Jaloers op schoonzus

14-07-2011 10:37 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gesloten
anoniem_128945 wijzigde dit bericht op 14-07-2011 12:11
Reden: Topic gesloten
% gewijzigd
quote:galadriel schreef op 14 juli 2011 @ 10:48:

Hoe doe je dat met je eigen familie,

Broers/zussen tegen over jullie ouders?

Ik vind het een heel bijzonder verhaal.

Eigenlijk zou ik willen zeggen: stel je niet zo aan,

de wereld ziet jou niet zoals jij je zelf ziet, waar jezelf obsessief (zoals sieraden, kleding, sporten, leuk doen door de telefoon) over aan het doen ben, denkt een ander nog geen 5 seconde overna.

Met mijn eigen familie ben ik anders. Mijn broer heeft een vriendin en daarbij heb ik het totaal niet, omdat ik weet dat mijn ouders gek op mij zijn en trots. Ik zie mijzelf niet als een onzeker typje, want ga ook makkelijk zonder al die ratteplan de deur uit, alleen naar mijn schoonouders niet.

Ik heb er nooit over gedacht dat het obsessief gedrag is. Ik denk dat je gelijk hebt!
quote:kroelkipje schreef op 14 juli 2011 @ 10:37:Ik heb altijd een leuke band gehad met zijn broer en werd al jaloers of onzeker bij de gedachte als hij een vriendin zou krijgen.

Je kon nog voor schoonzus in beeld was al niet leven met het idee dat je zwager een relatie zou krijgen?

Ga es met z'n vieren rond de tafel zitten en stel voor om te ruilen dan. Jij met je zwager, vriend met je schoonzus, probleem opgelost?
Hoe komt het dat je zo jaloers wordt?

Oh is dit weer nep? Laat maar heb gewoon geen zin meer om uberhaupt op een topic te reageren.
En al zou haar leven "volmaakt" zijn, wat heeft dat met jou te maken? Want a. heb je geen idee of haar leven zo volmaakt is. Weet jij veel waar zij verdrietig of onzeker over is? En b. al was het wel allemaal picture perfect, waarom zou je dan niet gewoon blij voor haar zijn?

Ik gun werkelijk iedereen in mijn omgeving (okee, een paar uitzonderingen daar gelaten), een volmaakt leven! Alle geluk en gezondheid en rijkdom. Waarom zou ik dat een ander misgunnen? Sterker nog, waarom zou ik daar jaloers op zijn? Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als iemand heel gelukkig is, doen ze waarschijnlijk iets goed. Fijn voor ze! Tijd dat jij dat ook gaat doen, voor jezelf. Want eerlijk is eerlijk, zou jij er voor jezelf gelukkiger van worden als je schoonzus ineens alleen maar rampspoed over zich heen zou krijgen? Haal jij je eigen geluk uit het ongeluk van een ander? Nee toch zeker?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:vlinder72 schreef op 14 juli 2011 @ 10:45:

Je zegt dat je schoonzus je trots afneemt. Dat doe je helemaal zelf hoor. Ga naar een psycholoog voordat je echt gekke dingen gaat doen en mensen hun leven kapot maaktZo heb ik het nooit bekeken. Dat is niet mijn bedoeling. Als ik deze dingen doe voel ik mij minder jaloers.
quote:Turkooiss schreef op 14 juli 2011 @ 10:55:

Hoe komt het dat je zo jaloers wordt?

Oh is dit weer nep? Laat maar heb gewoon geen zin meer om uberhaupt op een topic te reageren.Hoezo nep?! Ik doe mij nep voor tegenover haar, maar hier ben ik nú puur eerlijk over.
Go see the doctor. Jij spoort niet helemaal. En nee, geen herkenning. Nog nooit over zulk griezelig gedoe gelezen of gehoord.
Ben blij ik dat mijn schoonzus gewoon met wallen/ongekamt haar/gele tanden tegemoet kan treden.

En ja mijn schoonzussen zijn leuk mooi en aardig. Maar gelukkig gaat ons contact wel een stukje dieper dan dit gezeur.
quote:Snormel schreef op 14 juli 2011 @ 10:55:

[...]

Je kon nog voor schoonzus in beeld was al niet leven met het idee dat je zwager een relatie zou krijgen?

Ga es met z'n vieren rond de tafel zitten en stel voor om te ruilen dan. Jij met je zwager, vriend met je schoonzus, probleem opgelost?Ik heb geen gevoelens voor zijn broer. Waar ik toendertijd bang voor was is dat zijn ouders haar leuker zouden vinden dan mij en misschien zelfs mijn vriend ook.
En hoe zit het met je gevoelens voor zijn broer?

En wat verwacht je dat jouw vriend met deze situatie doet? Die zal toch ook wel weten dat jij niet blij bent..
..popcorn?
Als je je zo gedraagt weet ik zeker dat zij leuker is dan jij.
En wat als zijn ouders haar leuker vinden?

Vergaat de wereld dan? Betekent dat dat zij jou helemaal niet meer leuk vinden?

Wake-upcall: Niet iedereen vind jou de meest geweldige persoon op aarde.
waarom wil jij het leukst gevonden worden?

Wat is daar belangerijk aan voor jou?
..popcorn?
quote:Winterdip schreef op 14 juli 2011 @ 10:56:

En al zou haar leven "volmaakt" zijn, wat heeft dat met jou te maken? Want a. heb je geen idee of haar leven zo volmaakt is. Weet jij veel waar zij verdrietig of onzeker over is? En b. al was het wel allemaal picture perfect, waarom zou je dan niet gewoon blij voor haar zijn?

Ik gun werkelijk iedereen in mijn omgeving (okee, een paar uitzonderingen daar gelaten), een volmaakt leven! Alle geluk en gezondheid en rijkdom. Waarom zou ik dat een ander misgunnen? Sterker nog, waarom zou ik daar jaloers op zijn? Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als iemand heel gelukkig is, doen ze waarschijnlijk iets goed. Fijn voor ze! Tijd dat jij dat ook gaat doen, voor jezelf. Want eerlijk is eerlijk, zou jij er voor jezelf gelukkiger van worden als je schoonzus ineens alleen maar rampspoed over zich heen zou krijgen? Haal jij je eigen geluk uit het ongeluk van een ander? Nee toch zeker?Je hebt gelijk! Ik gun haar alle geluk. Mijn jaloersheid slaat nu om naar schuldgevoel. Ik weet dat ze niet écht iets gemerkt heeft, maar als ik haar een rot gevoel heb gegeven, was dit niet mijn bedoeling. Wat erg dit!
Nogmaals: GROW UP!

Kleuter.
Nope
vind jij jezelf wel de leukste dan?

Nee he.

werk aan de winkel. En leg het nie bij haar, maak het niet om haar, maar hou het waár het echt zit, bij jezelf. En zoek hulp. Je bent nu al zo aan het toneelspelen, dat je jezelf helemaal klem zet. ga hier hulp bij zoeken, van je vriend, een onbekende derde maar zo kan je niet door en dat weet je anders open je geen topic.
..popcorn?
quote:kroelkipje schreef op 14 juli 2011 @ 11:03:

[...]

Je hebt gelijk! Ik gun haar alle geluk. Mijn jaloersheid slaat nu om naar schuldgevoel. Ik weet dat ze niet écht iets gemerkt heeft, maar als ik haar een rot gevoel heb gegeven, was dit niet mijn bedoeling. Wat erg dit!

En nu zie je inenen het licht????

Tsja het regent buiten, je moet wat doen hè...

In de bioscoop zit je ook droog hoor en het houdt je ook van de straat.
Nope
Ik denk dat je je met deze opstelling ronduit onaantrekkelijker maakt voor je vriend. Je houdt hem weg bij zijn eigen broer als je niet gezamenlijk iets wil ondernemen. Tenzij hij dan gewoon alleen gaat, dat hoop ik maar.

En ben je ook zo jaloers naar vriendinnen, collega's? Ben je altijd bang dat je vriend een ander leuker gaat vinden? Met deze houding is het een kwestie van aftellen tot dat gaat gebeuren natuurlijk.

En waarom is het zo belangrijk dat je ouders jou leuker vinden dan haar? Misschien vinden ze jullie wel allebei even leuk. Maar als jij je snor blijft drukken om haar niet te zien, dan is de kans groot dat ook dat gebeurt. Self fulfilling prophecy, heet dat.
en ik geloof geen barst van je schuldgevoel; zoveel nijd is in een advies op ee topic niet weg te werken.
..popcorn?
quote:nola schreef op 14 juli 2011 @ 11:03:

waarom wil jij het leukst gevonden worden?

Wat is daar belangerijk aan voor jou?Ik sta er van te kijken wat er allemaal naar boven komt. Ik zou niet weten waarom ik hier naar streef, misschien omdat ik dit nooit behaald heb en dit ook niet te behalen is. Het belangrijkste is denk de trots en respect die mensen dan voor mij voelen. Maar wat Gemini zegt, niet iedereen kan mij de leukste vinden. Nooit gezien dat dit mijn doel nog wel eens geweest kan zijn.
oeps nu was ik wel erg pessimistisch ..
..popcorn?
Trolls maken altijd dezelfde fout.

Binnen een half uur is een langdurend probleem opgelost.

Onmogelijk!
Tjonge, jij moet hulp zoeken!

Wat een gezeik allemaal

en NEE niet iedereen heeft een hekel aan haar schoonzus. Ik heb er vier, we zijn allemaal verschillend, maar so what!
Ah... je hebt het licht gezien lees ik.

Goh, als het zo snel gaat heb ik mijn roeping gemist

Nola zegt het heel goed: Werk aan de winkel.

Er is maar één persoon die jou de allerleukste van de wereld moet vinden en dat ben jezelf. Dus meid, zorg dat je zekerder wordt van jezelf, dat je prima met jezelf door één deur kan en dat je voor jezelf de moeite waard bent. Geloof me, dan volgt de rest vanzelf. En wie weet wordt je schoonzus nog wel één van je beste vriendinnen.
quote:Pien252 schreef op 14 juli 2011 @ 10:48:

Ben ik nou de enige die helemaal klaar is met al die nep-topics?Nopes, nummer twee meldt zich bij deze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven