wat voor ras hond??

28-06-2011 21:56 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
de kogel is door de kerk!! we willen graag een hondje alleen nu wordt het zoeken naar het juiste ras.

we willen een hond die:

* lief is voor kinderen

* knie hoogte

* die alleen kan zijn

* niet te energiek ( bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)

* een echte gezins/ huishond

wie heeft er tips voor een leuk.lief ras??
Labradoodle, niet te groot, superlief! Rustig, een echte gezinshond. Makkelijk vacht dus geen haren in huis en makkelijk te trainen! (zelf zou ik gaan voor een witte saluki of een weimaraner maar dat is misschien niet helemaal grschikt als gezinshond en te groot (hoger dan knie hoogte))
Je hebt een test op internet met een vragenlijst.

Ik heb zelf voorkeur voor middelslag schnauzer (oa)
Een Beagle!
Engelse bulldog!
Boerenfox...
Molenaarshondje.
Een beagle? Succes met opvoeden
poedel

(soft coated wheaten terrier> wel goede kiezen, zit pit in)

border terrier

cavalier king charles spaniel

of bedoel je maatje ietsjes groter?:

nova scotia duck tolling retriever ( toller)

poedel (middenslag)

wetterhoun

friese stabij ( wel energie, maar niet te veel)

hollandse smous

eigen favoriet: grande basset griffon vendeen(luister voor geen meter, maar wel erg lief en grappig)
Ik zou ook zeggen Beagle. Maar zoals eerder gezegd werd is opvoeden lastig.

Wij hebben 14 jaar plezier gehad van een superlieve beagle. Erg lief voor kinderen, maar niet goed getraind. Het is dat ze zo lief was dat het geen probleem was, maar als je een wat fellere beagle hebt kan het moeilijk worden.
een beagle vind ik wel leuke honden alleen ze luisteren niet zo heel goed en ze kunnen moeilijk alleen zijn.

ga me is verdiepen in alle andere honden die jullie hebben opgenoemnd want die ken ik niet
Kijk eens op www.doggynet.nl

Daar vind je alle hondenrassen en ook raskenmerken.
verba volant, scripta manent.
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een hond. We kennen mensen met een border terriër; Dat lijkt ons wel wat. Ik lees mee.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Een heidelwachtel is een goede keus. Ze zijn goed te trainen en erg lief voor kinderen.

Daarnaast ben ik van mening dat in principe alle honden veel energie hebben en dat je dus altijd goed bezig moet houden. Dat bezig houden zowel lichamelijk als geestelijk (uitdaging met speleltjes bijv.)
ik heb een kruising, gewoon een lekkere vuilnisbak die aan alle bovenstaande eigenschappen voldoet. en hij komt ook nog eens uit het asiel. ik zou gewoon daar eens vragen, die mensen hebben daar veel verstand van.

ik wilde bijv. eerst een andere hond, maar die kon niet zo goed alleen zijn. en aangezien ik nogal onregelmatig werk en mijn huis nog wel eens verlaat, paste dat niet zo goed bij mij. ik ben dan ook heel blij met het eerlijke advies van de mensen daar . mijn hond moet wel iedere dag even een stuk los rennen, maar in huis is hij heel rustig.
heidewachtel is een jachthond, erg lief, maar echt wel hoog energieniveau, moet je meer mee doen dat een ander gemiddeld ras.

En ja, iedere hond moet je mee lopen en mee spelen
quote:Gamuza schreef op 28 juni 2011 @ 22:14:

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een hond. We kennen mensen met een border terriër; Dat lijkt ons wel wat. Ik lees mee.

Deze honden zijn ook heel leuk. Iemand die ik ken traint er al jaren mee en zijn dus ook goed af te richten.

Zelf heb ik een jack russel. Deze kunnen mensen als heel druk ervaren, maar na goed trainen kan ik concluderen dat de rust is gevonden. Mensen verbasen zich er zelfs om.
Een Labrador. Maar wel eentje via de rasvereniging, niet van Marktplaats ofzo, wordt teveel mee door gefokt vaak en dan hebben ze soms niet meer dat geweldige karakter waar ze bekend om staan.

Boerenfox zou ik niet doen, veel te druk. Beagle vind ik ook erg leuk, maar wel lastig buiten. Als je lekker naar het bos wilt om hond los te laten lopen moet je er erg veel tijd in steken om hem goed te laten luisteren.
Een leuke chien de la rue of perro de la calle uit een asiel of via een stichting!
Nog even en alle rassen zijn voorbij gekomen
@gamuza: hebben jullie ook kinderen?
quote:esje1 schreef op 28 juni 2011 @ 22:18:

Een leuke chien de la rue of perro de la calle uit een asiel of via een stichting!
Niet via een stichting die honden uit het buitenland haalt hoop ik?
Niet via een stichting die honden uit het buitenland haalt hoop ik?
quote:jacjac schreef op 28 juni 2011 @ 22:20:

@gamuza: hebben jullie ook kinderen?jep
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven