Het *ongecensureerde* eikenbos

04-07-2011 16:43 1833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar de eikel niet ver van de boom valt, Bomen over alles kan, Je rustig een eikel kan zijn en een boompje planten geen probleem is.

Het vervolg op het vervolg van vrouwen vallen alleen op eikels.

Wat uiteindelijk erop neerkwam dat alleen eikels zoiets beweren.

Maar voor allen die nader tot elkander willen komen, verklaar ik het eikenbos officieel geopend.

Ik hou van eikels want:

Totaal aantal stemmen: 52

Ik ben een vrouw (8%)
Ik ben een eekhoorn (29%)
Ik haat eikels (6%)
je kan er lekkere koffie van zetten (8%)
Er zit zo'n leuke vent aan vast (13%)
Ben nou wel klaar met over eikels ouwehoeren (10%)
Waar gaat dit over? (17%)
Geen mening (10%)
Laters!
[quote]matth0 schreef op 08 juli 2011 @ 19:57:

Wat voor mij een dilemma met vrouwen is, is dit. Lucas7vers28 Ik zeg u, onder hen, die uit vrouwen geboren zijn, is niemand groter dan Johannes, maar de kleinste in het Koninkrijk Gods is groter dan hij.

Ik snap dit wel.
.
quote:xalvadora schreef op 08 juli 2011 @ 23:08:

Mag ik een lekker (donker)blondje? ..dan is deze voor jou

of

of

zit er wat tussen?
.
.
.
quote:matth0 schreef op 09 juli 2011 @ 06:20:

[...]

Misschien wel, ik denk dat ik vrouwen die er knap uitzien voortaan maar links laat liggen. Dat ik me ga richten op vrouwen die geloven er gewoon uitzien en bv in een supermarkt werken. Ik denk dat ik me ook meer op mijn gemak voel daarbij (de vrouw die ik leuk vind is behoorlijk knap) Misschien heeft het ook wel daarmee te maken, zij zit ergens bovenaan op de ladder en ik onderaan.

Matth, niet zo dramatisch, is nergens voor nodig. Er bestaan ook vrouwen die er én knap uitzien, en eveneens geloven in wat jij gelooft. En in bijv. een supermarkt werken ook vrouwen die er knap uitzien hoor. Is je dat nooit opgevallen?

Ten aanzien van wat zit de dame in kwestie volgens jou bovenaan de ladder, en jij onderaan? Qua werk/financieel plaatje? Als dat het is, zie ik nog steeds het probleem niet.

Bijv. geld is handig, en een normaal inkomen is uiteraard wenselijk, praktisch gezien. Maar financiele rijkdom is niet alles natuurlijk; het is niet per sé de code voor geluk, laat ik het zo zeggen.
Zelfs een vakkenvulster is nog niet zo dom om met Mat iets te willen beginnen, hij doet alsof minder geschoolde en "minder mooie " vrouwen blij moeten zijn als hij ze wil hebben, wat een misrekening ,alsof een minder mooie vrouw met een minder hoge opleiding op zo'n zielig stuk vreten zit te wachten!
quote:matth0 schreef op 09 juli 2011 @ 06:08:

[...]

opzichzelf kan bidden, naar de kerk gaan, bijbel lezen, religie worden. Iemand kan bv al die dingen doen en toch niet gered zijn, het gaat in de eerste plaats een levende relatie met Jezus en dat iemand ook met God wandelt.

Trouwens God is ook heel vergevingsgezind, Jezus heeft met zijn eigen bloed betaald aan het kruis voor de zonden van deze wereld. Maar mensen kunnen alleen vergeven worden als ze in Jezus geloven (zoon van God, kruisdood, maar ook uit de dood opgestaan) Ik geloof dat, dat alleen door Jezus een mens gered kan worden. Je probeert toch je eigen weg te maken en dat werkt niet, het is een doodlopende weg.

Ik begrijp je punt. Dit is hetzelfde als waar we in het eikel-topic over hebben gediscussieerd (toen het nog leuk was, overigens).

Natuurlijk is religie en geloven in een god, bij lange na niet de garantie an sich voor een succesvol en liefdevol bestaan. Mensen verschuilen zich vaak achter religie, denken dat ze goed bezig zijn en vergeven zullen worden. Ze 'geven liefde', zij het in materieel goed, zij het in tijd of fysieke aanwezigheid, echter geven in werkelijkheid geen ware liefde.... Ondertussen passen zij allerlei kwalijke daden toe, doen ze van alles wat God verboden heeft. Denkend dat hun zogenaamde geloof in Hem hen wel weer zal redden. Nope, dat is niet de juiste weg, ben ik met je eens.

En jij gelooft dat het geloof in God, en de weg door Jezus, de enige manier is om vergiffenis te krijgen. Ook daar is je punt duidelijk.

Ik mis echter dan nog het stuk van de ware boetendoening. Wederom, zonder daadwerkelijk de schuld op je te nemen na 'slechte' daden, zonder dat verantwoordelijkheidsgevoel, schuldbesef, en doorleven van berouw, ben je er nog steeds niet.
quote:ronniemitchel schreef op 09 juli 2011 @ 10:34:

Zelfs een vakkenvulster is nog niet zo dom om met Mat iets te willen beginnen, hij doet alsof minder geschoolde en "minder mooie " vrouwen blij moeten zijn als hij ze wil hebben, wat een misrekening ,alsof een minder mooie vrouw met een minder hoge opleiding op zo'n zielig stuk vreten zit te wachten!Inderdaad een misrekening, maar vooral zie ik niet echt het verband tussen 'hoger op de ladder staan' en een knap uiterlijk!
om nog maar niet te spreken van de schoonheid die van binnenuit moet komen. Die schoonheid, waaronder naastenliefde, kan enkel vanuit jezelf komen. Of je nu 'onderaan' of 'bovenaan' de ladder staat, matth, ook daar zit geen verband met het vermogen werkelijk lief te hebben. De rotte appels zitten overal, in alle lagen van de bevolking. Vandaar, ik vind je beredenaties nogal oppervlakkig.
quote:gaia9 schreef op 09 juli 2011 @ 10:35:

[...]

Ik begrijp je punt. Dit is hetzelfde als waar we in het eikel-topic over hebben gediscussieerd (toen het nog leuk was, overigens).

Natuurlijk is religie en geloven in een god, bij lange na niet de garantie an sich voor een succesvol en liefdevol bestaan. Mensen verschuilen zich vaak achter religie, denken dat ze goed bezig zijn en vergeven zullen worden. Ze 'geven liefde', zij het in materieel goed, zij het in tijd of fysieke aanwezigheid, echter geven in werkelijkheid geen ware liefde.... Ondertussen passen zij allerlei kwalijke daden toe, doen ze van alles wat God verboden heeft. Denkend dat hun zogenaamde geloof in Hem hen wel weer zal redden. Nope, dat is niet de juiste weg, ben ik met je eens.

En jij gelooft dat het geloof in God, en de weg door Jezus, de enige manier is om vergiffenis te krijgen. Ook daar is je punt duidelijk.

Ik mis echter dan nog het stuk van de ware boetendoening. Wederom, zonder daadwerkelijk de schuld op je te nemen na 'slechte' daden, zonder dat verantwoordelijkheidsgevoel, schuldbesef, en doorleven van berouw, ben je er nog steeds niet.Mee eens
quote:matth0 schreef op 09 juli 2011 @ 06:20:

[...]

Misschien wel, ik denk dat ik vrouwen die er knap uitzien voortaan maar links laat liggen. Dat ik me ga richten op vrouwen die geloven er gewoon uitzien en bv in een supermarkt werken. Ik denk dat ik me ook meer op mijn gemak voel daarbij (de vrouw die ik leuk vind is behoorlijk knap) Misschien heeft het ook wel daarmee te maken, zij zit ergens bovenaan op de ladder en ik onderaan.Jahoor moet je vooral doen
Ik zeg gewoon lekker doen allemaal
Matth,

Allereerst vallen vrouwen niet op mannen die zelfmedelijden hebben, volgens mij.
Ja en mannen in de slachtofferrol verschrikkelijk, die sla ik gelijk over...
quote:betwins schreef op 09 juli 2011 @ 13:43:

Matth,

Allereerst vallen vrouwen niet op mannen die zelfmedelijden hebben, volgens mij.een man die zwelgt in zelfmedelijden is behoorlijk aanstootgevend (spreek ik voor mijzelf).
Ja dat irriteert hoe vaker die elke keer begint te zeuren en te zwelgen...
quote:gaia9 schreef op 09 juli 2011 @ 10:35:

[...]

Ik mis echter dan nog het stuk van de ware boetendoening. Wederom, zonder daadwerkelijk de schuld op je te nemen na 'slechte' daden, zonder dat verantwoordelijkheidsgevoel, schuldbesef, en doorleven van berouw, ben je er nog steeds niet.Goed verwoord. Ik ben benieuwd of Matth0 dit herkent en erkent.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 09 juli 2011 @ 14:35:

[...]

Goed verwoord. Ik ben benieuwd of Matth0 dit herkent en erkent.

Thanx donkey. Ja ik ben ook benieuwd, al was die discussie reeds tot in den treuren gevoerd in matthies eigen topic. Uiteindelijk waren we het eens op deze punten. Dus in feite niets nieuws.

...matth??
.
.
Gaia ben jij zelf gelovig? En geloof je dus ook dat alleen gelovigen naar de hemel gaan, ongeacht of je als ongelovige een goed mens bent (geweest)? Of heb ik je nu fout begrepen?

Wat ik nl niet snap is dat God in jullie ogen dan zo beperkt zou zijn, zeg maar. Ik leg het misschien raar uit.

Maar ik ben dus niet gelovig. Maar ik denk wel, dat ALS er een god is, dat hij( of zij ) dan zo groots is dat hij iemand beoordeelt op hoe hij/zij heeft geleefd en niet of dat die persoon naar de kerk ging, of tijdens zijn/haar leven in God geloofde.....
Matt waarom heb je zo een lage dunk van jezelf?

Het is nu meermaals gezegd, het is zoooooooo onaantrekkelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven