Samsung Galaxy S

14-08-2010 22:37 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Samsung Galaxy S.

Helemaal blij mee alleen, en nu komt ie, ik kan er niet mee opnemen als ik gebeld word!

Op het scherm verschijnen een rode en een groene knop maar wat ik ook aanraak er gebeurt niets. Heel vreemd. Nu ben ik erachter dan als je op de 'home' knop (de middelste onderin) drukt je dan ook kan opnemen, maar die rode en groene knop moeten toch ook een functie hebben?

Dus.... heb ik een stomme smartphone of ben ik niet zo smart?

Oh, en leuke tips voor apps zijn ook welkom!
Ik heb een totaal nieuw abbo genomen en wel aangevraagd om mijn oude nr. naar mijn nieuwe provider over te nemen. Maar dat laatste zou nog wel even duren.

Ik snap het ook niet, ga maar eens de klantenservice bellen dan.
Omdat je je nummer wilt behouden is je abonnement nog niet actief.

Welke simkaart zit er nu in je telefoon? Welke provider heb je? Waarschijnlijk heb je een tijdelijk nummer gekregen (niet bij Vodafone) en daar kan je wel mee bellen, smsen en internetten maar dat moet je niet doen. Je belt, smst en internet dan buiten de bundel omdat je abonnement nog niet actief is.
Weet iemand hoe ik het ontvangen van mail etc. kan uitzetten als ik naar het buitenland ga. wil natuurlijk geen hoge rekening krijgen.
Je kan daarvoor de app APNdroid downloaden, dan kun je het internetgebruik met een druk op de knop aan en uit zetten, dus daarmee ook het automatisch synchroniseren van mail, twitter, facebook enz.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Hallo.

Wie heeft zijn samsung galaxy s ook in juli gekocht en hem daarna ge update naar android 2.2?

Ik zit te twijfelen of ik het zal doen. Bang dat ik alles kwijt raak. Wat zijn de verbeteringen of veranderingen?
Ik heb m ik heb m ik heb m! Bijna een week nu en ben er blij mee!

Alleen dit forum wil niet zo. Op mijn vorige android (G1) paste de mobiele website van Viva zich automatisch aan aan mijn scherm. Dat gebeurt nu niet, waardoor ik of ieniemini lettertjes heb of halve regels. Iemand een tip? Iets met instellingen ofzo...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje, dat heb ik ook.

Als ik op het forum lees dan draai ik mijn telefoon een kwart lag zodat de tekst in de breedte komt. Dan vind ik het wel goed te lezen. Reageren doe ik wel met de telefoon gewoon, dan is niet altijd goed te lezen wat ik schrijf, dus mijn mobiele posts zijn te herkennen aan veel typefouten .
Ik ben in het buitenland, en maak dan een leuke foto voor het 'thuisfront'. Maar ik kan hem via 'Berichten' niet verzenden, ik krijg de mededeling: "Kan nu niet downloaden, probeer het later opnieuw". Iemand een idee? Ik heb Ben als provider en ik kan wel gewoon bellen en SMS'en.
Ligt waarschijnlijk aan je MMS instellingen.
Even het topic uppen.. heb nl wéér een probleem met die agenda.

het werkte helemaal goed. Heb via market de jorte gedownload en had daarin gewoon de google-agenda. Wat ik er in de sgs inzette kon ik kiezen voor 'op telefoon' of 'in google-account' wat ik op pc/internet erin zette, was mooi op de telefoon zichtbaar. EN nu ineens niet meer Het gaat nog wel van sgs naar google-account, maar wati k op de pc plaats, zieik niet meer op de telefoon. Ik heb me suf gesynchroniseerd, maar van de één op de andere dag was ik alles kwijt.

Voor jullie vragen zijn mogelijk al oplossingen, maar..:

@Doornroosje, als ik m'n telefoon draai, dan staat alles wel binnen het scherm. Als ik dan weer naar een andere pagina ga, dan valt e.e.a. weer van 't scherm af, dan draai ik weer een keertje.

@VC ik gebruik steeds weer de wekker. Ik stel elke dag opnieuw in, maar verander daarvoor dus de wekker van die morgen. Deze blijft na uitzetten gewoon staan. Zo houd ik hetzelfde deuntje en volume. Hoe gaat het inmiddels bij jou?

Updaten heb ik nog niet gedaan (hoe doe je dat?)

Ik heb wel af en toe (of vrij vaak, eigenlijk) dat de telefoon bij een app helemaal vast loopt en ik de batterij eruit moet halen. Twitter heb ik zelfs een keertje opnieuw moeten installeren

Hebben jullie dat soort klachten ook?
Later is nu
Dreamer, ik heb dat ook. Ik moet de telefoon echt af en toe uitdoen (soms zelf de batterij eruit halen inderdaad) omdat de telefoon weer eens vast gelopen is.

Vooral tijdens het typen loopt hij laatste tijd steeds vaker vast. Een sms/whatsapp bericht of post hier op het forum duurt lang omdat ik echt langzaam moet tikken om het te kunnen sturen/posten zonder vastloper. Ik heb de 2.2 Android versie en ik wil gaan upgraden naar 2.3.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of weet iemand een site waar dit in begrijpelijke taal wordt uitgelegd? Ik kan alleen maar sites vinden waar ik echt niks van snap.
quote:abc schreef op 08 juli 2011 @ 19:20:

Ik heb de 2.2 Android versie en ik wil gaan upgraden naar 2.3.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of weet iemand een site waar dit in begrijpelijke taal wordt uitgelegd? Ik kan alleen maar sites vinden waar ik echt niks van snap.

Instellingen, Over de telefoon, Software-updates, Nu controleren.

Je had overigens al een paar weken geleden een melding moeten krijgen dat er een update beschikbaar is. Toevallig een buitenlands (eurospec) toestel?
Aaargggh!

Ik probeer al een uur die f*cking 2.3 erop te krijgen. Maar Kies flikkert me er iedere keer uit. Verbreekt gewoon de verbinding met mijn toestel. Grrrrr

by the way:

Instellingen, Over de telefoon, Software-updates, Nu controleren. ??

Geen menu-item Software updates te vinden!
Ik wil deze telefoon ook maar ik vroeg mij af of je ook iets kan downloaden waarmee je volgens ouderwetse gsm toetsenbord met T9woordenboek een smsje kan typen, ik moet niks hebben van qwerty!

Zo 1 dus:

quote:Doornroosje75 schreef op 08 juli 2011 @ 23:42:

Aaargggh!

Ik probeer al een uur die f*cking 2.3 erop te krijgen. Maar Kies flikkert me er iedere keer uit. Verbreekt gewoon de verbinding met mijn toestel. Grrrrr

by the way:

Instellingen, Over de telefoon, Software-updates, Nu controleren. ??

Geen menu-item Software updates te vinden!

Hier net zo. Kies gooit de verbinding eruit en onder 'Over de telefoon' staat niks over Software updates.

Ik heb mijn toestel gewoon in Nederland gekocht (met KPN abonnement).
Het is gelukt.

Ik heb Kies opnieuw geinstalleerd, .net Framework ge-update, Windows updates uitgevoerd en toen lukte het wel. Het leek trouwens of het weer niet lukte, Kies gaf de melding dat de verbinding weg was, maar die bleek er nog wel te zijn.

Nu heb ik onder 'Over de telefoon' ook 'Software updates' staan.
quote:blauwbloempje schreef op 09 juli 2011 @ 10:17:

Ik wil deze telefoon ook maar ik vroeg mij af of je ook iets kan downloaden waarmee je volgens ouderwetse gsm toetsenbord met T9woordenboek een smsje kan typen, ik moet niks hebben van qwerty!Ja hoor, kijk maar eens in Android Market en zoek maar eens naar keyboard .. er zijn verschillende keyoard layouts te downloaden.. en durf te wedden dat die er ook is..
abc, doorroosje:

ik heb zojuist ook m'n Samsung Galaxy S geupdate naar Android 2.3! .. Ging redelijk gemakkelijk.. Nieuwste Kies geinstalleerd, gaf zelf aan dat er een nieuwe firmware beschikbaar was.. geinstalleerd .. klaar is kees..

Heb bijna alles nog, alleen m'n desktops zijn nu leeg en moet ik dus weer terugzetten.. .. merk wel dat ie een stuk sneller is!..
Upgraden. Mèn, daar had ik nog niet van gehoord.

Waarom? hoe? Misschien zoek ik dat nog eens uit.

M'n agendaprobleem lijkt uiteindelijk meer bij google te liggen dan bij de telefoon. Mijn man en ik kunnen in elkaars agenda kijken, maar ook hij zag mijn afspraken niet meer. Wel die van zichzelf. Van de week zag ik ineens een nieuwe afspraak van hem in m'n agenda staan en nu blijkt dat nieuwe afspraken wel zichtbaar zijn. Oude afspraken wijzigen (een punt toevoegen is al genoeg) helpt gelukkig ook. Dus.. dat werkt weer

(helaas is inmiddels met planningen wat fout gegaan.. )
Later is nu
Ben net weer een uur bezig geweest; krijg die upgrade er gewoon niet op. Kies verbreekt steeds de verbinding. Word er erg sjaggo van.
Doornroosje: bij mij kwam er bij het downloaden van de firmware ook een popup dat ie de verbinding kwijt was, maar zag op de achtergrond het balkje wel doorlopen.. dus ik dacht ik wacht even af tot ie op 100% staat.. .. Daarna popup weggeklikt en toen bleek ie gewoon door te gaan met het installeren..
Geen balkje hier, geen percentages....

Kies zegt: verbinding verbroken, ik doe lekker niks.

Verkenner zegt dat er gewoon verbinding is.

Ik heb maar 1 conclusie: Kies is kut!
Ik heb zojuist besloten dat ik er voorlopig niet aan begin... Net mijn persoonlijke helpdesk (broer) gesproken en die zei dat ik mijn telefoon een factory reset moet geven... En dat ik dan dus zo'n 60 apps opnieuw mag gaan downloaden. En daar heb ik dus geen zin an.

Oja en hij zei dat de usb drivers van Samsung belabberd zijn. Dus dat is waarschijnlijk mijn probleem.
quote:Doornroosje75 schreef op 10 juli 2011 @ 14:26:

Geen balkje hier, geen percentages....

Kies zegt: verbinding verbroken, ik doe lekker niks.

Verkenner zegt dat er gewoon verbinding is.

Ik heb maar 1 conclusie: Kies is kut!Dat had ik ook. Ik heb het kabeltje uit de telefoon gedaan en er weer in en toen ging de update gewoon verder. Ik was alweer pissig op dat stomme Kies, maar het viel mee.
quote:boogster schreef op 10 juli 2011 @ 01:32:

[...]

Ja hoor, kijk maar eens in Android Market en zoek maar eens naar keyboard .. er zijn verschillende keyoard layouts te downloaden.. en durf te wedden dat die er ook is..

Dankje voor je reactie!

Dan heb ik nog een vraag waar jullie je telefoon vandaan hebben met welke deal? Want bij bijna alle providers is het zo dat je hem gratis krijgt bij een 2 jarig abonnement en het eerste jaar 50% korting krijgt op abonnementskosten maar ik wil echt absoluut niet het 2e jaar ineens verdubbelen qua maandlasten.. andersom zou beter zijn of gewoon 2 jaar een gemiddelde maar dat biedt niemand aan..

Weet iemand een goede tip voor gewoon 2 jaar vaste maandlasten en dan liever niet hoger dan 20 euro per maand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven