Paniek, en even afleiding nodig

20-07-2011 23:40 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op gezondheid heb ik een topic staan over mijn ouders. (onder mijn andere nick Herfstrood)

Nu krijg ik net een telefoontje van mijn moeder, dat ze naar het ziekenhuis moet komen omdat het niet goed gaat met mijn vader, en hij naar intensive care wordt gebracht.

mijn man gaat met haar mee.

Ik zit me nu helemaal op te vreten, is er iemand wakker, of hebben jullie nog tips om de tijd door te komen totdat mijn man me belt?
Buren zijn er weer, die willen wel met me meerijden.

Ik heb net mijn moeder gesproken, die is heel rustig en nuchter, en laat me gelijk weten hoe het gaat zodra ze er zijn.
Schoonmaken helpt vaak wel om gedachten te ordenen.

En anders wil mediteren wel eens helpen, als je daar de rust voor kunt vinden.

Of tekenen.

Of schrijf een brief aan je vader, met alles wat je hem wilt zeggen.
Ik geloof niet dat iemand die opzet heeft Chatterly.

Sistermoon, fijn dat de buuv zo lief is met je mee te rijden. Sterkte meid!
Klopt Chatterly, ik ben veel te shaky nu, en mijn man is als een zoon voor mijn ouders, dus die kan mijn moeder echt goed steunen.

en als het nodig is, kan ik er zo naar toe, het is een kwartier rijden, en oppas geen probleem dan.
Oh wat fijn dat je buren je kunnen helpen. Hopelijk komt het goed met je vader!
Fijn dat jullie zo meeleven, dat helpt echt al.
Misschien belt je man zometeen, dan weet je meer en dan weet je ook of het nodig is dat je komt. Ik heb even wat berichtjes van je teruggelezen en daar begrijp ik uit dat je beide ouders ziek zijn, meid wat heb jij het zwaar op dit moment.
Mijn collega belde ook al, ik had haar gemaild, zij is morgenvroeg op school (ik ben leerkracht) dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken nu.
En ik ga inderdaad maar even was opvouwen.
Een dikke knuffel en heel veel sterkte!
Weet je trouwens waarom je vader naar de IC is?
Sterkte Sistermoon.
Heel heel veel sterkte, wat een vreselijke situatie .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, zijn hartfrequentie is veel te hoog.

Ze hadden gisteren een hartfilmpje gemaakt, en zagen daar niets verontrustends op.

Maar ik ben er zelf bang voor dat hij veel te weinig vocht binnen krijgt, zijn dikke darm is verwijderd namelijk, en hij geeft veel over en raakt meer vocht kwijt, dan hij binnenkrijgt.

Mijn schoonzusje werkt op de IC, ik hoop maar dat zij ook dienst heeft vannacht.
quote:sistermoon schreef op 20 juli 2011 @ 23:57:

Klopt Chatterly, ik ben veel te shaky nu, en mijn man is als een zoon voor mijn ouders, dus die kan mijn moeder echt goed steunen.

en als het nodig is, kan ik er zo naar toe, het is een kwartier rijden, en oppas geen probleem dan.Fijn dat je man zo betrokken is bij zijn schoonouders. Hopelijk is het niet nodig dat je met spoed moet komen. Heel veel sterkte meid.
Sterkte sistermoon
Dank je idalee, ik snap je punt.

Mijn man heeft net gebeld.

Het is geen levensbedreigende situatie.

Mijn vader is twee keer flauwgevallen toen hij naar het toilet moest, en in shock geraakt.

Nu is het zeer waarschijnlijk dat er een minuscuul lek zit, tussen de aanhechting van de dunne darm en de anus.

Dat hebben ze niet kunnen vinden toe ze een scan gemaakt hebben, de contrastvloeistof liet dat ook niet zien.

Hij heeft nu antibiotica gekregen, en als er deze nacht verbetering optreedt, dan pakt het lichaam het zelf aan.

Anders wordt hij morgenvroeg geopereerd, en krijgt hij een tijdelijke stoma, met zeer waarschijnlijk een definitieve stoma.

Hij is wel bij kennis, mijn moeder en mijn man hebben even om het hoekje mogen kijken.

Straks mogen ze nog even bij hem langs.

Ik ben al een stuk geruster nu.

Ook mede dankzij jullie, fijn, dat er mensen zijn die meeleven.

Nu besef je pas hoe goed het voor een ander voelt!
Door uitdroging en vooral door het verlies van lichaamszouten kan je hartslag versnellen. Ik hoop dat je vader snel weer wat opknapt, op de IC kunnen ze zijn hartslag beter in de gaten houden en het ritme met medicatie naar beneden brengen.

Sterkte!
Fijn hoor sistermoon, laat je morgen nog even weten hoe het afgelopen is?

Ik ga nu slapen, sterkte vannacht en morgen.
Slaap lekker lila, en ik zal het zeker laten weten, al weet ik nog niet wanneer ik weer achter de computer kan.
Hij is in goede handen sistermoon. Het komt vast allemaal goed!

Dikke knuffel
.
Klopt idalee, maar daar heeft hij zo over getwijfeld, hij heeft daar gevoelsmatig heel veel problemen mee.

Maar het was óf de darm eruit, óf binnen 5 jaar weer kanker, met grote kans op uitzaaiingen.

Toch heeft het hem zoveel moeite gekost om te kiezen voor de rationele kant.

Ik ben al heel blij dat hij er nog is, wat kun je je dan ineens zorgen maken zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven