Smoothie-recepten
zaterdag 23 augustus 2008 om 13:15
Hallo!
Ik wil aan de smoothies.
's Ochtends krijg ik een boterham maar met moeite weg. Bovendien eet ik op een dag normaal gesproken altijd te weinig fruit en zuivel. Daarom dacht ik om voortaan 's ochtens een smoothie te blenderen.
Heb net inkopen gedaan en een hoop nectarines, peren, meloen en mango meegenomen. Ik heb ook nog mandarijnen liggen.
Wie heeft er lekkere smoothie recepten? Of smakelijke combinaties?
Liefst niet met ijs (wordt ook wel eens gebruikt), want ik wil het graag een beetje mager houden.
Alvast hartelijk dank!
Ik wil aan de smoothies.
's Ochtends krijg ik een boterham maar met moeite weg. Bovendien eet ik op een dag normaal gesproken altijd te weinig fruit en zuivel. Daarom dacht ik om voortaan 's ochtens een smoothie te blenderen.
Heb net inkopen gedaan en een hoop nectarines, peren, meloen en mango meegenomen. Ik heb ook nog mandarijnen liggen.
Wie heeft er lekkere smoothie recepten? Of smakelijke combinaties?
Liefst niet met ijs (wordt ook wel eens gebruikt), want ik wil het graag een beetje mager houden.
Alvast hartelijk dank!
maandag 9 mei 2011 om 14:27
Oh zelfs gekookt mag het...
Ter info...
http://www.afvallen-weblo ... elke-dag-zou-moeten-eten/
En echt waar je proeft het niet...dus waarom zou je het niet doen...ik voel me er echt stukken beter door....en ik tobde nog al met vreselijke vermoeidheid door mijn chronisch lage HB (thalassemie) gehalte...die zal nooit toren hoog worden maar ik voel me gewoon echt beter!!!

Ter info...
http://www.afvallen-weblo ... elke-dag-zou-moeten-eten/
En echt waar je proeft het niet...dus waarom zou je het niet doen...ik voel me er echt stukken beter door....en ik tobde nog al met vreselijke vermoeidheid door mijn chronisch lage HB (thalassemie) gehalte...die zal nooit toren hoog worden maar ik voel me gewoon echt beter!!!

dinsdag 10 mei 2011 om 20:27
3/4 kop appelsap
1/2 kop natuur yoghurt
1 bevroren in stukken gesneden banaan
1 kop bevroren aardbeien
Bereiding
Giet het appelsap in de blender. Voeg de yoghurt toe en mix tot een gladde massa. Voeg de bevroren banaanstukken toe en de helft van de aardbeien. Mix wederom tot een gladde massa en dan voeg je het laatste gedeelte van de aardbeien toe. Daarna gewoon uitgieten in de glazen en veel plezier beleven aan deze overheerlijke smoothie.
Ben nu deze aan het drinken. Is echt erg lekker!
1/2 kop natuur yoghurt
1 bevroren in stukken gesneden banaan
1 kop bevroren aardbeien
Bereiding
Giet het appelsap in de blender. Voeg de yoghurt toe en mix tot een gladde massa. Voeg de bevroren banaanstukken toe en de helft van de aardbeien. Mix wederom tot een gladde massa en dan voeg je het laatste gedeelte van de aardbeien toe. Daarna gewoon uitgieten in de glazen en veel plezier beleven aan deze overheerlijke smoothie.
Ben nu deze aan het drinken. Is echt erg lekker!
woensdag 11 mei 2011 om 19:07
Wat ik zelf lekker vind is om bevroren fruit in een smoothie te verwerken, dan lijkt het net of er ijs inzit! Hoeft niet persé diepvries te zijn, je kunt ook gewoon een appel of banaan (of wat dan ook) in de vriezer stoppen en dan in de blender gooien. Beetje yoghurt/kwark erbij of nog lekkerder een beetje aan toevoegen kokosmelk (wel wat ongezonder, maar super lekker, al helemaal als dit ook uit de vriezer komt!)
maandag 4 juli 2011 om 16:07
Ik heb een paar weken geleden een smoothie workshop gevolgd en ben er nu flink mee aan het experimenteren. Ideaal met een kerel die in de horeca werkt en ik niet altijd zin heb om te koken.
Welke groenten stoppen jullie er in behalve spinazie? Ik zoek voor de afwisseling andere groenten die door de blender kunnen omdat ik geen sapcentrifuge heb. Bieten heb ik geprobeerd maar daar krijg ik geen heel glas van weg. Of ik heb de verhouding niet juist. *Klokt het laatste beetje kersen, blauwe bes, spinazie, notenmelk smoothie weg*
Welke groenten stoppen jullie er in behalve spinazie? Ik zoek voor de afwisseling andere groenten die door de blender kunnen omdat ik geen sapcentrifuge heb. Bieten heb ik geprobeerd maar daar krijg ik geen heel glas van weg. Of ik heb de verhouding niet juist. *Klokt het laatste beetje kersen, blauwe bes, spinazie, notenmelk smoothie weg*

maandag 4 juli 2011 om 16:14
maandag 4 juli 2011 om 16:15