Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Miss, fijn dat de pijnstillers helpen. Nu maar hopen dat je op niet al te lange termijn ook pijnloos zonder kan. Benieuwd ook naar je gesprek. En relaxed dat koffie drinken... Je bent hier trouwens ook nog welkom hoor!

Ik hoop van huisarts ook wat tips te horen wat wel en niet te doen. Zo zijn meningen verdeeld over reflux en inbakeren. Dat laatste hebben we nu twee avonden/nachten geprobeerd maar is nog niet zo'n succes.
CD, ik zou dat gefrunnik in bad gewoon negeren. En als ze het in het openbaar gaat doen, zeggen dat ze dat op haar kamer mag doen maar niet zomaar waar iedereen bij is.

Spannend Miss, zo'n zoon met een eigen leven. Wat worden ze groot dan hè. Ik snap best dat je even om een hoekje wilt kijken. En je hebt natuurlijk gelijk met je 99 niet-Down baby's. We zien wel waar het schip strandt, ik hou er in ieder geval rekening mee dat het niet meer gaat lukken. In dat geval heb ik in ieder geval geen gebroken nachten meer. Elk nadeel heeft z'n voordeel.

Ik ben benieuwd of het nog iets gaat worden met de eerste meet. Zal sowieso niet deze week zijn denk ik?
Even kort: ik zie in de datumprikkers 2 lokaties. Noorden is denk ik wat ver voor mij en moestuin? Geen idee. Ik vul dus nu even in, maar ik wil wel even weten waar dat ergens is? Kan iemand dat even op hyves zetten? Of staat het er al en lees ik er overheen?
bms: heb het even op hyves gezet.

wat mij betreft kan het overigens nog steeds donderdag trouwens...

ik ben niet naar de intake gegaan. voel me nog steeds niet echt lekker (hoewel de pijn in schouder verdwenen lijkt gek genoeg). had geen zin in autorit (en in de file terug) en daar niet fit zitten. heb even geslapen op de bank (s ook in bed en G erg lief aan het spelen, J bij een vriendje).
Even snel, typt nogal onhandig steeds met Pansje op schoot. Sorry voor het niet reageren....

Huisarts denkt aan reflux en heeft nu toch johannesbrodpitmeel voorgeschreven dat ik voor en na elke voeding moet geven. Ze heeft ook nog met kinderarts overlegd om verdikking van maagklepje uit te sluiten. Nu maar hopen dat ze dat papje kan verdragen en voldoende aankomt.. Vrijdag nieuwe afspraak. Als het niet werkt, kunnen we nog medicatie krijgen. Eerste voeding met jbpm achter de rug...
fijn dta het serieus genomen wordt, jammer dat het blijkbaar toch echt iets ernstigs is... (ik zou even advies inwinnen bij sas: haar zoon had/heeft ook reflux. volgens mij kreeg hij ook medicijnen).

hoe is de voeding verlopen? heeft de ha nog iets gezegd over wel of niet last krijgen daarvan?

sterkte in ieder geval!
Even snel want zo nog een vergadering...

Een meeting op korte termijn kan toch niet met een grote groep, en omdat we voor komende donderdag tot nu toe nog de meeste deelnemers hebben stel ik voor dat we gewoon gaan en kijken wat er aansluit, en voor na de vakantie dan eindelijk eens voor die noordelijke meeting gaan. Is dat wat?

LB, hoop dat het werkt! En idd, praat eens met Sas! Wie heeft haar nummer? Misschien wil ze ook wel komen donderdag maar nog geen mail gezien?
op zich hoeft reflux niet ernstig te zijn hoor, hebben heel veel baby's. Maar 't is wel vervelend en lastig. Ha wilde niet meteen medicijnen geven. Helaas na eerste twee voedingen gespuugd, eerste keer flink, tweede keer een beetje. We zullen zien!
Blondies heeft bij datmprikker nog wat andere dagen toegevoegd. Wie wil meeten, vul je dat nog even in? Het gaat nu tussen de 7e en de 16e geloof ik.
.
Kan het niet laten, toch even spieken vanuit ons vakantieadres! Het is zo heerlijk hier, echt paradijsje. Kinderen genieten, wij ook, weer is perfect (30 graden en zon), huis is geweldig, al met al de ideale vakantie! Reis is al weer paar dagen geleden, maar was heftig. Dat zoonlief in de file bij Maastricht al "we zijn er bijna" begon te zingen was nog wel grappig, maar al het gekots wat daarna volgde (van zowel zoon als dochter) gedurende die twee dagen was minder plezant, helamaal niet tijdens die lange files. Dochterlief blijft spugen in de auto, ondanks autopilletjes en seabands, ze spuugt al tijdnes het ritje van 5 min naar de bakker. Iemand nog tips? Echt heel erg sneu voor haar! Maar goed, we genieten, zonnen, kletsen en zwemmen, helemaal top en dit zijn nog pas de eerste dagen, wat een heerlijkheid.

Datumprikker: lees ik over drie weken als ik terug ben. Ga niet naar mijn mail kijken (want werkmail) maar hoop dat ik erbij kan zijn. Moestuin was gave lokatie!

Au Revoir!

Liefs dus vanuit een heel zonnig Frankrijk en ik kom een dezer dagen wel weer even aanwaaien!

PS: LB succes met het spugen van je meisje, ik weet nog hoe wanhopig ik werd van het spugen en afvallen van zoonlief destijds, hij had veel baat bij eenvoudige maagtabletjes (zuurremmers meen ik) die werden door kinderarts voorgeschreven. Blijf niet te lang aanmodderen maar laat je op tijd doorverwijzen naar een kinderarts!
LB, fijn dat je serieus werd genomen. Hopelijk gaat er iets werken en hoeft je meisje niet meer zo te spugen.

Sebas, wat leuk dat Frans naar de peuterspeelzaal gaat. Ik ben benieuwd wat ze ervan zal vinden.

Net ook op hyves geschreven. De 7e en 16e kan ik allebei niet. Ik zou het erg jammer vinden als ik er niet bij kan zijn, maar ik kan me voorstellen dat jullie nu wel gauw een keer af willen spreken.

Balpen, klinkt goed jullie vakantie! Heerlijk! Wel vervelend van de autorit trouwens.
Ik werk tegewoordig weer op donderdag dus dat wordt lastig om af te spreken.

Ik zal eens mijn mail bekijken (dat moet ik boven op de gewone computer doen en ik heb nooit zin om naar boven te lopen)

Oh ik ben helemaal jaloers Balpen... nou ja op het spugen in de auto na dan. Ik had er vroeger ook veel last van. Ik kreeg dan van mijn moeder een (vochtig) watje in mijn linkeroor (ik ben rechts). Dat had iets met evenwicht te maken. Ik weet eigenlijk niet of het hielp maar het kan geen kwaad.

Goh de peuterspeelzaal Sebastas dat klinkt al groot zeg.

Fijn dat de pijnstillers helpen Miss. Als je een nacht goed geslapen hebt ziet de wereld er vaak al weer heel anders uit.

LB hopelijk helpt he jbpm, maar in ieder geval fijn dat je HA serieus meekijkt. Heb jij eigenlijk nog wel goede nachten of is Pansje dan ook onrustig.

CD wat gaat het snel zeg dat je verlof al weer bijna voorbij is. Je klinkt ontspannen en wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met je jongste.

ehm verder weet ik het even niet meer
CD: als je nek weer beter gaat, is het dan een idee dat je ergens volgende week een keer naar mij komt met de meiden? (of ik naar jou, maar moet even kijken wat de mannen aan schema's hebben) ..

wicki: de pijnstillers lijken behoorlijk aan te slaan ja. nek doet een stuk minder pijn (lichtelijk stijf nog) en ik kan weer behoorlijk slapen. gelukkig maar, zo zie ik de vaakntie ook weer zitten..

gisteravond erg gezellige bbq gehad. onverwacht een collega van vriendlief met zijn vriendin op bezoek (belden net toen hij al in supermarkt stond voor de boodschappen voor bescheiden bbq voor onszelf), was heel leuk. kinderen ook supergezellig (en erg laat in bed, maar G ligt nog steeds te snurken)

balpen: wta vervelend dat dochter zo snel ziek is! geen tips helaas (hier gelukkig nooit bij de hand gehad). nu maar even vergeten en genieten van het mooie weer en het mooie huis!

LB: hoe gaan de nachten inderdaad? kunnen jullie nog wel een beetje slapen?

ok, ga nu even een broodje maken en dan naar vriendin. even bakkie doen met de kinderen. misschien vanmiddag nog even naar zo'n speelparadijs.. (of is dat meer iets voor morgen tijdens een minimeet? als het weer net zo is als vandaag?)
Nachten gaan afgezien van twee voedingen meestal wel goed. Gisteren voor derde keer ingebakerd en leek al wat te helpen. Ze sliep wat langer door tussen voedingen (was max 3 uur). Helaas spuugt ze nog na elke voeding, maar alleen de eerste keer na jbpm heel erg veel.

Meeting is bi mij afhankelijk van dag ivm beschikking over auto. Weekend en ma/di wat dat betreft nooit probleem
Miss, volgende week zouden we misschien inderdaad wat kunnen afspreken. Heb opeens wel heel veel afspraken, dus moet even kijken wanneer het het handigst uitkomt. En uk is vandaag weer totaal niet te genieten, dus weet ook niet of ik je dat wel aan wil doen.
Morgen gaat mij helaas niet lukken want heb vandaag aangeboden om extra te werken. Een halve dag welliswaar maar moet 's middags ook T weer uit school vissen. Het is zo druk op school. Alles afronden en verhuizen want we starten na de vakantie in een nieuw gebouw.

Dit weekend anders? Volgens mij is het heel onoverzichtelijk zo en moeten we maar naar de datumprikker kijken.

Blog, dikke, dikke knuffel!

Sebas, wat leuk dat Frans naar de peuterspeelzaal gaat. Zij gaat niet naar een creche he? N vindt het helemaal geweldig om met zoveel leeftijd genootjes te spelen.

Miss, fijn dat de medicatie helpt maar uiteindelijk moet er toch een andere oplossing komen. Hoe gaat het met de fysio?

Lijkt me heel raar als je kind een hele week weg is. Is er helemaal geen contact of mag je weleens bellen?

Ik krijg hele nare beelden bij tampons en cupjes..... En mijn grootste angst is als zo'n touwtje dan breekt. Ik trek er altijd 3 x hard aan en hoop dan maar dat ie stevig is

Ga zomaar eens koekelen op cupjes, nog nooit van gehoord.

BMS, heerlijk als je huis weer helemaal geschilderd is. Moet bij ons eigenlijk ook wel maar over een paar weken eerst de badkamer.

Blondie, lijkt me heerlijk gevoel als je er helemaal uit bent dat je gezin compleet is.

CD, alweer aan het einde van je verlof! Tjonge wat ging dat snel. Wat fijn dat ukkie zo relaxed is!

LB, fijn dat de ha meedacht. Nu nog hopen dat het helpt. Heb je het idee dat het wel iets minder is met de jbpm?

Balpen, kssst....weg! Je kon toch wel 3 weken zonder ons :-)

Klinkt heerlijk allemaal! En wat jammer dat de pilletjes en bandjes niet helpen. Dat van dat watje in je oor heb ik vaker gehoord. Bij mijn nichtje helpt het. Wij zetten op lange stukken T met stoel en al voorin. Dat helpt ook goed. De bandjes hebben ook lang goed gewerkt maar nu gaat het af en toe mis. Geen idee waar dat aan ligt. Gelukkig kan hij al goed in een zakje spugen :-)

N is vandaag gaan wennen bij de peutergroep. Ging goed en volgens de leidster ging het ook goed. Wel leuk want op woensdag zit ze op dezelfde verdieping als T en dan mogen ze samen spelen.

Op naar bed!
Rustig hier. Bij mij liggen de kindjes ook even te slapen, ga zo ook maar even op de bank.

Vanochtend ruim 2 uur in wijkspeeltuin geweest. Mede omdat ik vriend van goede vriendin met kids tegenkwam. Die kon mooi op Hansje letten terwijl ik Pansje ging voeden.

Ziss, N dus ook binnenkort naar nieuwe groep. Hansje mag over twee weken gaan wennen. Benieuwd hoe hij het vindt, hij heeft het op babygroep echt super naar zijn zin namelijk..

Miss, hoe is het vandaag met pijn?

Sebas, ook spannend de peuterspeelzaal. Speelt ze nu eigenlijk vaak met andere kindjes?

Balpen, geniet ervan daar!
nou, hehe: heb eindelijk weer eens een dag met energie! heerlijk! die pillen die ik tegen de pijn had, zorgden voor misselijkheid en naar gevoel. ben nu gestopt met die pillen en merk het direct.

nek veel beter, nog beetje stijf, maar lang niet meer wat het was. gelukkig maar!

ben vanmorgen even naar stad gefietst met de kinderen. even wat kookspulletjes gekocht (voor cakejes op feestje van S), cadeautjes voor S en mijn nichtje gekocht en daarna broodje bij een cafetje. eenmaal thuis iedereen weer ingeladen (nu in auto) en naar binnenspeeltuin (met wat vriendjes). iedereen heerlijk gespeeld (ik zelfs nog boek uitgelezen!) en thuis nog lekker frietjes gebakken. nu liggen de ukkies heerlijk op 1 oor, staat J onder de douche (met een playmobil boot ) en zit ik met bakkie thee op de bank. Vriendlief vandaag voor het eerst gedraaid met DK.. straks maar eens horen hoe mooi ze werkelijk is
Fijn zo'n dag met energie, Miss. Je hebt er meteen goed gebruik van gemaakt zo te lezen. Hopelijk vandaag ook nog energie.

Oh, ik heb me toch last van mijn pink. Een vermeende splinter is enorm gaan zweren en ontsteken. Nu een hele bult, soort bloedblaar, die telkens open gaat. Dacht gisteravond dat ik ging flauwvallen dus maar twee para's genomen. Huisarts dinsdag ook naar laten kijken en heb verwijzing voor plastisch chirurg. Dadelijk verwijzing even ophalen als ik met Pansje op controle moet. Die spuugt overigens stuk minder, maar ligt volgens mij niet aan jbpm. Dadelijk haar wel nog even wegen.
Oh dat klinkt heel naar LB! Sterkte ermee.

Miss, hoe was je nacht, lekker geslapen? En hoe was DK volgens man?

Ik heb een vraag. Zoon maakt de laatste tijd (zeg 2 weken) echt enorm drama bij het tandenpoetsen. Dat ging altijd redelijk maar nu moeten we het echt met z'n tweeën doen, waarbij een van ons kind in bedwang houdt (maar men wat is dat jong al sterk) en de ander poetst. Ik heb geen idee waarom hij opeens zo is omgeslagen maar zoek eigenlijk een oplossing. Herkent iemand dit? Gisteren kreeg ik op twitter van iemand de tip voor een elektrische tandenborstel omdatdat bij haar geholpen had maar omdat ik daar zelf enorme tandvleesproblemen van heb gekregen durf ik dat niet aan. Waar ik eigenlijk op hoop is dat iemand hier zegt "dat was bij ons ook, heeft 3 weken geduurd en toen was het over" Die ene week trek ik nog wel.

Sebas, ik was gisteren bij de HA vanwege bultjes die Zoon opeens had en die even plotseling weer verdwijnen. Blijken galbultjes te zijn. Nou heb ik gegoogeld op urticaria maar ik kan daar niet vinden of het ook in de mond kan voorkomen. Heb jij dat wel eens meegemaakt? (Zoon eet ook minder, tot belabberd en drinken doet ie tot mijn frustratie al helemaal bijna niet. Ik blijf aanbieden maar hij komt momenteel bij lange na niet aan de 850 ml die hij moet hebben) Als dat het zou kunnen zijn zou het m.i. wel verklaren waarom hij slecht eet en drinkt en drama maakt bij poetsen.
Lasstig is dat Plukkie. Hier gaat tandenpoetsen nooit supergoed, maar ene periode minder dan andere. Eten gaat hier nu ook stukken beter dan paar weken geleden. Drinken is hier eigenlijk nooit een probleem, Hansje drinkt water als de beste, hoewel ik het aantal ml eigenlijk nooit bijhoud. Jouw verklaring klinkt wel plausibel, zoiets hadden we laatst ook met de kat: die wilde maar geen brokjes eten en was steeds aan het braken. Toen bleek dat hij iets aan tanden had (wat overigens het braken niet verklaart, we tasten na weken nog steeds in het duister...). Hopelijk gaat het eten, drinken en poetsen snel beter!

Net trouwens drama op kdv. Is vaak zo als we hem iets later brengen en er al veel kindjes zijn. En dat terwijl al zijn vriendjes er al waren en hem als een ware fanclub ontvingen (allemaal zijn naam roepen en/of naar hem toe rennen). Misschien dat hij daar te verlegen van werd? Ben nog wel even gebleven maar uiteindelijk begon hij toch keihard te huilen toen ik wegging.
he bah LB: wat vervelend! kan de ha er zelf niet iets aan doen? en waarom denk je dat het minder spugen niet aan jbpm ligt? hoop dat ze wel is aangekomen dan!

plukkie: wij hebben hier inderdaad voor alle kinderen een electrische tandenborstel. dan is het inene een stuk interessanter. verder meestal geen drama, maar ze ziet natuurlijk de rest ook gewoon poetsen. en mijn tip met de meeste van die dingen is ook om er een niet te groot ding van te maken. dan is de interessantigheid van de strijd ook wat minder groot. dus niet met zijn twee, maar gewoon even snel (dan maar een periode iets minder goed) en zonder er teveel woorden aan vuil te maken.

ik redelijk geslapen. beetje last van nek, maar stukken minder dan voorheen en hoop dat ik het weer alleen met paracetamol trek vandaag. vanavond kom vriendin eten met haar dochter. misschien eerst nog even naar de dierentuin zo en ik wil even experiment doen met kleine cakejes vanmorgen.. (iemand zin om ze te komen opeten?? )

CD: had nog niet gereageerd op onze afspreekactie.. wat mij betreft kan ik het best op maandag of dinsdag. Woensdag heb ik eind van de middag een bruiloft en wil ik even langs werk om mijn spullen in te leveren.. en anders doen we het na de vakantie (de mijne en de jouwe) wel, al zal het dan iets ingewikkelder zijn omdat jij weer aan het werk bent natuurlijk
Miss, zou graag de cakejes willen komen proeven, maar heb eigenlijk nagym. Maar weet nog niet of ik daarheen ga want voel me niet 100% (erg moe, denk ook door die pink).

Met huisarts afgesproken om even te kijken hoe het met Pansje gaat zonder jbpm. Ze vindt het ook zo vies en houdt het toch nauwelijks binnen. Ze was 20 gram aangekomen, zolang ze niet afvalt, is het voorlopig goed. Huisarts heeft meteen ziekenhuis gebeld voor mijn pink en kan dinsdag terecht. Tot die tijd moet ik het stevig met drukverband intapen.
LB: als je liever cakejes eet dan naar nagym gaat, ben je van harte welkom (ben ze nu aan het versieren, ze worden prachtig!)

fijn natuurlik als je snel terecht kunt, maar als je zovee pijn hebt, wil je eigenlijk nu meteen he? sterkte!

hier net weer een poes binnen met een klein vogeltje. zucht, ik ben zo slecht daarmee... heb m nu naar buiten kunnen jagen, maar ben al snel in paniekstemming en de kinderen dan ook. huilende J en G dus.. nou ja. ik ben nu weer rustig, heb de jongens even voor d etv met een boterhammetje en ga zo verder met versieren.. (en dan maar hopen dat poes de vogel helemaal opeet en ik niet straks buiten nog stukjes tegenkom ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven