leeftijd in relatie !!

07-07-2011 09:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik jonge man 40 heb relatie al meer dan half jaar met vriendin die 18 jaar jonger is.

Je hoort zo veel verschilende vooroordelen hier over,zijn er ook positieve reactie's over ?

Zou ook graag mensen willen spreken die al heel lang gelukkig zijn met een zelfde soort relatie??

Gr ikke007
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 12:38:

Ik heb ook een vrien van32 en ben zwlf 19 wij zijn okk gewoon super gellukig! Dat is toch het belangrijkste? Zijn nu al 3 jaarsamen

Dus je was 16 toen jullie iets kregen? Kan me maar weinig voorstellen bij iemand van 29 die op een meisje van 16 valt. Is hij zelf ook nog erg jong in z'n doen en laten?

En op je zestiende kun je niet al zooooo volwassen zijn (al zegt elke zestienjarige van wel, deed ik ook hoor).
Ik bedoel dat ik helemaal geen behoefte had aan 'steun' en 'levenservaring' en wat dan al niet meer. Daar heb ik mezelf voor.

Het was een stuk simpeler: ik ontmoette iemand tijdens mijn studie, vond hem leuk en sloeg mijn slag. Pas daarna kwam ik erachter dat die een stuk ouder was. Dat heeft dus nooit een belangrijke rol gespeeld.
Liever elitair dan een pauper!
Toen ik 16 was, moest ik echt niet denken aan een (in mijn ogen) oude vent van 30.

Dan ben je toch nog een puber, wat heb je dan in vredesnaam voor raakvlakken met iemand van 30?

En andersom, wat ziet iemand van 30 in een 16 jarige?

Ik vind het een ander verhaal als je begin 20 bent en dan een relatie krijgt met iemand die ouder is. Het gaat om de mate van volwassenheid die je in een relatie mee brengt.
Waar is TO gebleven?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Nee was 17 ben nu bijna 20 ja wel redelijk volwassen maar heel veel meegemaakt in me jeugd o.a een moeder die meer om bier geeft dan om jou. Nou ik vond/vind het een hele aantrekkelijke man. We hebben in het begin ook wel veel getwijfeld maar zijn er toch voor gegaan en nu gaat het super! Zou ook niet anders willen vind jongens van mijn leeftijd niet leuk in hun doen en laten. En mischien komt het wel dat we zo veel naar elkaar zijn toe getrokken hebben heel veel dezelfde dingwn meegemaen meegemaakt. En hij is totaal niet kinderachtig is gewoon een volwassen man. Wij wonen ook samen zijn moeder acepteert mij ook en de rest van zijn familie en vrienden. En we hebben ook een zoontje van 14maanden hat gaat gewoon allemaal super tussen ons hij doedt zijn ding ik doe mijn ding en samen doen ww onze dingen.
quote:Kalliope schreef op 07 juli 2011 @ 12:16:

[...]

Bij iemand van 40 zijn de hersenen alweer bijna 15 jaar in verval. Dat is natuurlijk wel weer zo....
En ook ik moet toegeven dat ik dingen op een andere manier ziet als hij en idd ook wel eens wegloop bij een meningsverschil maar mijn vrien legt altijd alles aan mijn uit als ik iets anders zie als hem en op dat moment wil ik het niwt van hem aanenemen maar ga er later toch over na denken en kom er 9van de 10 keer toch achter dat hij gelijk heeft.
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 13:16:

En ook ik moet toegeven dat ik dingen op een andere manier ziet als hij en idd ook wel eens wegloop bij een meningsverschil maar mijn vrien legt altijd alles aan mijn uit als ik iets anders zie als hem en op dat moment wil ik het niwt van hem aanenemen maar ga er later toch over na denken en kom er 9van de 10 keer toch achter dat hij gelijk heeft.wat vervelend als je vriend bijna altijd gelijk heeft, lijkt me niet echt gelijkwaardig..
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 12:01:

[...]

er zijn meisjes van 16 die al meer hebben meegemaakt dan jij wilt weten...

Hier gaan dus mijn nekharen recht van overeind staan . Ze kan heel veel hebben meegemaakt, maar het is en blijft een kind.

Juist omdat zo'n meisje veel heeft meegemaakt, vind ik het nog kwalijker als een ouder iemand contact met haar zoekt. Sorry als ik nu even grof wordt (is niet persoonlijk naar jou bedoeld Anthonius, laat dat even duidelijk zijn), maar dat een kerel geilt op zo'n jong en kwetsbaar meisje, pff, als ouders zou je zo'n vent toch kielhalen of zoiets?
Mijn vriend is 16 jaar ouder. We hebben 10 jaar een relatie. Wonen 7 jaar samen en hebben 2 geweldige kids!

Maw het gaat super tussen ons.
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 13:16:

En ook ik moet toegeven dat ik dingen op een andere manier ziet als hij en idd ook wel eens wegloop bij een meningsverschil maar mijn vrien legt altijd alles aan mijn uit als ik iets anders zie als hem en op dat moment wil ik het niwt van hem aanenemen maar ga er later toch over na denken en kom er 9van de 10 keer toch achter dat hij gelijk heeft.Need I say more?
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 13:02:

Nee was 17 ben nu bijna 20 ja wel redelijk volwassen maar heel veel meegemaakt in me jeugd o.a een moeder die meer om bier geeft dan om jou. Nou ik vond/vind het een hele aantrekkelijke man. We hebben in het begin ook wel veel getwijfeld maar zijn er toch voor gegaan en nu gaat het super! Zou ook niet anders willen vind jongens van mijn leeftijd niet leuk in hun doen en laten. En mischien komt het wel dat we zo veel naar elkaar zijn toe getrokken hebben heel veel dezelfde dingwn meegemaen meegemaakt. En hij is totaal niet kinderachtig is gewoon een volwassen man. Wij wonen ook samen zijn moeder acepteert mij ook en de rest van zijn familie en vrienden. En we hebben ook een zoontje van 14maanden hat gaat gewoon allemaal super tussen ons hij doedt zijn ding ik doe mijn ding en samen doen ww onze dingen.En jouw ouders? Heb je daar nog een goed kontakt mee? En met de rest van je familie, vrienden/ vriendinnen van jouw leeftijd?
quote:Beauke schreef op 07 juli 2011 @ 12:36:

[...]

Want vindt jij dan van een 18-jarige die hier naartoe wordt gehaald door een 50-jarige man? Vindt jij dat ook gelijkwaardig?Hoeveel van deze 18jarige meiden zijn niet juist op zoek naar dit soort mannen om hun weg te halen uit hun (economische) situatie?!?
quote:labello23 schreef op 07 juli 2011 @ 13:20:

Mijn vriend is 16 jaar ouder. We hebben 10 jaar een relatie. Wonen 7 jaar samen en hebben 2 geweldige kids!

Met mijn moeder niet meer! Sinds kort weer contact met me vader en met de rest van mijn familie zowel moeders als vaders kant gewoon contact mee en ook met vriendinne van eigen leeftijd.
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 13:25:

[...]

Hoeveel van deze 18jarige meiden zijn niet juist op zoek naar dit soort mannen om hun weg te halen uit hun (econimische) situatie?!?Uit wanhoop vaak ja, en daar wordt gretig misbruik van gemaakt.
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 13:26:

Met mijn moeder niet meer! Sinds kort weer contact met me vader en met de rest van mijn familie zowel moeders als vaders kant gewoon contact mee en ook met vriendinne van eigen leeftijd.Fijn dat je weer contact met je vader hebt .
quote:silly19 schreef op 07 juli 2011 @ 13:26:

Met mijn moeder niet meer! Sinds kort weer contact met me vader en met de rest van mijn familie zowel moeders als vaders kant gewoon contact mee en ook met vriendinne van eigen leeftijd.

Jammer dat je geen contact meer hebt met je moeder. Komt dit door je relatie?

Mijn ouders hebben er gelukkig nooit (echt) een probleem van gemaakt.
@ Kier V

Nee hoor, mijn vriendin is 1,5 jaar jonger....
quote:lila01 schreef op 07 juli 2011 @ 13:22:

[...]

Need I say more?

Nee, maar wat is daar erg aan? Dat de ene meer ervaring heeft en dingen op een andere manier kan bekijken?

Ik zie dat niet als ongelijkwaardig..

Zo kan je dit ook doortrekken naar bijvoorbeeld opleidingsniveau..

Iemand met WO heeft misschien vaker "gelijk" in sommige zaken dan iemand die de mavo afgemaakt heeft...

Maar diegene kan wel de WO soms op een hele andere manier naar dingen laten kijken...

Hoe zit het volgends jouw dan bv met opleidingsniveau?? Zou een WO'er volgens jou dan geen relatie mogen hebben met een Mavo klant??
quote:labello23 schreef op 07 juli 2011 @ 13:20:

Hier precies hetzelfde!

Man 16 jr ouder, 2 kinderen, wonen ook 7 jr samen, alles super!!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 13:38:

[...]

Nee, maar wat is daar erg aan? Dat de ene meer ervaring heeft en dingen op een andere manier kan bekijken?

Ik zie dat niet als ongelijkwaardig..

Zo kan je dit ook doortrekken naar bijvoorbeeld opleidingsniveau..

Iemand met WO heeft misschien vaker "gelijk" in sommige zaken dan iemand die de mavo afgemaakt heeft...

Maar diegene kan wel de WO soms op een hele andere manier naar dingen laten kijken...

Hoe zit het volgends jouw dan bv met opleidingsniveau?? Zou een WO'er volgens jou dan geen relatie mogen hebben met een Mavo klant??

appels en peren.... zucht

Anthonius, wij komen er samen niet uit vrees ik.
Nee niet door mijn relatie. Het ligt in ditgeval aan mijn moeder we hebben altijd al een slechte relatie gehad me moeder en ik. Maar het is nog erger geworxen toen zij haar toemalige vriend leerden kennen, eentje die elke dag drinkt en mijnmoeder ging daar in mee is nu 5jaar geleden ze drinken met z'n tweeen een tree van 24 halfe lieters weg als meneer thuiskomt van zijnwerk. Dus het zijn eigenlijk grof gezegt gewoon alcholisten. Sinds die tijd is de realatie tussen mij enme moeder heel erg verslechterd ik was de gene die elke dag het huishouden en moest koken. Oke opzichvind ik dat nog niet zo erg maar op de maniet hoe het gebeurde als ze met zijn tweeen weggingen gooide ze eerst alle koffie en sigareten over de grond heen. Kon ik dan opruimen. Toen ik mijn vriend leerde kennen min moeder en haar vriend kenden hem al. Vonden ze het super dat we een relatie kregen maar in een keer draaide dat om eerst mog ik hem een dag in de week niet zien en daar moest ik maar over liegen tegen hem wat ik dus niet doe ben gewoon eerlijk geweest na hem toe. Daarna kwamen de dreigenmenten van de vriend van mijn moeder als ikiets niet deed moest ik mijn sleutels maar inleveren heeft die 5keer tegen mij gezegd totdat mijn vriend er genoeg van had en zij dat ik bij hem kon komen ook om het feit dat hij zag hoe hun mij behandelden en ik alles maar normaal vondt. Zoals.die keer dat ze zo bezopen waren dat ze een zak chips over mijn bed hebben gegooid verkruimeld en al en dat soort gekke dingen. Ik woonde dus een jaar bij mijn vriend toen ik eigenlijk toch wel weer contact wou met me moeder dus toch weer opgezocht de eerste maanden ging het goed. Ze was hartstikke blij dat ze oma werd en zij dat ze was gestopt met drinken. Ze is ook bij mijn bevalling geweest . Tot het moment dat ze niet meer zo vaak kwam ze woont 5min bij mij vandaan wn het was midden in de winter ik kwam ook niet zo vaak bij haar meer ook omdat het me steeds meer ging iriteren om haar te zien. Ze is ook weer gaan drinken in die tijd dus alles veranderde weer. Ik kwam er ook achter dat ze iets tegen iemand ovee mij had gezegd wat me niet lekker zat en elke keer allemaal verhalen over mijn vriend ophangen tegen iedeereen zwart maken dus. En toen heb ik gezegd nou hoefy het van mij niet meer ga nu aan me iegen denken en me gezin. Ik heb nu 5maanden geen contact meer ze laat ook helemaal niks van haar horen. Heeft de eerste verjaardag van haar kleinzoon niet meegemaakt het enige wat ze die dag heeft gedaan is een berichtje gestuurd gefeliciteerd meer niet. Sorry voor het lange verhaal hoop dat je het een beetje begrijpt
@silly, heftig zeg!

Sterkte met alles!
quote:Anthonius schreef op 07 juli 2011 @ 13:25:

[...]

Hoeveel van deze 18jarige meiden zijn niet juist op zoek naar dit soort mannen om hun weg te halen uit hun (economische) situatie?!?

En jij vindt dat ok?

Vaak hebben ze niet eens wat te kiezen, want verwacht de familie dat van ze.

Je bent wel goed in omdraaien en goedpraten van dit soort zaken zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven