Selderij-zaad

26-01-2009 09:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar koopt een mens selderij-zaad? En wanneer een mens dat te ver rijden vindt, zijn er ook alternatieven die bij een gemiddelde AH ofzo te koop zijn?
waar heb je het voor nodig ? (om mee te kunnen denken met alternatieven)
Je kunt het vervangen door de halve hoeveelheid lavasblad of -zaad (lavas = maggiplant)

Selderijzaad kun je wel krijgen bij reformwinkels, en ik denk dat je lavas wel bij de AH kunt krijgen.

Maar bedoel je niet selderijzout?
O dacht dat je wilde telen: dan boerenbond ofzo, om te koken als er geen reformwinkels of toko's in de buurt zijn , misschien kruidt de slager zijn gehakt nog zelf, en kan die wel een handjevol missen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
gedroogd selderijblad. Kun je gewoon kopen bij de appie.
quote:ramiaatje schreef op 26 januari 2009 @ 10:53:

gedroogd selderijblad. Kun je gewoon kopen bij de appie.Lekker hoor, maar als je dat nu niet zoekt? Lees je wel wat er gevraagd wordt?
Yamuna, gefeliciteerd met de forummer van de maand je mini

Het staat in een recept voor sweet pickle relish:

4 c. chopped cucumbers

2 c. chopped onion

1 c. chopped bell pepper

1 c. chopped red bell pepper

1/4 c. salt

3 1/2 c. sugar

2 c. cider vinegar

1 tbsp. celery seed

1 tbsp. mustard seed

Geen idee of ik het kan vervangen door selderijzout, dat heb ik namelijk ook nog nooit van dichtbij gezien. Zaaien was niet echt de bedoeling nee....

Maggibladeren heb ik nog ergens in da vriezah. Ik denk dat ik dat maar eens ga proberen, ik heb nl geen toko of reformwinkel in de buurt.

Hartelijk dank zo ver!
Whopper, dat kun je dus uitstekend gebruiken als Vervanging voor het gevraagde selderij zaad.

Lees jij eigenlijk wel waar het over gaat..
Mijns inziens niet vergelijkbaar qua smaak. Maar goed, wie ben ik.
Selderijzaad kun je kopen bij de mosterd- en azijnfabriek (tevens museum) in Doesburg. Geen idee of dat bij jou in de buurt is natuurlijk.
wat ik me dan weer afvraag na bijv de posting van Mazie, hoe zo'n topic na 2,5 jaar ineens weer boven komt drijven...
Zaadjes zoek je en je heet spruit, wat ga je maken een lekker ehec recept?
quote:thee schreef op 30 juni 2011 @ 19:09:

wat ik me dan weer afvraag na bijv de posting van Mazie, hoe zo'n topic na 2,5 jaar ineens weer boven komt drijven...Dat is heel simpel. Ik was zelf op zoek naar een adres waar ik selderijzaad kon kopen, ik heb het nodig om zoetzure komkommers in te maken. Dus ff gegoogled en ik kwam o.a. hier uit. Intussen kwam ik er bij toeval achter dat de azijnwinkel in Doesburg het verkoopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven