Gezondheid alle pijlers

septum correctie

29-06-2011 17:53 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo wie heeft er ervaring met een septum correctie

4 juli krijg ik die operatie kijk er tegen op omdat het toch in het gezicht gebeurd

bedankt alvast ,sylvia
Dag Sylvia,

ik waarschuw je maar vast, het is een erg heftige operatie. Ik heb zelf ook een licht scheef neustussenschot en het is mij door KNO, huisarts en logopedist afgeraden..

Mag ik vragen wat de reden is van de operatie ?

Ik ben sinds kort begonnen met zoutwater spoelen dmv de rhino horn, erg verlichtend en de boel gaat er lekker van open staan...

Ik ben benieuwd.

Succes alvast !
hoi

de reden van de operatie is dat ik veel hoofdpijn heb links en gebruik al een jaar lang een ontstekingsremmer.,omdat ik ook vaak verkouden ben

ze zijn er achtergekomen op de eerste hulp vorige week dat ik een spierkramp had in het hoofd waarschijnlijk de oorzaak omdat ik aan de linkerkant van de neus die scheefstand heb,de kno arts zei tegen mij dat er meer zuurstof door komt na deze operatie,en de hoofdpijn moet verminderen

vind het wel eng ,maar hij beloofde mij dat de kans 80% is dat het gaat helpen,hoop maar dat hij gelijk heeft
Hoi Silvia,

Ik heb een septumcorrectie gehad i.v.m. chronische holtenontsteking.

Aan de buitenkant zag je niets na de operatie. Zou wel even informeren naar goede pijnstilling voor thuis.

Omdat ze bij mij ook neusschelpen hebben weggesneden mocht ik alleen paracetamol en ik zou heel blij zijn geweest met sterkere pijnstilling. Pijn duurde ongeveer 4 dagen. Ik vond de operatie zeker de moeite waard, heb geen holte ontstekingen meer gehad en meer lucht.
Hoi Sylvia, ik heb zelf afgelopen dinsdag een septumcorrectie ondergaan.

En ik moet zeggen het is me tot nu toe erg meegevallen. Ik heb tnt geen pijn gehad alleen de tampons die achter blijven zijn erg vervelend. Je kan alleen maar door je mond ademhalen. Gelukkig gaan ze er morgen uit.

Mijn neustussenschot stond ook wat scheef en de slijmvliezen waren erg groot, dus die zijn tijdens de operatie ook kleiner gemaakt.
hoi

wel fijn dat het zo goed is gegaan

en die tampons in de neus lijkt me ook een eng idee ,het eruit halen

krijg ook 2 plaatjes erbij die er naar een week ook uit mogen

hebben ze dat bij jou ook gedaan?

moet ook een nachtje blijven volgende week
hoi, ik heb geen plaatjes gekregen. Ik zie er ook tegenop als de tampons er morgen uit gaan. Maar volgens de arts is het niet heel pijnlijk, want de tampons zitten in een handschoen, zodat ze niet vast plakken.

Voor mij was het een dagopname.
quote:sylvia35 schreef op 29 juni 2011 @ 19:40:

hoi

de reden van de operatie is dat ik veel hoofdpijn heb links en gebruik al een jaar lang een ontstekingsremmer.,omdat ik ook vaak verkouden ben

ze zijn er achtergekomen op de eerste hulp vorige week dat ik een spierkramp had in het hoofd waarschijnlijk de oorzaak omdat ik aan de linkerkant van de neus die scheefstand heb,de kno arts zei tegen mij dat er meer zuurstof door komt na deze operatie,en de hoofdpijn moet verminderen

vind het wel eng ,maar hij beloofde mij dat de kans 80% is dat het gaat helpen,hoop maar dat hij gelijk heeft

snel gegaan dan zeg! Vorige week eerste hulp en volgende week al een operatie.....

Mijn neus en tussenschot staat ook scheef, maar weet nog niet of ik er iets aan moet laten doen. Ik heb nooit voorhoofdholte infecties of zo, en nu ik consequent toch door mijn neus adem ipv door mijn mond krijg ik gek genoeg steeds meer lucht.
Mijn neus en tussenschot staat dus ook scheef, en heb één neusgat waar ik dus niet door kan ademhalen, als ik door mijn neus blaas, komt daar geen lucht langs. Ook heb ik al diverse holte ontstekingen gehad, en onlangs bij de huisarts voor mijn allergieeen maakte die de opmerking dat mijn slijmvliezen erg ontstoken zijn, ben benieuwd naar jullie ervaringen en misschien dat ik het toch maar aankaart bij de huisarts.
ik laat het jullie wel weten hoe het is gegaan komt vast wel goed
quote:Christiana schreef op 29 juni 2011 @ 23:29:

Mijn neus en tussenschot staat dus ook scheef, en heb één neusgat waar ik dus niet door kan ademhalen, als ik door mijn neus blaas, komt daar geen lucht langs. Ook heb ik al diverse holte ontstekingen gehad, en onlangs bij de huisarts voor mijn allergieeen maakte die de opmerking dat mijn slijmvliezen erg ontstoken zijn, ben benieuwd naar jullie ervaringen en misschien dat ik het toch maar aankaart bij de huisarts.

hoi

als je bijna geen lucht krijg is dat ook vervelend

de kans van slagen is heel groot zei de arts dus dan gaan we er maar voor
quote:smulrol schreef op 29 juni 2011 @ 21:34:

[...]

snel gegaan dan zeg! Vorige week eerste hulp en volgende week al een operatie.....

Mijn neus en tussenschot staat ook scheef, maar weet nog niet of ik er iets aan moet laten doen. Ik heb nooit voorhoofdholte infecties of zo, en nu ik consequent toch door mijn neus adem ipv door mijn mond krijg ik gek genoeg steeds meer lucht.

het is echt heel snel gegaan ja

kreeg als pijnstilling zendiar in is een combinatie van tramagetic en paracetamol,heb zo niet genomen ik reageer sterk p morfine middelen,moet het nog even volhouden,het is zo maandag,ben wel blij als ik het achter de rug heb,omdat het toch in het gezicht is he,maar voor de artsen zijn het wel routine ingrepen

fijne middag nog
Bij mijn man is een paar maanden zijn neussschot ook recht gezet en zijn tegelijk zijn neuspoliepen verwijderd.

Mijn man is erg kleinzierig en piept bij elk pijntje, maar hij heeft geen centje pijn gehad en zelfs de pijnstilling die na de operatie aangeboden werd afgeslagen.

In zijn gezicht was na de ok ook niks bijzonders te zien, niet extra opgezwollen ofzo.

Hopenlijk valt het bij jou ook mee, Succes!
Hoi sylvia, ik heb het ook alleen met paracetamol gedaan. Ik kreeg in het ziekenhuis 2x diclofenac. verder geen morfine ofzo gehad.

Vandaag zijn de neustampons eruit gegaan en dat was gelukkig niet pijnlijk. En ik heb weer heelveel lucht.

Het voelt van binnen een beetje beurs. Maar ik moet sprayen en de neus zalven om korstvorming tegen te gaan.

Mijn neus is iets gezwollen, maar verder is er niks aan mijn gezicht te zien.
gelukkig maar dat het verwijderen van de tampons geen pijn doet

heb jij ook plaatjes gehad femke?

die er naar een week weer uit gaan
quote:goudgeelpatatje schreef op 30 juni 2011 @ 16:44:

Bij mijn man is een paar maanden zijn neussschot ook recht gezet en zijn tegelijk zijn neuspoliepen verwijderd.

Mijn man is erg kleinzierig en piept bij elk pijntje, maar hij heeft geen centje pijn gehad en zelfs de pijnstilling die na de operatie aangeboden werd afgeslagen.

In zijn gezicht was na de ok ook niks bijzonders te zien, niet extra opgezwollen ofzo.

Hopenlijk valt het bij jou ook mee, Succes!

gelukkig dat het is mee gevallen

hopelijk valt het bij mij ook erg mee,
Hoi Sylvia, ik heb geen plaatjes. Mijn neus is nu open. moet wel 3x per dag sprayen en zalven, de zalf is vooral tegen korstvorming. Daarnaast spoel ik nog met water en zout en werkt ook heel goed.

Ik moet over 2 wkn weer voor controle bij de KNO arts.

Het voelt wel allemaal een beetje beurs aan. Ik merk wel dat mijn weer beter kan horen, de slijmvliezen in mijn neus drukte mijn gehoor ook dicht en ik merk dat ik nu weer beter hoor!

Alvast veel succes 4 juli!
Na jullie reacties gelezen te hebben zal ik er ook maar eens werk van gaan maken, bedankt!

Succes de 4e!
quote:femke104 schreef op 01 juli 2011 @ 20:59:

Hoi Sylvia, ik heb geen plaatjes. Mijn neus is nu open. moet wel 3x per dag sprayen en zalven, de zalf is vooral tegen korstvorming. Daarnaast spoel ik nog met water en zout en werkt ook heel goed.

Ik moet over 2 wkn weer voor controle bij de KNO arts.

Het voelt wel allemaal een beetje beurs aan. Ik merk wel dat mijn weer beter kan horen, de slijmvliezen in mijn neus drukte mijn gehoor ook dicht en ik merk dat ik nu weer beter hoor!

Alvast veel succes 4 juli!

oke wel fijn dat je weer beter kan horen

ik moet een week later voor controle bij de kno

ik krijg inderdaad de dag naar de operatie ook neusspray mee
quote:Christiana schreef op 01 juli 2011 @ 22:30:

Na jullie reacties gelezen te hebben zal ik er ook maar eens werk van gaan maken, bedankt!

Succes de 4e!

dank je wel

ik laat wel weten hoe het is gegaan zodra ik weer ene beetje op de been ben
Hoe is het gegaan Sylvia?

Hopenlijk is het een beetje meegevallen.
quote:goudgeelpatatje schreef op 05 juli 2011 @ 09:52:

Hoe is het gegaan Sylvia?

Hopenlijk is het een beetje meegevallen.

hallo

en dinsdag uit het ziekenhuis gekomen

het ging goed ze moesten alleen wat meer doen,de neusschelp iets veranderd,en het slijmvlies drukte een holte dicht dus dat hebben ze ook meteen maar gedaan,

de tampons eruit halen vond ik het ergste wat komt er nog veel bloed uit zeg bah,

maar gisteren ben ik nog terug geweest had er plaatjes in zitten die moesten er normaal gesproken pas over een week uit,maar kreeg hele hoge koorts,dus ben gisteren terug gegaan en hebben ze de plaatjes verwijderd,en een antibiotica kuur gekregen.

vandaag voel ik me ietsje beter,ondanks ik maar een uurtje per nacht slaap,maar dat komt straks allemaal weet ,heeft toch zo zijn tijd nodig

groetjes,sylvia
Ghe, zit ik een heel verhaal te typen, zie ik nu pas dat je operatie al lang geweest is :-0

Hoop dat je je snel beter voelt, vervelend van die koorts!
quote:Mozzarella schreef op 07 juli 2011 @ 17:38:

Ghe, zit ik een heel verhaal te typen, zie ik nu pas dat je operatie al lang geweest is :-0

Hoop dat je je snel beter voelt, vervelend van die koorts!

is ook vervelend,maar met dat kuurtje moet het wel beter gaan

komt goed,heb je ook deze operatie gehad=

groetjes sylvia
Hoi Sylvia, wat goed dat ze "alles" wat ze verder nog tegenkwamen meteen maar gedaan hebben. Ben je daar in elk geval ook vanaf en kun je er geen klachten meer van krijgen.

Vervelend dat je zo'n hoge koorts kreeg. Doe rustig aan. Bij mijn man is alles vlekkeloos verlopen, maar hij heeft toch wel tijd nodig gehad om helemaal goed te herstellen. Zijn neus was eigenlijk meteen in orde, maar hij is nog best lange tijd erg moe geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven