wat voor ras hond??
dinsdag 28 juni 2011 om 21:56
de kogel is door de kerk!! we willen graag een hondje alleen nu wordt het zoeken naar het juiste ras.
we willen een hond die:
* lief is voor kinderen
* knie hoogte
* die alleen kan zijn
* niet te energiek ( bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)
* een echte gezins/ huishond
wie heeft er tips voor een leuk.lief ras??
we willen een hond die:
* lief is voor kinderen
* knie hoogte
* die alleen kan zijn
* niet te energiek ( bv bordercollie valt af omdat deze enorm veel energie hebben)
* een echte gezins/ huishond
wie heeft er tips voor een leuk.lief ras??
dinsdag 28 juni 2011 om 22:03
dinsdag 28 juni 2011 om 22:09
poedel
(soft coated wheaten terrier> wel goede kiezen, zit pit in)
border terrier
cavalier king charles spaniel
of bedoel je maatje ietsjes groter?:
nova scotia duck tolling retriever ( toller)
poedel (middenslag)
wetterhoun
friese stabij ( wel energie, maar niet te veel)
hollandse smous
eigen favoriet: grande basset griffon vendeen(luister voor geen meter, maar wel erg lief en grappig)
(soft coated wheaten terrier> wel goede kiezen, zit pit in)
border terrier
cavalier king charles spaniel
of bedoel je maatje ietsjes groter?:
nova scotia duck tolling retriever ( toller)
poedel (middenslag)
wetterhoun
friese stabij ( wel energie, maar niet te veel)
hollandse smous
eigen favoriet: grande basset griffon vendeen(luister voor geen meter, maar wel erg lief en grappig)
dinsdag 28 juni 2011 om 22:11
Ik zou ook zeggen Beagle. Maar zoals eerder gezegd werd is opvoeden lastig.
Wij hebben 14 jaar plezier gehad van een superlieve beagle. Erg lief voor kinderen, maar niet goed getraind. Het is dat ze zo lief was dat het geen probleem was, maar als je een wat fellere beagle hebt kan het moeilijk worden.
Wij hebben 14 jaar plezier gehad van een superlieve beagle. Erg lief voor kinderen, maar niet goed getraind. Het is dat ze zo lief was dat het geen probleem was, maar als je een wat fellere beagle hebt kan het moeilijk worden.
dinsdag 28 juni 2011 om 22:13
Kijk eens op www.doggynet.nl
Daar vind je alle hondenrassen en ook raskenmerken.
Daar vind je alle hondenrassen en ook raskenmerken.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 28 juni 2011 om 22:15
dinsdag 28 juni 2011 om 22:16
ik heb een kruising, gewoon een lekkere vuilnisbak die aan alle bovenstaande eigenschappen voldoet. en hij komt ook nog eens uit het asiel. ik zou gewoon daar eens vragen, die mensen hebben daar veel verstand van.
ik wilde bijv. eerst een andere hond, maar die kon niet zo goed alleen zijn. en aangezien ik nogal onregelmatig werk en mijn huis nog wel eens verlaat, paste dat niet zo goed bij mij. ik ben dan ook heel blij met het eerlijke advies van de mensen daar . mijn hond moet wel iedere dag even een stuk los rennen, maar in huis is hij heel rustig.
ik wilde bijv. eerst een andere hond, maar die kon niet zo goed alleen zijn. en aangezien ik nogal onregelmatig werk en mijn huis nog wel eens verlaat, paste dat niet zo goed bij mij. ik ben dan ook heel blij met het eerlijke advies van de mensen daar . mijn hond moet wel iedere dag even een stuk los rennen, maar in huis is hij heel rustig.
dinsdag 28 juni 2011 om 22:17
quote:Gamuza schreef op 28 juni 2011 @ 22:14:
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een hond. We kennen mensen met een border terriër; Dat lijkt ons wel wat. Ik lees mee.
Deze honden zijn ook heel leuk. Iemand die ik ken traint er al jaren mee en zijn dus ook goed af te richten.
Zelf heb ik een jack russel. Deze kunnen mensen als heel druk ervaren, maar na goed trainen kan ik concluderen dat de rust is gevonden. Mensen verbasen zich er zelfs om.
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op een hond. We kennen mensen met een border terriër; Dat lijkt ons wel wat. Ik lees mee.
Deze honden zijn ook heel leuk. Iemand die ik ken traint er al jaren mee en zijn dus ook goed af te richten.
Zelf heb ik een jack russel. Deze kunnen mensen als heel druk ervaren, maar na goed trainen kan ik concluderen dat de rust is gevonden. Mensen verbasen zich er zelfs om.
dinsdag 28 juni 2011 om 22:18
Een Labrador. Maar wel eentje via de rasvereniging, niet van Marktplaats ofzo, wordt teveel mee door gefokt vaak en dan hebben ze soms niet meer dat geweldige karakter waar ze bekend om staan.
Boerenfox zou ik niet doen, veel te druk. Beagle vind ik ook erg leuk, maar wel lastig buiten. Als je lekker naar het bos wilt om hond los te laten lopen moet je er erg veel tijd in steken om hem goed te laten luisteren.
Boerenfox zou ik niet doen, veel te druk. Beagle vind ik ook erg leuk, maar wel lastig buiten. Als je lekker naar het bos wilt om hond los te laten lopen moet je er erg veel tijd in steken om hem goed te laten luisteren.