ff gal spuwen
maandag 18 juli 2011 om 00:27
Grrr typ ik net een heel bericht en druk op verzenden, valt internet uit.
Ruim 2 weken geleden heb ik via marktplaats een babyfoon, draagzak, schoentjes, kadokaart kruidvat 25 euro, en wat leuke kleren voor mezelf gekocht.
Voor het bedrag van 200 euro, wat voor mij een hele hoop geld is.
Gelijk nadat het geld op haar rekening stond heb ik niets meer van haar vernomen.
Ze reageert niet op mijn emails, en ook staat haar telefoon uit..
Ze leek me betrouwbaar aangezien ze al 4 jaar lid is van marktplaats.
Als ik over een week nog niets van haar vernomen heb zal ik een melding maken bij de politie.
Maar me geld zal ik zeker nooit terug zien?
Oh wat baal ik hiervan zeg
Ruim 2 weken geleden heb ik via marktplaats een babyfoon, draagzak, schoentjes, kadokaart kruidvat 25 euro, en wat leuke kleren voor mezelf gekocht.
Voor het bedrag van 200 euro, wat voor mij een hele hoop geld is.
Gelijk nadat het geld op haar rekening stond heb ik niets meer van haar vernomen.
Ze reageert niet op mijn emails, en ook staat haar telefoon uit..
Ze leek me betrouwbaar aangezien ze al 4 jaar lid is van marktplaats.
Als ik over een week nog niets van haar vernomen heb zal ik een melding maken bij de politie.
Maar me geld zal ik zeker nooit terug zien?
Oh wat baal ik hiervan zeg

maandag 18 juli 2011 om 00:48
maandag 18 juli 2011 om 01:16
Dat is echt balen zeg!
Misschien heb je hier wat aan, ik kijk er zelf regelmatig in verband met aankopen op marktplaats.
Marktplaatsoplichting punt nl.
Dit is een forum waar ze je om een aantal gegevens vragen,
maar ook een mail sturen naar (vermoedelijke) oplichter(s).
Vaak komt er dan ook een reactie/smoes van verkoper(ster).
Ze werken samen mat marktplaats/mijnpolitie.
Het is en blijft een heksenjacht, maar misschien staat verkoper wel onder een andere naam/account op mp.
Ik hoop voor je dat je er wat aan hebt,
en veel sterkte
Misschien heb je hier wat aan, ik kijk er zelf regelmatig in verband met aankopen op marktplaats.
Het is en blijft een heksenjacht, maar misschien staat verkoper wel onder een andere naam/account op mp.
en veel sterkte
maandag 18 juli 2011 om 01:19
Aangezien we dezelfde bank hebben kreeg ik haar echte naam in beeld.
Heb al gegoogeld maar er is niets over haar te vinden.
Heb marktplaats al op de hoogte gebracht.
Heb ook hele nette emails naar haar gestuurd, met de vraag of ze aub de spullen op wilde sturen of het geld terug wil storten. Heb uitgelegd dat ik het geld echt niet kan missen.
Had gehoopt op een beetje begrip en/of medelijden van haar kant af.
Heb al gegoogeld maar er is niets over haar te vinden.
Heb marktplaats al op de hoogte gebracht.
Heb ook hele nette emails naar haar gestuurd, met de vraag of ze aub de spullen op wilde sturen of het geld terug wil storten. Heb uitgelegd dat ik het geld echt niet kan missen.
Had gehoopt op een beetje begrip en/of medelijden van haar kant af.
maandag 18 juli 2011 om 01:24
Op marktplaats kun je als het goed is zien waar iemand woont, zit een functie op dat je op de kaart het adres kunt zien. Ik weet niet in hoeverre je dat mag gebruiken maar dat zou misschien kunnen helpen bij de aangifte? Wat ontzettend vervelend trouwens! Ik verkoop zelf via marktplaats en snap mensen echt niet die zulke dingen uithalen. Voor grotere bedragen heb ik trouwens wel liever dat mensen het ophalen maar kleine pakketjes verstuur ik wel. Hoop dat het lukt!
maandag 18 juli 2011 om 02:08
je moet even naar http://www.opgelichtopinternet.nl gaan en daar alle info zetten

maandag 18 juli 2011 om 06:36
Dat was mijn gedachte ook dat de verkoper misschien op vakantie is. In welk deel van Nederland woont zij?
Maar goed, vakantie of niet, dat had ze dan ook wel even kunnen zeggen dat het daarom langer zou gaan duren en tegenwoordig checkt bijna iedereen wel zijn email of internet op vakantie. (of ben ik de enige )
Rot voor je Mommy. Het is een hoop geld voor ook een hoop spullen. Ik hoop voor je dat het goed komt.
Maar goed, vakantie of niet, dat had ze dan ook wel even kunnen zeggen dat het daarom langer zou gaan duren en tegenwoordig checkt bijna iedereen wel zijn email of internet op vakantie. (of ben ik de enige )
Rot voor je Mommy. Het is een hoop geld voor ook een hoop spullen. Ik hoop voor je dat het goed komt.
Ik doe mijn best
maandag 18 juli 2011 om 06:39
Wat vervelend voor je, een vriend van mij heeft het een tijdje terug ook gehad met marktplaats. Hij is toen voor 50 euro opgelicht. Een tip voor de volgende keer is om bij grote bedragen altijd op gaan halen, adres van verzender te vragen (en checken via internet) en minimaal 1x telefonisch contact te hebben. Iemand die slecht voor heeft met je zal vaak afhaken als je al die voorwaarden stelt.
Als ik jou was zou ik even langsgaan bij een kringloopwinkel. Ik ga verhuizen en heb mijn hele inboedel gekocht bij verschillende winkels en in totaal ben ik 300 euro kwijt (incl. wasmachine).
Als ik jou was zou ik even langsgaan bij een kringloopwinkel. Ik ga verhuizen en heb mijn hele inboedel gekocht bij verschillende winkels en in totaal ben ik 300 euro kwijt (incl. wasmachine).
maandag 18 juli 2011 om 09:03
Dat is flink balen.
Ben ook een keer opgelicht via marktplaats voor een kleiner bedrag. Tegenwoordig google ik het banknummer even.
Toen ik dat (nadat ik een tijdje niets van de verkoper had gehoord) had gedaan, kwam ik ook op een site van opgelicht. Daarvoor had ik al telefonisch geprobeerd contact met de verkoper op te nemen. Maar die had inderdaad gegevens van een oud vrouwtje ingevuld. En zij werd dus druk gebeld door mensen die wel betaald hadden, maar niets kregen.
Ik heb toen aangifte bij de politie gedaan en wonder boven wonder, na een half jaar kreeg ik alsnog mijn geld terug.
Succes!
Ben ook een keer opgelicht via marktplaats voor een kleiner bedrag. Tegenwoordig google ik het banknummer even.
Toen ik dat (nadat ik een tijdje niets van de verkoper had gehoord) had gedaan, kwam ik ook op een site van opgelicht. Daarvoor had ik al telefonisch geprobeerd contact met de verkoper op te nemen. Maar die had inderdaad gegevens van een oud vrouwtje ingevuld. En zij werd dus druk gebeld door mensen die wel betaald hadden, maar niets kregen.
Ik heb toen aangifte bij de politie gedaan en wonder boven wonder, na een half jaar kreeg ik alsnog mijn geld terug.
Succes!
maandag 18 juli 2011 om 10:02
quote:MonaTwist schreef op 18 juli 2011 @ 01:16:
Dat is echt balen zeg!
en veel sterkte Ik heb goede ervaringen met marktplaatsoplichting. Zet alle gegevens die je hebt daar neer (voor zo ver toegestaan). het kan lang duren, maar meestal komen ze er wel achter en kan het opgelost worden.
Dat is echt balen zeg!
en veel sterkte Ik heb goede ervaringen met marktplaatsoplichting. Zet alle gegevens die je hebt daar neer (voor zo ver toegestaan). het kan lang duren, maar meestal komen ze er wel achter en kan het opgelost worden.