Gezondheid alle pijlers

Zetpillen slikken?

04-07-2011 21:53 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik kom net terug van de supermarkt en nu blijkt dat ik zetpillen paracetamol heb gekocht ipv de gewone tabletvorm.

Kan ik deze ook gewoon met een glas water inslikken of krijg ik dan problemen?

Ik zit namelijk niet echt te wachten op een zetpil....:(
Ik gebruik ook liever zetpillen, die werken naar mijn idee veel sneller.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zetpillen met een glas water... je zou de eerste niet zijn die dat per ongeluk doet, maar ik zou het niet proberen; voor slikken zijn ze nl een beetje te groot... en te vet... en te goor. de kans dat de paracetamol in je maag vrijkomt is vrij klein en dan heeft het weinig effect.

dus proppen maar!
Ik zeg het niet snel maar wat een domme vraag zeg. je duwt een normaal paracetamolletje toch ook niet in je bips!
Ik heb niet eens meer gewone. Zetpillen werken honderdmiljoen keer sneller dan slikpillen. En als je een kater hebt en niets kan binnenhouden zijn ze helemaal ideaal.
quote:madeliefje1970 schreef op 04 juli 2011 @ 22:54:

Ik zeg het niet snel maar wat een domme vraag zeg. je duwt een normaal paracetamolletje toch ook niet in je bips!Ja, dat kan/mag dan weer wel.
Niet innemen hoor met een glas water, die moet je echt inbrengen! Kun je het niet terug brengen met bon erbij en gewone paracetamol halen die je moet slikken? Of heb je de verpakking al geopend?
Vind een zetpil pcm veel fijner.. dan proef ik die meuk tenminste niet.

Maar zetpil kan je niet doorslikken, dus.
Het is ook echt niet zo'n ramp hoor.. heb het ook eens gehad in het ziekenhuis omdat ik heel misselijk was en het floepte er zo in
Is dit een serieuze vraag?? Volgens mij zitten er tegenwoordig bijsluiters in een doosje medicijnen. Of je moet niet kunnen lezen kan natuurlijk ook
Nou, het antwoord is al gegeven. Zetpillen moet je NIET inslikken. ;)

Maar waarom vind je het zo vervelend? Ze glijden er zo in met een beetje handigheid en ze werken lekker snel. Scheelt je ook een smerige smaak in je mond. ;) Voor mij niks anders meer dan zetpillen, ik vind ze geweldig. Kon alles maar in een zetpil...

Ik ben ze voor het eerst gaan gebruiken bij een darmontsteking en ondanks dat ik dus constant naar de wc moest bleef de zetpil daadwerkelijk goed binnen en deed VEEL beter zijn werk dan de orale pillen.
quote:Nastik schreef op 04 juli 2011 @ 22:02:

Die moet in de kont, niet in de mond! En das nie eng hoor. De gemiddelde drol heeft nog een grotere omtrek.Vroeger werden zetpillen gewoon in de kont gedrukt. Voelde ik niks van. De enige angst is dat ik de zetpil er weer uit poep, als het poepen kort na het inbrengen van de zetpil plaatsvindt. M.a.w. met welke snelheid wordt een zetpil door de darmwand opgenomen?
World of Warcraft: Legion
Als er op de verpakking staat voor anaal gebruik is het niet geschikt voor oraal gebruik, lijkt me nogal duidelijk, toch?
verba volant, scripta manent.
Ik zou t best aardig vinden als je slikt, gewoon om het experiment. Wil je ons dan wel iedere pak m beet 2 en later 5 minuten op de hoogte houden?
Had ook "nare" (niet herinnerde) herinneringen aan zetpillen, 2 jaar terug moest het toch echt. ik had zo;n pijn. En het viel reuze mee hoor. Heb je al genomen?
Niet slikken natuurlijk. De zetpil een beetje nat maken onder de kraan, dan is het makkelijker inbrengen.
Kan je vriend het niet ff doen?
Nou ik heb het gedaan en ik heb het overleefd hoor! Als je het zelf vrijwillig doet voel je je een stuk minder gemolesteerd :P
Ik heb eerst even onder het loepje gekeken, maar je schijnt geen trol te zijn. Toch heb ik de indruk dat deze vraag een grapje is. Ze zeggen wel eens, "domme vragen bestaan niet" euhhh
Ik weet niet waar je ze hebt gehaald, maar voor de volgende keer:

Bij Etos en de DA kun je ze gewoon ruilen.
Zetpil werkt bij mij juist beter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven