New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Ik ben alleen geweest, en is in New York helemaal niet moeilijk hoor. Maar ik kan mezelf altijd goed vermaken, dus ik weet niet of je dat kan? ik vind alleen reizen in ieder geval erg fijn,
Tja dat weet ik ook niet, ik heb het nog nooit gedaan. En een beetje rondlopen en dingen bekijken lijkt me nog wel prima in mijn eentje, maar ik zou niet weten hoe ik dat dan doe met 's avonds eten enzo. Zie mezelf nog niet echt alleen in een restaurant zitten. Hoe heb jij dat gedaan?

Moet er wel bij zeggen dat we een hostel geboekt hebben, dus misschien daar nog wel wat aanspraak.
In NY zitten genoeg mensen alleen te eten viel me op vorig jaar.

En er is genoeg take away te krijgen en de meeste take aways bezorgen ook in je hotel mocht je echt niet alleen ergens willen gaan zitten.

En als je in een hostel zit lijkt me dat je genoeg aanspraak hebt.(lijkt me dan ben nooit alleen op pad geweest).
Dank voor je reactie Boebele. Zou idd wel wat concessies willen doen, maar vind het wel belangrijk dat het schoon is.

@Tomaat3: Wil dus volgend jaar alleen naar NY. Heb daar denk ik geen moeite mee, omdat ik vaker alleen reis.

Ga ook elk jaar een paar dagen naar Londen, of weleens een weekje naar de zon.

Overdag vermaak ik me wel, maar 's avonds met eten zit je maar te zitten. Om dat te voorkomen neem ik vaak een boek mee of een tijdschrift, zodat je wat te doen hebt tijdens het wachten op het eten.
Mooi om te lezen Boebele dat je het geweldig hebt gehad.

En we kennen allemaal denk ik hier het gevoel van "ik wil weeeer"!!!

Het blijft zo leuk om te lezen van anderen als ze weer terug komen. Heb je weer even het gevoel ervan :-)

Een tijdje geleden was mijn zomervakantiereis nog niet zeker of het doorging. En als plan B zouden we dan oostkust USA doen met NY. Maar de eerste reis toch door dus helaas dit keer geen NY.

Maar vast nog wel een andere keer...

Voor de mensen die alleen willen gaan. Gewoon doen hoor!
quote:Tomaat3 schreef op 21 juli 2011 @ 10:55:

Oh leuk, een New York topic!

Heeft er hier iemand ervaring met alleen naar New York gaan? Ik zou over 1,5 week naar New York gaan met een vriendin. Nu is deze vriendin een paar dagen geleden aangereden en heeft ze haar been gebroken.. Nu waren we eigenlijk al bezig met de reis te annuleren, maar ik vind het toch wel erg zonde eigenlijk. Ik had me er zo op verheugd. Nu kwam mijn vriendin op het idee om het ticket om te boeken naar mijn vriend, maar dit blijkt een paar honderd euro te kosten. Dus tja, ik kan alleen gaan maar weet helemaal niet of ik dat wel wil.. Wat zouden jullie doen?

Jeetje dat is balen dat je vriendin net een ongeluk heeft gehad!

Maar zou het geld er toch voor over hebben om vriendlief mee te nemen. Is geweldig om samen naar NY te gaan.
Ik zou zeker gaan Tomaat. En is het echt heel veel duurder om je vriend mee te nemen? Anders zou ik het er denk ik wel voor over hebben, gewoon omdat het ook heel leuk is om samen te doen! Maar anders idd gewoon alleen gaan hoor. Kan prima! Lekker wat tijdschriften enzo meenemen ook.
Ik ben er niet echt uit eten geweest, heb meestal in goedkopere buffetrestaurantjes gegeten en daar valt het helemaal niet op als je alleen bent! En als je toch graag een restaurant in wilt: boekje mee en niemand zal raar opkijken hoor.

Ik zit nu trouwens alweer te kijken naar tickets voor in het voorjaar
Toevallig zag ik rond 17u een soort docu over twee fotograven in de 19de/20ste eeuw, in Parijs en NY.

Wat trouwens ook leuk is: The High Line Park een soort park/wandelroute langs een oude spoorlijn. Klik

En Chelsea market, de oude Oreo's fabriek. Boordevol leuke eettentjes enzo!!
*up* deze dus!!
The high line is best leuk,wij waren daar in de buurt aan het rondwandelen en bij het meatpacking disctrict en de buurt waar het gebouw uit Friends staat.Heel anders is het daar,veel lagere gebouwen en veel relaxter.
Ja, heel anders he.

Dat gebouw van Friends heb ik dan weer niet gezien.

Ben je ook in de Chelsea Market geweest dolfje?
Nee helaas niet geweest,we waren in dat gedeelte van de stad op onze laatste dag en waren doodop van het lopen en van alle indrukken dus hebben toen niet heel veel meer gedaan.
Hahaha, ja, da's vaak zo he. Dat je teveel wilt doen in een korte tijd... Herkenbaar!
Yep maar wel een reden om terug te gaan ooit,ik heb geen museum van binnen gezien toen omdat het zo'n mooi weer was.

Mocht ik er weer heen gaan staat in elk geval op mijn lijstje Museum of natural history en wil een food tour doen of met een big apple greeter oid.Nu hebben we alles zelf gedaan met een boekje maar als iemand iets erbij verteld komt het wat meer tot leven.
2 tips, hotel 99 en, als je er wat geld voor over hebt, the river cafe, met uitzicht op de brooklyn bridge. Heerlijk eten!
Ja, die food on foot tour leek mij ook echt leuk! Maar niet gedaan...

Klinkt goed Phoebexx!
Gaan er eigenlijk nog mensen (van hier) binnenkort? Heb zin in nieuwe reis verhalen!

En ik hoorde of las ergens dat 't vrijheidsbeeld binnenkort een hele tijd dicht gaat?
Ik blijf ook lezen. Helaas moet ik zeker wachten tot volgend jaar voor weer een tripje.

Zucht konden we maar "even" gaan he
Ja, gewoon een weekendje, zonder jetlag of dat het veel geld of reistijd kost
Ja, ik heb de Food on Foot gedaan vorig jaar. Erg amerikaans, maar daardoor toch juist ontzettend leuk. Vond het ook erg leuk omdat ik ook meteen even veel aanspraak had, (de rest van de groep waren bijna allemaal amerikanen die het amaaazing vonden dat ik in m'n eentje reisde ) en heb echt wat heel goeie eetadresjes geleerd. Vond t wel echt een aanrader.

Ik was ook van plan om volgend voorjaar weer te gaan, maar mijn zus is naar Melbourne ge-emigreerd, dus misschien eerst maar eens daarheen. Beetje een luxeprobleem natuurlijk, maar toch
Moosey, vrienden van mij zijn ook bezig om daarheen te emigeren, toevallig! 't is idd duur om daar heen te gaan, dus dat wordt sparen...

Leuk dat je contact met Amerikanen had, dat maakt het zoveel leuker. 't viel me de laatste keer dat ik er was wel op dat er veel Amerikanen ook als toerist naar NY gaan, net zoals bij ons Nederlanders naar Amsterdam. Logisch natuurlijk, maar dat was me eerder nooit zo opgevallen
quote:Janna_ schreef op 16 augustus 2011 @ 11:56:

Moosey, vrienden van mij zijn ook bezig om daarheen te emigeren, toevallig! 't is idd duur om daar heen te gaan, dus dat wordt sparen...

Leuk dat je contact met Amerikanen had, dat maakt het zoveel leuker. 't viel me de laatste keer dat ik er was wel op dat er veel Amerikanen ook als toerist naar NY gaan, net zoals bij ons Nederlanders naar Amsterdam. Logisch natuurlijk, maar dat was me eerder nooit zo opgevallen

Ja dat zag ik ook! In de rij voor liberty island allemaal studenten en amerikaanse gezinnen. En voor vele is het een nog grotere afstand, bijna alsof wij naar spanje gaan of italie.

De grote van het land is gewoon niet in te schatten als nederlander op een vierkante postzegel.
Ja, heel veel! ik raakte toen ook aan de praat met een advocatenstel uit Los Angeles die dan 5 dagen vakantie hadden, en dan kriskras door Amerika reisden om een cheesburger te eten in Pittsburg, pizza te eten in Brooklyn, weetikveelwat te doen in Seattle etc, terwijl ik 10 dagen had uitgetrokken voor alleen New York Rare jongens, die Amerikanen. En 3 generaties vrouwen in joggingpak uit Jackson, California, ook een bezienswaardigheid

Grappig Janna, dat vrienden van jou ook naar Melbourne gaan! Ik was als tussenoplossing van de week nog even aan het kijken naar wereldtickets, of je nou 1000 euro uitgeeft aan een ticket naar Aus, of 1500/2000 en dan iets van Bali, New Zealand, Australie en New York kunt doen. Lijkt me wel te gek, maar ik denk niet dat ik zo lang achter elkaar weg kan dat je overal ook echt flink tijd hebt, en ik weet ook niet of ik m'n lief wel zo lang wil missen. Maar toch, hm..
Hahaha! Daar dachten wij ook al aan!! Zou zo cool zijn! Maar wel veel geld en veel vrije dagen

Ik heb ook een vriendin in Suriname wonen, dus dan zou ik Australie-Suriname-Usa willen denk ik... Maar qua jaargetijde is dat misschien ook weer lastig. Nou ja, da's nog 't minste probleem geloof ik

Ja, bij 't Statue of Liberty waren veeeel Amerikaanse toeristen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven