moeilijk die voor zichzelf wil beginnen. Jammer, maar dat zijn wel de feiten. Ik zie dus nog steeds niet in waarom kunstenaars daarvoor apart gefaciliteerd/gefinancierd moeten worden en ik, als gehaktballenkoningin, niet. Met alle respect, maar ik vind het ook het risico van kiezen voor een bepaalde opleiding/beroep. Er zijn zoveel mensen die een opleiding volgen waar uiteindelijk geen droog brood mee valt te verdienen. Zo ken ik iemand die Middeleeuwse Engelse literatuur heeft gestudeerd en werkt op een secretariaat van een bouwbedrijf. Tja...
Dat is prima, en hartstikke fijn dat het succesvol is. Maar als je een WWIK ontvangt ben je ook vrijgesteld van sollicitatieplicht. Een ander in een uitkeringssituatie moet ook gewoon solliciteren. Daarnaast kunnen mensen met WWIK een beroep doen op allerlei trainingen op het gebied van ondernemen, media etc. Dat zou iets moeten zijn wat ze integreren in een kunstopleiding want dat lijkt me onontbeerlijke kennis om te hebben als je van plan bent om zelfstandig aan de slag te gaan.
Daarnaast, zie überhaupt maar eens voor een starterslening in aanmerking te komen. Dat is, zeker in deze tijden, voor iedereen moeilijk die voor zichzelf wil beginnen. Jammer, maar dat zijn wel de feiten. Ik zie dus nog steeds niet in waarom kunstenaars daarvoor apart gefaciliteerd/gefinancierd moeten worden en ik, als gehaktballenkoningin, niet. Met alle respect, maar ik vind het ook het risico van kiezen voor een bepaalde opleiding/beroep. Er zijn zoveel mensen die een opleiding volgen waar uiteindelijk geen droog brood mee valt te verdienen. Zo ken ik iemand die Middeleeuwse Engelse literatuur heeft gestudeerd en werkt op een secretariaat van een bouwbedrijf. Tja...
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
zondag 26 juni 2011 om 14:12
quote:astrape schreef op 26 juni 2011 @ 14:07:
[...]
Ik ken in één van de grootste steden van het land een theater dat middenin een probleemwijk staat. Één van de bekendste probleemwijken van het land. Het theater biedt (o.a.) jongeren uit de wijk de mogelijkheden om daar culturele dingen te doen. Zang, dans, theater, muziekclips maken, noem het maar op. Ze zijn er uren zoet mee, ontwikkelen zich, leggen contacten, integreren en ook belangrijk: het houdt ze van de straat. Want het zijn stuk voor stuk potentiële criminelen, om het maar even plat te zeggen, maar meerdere jongeren zijn met dank aan het theater uitgegroeid tot nationaal gewaardeerde personen op hun gebied, die op hun beurt ook weer andere jongeren omhoog trekken. Hoe denk je dat het met de veiligheid in de buurt gaat, nu het theater ernstig gekort gaat worden?
Weer een voorbeeld dat korten op de cultuursector direct gevolgen heeft voor andere sectoren, zoals bijvoorbeeld ook Hanneke al schreef.
Onze kinderen nemen ook overal aan deel. Het houdt ze van de straat,. maar dit is niet omdat zij anders criminele hobbies hebben.
Bovendien betalen we alles zelf.
Laten we eens beginnen met de ouders er op aan te spreken, dat men de kinderen fatsoenlijk opvoedt. Die uitkomst ligt nl. niet op straat.
[...]
Ik ken in één van de grootste steden van het land een theater dat middenin een probleemwijk staat. Één van de bekendste probleemwijken van het land. Het theater biedt (o.a.) jongeren uit de wijk de mogelijkheden om daar culturele dingen te doen. Zang, dans, theater, muziekclips maken, noem het maar op. Ze zijn er uren zoet mee, ontwikkelen zich, leggen contacten, integreren en ook belangrijk: het houdt ze van de straat. Want het zijn stuk voor stuk potentiële criminelen, om het maar even plat te zeggen, maar meerdere jongeren zijn met dank aan het theater uitgegroeid tot nationaal gewaardeerde personen op hun gebied, die op hun beurt ook weer andere jongeren omhoog trekken. Hoe denk je dat het met de veiligheid in de buurt gaat, nu het theater ernstig gekort gaat worden?
Weer een voorbeeld dat korten op de cultuursector direct gevolgen heeft voor andere sectoren, zoals bijvoorbeeld ook Hanneke al schreef.
Onze kinderen nemen ook overal aan deel. Het houdt ze van de straat,. maar dit is niet omdat zij anders criminele hobbies hebben.
Bovendien betalen we alles zelf.
Laten we eens beginnen met de ouders er op aan te spreken, dat men de kinderen fatsoenlijk opvoedt. Die uitkomst ligt nl. niet op straat.
zondag 26 juni 2011 om 14:13
quote:assetze schreef op 26 juni 2011 @ 14:09:
hanneke000: Straatverlichting zodat je veiliger voelt in het donker. Manieren om te recyclen, zodat het milieu ten goede komt. Fietsen en auto's om je voort te bewegen. Hulpmiddelen voor gehandicapten. Hulpmiddelen voor dementerenden, om ze meer op hun gemak te krijgen.
Voor dit soort dingen zijn er al allerlei mogelijkheden.
Dat men nu de pgb gaat aanpakken hebben we te danken aan het grote misbruik. Dus moeten de goeden er weer onder lijden.Jij wil meer veiligheid op straat. veiligheid op straat betekend niet alleen meer politie. Daar moeten andere oplossingen voor worden bedacht. Innovatie is nodig en straatlantaarns gaan op den duur stuk. Dat er al mogelijkheden zijn, betekend niet dat ze niet beter kunnen of beter moeten. Jij wil beter zorg, beter onderwijs en betere veiligheid. Deze dingen moeten ontwikkeld worden, en hoe je het ook wendt of keert, je hebt de cultuursector hiervoor nodig. Wij staan echt niet om 12 uur op, rollen een jointje, nemen een blikje bier en gooien wat verf op het doek. We hebben gewoon (meer dan) full time banen, werken met passie met de slechtste CAO van Nederland en werken hárd om dingen in andere sectoren (te helpen) verbeteren.
hanneke000: Straatverlichting zodat je veiliger voelt in het donker. Manieren om te recyclen, zodat het milieu ten goede komt. Fietsen en auto's om je voort te bewegen. Hulpmiddelen voor gehandicapten. Hulpmiddelen voor dementerenden, om ze meer op hun gemak te krijgen.
Voor dit soort dingen zijn er al allerlei mogelijkheden.
Dat men nu de pgb gaat aanpakken hebben we te danken aan het grote misbruik. Dus moeten de goeden er weer onder lijden.Jij wil meer veiligheid op straat. veiligheid op straat betekend niet alleen meer politie. Daar moeten andere oplossingen voor worden bedacht. Innovatie is nodig en straatlantaarns gaan op den duur stuk. Dat er al mogelijkheden zijn, betekend niet dat ze niet beter kunnen of beter moeten. Jij wil beter zorg, beter onderwijs en betere veiligheid. Deze dingen moeten ontwikkeld worden, en hoe je het ook wendt of keert, je hebt de cultuursector hiervoor nodig. Wij staan echt niet om 12 uur op, rollen een jointje, nemen een blikje bier en gooien wat verf op het doek. We hebben gewoon (meer dan) full time banen, werken met passie met de slechtste CAO van Nederland en werken hárd om dingen in andere sectoren (te helpen) verbeteren.

zondag 26 juni 2011 om 14:14
zondag 26 juni 2011 om 14:17
quote:hanneke000 schreef op 26 juni 2011 @ 14:13:
[...]
Jij wil meer veiligheid op straat. veiligheid op straat betekend niet alleen meer politie. Daar moeten andere oplossingen voor worden bedacht. Innovatie is nodig en straatlantaarns gaan op den duur stuk. Dat er al mogelijkheden zijn, betekend niet dat ze niet beter kunnen of beter moeten. Jij wil beter zorg, beter onderwijs en betere veiligheid. Deze dingen moeten ontwikkeld worden, en hoe je het ook wendt of keert, je hebt de cultuursector hiervoor nodig. Wij staan echt niet om 12 uur op, rollen een jointje, nemen een blikje bier en gooien wat verf op het doek. We hebben gewoon (meer dan) full time banen, werken met passie met de slechtste CAO van Nederland en werken hárd om dingen in andere sectoren (te helpen) verbeteren.
Je kan er een Philips fabriek neerzetten, daar gaat het dus niet om. Het zijn de oorzaken die een buurt onveilig maken, daar moet je op anticiperen. De rotschoffies die de boel onveilig maken, met scootertjes. Die moet je aanpakken. Want je kan heel Nederland vol met lantarenpalen zetten, daarmee los je de criminaliteit niet op.
Dat moet men het paard achter de kar spannen.
[...]
Jij wil meer veiligheid op straat. veiligheid op straat betekend niet alleen meer politie. Daar moeten andere oplossingen voor worden bedacht. Innovatie is nodig en straatlantaarns gaan op den duur stuk. Dat er al mogelijkheden zijn, betekend niet dat ze niet beter kunnen of beter moeten. Jij wil beter zorg, beter onderwijs en betere veiligheid. Deze dingen moeten ontwikkeld worden, en hoe je het ook wendt of keert, je hebt de cultuursector hiervoor nodig. Wij staan echt niet om 12 uur op, rollen een jointje, nemen een blikje bier en gooien wat verf op het doek. We hebben gewoon (meer dan) full time banen, werken met passie met de slechtste CAO van Nederland en werken hárd om dingen in andere sectoren (te helpen) verbeteren.
Je kan er een Philips fabriek neerzetten, daar gaat het dus niet om. Het zijn de oorzaken die een buurt onveilig maken, daar moet je op anticiperen. De rotschoffies die de boel onveilig maken, met scootertjes. Die moet je aanpakken. Want je kan heel Nederland vol met lantarenpalen zetten, daarmee los je de criminaliteit niet op.
Dat moet men het paard achter de kar spannen.
zondag 26 juni 2011 om 14:18
quote:Winterdip schreef op 26 juni 2011 @ 14:11:
@ Hanneke,
Dat is prima, en hartstikke fijn dat het succesvol is. Maar als je een WWIK ontvangt ben je ook vrijgesteld van sollicitatieplicht. dat klopt, want ze hebben een baan. Een baan náást hun eigen bedrijf. Een ander in een uitkeringssituatie moet ook gewoon solliciteren. omdat ze geen baan hebbenDaarnaast kunnen mensen met WWIK een beroep doen op allerlei trainingen op het gebied van ondernemen, media etc. Daar moet je voor betalen Dat zou iets moeten zijn wat ze integreren in een kunstopleiding want dat lijkt me onontbeerlijke kennis om te hebben als je van plan bent om zelfstandig aan de slag te gaan. dat is al geintegreerd in kunstopleidingen. Maar inderdaad, dit kan verbetert worden. Niet iedereen in de WWIK heeft echter een kunstopleiding.
Daarnaast, zie überhaupt maar eens voor een starterslening in aanmerking te komen. Dat is, zeker in deze tijden, voor iedereen moeilijk die voor zichzelf wil beginnen. Jammer, maar dat zijn wel de feiten. Ik zie dus nog steeds niet in waarom kunstenaars daarvoor apart gefaciliteerd/gefinancierd moeten worden en ik, als gehaktballenkoningin, niet. Omdat een enkele gehaktbal niet van dusdanige originaliteit is om een complete onderneming me eop te zetten. Kunstenaars in de WWIK hebben een bedrijfplan en zijn serieus bezig met het opzetten van een onderneming. Toevallig gaat die onderneming over kunst, het is en blijft een onderneming Met alle respect, maar ik vind het ook het risico van kiezen voor een bepaalde opleiding/beroep. dat is het ook. Er zijn zoveel mensen die een opleiding volgen waar uiteindelijk geen droog brood mee valt te verdienen. Zo ken ik iemand die Middeleeuwse Engelse literatuur heeft gestudeerd en werkt op een secretariaat van een bouwbedrijf. Tja...Betekend dat, dat je als kunstenaar sowieso geen bestaansrecht hebt?
@ Hanneke,
Dat is prima, en hartstikke fijn dat het succesvol is. Maar als je een WWIK ontvangt ben je ook vrijgesteld van sollicitatieplicht. dat klopt, want ze hebben een baan. Een baan náást hun eigen bedrijf. Een ander in een uitkeringssituatie moet ook gewoon solliciteren. omdat ze geen baan hebbenDaarnaast kunnen mensen met WWIK een beroep doen op allerlei trainingen op het gebied van ondernemen, media etc. Daar moet je voor betalen Dat zou iets moeten zijn wat ze integreren in een kunstopleiding want dat lijkt me onontbeerlijke kennis om te hebben als je van plan bent om zelfstandig aan de slag te gaan. dat is al geintegreerd in kunstopleidingen. Maar inderdaad, dit kan verbetert worden. Niet iedereen in de WWIK heeft echter een kunstopleiding.
Daarnaast, zie überhaupt maar eens voor een starterslening in aanmerking te komen. Dat is, zeker in deze tijden, voor iedereen moeilijk die voor zichzelf wil beginnen. Jammer, maar dat zijn wel de feiten. Ik zie dus nog steeds niet in waarom kunstenaars daarvoor apart gefaciliteerd/gefinancierd moeten worden en ik, als gehaktballenkoningin, niet. Omdat een enkele gehaktbal niet van dusdanige originaliteit is om een complete onderneming me eop te zetten. Kunstenaars in de WWIK hebben een bedrijfplan en zijn serieus bezig met het opzetten van een onderneming. Toevallig gaat die onderneming over kunst, het is en blijft een onderneming Met alle respect, maar ik vind het ook het risico van kiezen voor een bepaalde opleiding/beroep. dat is het ook. Er zijn zoveel mensen die een opleiding volgen waar uiteindelijk geen droog brood mee valt te verdienen. Zo ken ik iemand die Middeleeuwse Engelse literatuur heeft gestudeerd en werkt op een secretariaat van een bouwbedrijf. Tja...Betekend dat, dat je als kunstenaar sowieso geen bestaansrecht hebt?
zondag 26 juni 2011 om 14:19
quote:assetze schreef op 26 juni 2011 @ 14:03:
[...]
Die 7.6 miljard die je vermeldt, wie betaalt dat? Dat krijg je als je er geen bron bij zet.Dat waren de cijfers in 2009, de aanschaf- en exploitatiekosten van die dingen, voor de rekening van de Nederlandse belastingbetaler. Inmiddels zijn de kosten voor Nederland gestegen tot 14,6 miljard, zie deze wikipedia pagina, die weer verwijst naar stukken van de algemene rekenkamer. Het einde is overigens nog niet in zicht, want niemand kan inschatten wat de uiteindelijke aanschafprijs en exploitatiekosten zullen zijn.
Opvallend trouwens, dat iemand die ongefundeerd uitspraken doet als dat de integratie "volledig" mislukt zou zijn, opeens geïnteresseerd is in bronnen.
[...]
Die 7.6 miljard die je vermeldt, wie betaalt dat? Dat krijg je als je er geen bron bij zet.Dat waren de cijfers in 2009, de aanschaf- en exploitatiekosten van die dingen, voor de rekening van de Nederlandse belastingbetaler. Inmiddels zijn de kosten voor Nederland gestegen tot 14,6 miljard, zie deze wikipedia pagina, die weer verwijst naar stukken van de algemene rekenkamer. Het einde is overigens nog niet in zicht, want niemand kan inschatten wat de uiteindelijke aanschafprijs en exploitatiekosten zullen zijn.
Opvallend trouwens, dat iemand die ongefundeerd uitspraken doet als dat de integratie "volledig" mislukt zou zijn, opeens geïnteresseerd is in bronnen.
zondag 26 juni 2011 om 14:19
zondag 26 juni 2011 om 14:19
quote:assetze schreef op 26 juni 2011 @ 14:17:
[...]
Je kan er een Philips fabriek neerzetten, daar gaat het dus niet om. Het zijn de oorzaken die een buurt onveilig maken, daar moet je op anticiperen. De rotschoffies die de boel onveilig maken, met scootertjes. Die moet je aanpakken. Want je kan heel Nederland vol met lantarenpalen zetten, daarmee los je de criminaliteit niet op.
Dat moet men het paard achter de kar spannen.Philips heeft een grote groep ontwerpers in dienst om hun ontwerpen te verbeteren. Je moet inderdaad de oorzaak aanpakken. Kijk eens naar dat voorbeeld van theater wat eerder werd aangehaald. Of wil je ze liever allemaal in de bak gooien? Kost ook geld. Alleen levert dat niks op.
[...]
Je kan er een Philips fabriek neerzetten, daar gaat het dus niet om. Het zijn de oorzaken die een buurt onveilig maken, daar moet je op anticiperen. De rotschoffies die de boel onveilig maken, met scootertjes. Die moet je aanpakken. Want je kan heel Nederland vol met lantarenpalen zetten, daarmee los je de criminaliteit niet op.
Dat moet men het paard achter de kar spannen.Philips heeft een grote groep ontwerpers in dienst om hun ontwerpen te verbeteren. Je moet inderdaad de oorzaak aanpakken. Kijk eens naar dat voorbeeld van theater wat eerder werd aangehaald. Of wil je ze liever allemaal in de bak gooien? Kost ook geld. Alleen levert dat niks op.

zondag 26 juni 2011 om 14:20
quote:assetze schreef op 26 juni 2011 @ 14:17:
[...]
Je kan er een Philips fabriek neerzetten, daar gaat het dus niet om. Het zijn de oorzaken die een buurt onveilig maken, daar moet je op anticiperen. De rotschoffies die de boel onveilig maken, met scootertjes. Die moet je aanpakken. Want je kan heel Nederland vol met lantarenpalen zetten, daarmee los je de criminaliteit niet op.
Dat moet men het paard achter de kar spannen.Je lost de criminaliteit ook niet op door meer politieagenten op straat te zetten. En weet je, ik werk in het veiligheids/criminaliteitscircuit en ik vind het allemaal reuze meevallen met hoe crimineel en onveilig het hier is. En dat terwijl ik door mijn werk toch veel meer weet wat er speelt dan de gemiddelde burger.
[...]
Je kan er een Philips fabriek neerzetten, daar gaat het dus niet om. Het zijn de oorzaken die een buurt onveilig maken, daar moet je op anticiperen. De rotschoffies die de boel onveilig maken, met scootertjes. Die moet je aanpakken. Want je kan heel Nederland vol met lantarenpalen zetten, daarmee los je de criminaliteit niet op.
Dat moet men het paard achter de kar spannen.Je lost de criminaliteit ook niet op door meer politieagenten op straat te zetten. En weet je, ik werk in het veiligheids/criminaliteitscircuit en ik vind het allemaal reuze meevallen met hoe crimineel en onveilig het hier is. En dat terwijl ik door mijn werk toch veel meer weet wat er speelt dan de gemiddelde burger.
zondag 26 juni 2011 om 14:21
quote:festina_lente schreef op 26 juni 2011 @ 14:19:
[...]
Dat waren de cijfers in 2009, de aanschaf- en exploitatiekosten van die dingen, voor de rekening van de Nederlandse belastingbetaler. Inmiddels zijn de kosten voor Nederland gestegen tot 14,6 miljard, zie deze wikipedia pagina, die weer verwijst naar stukken van de algemene rekenkamer. Het einde is overigens nog niet in zicht, want niemand kan inschatten wat de uiteindelijke aanschafprijs en exploitatiekosten zullen zijn.
Opvallend trouwens, dat iemand die ongefundeerd uitspraken doet als dat de integratie "volledig" mislukt zou zijn, opeens geïnteresseerd is in bronnen. De ontwikkelingskosten van het JSF-project waren in eerste instantie geraamd op ongeveer $24 miljard. Dit bedrag wordt betaald door de Verenigde Staten en de partnerlanden. Er zijn verschillende niveaus van partnerschap in het project, gekenmerkt door een minimumbijdrage en verschillende bevoegdheden.
[...]
Dat waren de cijfers in 2009, de aanschaf- en exploitatiekosten van die dingen, voor de rekening van de Nederlandse belastingbetaler. Inmiddels zijn de kosten voor Nederland gestegen tot 14,6 miljard, zie deze wikipedia pagina, die weer verwijst naar stukken van de algemene rekenkamer. Het einde is overigens nog niet in zicht, want niemand kan inschatten wat de uiteindelijke aanschafprijs en exploitatiekosten zullen zijn.
Opvallend trouwens, dat iemand die ongefundeerd uitspraken doet als dat de integratie "volledig" mislukt zou zijn, opeens geïnteresseerd is in bronnen. De ontwikkelingskosten van het JSF-project waren in eerste instantie geraamd op ongeveer $24 miljard. Dit bedrag wordt betaald door de Verenigde Staten en de partnerlanden. Er zijn verschillende niveaus van partnerschap in het project, gekenmerkt door een minimumbijdrage en verschillende bevoegdheden.
zondag 26 juni 2011 om 14:23
Natuurlijk heb je als kunstenaars bestaansrecht. Als je jezelf weet te onderscheiden. Ik geloof in het principe vraag en aanbod. Hoeveel mensen willen niet een boek schrijven? Ploeteren (naast hun baan) avonden en weekenden op 'hun bestseller'. Soms jarenlang. En hoeveel boeken worden er uitgegeven? Hoeveel jonge meiden dromen van bestaan als topmodel, en hoeveel breken erdoor? En ook voor kunstenaars geldt, in mijn optiek, onderscheid je. Wees creatief (moet geen probleem zijn), met je product in de markt zetten. Maar doe het op eigen kracht en in eigen tijd.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
zondag 26 juni 2011 om 14:26
quote:assetze schreef op 26 juni 2011 @ 14:21:
[...]
De ontwikkelingskosten van het JSF-project waren in eerste instantie geraamd op ongeveer $24 miljard. Dit bedrag wordt betaald door de Verenigde Staten en de partnerlanden. Er zijn verschillende niveaus van partnerschap in het project, gekenmerkt door een minimumbijdrage en verschillende bevoegdheden.
Dat is het eerste gedeelte van het kopje 'financiering' ja.. In eerste instantie staat er niet voor niets. Heb je ook verder gelezen, vanaf 'door Nederland'? Daar staan wel degelijk de cijfers die ik zojuist vermeld heb! 14,6 miljard and still counting!
En kunnen we dan weer on topic misschien?
[...]
De ontwikkelingskosten van het JSF-project waren in eerste instantie geraamd op ongeveer $24 miljard. Dit bedrag wordt betaald door de Verenigde Staten en de partnerlanden. Er zijn verschillende niveaus van partnerschap in het project, gekenmerkt door een minimumbijdrage en verschillende bevoegdheden.
Dat is het eerste gedeelte van het kopje 'financiering' ja.. In eerste instantie staat er niet voor niets. Heb je ook verder gelezen, vanaf 'door Nederland'? Daar staan wel degelijk de cijfers die ik zojuist vermeld heb! 14,6 miljard and still counting!
En kunnen we dan weer on topic misschien?
zondag 26 juni 2011 om 14:26
quote:hanneke000 schreef op 26 juni 2011 @ 14:19:
[...]
Philips heeft een grote groep ontwerpers in dienst om hun ontwerpen te verbeteren. Je moet inderdaad de oorzaak aanpakken. Kijk eens naar dat voorbeeld van theater wat eerder werd aangehaald. Of wil je ze liever allemaal in de bak gooien? Kost ook geld. Alleen levert dat niks op.Dat zou een oplossing kunnen zijn, wie niet mee werkt zich asociaal gedraagt zal daardoor een ander plaats in de maatschappij innemen. Misschien kunnen zij in de UWV bak aardbeien- tomatenplukkers gevraagd.
[...]
Philips heeft een grote groep ontwerpers in dienst om hun ontwerpen te verbeteren. Je moet inderdaad de oorzaak aanpakken. Kijk eens naar dat voorbeeld van theater wat eerder werd aangehaald. Of wil je ze liever allemaal in de bak gooien? Kost ook geld. Alleen levert dat niks op.Dat zou een oplossing kunnen zijn, wie niet mee werkt zich asociaal gedraagt zal daardoor een ander plaats in de maatschappij innemen. Misschien kunnen zij in de UWV bak aardbeien- tomatenplukkers gevraagd.
zondag 26 juni 2011 om 14:27
quote:Winterdip schreef op 26 juni 2011 @ 14:23:
Natuurlijk heb je als kunstenaars bestaansrecht. Als je jezelf weet te onderscheiden. Ik geloof in het principe vraag en aanbod. Hoeveel mensen willen niet een boek schrijven? Ploeteren (naast hun baan) avonden en weekenden op 'hun bestseller'. Soms jarenlang. En hoeveel boeken worden er uitgegeven? Hoeveel jonge meiden dromen van bestaan als topmodel, en hoeveel breken erdoor? En ook voor kunstenaars geldt, in mijn optiek, onderscheid je. Wees creatief (moet geen probleem zijn), met je product in de markt zetten. Maar doe het op eigen kracht en in eigen tijd.De WWIK heeft, zoals eerder gezegd, strenge toelalatingseisen. Daarnaast wordt je regelmatig getoetst. Op je bedrijfsvoering, boekhouding en kwaliteit van je werk bijvoorbeeld. In de WWIK zitten (behalve die ene rotte appel > en die rotte appel vliegt er bij de controle uit en moet bedrag terugbetalen) mensen met talent, die zich weten te onderscheiden en die serieus en heel hard werken aan een onderneming. De WWIK is ook voor talentvolle schrijvers, dansers en andere creatievelingen. Mits je aan de voorwaarden voldoet. Ik snap dat je er zo over denkt, maar ik vind het wel jammer dat je de meerwaarde van kunst (en de WWIK regeling) niet inziet.
Natuurlijk heb je als kunstenaars bestaansrecht. Als je jezelf weet te onderscheiden. Ik geloof in het principe vraag en aanbod. Hoeveel mensen willen niet een boek schrijven? Ploeteren (naast hun baan) avonden en weekenden op 'hun bestseller'. Soms jarenlang. En hoeveel boeken worden er uitgegeven? Hoeveel jonge meiden dromen van bestaan als topmodel, en hoeveel breken erdoor? En ook voor kunstenaars geldt, in mijn optiek, onderscheid je. Wees creatief (moet geen probleem zijn), met je product in de markt zetten. Maar doe het op eigen kracht en in eigen tijd.De WWIK heeft, zoals eerder gezegd, strenge toelalatingseisen. Daarnaast wordt je regelmatig getoetst. Op je bedrijfsvoering, boekhouding en kwaliteit van je werk bijvoorbeeld. In de WWIK zitten (behalve die ene rotte appel > en die rotte appel vliegt er bij de controle uit en moet bedrag terugbetalen) mensen met talent, die zich weten te onderscheiden en die serieus en heel hard werken aan een onderneming. De WWIK is ook voor talentvolle schrijvers, dansers en andere creatievelingen. Mits je aan de voorwaarden voldoet. Ik snap dat je er zo over denkt, maar ik vind het wel jammer dat je de meerwaarde van kunst (en de WWIK regeling) niet inziet.
zondag 26 juni 2011 om 14:27
Kijk, daar noem je een mooi punt assetze: het misbruik van de pgb. Daar lijden de goede onder.
De WWIK is een uitkeringsvorm die dusdanige controle kent dat misbruik geminimaliseerd word.
Als afgestudeerde heb je enkel gewerkt aan het product. Dat kan een ontwerp, schilderij of iets anders zijn. De ontwikkeling daarvan heeft al 4 jaar nodig (en er zijn genoeg academies die pleiten voor de herinvoering van de 5- jarige opleiding).
Het in de markt zetten van een product moet dus buiten de opleiding. Wanneer je dat serieus wil doen, KAN dat niet in de avonduren en weekend. Part-time werken is zonder WWIK in het begin geen optie.
À) je hebt hogere kosten dan een gemiddelde consument (productie en facilitair)
je bent aangewezen op ongeschoold werk, vaak voor minimaal loon.
Zoals elke zelfstandig ondernemer moet je een klantenkring opbouwen en jezelf in de markt plaatsen. Helaas verleent de bank geen leningen aan kunstenaars.
Zoals hanneke al zei: dit is een effectieve constructie. Er wordt, eh werd niet voor niets gekeken naar mogelijkheden om dit model mogelijk te maken voor startende ondernemers in andere sectoren.
Dit is een effectief gebleken investering in de economie. Een die gezonde ondernemingen oplevert. Dat gooi je toch niet zomaar weg?
De WWIK is een uitkeringsvorm die dusdanige controle kent dat misbruik geminimaliseerd word.
Als afgestudeerde heb je enkel gewerkt aan het product. Dat kan een ontwerp, schilderij of iets anders zijn. De ontwikkeling daarvan heeft al 4 jaar nodig (en er zijn genoeg academies die pleiten voor de herinvoering van de 5- jarige opleiding).
Het in de markt zetten van een product moet dus buiten de opleiding. Wanneer je dat serieus wil doen, KAN dat niet in de avonduren en weekend. Part-time werken is zonder WWIK in het begin geen optie.
À) je hebt hogere kosten dan een gemiddelde consument (productie en facilitair)

Zoals elke zelfstandig ondernemer moet je een klantenkring opbouwen en jezelf in de markt plaatsen. Helaas verleent de bank geen leningen aan kunstenaars.
Zoals hanneke al zei: dit is een effectieve constructie. Er wordt, eh werd niet voor niets gekeken naar mogelijkheden om dit model mogelijk te maken voor startende ondernemers in andere sectoren.
Dit is een effectief gebleken investering in de economie. Een die gezonde ondernemingen oplevert. Dat gooi je toch niet zomaar weg?
zondag 26 juni 2011 om 14:27
quote:festina_lente schreef op 26 juni 2011 @ 14:26:
[...]
Dat is het eerste gedeelte van het kopje 'financiering' ja.. In eerste instantie staat er niet voor niets. Heb je ook verder gelezen, vanaf 'door Nederland'? Daar staan wel degelijk de cijfers die ik zojuist vermeld heb! 14,6 miljard and still counting!
En kunnen we dan weer on topic misschien?Het gehele migratie beleid kost 250 miljard. Maar dan hebben we het ook niet alleen over 2011
[...]
Dat is het eerste gedeelte van het kopje 'financiering' ja.. In eerste instantie staat er niet voor niets. Heb je ook verder gelezen, vanaf 'door Nederland'? Daar staan wel degelijk de cijfers die ik zojuist vermeld heb! 14,6 miljard and still counting!
En kunnen we dan weer on topic misschien?Het gehele migratie beleid kost 250 miljard. Maar dan hebben we het ook niet alleen over 2011
zondag 26 juni 2011 om 14:28
quote:assetze schreef op 26 juni 2011 @ 14:26:
[...]
Dat zou een oplossing kunnen zijn, wie niet mee werkt zich asociaal gedraagt zal daardoor een ander plaats in de maatschappij innemen. Misschien kunnen zij in de UWV bak aardbeien- tomatenplukkers gevraagd.Daar zitten de bijstandgerechtigden onder de 27 al in. Is ook geen werk meer in. Zeker niet in de winter.
[...]
Dat zou een oplossing kunnen zijn, wie niet mee werkt zich asociaal gedraagt zal daardoor een ander plaats in de maatschappij innemen. Misschien kunnen zij in de UWV bak aardbeien- tomatenplukkers gevraagd.Daar zitten de bijstandgerechtigden onder de 27 al in. Is ook geen werk meer in. Zeker niet in de winter.
zondag 26 juni 2011 om 14:29
quote:banaanaap schreef op 26 juni 2011 @ 14:27:
Kijk, daar noem je een mooi punt assetze: het misbruik van de pgb. Daar lijden de goede onder.
De WWIK is een uitkeringsvorm die dusdanige controle kent dat misbruik geminimaliseerd word.
Als afgestudeerde heb je enkel gewerkt aan het product. Dat kan een ontwerp, schilderij of iets anders zijn. De ontwikkeling daarvan heeft al 4 jaar nodig (en er zijn genoeg academies die pleiten voor de herinvoering van de 5- jarige opleiding).
Het in de markt zetten van een product moet dus buiten de opleiding. Wanneer je dat serieus wil doen, KAN dat niet in de avonduren en weekend. Part-time werken is zonder WWIK in het begin geen optie.
À) je hebt hogere kosten dan een gemiddelde consument (productie en facilitair)
je bent aangewezen op ongeschoold werk, vaak voor minimaal loon.
Zoals elke zelfstandig ondernemer moet je een klantenkring opbouwen en jezelf in de markt plaatsen. Helaas verleent de bank geen leningen aan kunstenaars.
Zoals hanneke al zei: dit is een effectieve constructie. Er wordt, eh werd niet voor niets gekeken naar mogelijkheden om dit model mogelijk te maken voor startende ondernemers in andere sectoren.
Dit is een effectief gebleken investering in de economie. Een die gezonde ondernemingen oplevert. Dat gooi je toch niet zomaar weg?Dank voor je heldere uitleg. Ik had het niet zo kunnen verwoorden! Compleet mee eens!
Kijk, daar noem je een mooi punt assetze: het misbruik van de pgb. Daar lijden de goede onder.
De WWIK is een uitkeringsvorm die dusdanige controle kent dat misbruik geminimaliseerd word.
Als afgestudeerde heb je enkel gewerkt aan het product. Dat kan een ontwerp, schilderij of iets anders zijn. De ontwikkeling daarvan heeft al 4 jaar nodig (en er zijn genoeg academies die pleiten voor de herinvoering van de 5- jarige opleiding).
Het in de markt zetten van een product moet dus buiten de opleiding. Wanneer je dat serieus wil doen, KAN dat niet in de avonduren en weekend. Part-time werken is zonder WWIK in het begin geen optie.
À) je hebt hogere kosten dan een gemiddelde consument (productie en facilitair)

Zoals elke zelfstandig ondernemer moet je een klantenkring opbouwen en jezelf in de markt plaatsen. Helaas verleent de bank geen leningen aan kunstenaars.
Zoals hanneke al zei: dit is een effectieve constructie. Er wordt, eh werd niet voor niets gekeken naar mogelijkheden om dit model mogelijk te maken voor startende ondernemers in andere sectoren.
Dit is een effectief gebleken investering in de economie. Een die gezonde ondernemingen oplevert. Dat gooi je toch niet zomaar weg?Dank voor je heldere uitleg. Ik had het niet zo kunnen verwoorden! Compleet mee eens!
zondag 26 juni 2011 om 14:30
quote:banaanaap schreef op 26 juni 2011 @ 14:27:
Kijk, daar noem je een mooi punt assetze: het misbruik van de pgb. Daar lijden de goede onder.
De WWIK is een uitkeringsvorm die dusdanige controle kent dat misbruik geminimaliseerd word.
Als afgestudeerde heb je enkel gewerkt aan het product. Dat kan een ontwerp, schilderij of iets anders zijn. De ontwikkeling daarvan heeft al 4 jaar nodig (en er zijn genoeg academies die pleiten voor de herinvoering van de 5- jarige opleiding).
Het in de markt zetten van een product moet dus buiten de opleiding. Wanneer je dat serieus wil doen, KAN dat niet in de avonduren en weekend. Part-time werken is zonder WWIK in het begin geen optie.
À) je hebt hogere kosten dan een gemiddelde consument (productie en facilitair)
je bent aangewezen op ongeschoold werk, vaak voor minimaal loon.
Zoals elke zelfstandig ondernemer moet je een klantenkring opbouwen en jezelf in de markt plaatsen. Helaas verleent de bank geen leningen aan kunstenaars.
Zoals hanneke al zei: dit is een effectieve constructie. Er wordt, eh werd niet voor niets gekeken naar mogelijkheden om dit model mogelijk te maken voor startende ondernemers in andere sectoren.
Dit is een effectief gebleken investering in de economie. Een die gezonde ondernemingen oplevert. Dat gooi je toch niet zomaar weg?Het is weer grotendeels de zieligheidsindustrie die zich wilt handhaven. Elke zzp'er moet maar zien dat hij zijn werk & hobby zelfstandig op de rit krijgt. En dat lukt prima, ondanks de afvallers die het niet trekken.
Kijk, daar noem je een mooi punt assetze: het misbruik van de pgb. Daar lijden de goede onder.
De WWIK is een uitkeringsvorm die dusdanige controle kent dat misbruik geminimaliseerd word.
Als afgestudeerde heb je enkel gewerkt aan het product. Dat kan een ontwerp, schilderij of iets anders zijn. De ontwikkeling daarvan heeft al 4 jaar nodig (en er zijn genoeg academies die pleiten voor de herinvoering van de 5- jarige opleiding).
Het in de markt zetten van een product moet dus buiten de opleiding. Wanneer je dat serieus wil doen, KAN dat niet in de avonduren en weekend. Part-time werken is zonder WWIK in het begin geen optie.
À) je hebt hogere kosten dan een gemiddelde consument (productie en facilitair)

Zoals elke zelfstandig ondernemer moet je een klantenkring opbouwen en jezelf in de markt plaatsen. Helaas verleent de bank geen leningen aan kunstenaars.
Zoals hanneke al zei: dit is een effectieve constructie. Er wordt, eh werd niet voor niets gekeken naar mogelijkheden om dit model mogelijk te maken voor startende ondernemers in andere sectoren.
Dit is een effectief gebleken investering in de economie. Een die gezonde ondernemingen oplevert. Dat gooi je toch niet zomaar weg?Het is weer grotendeels de zieligheidsindustrie die zich wilt handhaven. Elke zzp'er moet maar zien dat hij zijn werk & hobby zelfstandig op de rit krijgt. En dat lukt prima, ondanks de afvallers die het niet trekken.