lekkere hapjes
woensdag 20 juli 2011 om 07:34
boterhamworst met augurk? Haha! dat soort meuk stond op tafel toen ik nog kind was (en da's al heel lang geleden)
Idem voor de kaasblokjes aan prikkertjes of voorgesmeerde kleffe toastjes (yuk)
Ben blij dat we tegenwoordig gewoon zelf stokbroodjes kunnen smeren naar eigen smaak.
De bladerdeeg mini's uit de oven zijn trouwens ook altijd 'n goed plan: heerlijk om ook wat warms te kunnen happen.
Idem voor de kaasblokjes aan prikkertjes of voorgesmeerde kleffe toastjes (yuk)
Ben blij dat we tegenwoordig gewoon zelf stokbroodjes kunnen smeren naar eigen smaak.
De bladerdeeg mini's uit de oven zijn trouwens ook altijd 'n goed plan: heerlijk om ook wat warms te kunnen happen.
woensdag 20 juli 2011 om 13:37
woensdag 20 juli 2011 om 15:38
woensdag 20 juli 2011 om 18:17
quote:sri schreef op 20 juli 2011 @ 17:39:
Blokjes stevige brie met serranoham omwikkeld, even in de oven tot de brie iets begint te smelten. Gelijk op tafel!
Potver dat lijkt me lekker,het is dat ik geen feestje heb of visite krijg.
Kan het natuurlijk ook voor onszelf maken van het weekend met een lekker drankje erbij
Blokjes stevige brie met serranoham omwikkeld, even in de oven tot de brie iets begint te smelten. Gelijk op tafel!
Potver dat lijkt me lekker,het is dat ik geen feestje heb of visite krijg.
Kan het natuurlijk ook voor onszelf maken van het weekend met een lekker drankje erbij
woensdag 20 juli 2011 om 19:28
quote:winniethepooh schreef op 20 juli 2011 @ 15:43:
Boterhamworst met augurk is inderdaad erg jaren 80. Brrr moet er niet aan denken, maar ja ik vind boterhamworst ook niet lekker. Augurk daarentegen heerlijk!Ik lust geen boterhamworst. Daarentegen maak snoep ik wel eens een rolletje tussendoor met ardennerworst.
Boterhamworst met augurk is inderdaad erg jaren 80. Brrr moet er niet aan denken, maar ja ik vind boterhamworst ook niet lekker. Augurk daarentegen heerlijk!Ik lust geen boterhamworst. Daarentegen maak snoep ik wel eens een rolletje tussendoor met ardennerworst.
woensdag 20 juli 2011 om 22:15
@thee Ik gebruik eigenlijk altijd al voorgegaarde garnalen die al roze zijn. Ze moeten wel wat groter zijn: je prikt eerst de ene punt van de garnaal erdoor, dan schuif je de zongedroogde tomaat en een olijf eraan, en daarna het andere puntje van de garnaal. Niet heel helder uitgelegd maar hopelijk kom je er zo uit
donderdag 21 juli 2011 om 00:40
Van de 'ouderwetsche' hapjes blijf ik lekker vinden kaas met uitje of ananas (moet de kaas wel ijskoud zijn), gevulde eieren, partje ei met rookvlees, plakje fricandaeu (met wat peper en zout) en een blauwe druif erin, plakje deels uitgeholde komkommer met zelfgemaakte zalmsalade, dadel/roomkaas/ontbijtspek, gesorteerde (qua smaak) mini saucijzenbroodjes van de bakker.
Wat ik verder lekker vind maar is meer snack dan borrelhapje:
teentjes knoflook ontvellen in heel smalle partjes snijden; met een scherm mes inkepinkjes maken in drumsticks en her en der een dun partje knoflook steken; in ovenschaal circa 40 minuten op zo'n 180/200 graden.
Lekkere mayo mengen met wat stukjes mandarijn/mandarijnsap, zwarte peper en veel vers geknipte bieslook en/of peterselie.
Of, al eerder hier ergens gepost, dunne pannenkoek of omelet bakken, rondjes uitsteken ter grootte van borrelglaasje (of poffertjes bakken maar is meer werk); wat boter mengen met wat citroenrasp en sap (+ evt wat dille of bieslook) en de rondjes daarmee besmeren. Beleggen met stukje gerookte heilbotfilet (voorheen deed ik het met paling). Extra touch aan het beslag, wat ansjovisboter of -pasta.
cherrytomaatjes gevuld met garnalen
variatie op gevulde eieren, door het eimengsel klein beetje fijn gesneden ham, zalm of rookvlees
Wat ik verder lekker vind maar is meer snack dan borrelhapje:
teentjes knoflook ontvellen in heel smalle partjes snijden; met een scherm mes inkepinkjes maken in drumsticks en her en der een dun partje knoflook steken; in ovenschaal circa 40 minuten op zo'n 180/200 graden.
Lekkere mayo mengen met wat stukjes mandarijn/mandarijnsap, zwarte peper en veel vers geknipte bieslook en/of peterselie.
Of, al eerder hier ergens gepost, dunne pannenkoek of omelet bakken, rondjes uitsteken ter grootte van borrelglaasje (of poffertjes bakken maar is meer werk); wat boter mengen met wat citroenrasp en sap (+ evt wat dille of bieslook) en de rondjes daarmee besmeren. Beleggen met stukje gerookte heilbotfilet (voorheen deed ik het met paling). Extra touch aan het beslag, wat ansjovisboter of -pasta.
cherrytomaatjes gevuld met garnalen
variatie op gevulde eieren, door het eimengsel klein beetje fijn gesneden ham, zalm of rookvlees