Gezondheid alle pijlers

zwanger en ziek

11-07-2011 12:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik ben nu al 3 dagen flink ziek.

Heb een goede keelontsteking te pakken met flinke koorts.

En ben hoogzwanger.

Op het moment zit ik tussen twee huisartsen in.

Ik ben namelijk net verhuisd naar een nieuwe woonplaats en de huisarts hier ( waarbij ik mij net heb aangemeld ) heeft mijn medisch dossier nog niet binnen waardoor ik dus nog niet ingeschreven sta.

Nu vroeg ik mij af welke hulpmiddelen ik gewoon bij de drogist/supermarkt kan halen.

Blegh wat voel ik me ellendig zeg!
Ben je wel bij de huisarts geweest?

Huis tuin en keukenmiddeltjes werken niet bij een echte keelontsteking.
Ook als je niet ingeschreven staat (waarvoor je medisch dossier overigens echt niet nodig is, maar vooruit), kun je bij een huisarts terecht als het nodig is. Bel de beste man, doe je verhaal en vraag of hij iets voor je kan betekenen.
Nou ik belde ze dus vanmorgen en mevrouw van de receptie kon mij alleen vertellen dat ik nog niet langs kon komen ivm onvolledige inschrijving.

Maar anders bel ik ze nog een keer met de vraag wat ik er tegen kan doen.
tegenwoordig geeft HA vlgs mij niets meer bij een keelontsteking, ook niet als je niet zwanger bent. helaas, uitzieken!
Natuurlijk kan je wel langskomen. Alleen, in het ergste geval, doen ze of je 'passant' bent en krijg je de rekening gelijk. Maar die kan je weer declareren bij je verzekering.

Het klopt in ieder geval niet wat de doktersassistente zegt, je moet gewoon hulp kunnen krijgen.
Voor een beginnende keelpijn/keelontsteking kun je gewoon bij de drogist een homeopathische keelspray halen. Ik weet even het merk niet maar, maar daar kan de medewerker je vast wel bij helpen.
Spoelen met zout water, helpt beter dan homeopathische keelspray en is nog goedkoper ook.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zout heb ik hier gewoon staan dus zal daar eens mee beginnen.

Bedankt!
Je mag paracetamol gebruiken, wel even checken hoeveel maximaal, de apotheek kan je dat vast vertellen.

Toen ik zwanger was kreeg ik een bijholteontsteking.

De huisarts wilde me geen antibiotica geven ivm de zwangerschap.

Ik mocht toen van hem 4x per dag 2 paracetamol nemen.

De koorts en de pijn verminderen dan waardoor het dragelijk was.

Een keelontsteking is heel vaak een virus en dan werkt antibiotica niet, dan moet je uitzieken.

Zorg dat je voldoende vocht binnenkrijgt.

Sterkte
Er zijn wel antibioticakuurtjes die gewoon gebruikt mogen worden tijdens de zwangerschap, maar goed, ik zou het even afwachten. De ene huisarts schrijft zo'n kuurtje sowieso wat sneller voor dan de ander.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mommy, ik lees net dat je tegen zwangerschapsvergiftiging aanzit. Bel je verloskundige met je klachten, dan kan ze bepalen of het iets met je andere symptomen te maken heeft. Snel doen hoor!
Wat bij mij helpt tegen de keelpijn is warm water met citroensap en wat suiker/honing. Helpt natuurlijk niet tegen koorts.
quote:Blyt schreef op 11 juli 2011 @ 14:22:

Mommy, ik lees net dat je tegen zwangerschapsvergiftiging aanzit. Bel je verloskundige met je klachten, dan kan ze bepalen of het iets met je andere symptomen te maken heeft. Snel doen hoor!Dat zou ik dan zeker doen. Niet te makkelijk omgaan met zulke klachten.
Mommy heeft gebeld en is op dit moment naar het ziekenhuis.
Fijn dat ze naar het ziekenhuis is, en hopelijk gaat het snel beter met dr!
Goed zo!
Blijk waarschijnlijk gewoon een flinke griep te hebben.

Op het moment kunnen ze daar niet veel mee.

Ik moet het even aankijken.

Sta inmiddels wel onder extra controle.

Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven