Spitsnet/geenstijl slechte sites

07-07-2011 15:27 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Oké, ik was afgehaakt bij je vorige topic omdat je maar steeds niks zei, maar had je mijn opmerkingen over de familie Phelps gelezen?
Haha sorry hoor dat jij gelooft moet je zwlf weten maar zoiets ga je hiee toch niwt neerzetten?! Ik heb ook altijd zon hekel.aan die jehovas die aan de deur komen en omdat ik niet zo goed kan afwijzen laat ik ze altijd maar praten en heb ik zo weer een uur na die jezus onzin geluistert!!! Terwijl ik een hoop andere dingen had kunnen doen in dat uur!!!
Als we dan toch bijbelcitaten gaat quoten. Kan iemand mij dan uileggen waarom deze prachtzinnen in de bijbel zijn geschreven?

Deuteronomium 25

1 Wanneer twee mannen een geschil hebben en ermee naar de rechter gaan, en in het vonnis wordt de een vrijgesproken en de ander veroordeeld, 2 dan moet de rechter de schuldige, als die tot stokslagen veroordeeld is, op de grond laten neerleggen en hem in zijn bijzijn het aantal slagen laten toedienen dat past bij het misdrijf. 3 Ten hoogste veertig stokslagen mogen hem gegeven worden, niet meer. Anders wordt er geen maat gehouden, en zou een volksgenoot voor uw ogen zijn eer verliezen.

4 U mag een rund bij het dorsen niet muilkorven.

5 Wanneer twee broers bij elkaar wonen en een van hen sterft zonder dat hij een zoon heeft, dan mag zijn weduwe niet de vrouw worden van iemand buiten de familie. Haar zwager moet met haar slapen; hij moet haar tot vrouw nemen en de zwagerplicht tegenover haar vervullen. 6 De eerste zoon die zij baart geldt dan als zoon van zijn gestorven broer, opdat diens naam onder het volk van Israël zal voortleven. 7 Maar als de man weigert met zijn schoonzuster te trouwen, dan moet zij naar de stadsoudsten in de poort gaan en zeggen: ‘Mijn zwager wil geen nageslacht voor zijn broer verwekken. Hij weigert zijn zwagerplicht tegenover mij te vervullen.’ 8 Dan moeten de stadsoudsten hem erop aanspreken. Als hij blijft bij zijn weigering om met zijn schoonzuster te trouwen, 9 moet zij ten overstaan van de oudsten op hem afgaan, hem zijn sandaal uittrekken en hem in zijn gezicht spugen, waarbij ze hem toevoegt: ‘Zo vergaat het de man die zijn broer nageslacht onthoudt.’ 10 En bij de Israëlieten zal zijn familie bekendstaan als de familie Zonderschoen.

11 Als twee mannen aan het vechten zijn en de vrouw van een van hen mengt zich erin om haar man te helpen en grijpt de ander bij zijn schaamdelen, 12 dan moet zonder pardon haar hand worden afgehakt.

13 U mag niet twee verschillende gewichten, waarvan er één te zwaar of te licht is, in uw buidel hebben. 14 En u mag ook niet twee verschillende maatkannen, waarvan er één te groot of te klein is, in huis hebben. 15 U moet het doen met één gewicht en één maatkan die zuiver en geijkt zijn. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal. 16 Want de HEER heeft een afschuw van iedereen die oneerlijk zaken doet.

17 Vergeet niet wat de Amalekieten u hebben aangedaan tijdens uw tocht uit Egypte. 18 Toen u uitgehongerd en uitgeput was hebben ze gewetenloos, zonder enig ontzag voor God, de achterhoede overvallen, waar de zwaksten zich bevonden. 19 Vergeet het niet! En wanneer straks de HEER, uw God, u vrede heeft gegeven in het land dat u als grondgebied van hem krijgt, door u te verlossen van de vijanden die u omringen, zorg er dan voor dat niets op aarde nog aan het volk van Amalek herinnert.
.
quote:lilalinda schreef op 07 juli 2011 @ 15:52:

[...]

wijntje
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 15:49:

[...]

Ik ben tot geloof gekomen, door de liefde van Jezus.En hoe, wat, waar en wanneer heb jij Jezus gezien die jou liefde kwam brengen?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 15:49:

[...]

Ik ben tot geloof gekomen, door de liefde van Jezus.

Ik wou dat ik dat ook kon; geloven...

Het lijkt me zo heerlijk om altijd een vriend te hebben , altijd iemand om mee te praten , je zondes kunnen vergeven , de zondes van anderen.

Helaas , het zit er bij mij niet in!

Ik snap sowieso er niets van dat mensen hun leven kunnen ophangen aan een boek als het woord van God maar dan wel door mensen geschreven , en overgeschreven , en overgeschreven, en overgeschreven , en overges...........
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2011 @ 15:53:

*trekt bar open*

Roept u maar, wie lust wat?

Eefje, glaasje wit?

mag het al?

Is het al 17.00 uur?

Ach vooruit , heb je ook iets met bubbels?
*pakt zak chips*

en gaat heerlijk genieten van de reactie

@TO dan ga je toch niet naar die sites.
quote:norma_jeane schreef op 07 juli 2011 @ 15:55:

[...]

En hoe, wat, waar en wanneer heb jij Jezus gezien die jou liefde kwam brengen?En daarom doe ik dus altijd de achterdeur op slot. Voor je het weet staat de koeriersdienst voor je neus met Liefde.

*ching ching*

Waar drinken we op?
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2011 @ 15:53:

*trekt bar open*

Roept u maar, wie lust wat?

Eefje, glaasje wit?Doe mij maar een cocktail!
.
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 15:55:

@bommi, als ik het goed begrijp wat je probeert te zeggen, een atheist mag dus alles zeggen en doen tegen een gelovige maar een gelovige mag er niks van zeggen.

Wat zou je niet tegen een ongelovige mogen zeggen volgens jou?

Als je Geenstijl.nl niet trekt, dan kijk je er toch niet? Simpel. Of als je zin hebt in een discussie dan post je iets.

De kans zal groot zijn, net zoals hier, dat men je posts niet altijd zullen waarderen. Het is hetzelfde als atheïsten na het zondaggebed de kerk ingaan en mensen proberen te overtuigen dat de bijbel een sprookjesboek is en god niet bestaat.

Zou je dat waarderen? Waarom zouden andere mensen het wel moeten waarderen als je jezus door hun strot probeert te duwen omdat jij als christen 'de waarheid' denkt te weten?
AAAAAAAHhhhhhhh , jammmmmie !!!!!

Dat zijn nog eens bubbels!!!
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 15:48:

[...]

Ik vind het niet netjes wat daar gebeurd.Je lijkt op een manntje dat elke week naar de striptent gaat, om dan met beslagen bril "bah!" te roepen. Elke week weer
.
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 16:04:

Rik niemand verplicht je om mijn reacties te lezen.Nee, en welk raakvlak heeft dat met mijn post? Ik schrijf ook nergens dat ik jouw reacties niet zou willen lezen?
quote:bankje schreef op 07 juli 2011 @ 16:01:

[...]

Doe mij maar een cocktail!

Ik heb er Tom Cruise bij gedaan voor je!

quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 16:04:

@Rik78 niemand verplicht je om mijn reacties te lezen, je bent hier omdat je zelf hebt gekozen om het te lezen.

Jij kiest er ook zelf voor om langs die sites te surfen.

Negeer ze gewoon!

*wacht even , even proosten..*
.
Geen Stijl probeert het geloof belachelijk te maken? Vooralsnog doet matth0 dat zelf nog veel beter.

Dus ik hoop niet dat de kerk je aan heeft genomen voor de marketing, want je faalt jammerlijk.
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 16:08:

[...]

Omdat het niet klopt wat je schrijft, ik heb zelf het topic geopend en als iemand het niet wilt lezen, leest die het topic niet.Dito voor sites als GeenStijl.
Ik moet echt zeggen dat ik deze wetten gruwelijk vind. Prima, dat Jezus in haar geval een uitzondering maakt, maar de wetten gelovigen die het boek aanhangen zullen zich in eerste instantie houden aan deze wetten.

In de bijbel staan absoluut mooie stukken, maar ook heel veel slechte stukken die zijn geschreven in een tijd die niet te vergelijken is met de onze.

Daar gaat het bij mij en vele anderen mis.

Voorbeeld:

Deut 22

23 Als iemand in de stad een meisje ontmoet dat al uitgehuwelijkt is, en gemeenschap met haar heeft,

24 dan moet u hen allebei mee de stad uit nemen en hen stenigen tot de dood erop volgt. Want het meisje heeft nagelaten om hulp te roepen, en de man heeft zich vergrepen aan de bruid van een ander. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.

25 Maar als het meisje in het open veld wordt belaagd en de man heeft dan gemeenschap met haar, dan verdient alleen de man de doodstraf

26 en gaat het meisje vrijuit, want zij heeft niets gedaan waarvoor ze ter dood gebracht zou moeten worden. Het geval is vergelijkbaar met moord met voorbedachten rade:

27 de man heeft het uitgehuwelijkte meisje belaagd in het open veld, waar niemand haar kon redden als ze om hulp zou roepen.

28 Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is,

29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft.

Als de man dus een maagd verkracht, wordt er geen hand afgesneden, niet gestenigd, nog geen slof naar zijn hoofd gegooid. Nee, hij moet haar vader betalen en met haar trouwen!!

De bijbel, een geloof wat de bijbel aanhangt is niet meer van deze tijd. De vrouw is niet langer ondergeschikt aan een man.
@math0 is je naam soms een afkorting van matheus ga ergens anders op een katolieke site uiten.!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven