Straatmuzikanten....

12-07-2011 16:43 101 berichten
Verschrikkelijk vind ik ze. Er zijn hier in de stad een stuk of 10 groepjes in wisselende samenstellingen en een paar solisten die maar 2 of 3 liedjes kunnen produceren die dan ook nog eens niet om aan te horen zijn.

Ik werk in de binnenstad en op dit moment luister ik al 3 uur onafgebroken naar het gejengel van een valse viool. Die vent die staat te spelen bakt er werkelijk helemaal niks van, maar de toeristen vinden het kennelijk fantastisch Want ik zie met enige regelmaat mensen geld in zijn bakje gooien.

Ik hoor die knakker boven de radio uit. Gek word ik ervan!!

En dan ben je klaar met werken, ga je lekker op een terrasje zitten.... Word je om het half uur geconfronteerd met een of ander brutaal herriemaak gezelschap die een vals liedje spelen en dan aan je tafel komen schooieren om geld.

AAAAAAAAAARRRGGHH. Laat ze weggaan!!

Ben ik nou de enige die horendol word van deze ongevraagde herrie?

Straatmuzikanten

Totaal aantal stemmen: 43

Zijn lelijke griezels die stomme herrie maken (12%)
Zijn een culturele verrijking (7%)
Mogen alleen spelen als ze het ook kunnen (56%)
Moeten allemaal weg!! (26%)
quote:Cateautje schreef op 12 juli 2011 @ 16:59:

Fantastisch hoe mensen er hun best voor doen om een beetje gezelligheid op straat te brengen. Van mij mogen ze blijven.En als ze nou eens voor jouw huis gaan zitten en uren en uren lang hetzelfde liedje spelen.... Zou je daar niet een heel klein beetje een zure muts van worden dan?
quote:sharra schreef op 12 juli 2011 @ 17:01:

Ik ben dol op straatmuzikanten, mits ze een beetje muziek kunnen maken. Supermarktzigeuners bakken er meestal niet zo veel van helaas.

Maar een goede straat muzikant kan mijn dag echt opfleuren!

Ik ben ooit eens midden in de nacht na het uitgaan een geweldige violist tegengekomen die op een godverlaten plein prachtig stond te spelen. Dat was echt heel gaaf!Ook heel leuk als je in 1 van de aangelegen panden woont .
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen last van, hier vind ik ze ook best goed eigenlijk, ken een man op een klarinet en één met accordeon die best verdienstelijk spelen.

Beter dan die 'gemoderniseerde' indianen die celine dion zingen met een synthesizer. Luister dat liever de hele dag dan Qmusic hoor.

En ja, ik geef ze geld en straatkrantverkopers ook. Zijn er twee, ken ze allebei en weet van hun situatie. Ze hebben vaak gewoon een woning en een bijstandsuitkering en mogen er iets van voor zichzelf houden, net als bijstandsgerechtigden die vrijwilligerswerk doen. Het is een eerste aanraking met werk. De mevrouw die ik ken stuurt alles wat ze overhoudt naar haar dochter in Roemenië die naar de middelbare school gaat.

Ik koop geen krant, geef het geld aan haar.
Snap cateautje wel, die mensen proberen wat geld te verdienen. Beter met muziek dan autoradio's jatten.

T'is natuurlijk niet de bedoeling dat ondertussen hun bloedjes van kinderen lopen te zakkenrollen.
quote:heleen1234 schreef op 12 juli 2011 @ 16:56:

[...]

Testje, kijken hoe lang jij vrolijk blijft kijken terwijl je aan het werk bent en deze muziek verplicht moet luisteren!Die man werkt me op de lachspieren, dus hij doet blijkbaar toch iets goed, haha.
Hier (Enschede) mogen ze maximaal een half uur op dezelfde plek staan. Daarna moeten ze (dacht ik) minstens 200 meter verderop gaan staan... Vind ik ook wel een goede... heb je er tenminste niet de hele dag last van...
O ja die panfluiters! Die in Utrecht op Hoog Catharijne stonden. Dan nam je de trein naar Den Haag, stonden ze daar weer. Leken ze bijna met je meegereisd.
quote:Cateautje schreef op 12 juli 2011 @ 17:02:

[...]

Die man werkt me op de lachspieren, dus hij doet blijkbaar toch iets goed, haha.

Ik vind het echt een marteling, kan niet meer nadenken wanneer ik die aan elkaar gebreide klanken hoor. Valt voor mij onder een (milde) vorm van muziekmarteling.

Guantánamo Bay gaat dicht. Dat betekent ook het einde van de ‘muziekmarteling’ met onder meer Sesame Street en I love you.

‘Sommige mensen denken dat deze vorm van martelen een grap is’, zegt Chloë Davies van de juridische hulporganisatie Reprieve. ‘Maar het is een extreem effectieve methode.’
Ben in de loop der jaren heel wat geweldige muzikanten tegen gekomen en ik blijf er altijd voor staan en ik geef altijd wat.

Ieder zijn ding hoor.

Een winkeltje openen en de etalage volgooien met spullen met prijskaartjes is ook om geld schooieren, alleen dat is algemeen geaccepteert.

Jarenlang hebben we hier in Rotterdam winkelmuziek gehad, dan kwam er uit iedere winkele de eigen pestherrie. Als we het dan toch over erg hebben.
In Amsterdam is er een man met een Cello, ik vind hem echt geweldig, meestal staat hij op de albert cuyp. Een heleboel mensen kennen hem ook en hij is ook regelmatig op t.v. Ik vind het een super vent, en ze muziek is wel grappig.

Voor de rest heb ik wel een hekel aan die Roemeense straat muzikanten die bij de Albert Heijn staan en dan met hun auto in de betaalde?!?! parkeer garage staan, ze wisselen dan ook nog wel eens om en dan gaan de ander zuipen in de auto.

Ook die zogenaamde daklozen bij de appie die zo'n krantje verkopen, die gewoon een uitkering hebben en meestal in een instelling wonen. In Almere stond er eerst een man die later naar Zaandam verhuisde en die kreeg regelmatig boodschappen vol met eten en met kerst kon hij de hele instelling voeren
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:heleen1234 schreef op 12 juli 2011 @ 16:56:

[...]

Testje, kijken hoe lang jij vrolijk blijft kijken terwijl je aan het werk bent en deze muziek verplicht moet luisteren!Haha ik ben de uitdaging aangegaan en ik zit nu te luisteren. Het went wel moet ik zeggen, net alsof ik in India ofzo ben, maar geen uren lang .
Geweldige muzikanten is heel wat anders. Die geven een concert waar ik dan een kaartje voor koop. Zelfde principe, maar dan op een gewenste manier.

Ik heb het hier over die enge mannen ( Roemenen? Zigeuners?) die geen muziek maken, maar 2 of 3 halfslachtig valse liedjes uit hun instrument persen en je dan een bak boven je bordje bitterballen houden voor geld....

En die dus echt urenlang datzelfde liedje voor mijn deur spelen. En nee, kan er niks van zeggen omdat mijn ruiten er dan ook door liggen...
Goeie muziekanten, altijd welkom.

Helaas is het meeste van die straatmuziek bagger. Niet prettig als je daar een hele dag naast moet werken. En inderdaad, op markten en drukke winkelstraten moet je altijd goed op je tas letten. Die muziek schijnt regelmatig je knip weg te toveren!

In winkelscentra en supers heb ik altijd meelij met het personeel in Sinterklaastijd. Hele dag die kutkinderkoren met "vrolijke" Sintliedjes aan je kop.
Haha ja winkelmuziek en dat is doordeweeks dan oneindig veel Celine Dion and friends.
quote:Cateautje schreef op 12 juli 2011 @ 16:59:

Wat een verschrikkelijke zure mutsen zijn jullie zeg.

Ieder mens heeft zijn/haar pad in het leven te volgen en een ieder vult dat op zijn/haar eigen manier in. Het is zo gemakkelijk om een ander het licht in de ogen niet te gunnen.

Hier in Rotterdam spelen ook Roemenen, ofwel op accordeon of op gitaar en het zijn allemaal rasmuzikanten, die ik emt alle liefde een euro geef.

Fantastisch hoe mensen er hun best voor doen om een beetje gezelligheid op straat te brengen. Van mij mogen ze blijven.Een vriend van mij wil graag wat gezelligheid op straat brengen met zijn deathmetalband. Waar woon jij ongeveer?
Haha gezellig dan doe ik een deuntje mee. Ik zing best vals al zeg ik het zelf .
quote:Cateautje schreef op 12 juli 2011 @ 17:08:

Ben in de loop der jaren heel wat geweldige muzikanten tegen gekomen en ik blijf er altijd voor staan en ik geef altijd wat.

Ieder zijn ding hoor.

Een winkeltje openen en de etalage volgooien met spullen met prijskaartjes is ook om geld schooieren, alleen dat is algemeen geaccepteert.

Jarenlang hebben we hier in Rotterdam winkelmuziek gehad, dan kwam er uit iedere winkele de eigen pestherrie. Als we het dan toch over erg hebben.Daar zeg je wat cateautje, jij blijft er even voor staan TO staat er de hele dag noodgedwongen naar te luitsteren, is net ff anders.

En winkels met prijskaartjes, die kun je voorbij lopen. Zo'n geldbakje in je gezicht geduwd krijgen is ook net ff wat anders.

En er zijn ook goede straatmuziekanten, heb ook wel eens echt staan luisteren naar een mooi stukje vioolmuziek. Maar niet de hele dag.
Een vriendin van mij woont in de binnenstad, op drukke dagen in de stad heeft ze een accordeonist die anderhalf nummer kent onder zich staan. Helemaal gek word je daar toch van?!

Ik vind het zo verschrikkelijk, geef ze ook nooit geld. Ik had er erg veel moeite mee dat oppaskinderen dit blijkbaar wel gewend waren om te doen, maar kinderen van 2,5 leg je niet makkelijk uit dat het strontvervelend is en dat je zeker niet wil sponsoren. Draaiorgels heb ik ook een enorme hekel aan, echt heel naar geluid en dan nog zo'n bakje onder je neus durven douwen, bleh. Gelukkig ben ik heel goed in nee zeggen.

Als iemand wel echt kan spelen en ik kende wel een paar muzikanten in de stad die wel goed waren, dan geef ik soms wel wat.
quote:batwom schreef op 12 juli 2011 @ 17:20:

[...]

Een vriend van mij wil graag wat gezelligheid op straat brengen met zijn deathmetalband. Waar woon jij ongeveer?Dat hoor ik liever dan een viool :-)
quote:batwom schreef op 12 juli 2011 @ 17:20:

[...]

Een vriend van mij wil graag wat gezelligheid op straat brengen met zijn deathmetalband. Waar woon jij ongeveer?

Ja is prima. Dan nodig ik gelijk mijn zoon uit, die is een grote fan.

Jarenlang werd ik elke ochtend wakker met deathmetal en ja............je moet er naar leren luisteren, maar dan heb je ook wat.
quote:elninjoo schreef op 12 juli 2011 @ 16:56:

Ik vind ze irritant, maar ik heb er maar heel even last van als ik de supermarkt in en uit loop. Lijkt me voor mensen die in 'n winkel werken en dus de godganse dag met dat gejengel opgescheept zitten idd om gillend gek van te worden.

Ze zouden maar 1 uur per dag op 'n bepaalde locatie mogen staan zodat ze mensen die er niet voor kunnen vluchten niet te lang lastig vallen.

A-MEN!

(ik werk dus in een winkel En onze accordeonist wordt afgezet en opgehaald met een mercedes... en hij heeft een hippere mobiel dan ik. Yes I'm judgy)
quote:nessemeisje schreef op 12 juli 2011 @ 16:49:

Geen meelij mee, ze krijgen geen geld van me, geen cent. In mijn stad heeft de burgemeester nu besloten dat ze op moeten zouten en een vergunning aan moeten vragen. Hulde aan de burgemeester! Je wordt er echt knettergek van en daarnaast zit er gewoon vaak een criminele bende achter die ze 's ochtends af zet en 's avonds weer oppikt. Hop, lekker terug naar Roemenië.

Eensch.

Die gasten zijn goed voor een millioenen business.

Bovendien ''kijken'' ze je nog een schuldgevoel aan, als je met je volle kar met boodschappen, de supermarkt uit komt.

Opzouten!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Moet er eigenlijk wel een beetje om lachen. Jullie klagen over Roemenen en zigeuners en ik heb al de hele dag zigeunerjazz op staan, heerlijk.
Ik vind het wel beter dan die andere nieuwe rage waarbij ze gewoon op hun knietjes gaan zitten met een pet voor zich en doen alsof ze doofstom zijn. Daar erger ik me echt aan, ga iets doen voor je geld.

Laatst had ik ook muzikanten in de trein en werd er door de conducteur omgeroepen dat we geen geld mochten geven omdat het ten strengste verboden is. En terecht. Aangekomen op amsterdam werden we opgewacht door een hoop politie en mochten we de trein niet uit tot die mensen gevonden waren
Bij mij zijn er geen Roemenen, maar wel ontzettend veel collectanten, dakloze krant-verkopers, beroerde violisten en draaiorgelbakje-klepperaars. Het is net een mijnenveld en je bent blij als je weer ongeschonden de winkelstraat bent doorgekomen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven