Werk & Studie alle pijlers

hotel beginnen

15-07-2011 17:46 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey,

ik wil later een hotel beginnen maar aan wat moet ik denken en wat willen jullie in een hotel? en wat willen jullie absoluut niet? en wat is een goeie locatie en wat moet ik minimaal als budget hebben?
je denkt echt dat het allemaal makkelijk is en dat je alles zo voor elkaar hebt en dat je zo je hotelletje kan starten.

Het is moeilijker dan je denkt.
Als jij op deze leeftijd al met een business plan rondloopt, dan moet je inderdaad al gaan netwerken.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:34:

TO, waarom wil je een hotel beginnen? In Amsterdam want daar staat schiphol en daar komen ook nog eens veel toeristen. Het is wel weer een nadeel dat daar al heel veel hotels zijn.
Er word al duizend keer gevraagd aan je waarom je een hotel wilt beginnen waarom juist dat werk? Weet je wat er bij komt kijken of niet?

waarom lijkt het jou leuk?
Hou er rekening mee dat leegstaande panden enorm snel aftakelen.

En ja, ook op je 14e kan je al bepaalde contacten hebben in je netwerk die heel erg nuttig zijn voor de toekomst.

Heb je ook al een bijbaantje?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 15 juli 2011 @ 18:35:

je denkt echt dat het allemaal makkelijk is en dat je alles zo voor elkaar hebt en dat je zo je hotelletje kan starten.

Het is moeilijker dan je denkt.wie zegt dat ik het makkelijk vind?? Ik denk juist dat het moeilijk is!
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:36:

[...]

In Amsterdam want daar staat schiphol en daar komen ook nog eens veel toeristen. Het is wel weer een nadeel dat daar al heel veel hotels zijn.WAAROM wil je een hotel word gevraagd van je
Arie wil vast een hotel beginnen, omdat hij daarmee rijk denkt te worden.

En met geld kan hij lekker patsen en de tjikkies versieren. Hij vergeet alleen dat hij met een hotel geen tijd heeft om iets leuks te doen naast zijn werk.
Arie, snap je het woord 'waarom' niet?
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:36:

[...]

In Amsterdam want daar staat schiphol en daar komen ook nog eens veel toeristen. Het is wel weer een nadeel dat daar al heel veel hotels zijn.Schiphol staat niet in Amsterdam. Schiphol ligt in de gemeente Haarlemmermeer en bevindt zich ongeveer 15 kilometer ten zuidwesten van Amsterdam.

En de vraag was niet ''waar'', maar ''waarom''.
quote:bommi schreef op 15 juli 2011 @ 18:38:

Arie wil vast een hotel beginnen, omdat hij daarmee rijk denkt te worden.

En met geld kan hij lekker patsen en de tjikkies versieren. Hij vergeet alleen dat hij met een hotel geen tijd heeft om iets leuks te doen naast zijn werk.Uuh neej natuurlijk niet ik wil gewoon een eigen hotel gaat beginnen omdat ik dat wil.
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:37:

[...]

wie zegt dat ik het makkelijk vind?? Ik denk juist dat het moeilijk is!

Nou aan je reacties te zien niet. Ja ik heb 80000 , ik begin met 10 kamers (erg weinig... ) Als ik kijk voor een weekendje weg en ik zie een vage foto staan met 10 kamers, vind ik het niet boeiend genoeg en kijk ik verder. De kleinere hotels zijn meestal niet echt leuk, ja voor budget maar niet echt groot, leuk..

maar goed je hebt je plannetje toch al in je hoofd, dus succes. Dan is dit topic eigenlijk overbodig..

Want je moet hup je vakantie benutten om stage te zoeken bij een hotel, zo kan je ervaren hoe het echt is en wat de taken zijn die er bij horen.

Receptie, restaurant (koken, afwas, bediening, schoonmaak), onderhoud, bestellingen, kamers, bedden, douches, tv's, bureau's, faciliteiten, reclame, noem maar op..
Maar WAAROM wil je dat? Waarom lijkt het jou leuk/interessant?
Overigens was Ben Woldring 13 jaar oud toen hij bellen.com opstartte...... en binnen korte tijd miljonair. Dus huppakee, niet zeuren dat je 'nog een kind' bent, je bent al 14.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:39:

[...]

Schiphol staat niet in Amsterdam. Schiphol ligt in de gemeente Haarlemmermeer en bevindt zich ongeveer 15 kilometer ten zuidwesten van Amsterdam.

En de vraag was niet ''waar'', maar ''waarom''.Oh, niet goed gelezen, maar ik wil al heel erg lang een eigen bedrijf/hotel beginnen. omdat me dat heel erg leuk is en ik heb dat gewoon als toekomst plan. Zoals sommigen mensen piloot,politie of brandweerman willen worden snap je?
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:40:

[...]

Uuh neej natuurlijk niet ik wil gewoon een eigen hotel gaat beginnen omdat ik dat wil.Weet je dat je dan ook je sociale leven totaal opgeeft? Weet je ook wat de minpunten van het (hotel)ondernemersschap zijn?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik houd mijn hart vast voor de gasten als je niet eens hun vragen kan beantwoorden omdat je het verschil niet weet tussen wáár en waarOM
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:40:

[...]

Uuh neej natuurlijk niet ik wil gewoon een eigen hotel gaat beginnen omdat ik dat wil.Maar Waarom?
Dat pand met die 98 kamers heb je nu al? Dan is tegen de tijd dat je je diploma van de hotelschool op zak hebt je budget al opgegaan aan het onderhoud.
Je geeft echt geen antwoord waarom je het leuk vind.

Ja omdat ik het wil, ja waarom dan wát vind je er leuk aan?
quote:arietje20 schreef op 15 juli 2011 @ 18:42:

[...]

Oh, niet goed gelezen, maar ik wil al heel erg lang een eigen bedrijf/hotel beginnen. omdat me dat heel erg leuk is en ik heb dat gewoon als toekomst plan. Zoals sommigen mensen piloot,politie of brandweerman willen worden snap je?

Omdat je dat heel erg leuk is?

Vet vaag antwoord!

Wat bedoel je hiermee? Leuk? Waarom leuk?

''Ik wil dat omdat ik dat wil''

Briljante reden jongen! Top!
Het meest sfeervol vind ik kleinschalige B&B's met maximaal 10 kamers die elk bijzonder zijn ingericht. Geen eenheidsmeuk van 'n business hotel, persoonlijk, maar wel met de nodige comfort (goed afgewerkte ruime badkamer, goede bedden, tv, wifi) De keuze tussen kamers met 2 queens of 1 king, zodat het toegankelijk is voor koppels maar ook voor vriendinnen.

Een goed vers ontbijt, dus verse warme broodjes, versgeperst sap, diverse kazen, vleeswaren, jam en vers fruit. Eieren ter plekke vers gebakken naar keus. Eventueel ook nog verse wafels.

En persoonlijke service. Een host die de omgeving goed kent en je tips kan geven over uitstapjes en bezienswaardigheden.

Beetje zoiets: http://www.gotofino.com/tofinolinks/sungharbourinn.html
quote:SeptemberGirl schreef op 15 juli 2011 @ 18:42:

Overigens was Ben Woldring 13 jaar oud toen hij bellen.com opstartte...... en binnen korte tijd miljonair. Dus huppakee, niet zeuren dat je 'nog een kind' bent, je bent al 14.Oké maar ik mag nog geen eigen hotel gaan starten omdat ik pas 14 jaar oud ben. Maar ik begin al met plannen maken en de meeste doen dat pas als ze hun hotelschool hebben afgerond.
En wat is politie willen worden? Word je dan de politiewagen, het politiebureau of bedoel je misschien politieAGENT?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven