Bedrogen door oppas?

22-07-2011 01:13 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weg gehaald ivm privacy
Ach.. mag ik hier voor tekenen?

Ik heb een tijd geleden een oppas gehad die haar hele vriendengroep bij mij thuis had uitgenodigd. Om dat ik tijdens het etentje niet lekker werd ben ik eerder naar huis gegaan, waar de hele bups doorgesnoven op de grond lag. Coke lag nog op tafel en op de grond waar mijn dreumes de volgende dag rustig doorheen had gekropen.... DIE dame heb ik vliegles gegeven....

En met de moeder van die dame (ook 16) heb ik wel een gesprek gehad.

Maar een jongen.. zitten op de bank...? Zou ik geen probleem mee hebben, deed ik vroeger ook altijd als ik moest oppassen. En vragen hoe laat je thuis komt? natuurlijk, ik vind het eerder raar dat je dat niet automatisch tegen dat meisje zegt voor je weggaat. Ik zou dat heel raar vinden...
Mijn oppasadres belde even als ze aan het begin van de straat reden. Maar goed, daar zat ik vier avonden in de week. Dat was even wat anders misschien...
Ja echt, waarom anders?

De topic titel is op zijn zachts gezegd ongepast!! Liet me meeslepen en klopt heb niet alles in de opening gezet omdat het details zijn en dot was gister avond even de spreekwoordelijke druppel.. En dan kun je fijn je hart luchten op het forum.

Maar is het nu echt zo raar dat ik geen vreemden in mijn huis wil waar ik niks van af weet??
quote:Oriane schreef op 22 juli 2011 @ 09:36:

Ik heb een tijd geleden een oppas gehad die haar hele vriendengroep bij mij thuis had uitgenodigd. Om dat ik tijdens het etentje niet lekker werd ben ik eerder naar huis gegaan, waar de hele bups doorgesnoven op de grond lag. Coke lag nog op tafel en op de grond waar mijn dreumes de volgende dag rustig doorheen had gekropen.... DIE dame heb ik vliegles gegeven....

En met de moeder van die dame (ook 16) heb ik wel een gesprek gehad. Ziek! Ik kan me voorstellen dat je daar vreselijk van over de pis bent gegaan. Ongelofelijk.
Je uitleg verandert niets aan het beeld dat je ontzettend overdreven reageert. Mijn oppas zit ook wel eens met een vriendin op de bank als ik thuiskom. Nou, leuk voor haar.

Snap echt helemaal niet wat daar problematisch aan is.

Ik vind ook dat je heel naar praat over het meisje, 'glashard te liegen'.

Je laat een kind op je kind passen, lekker goedkoop, en dan nog commentaar ook als het zich naar haar leeftijd gedraagt.
Nee Meesje, dat is niet raar, maar je reactie is wat overdreven naar mijn idee.
Ach ik vind mijn reactie niet overdreven in de context geplaatst van wat er nog meer is voorgevallen...

@oriane wat heftig zeg!!
Nee, dat kan zijn maar als je dat niet opschrijft kunnen wij daar geen rekening mee houden en heeft een topic openen helemaal geen zin.
Ja, natuurlijk, opééns is er nog meer voorgevallen...

De reacties staan je gewoon niet aan, en daarom heb je je OP weggehaald. Bij vorige topics maalde je namelijk ook niet om privacy.

Kinderachtig.
Weet je wat kinderachtig is? als ik de reacties niet leuk zou vinden alles weg halen en niet meer zou reageren. En bij vorige topics betrof het mezelf en geen vervelende info over een derde..

Nogmaals elke reactie mag er zijn anders zou ik geen topic openen.

Ik was gister erg geschrokken, misschien niet de beste staat om een topic te openen.
quote:Oriane schreef op 22 juli 2011 @ 09:36:

...

mijn god! Wat verschrikkelijk!

Verder heb ik het topic dus niet kunnen lezen, omdat de openings tekst weer eens verwijderd is.
Maar die andere dingen ..zijn die ook die avond voorgevallen of eerder ? Anders zou ik haar namelijk gewoon niet hebben laten oppassen als het vertrouwen al niet goed zat.
nu je weet dat je schromelijk overdreven hebt, hoe ga je dat rechtzetten naar dat arme kind?
Nou, onschuldig of niet, maar ik zou toch ook not amused zijn als mijn oppas (die ik niet heb want nog geen kinderen) van 16 (!) mensen uitnodigd zonder daar eerst met mij over te hebben gesproken.

Als een oppas het vraagt lijkt het me geen probleem. Maar ik hou gewoon niet zo van verrassingen, al helemaal niet als het gaat om een oppas van 16 bij je jonge kind.
Nee meds ga het niet recht zetten, want er valt niets recht te zetten..
-
quote:meds schreef op 22 juli 2011 @ 10:02:

nu je weet dat je schromelijk overdreven hebt, hoe ga je dat rechtzetten naar dat arme kind?

Voor de oppas lijkt me dit een goede les. Voortaan eerst overleggen voor je iemand uitnodigd. En ja, nu leert ze ook dat er ook op deze manier gereageerd kan worden.

Lijkt me ook wel even gepast om dit met de oppas op een rustig moment te bespreken. Hoe jij er in stond TO en waarom je gereageerd hebt zoals je hebt gedaan.
Als Meesje het niet wil, dan wil ze het toch niet?

ik snap op zich best dat ze niet wil dat de oppas andere mensen uitnodigt, en als dat van tevoren duidelijk is ,en ze doet het toch , zou ik denk ik ook een hartig woordje met haar spreken.

Om meteen haar moeder te bellen vind ik ook wat overdreven, maar dat ze er wat van zegt snap ik eigenlijk wel
Sorry, maar wie laat zijn kind door een kind oppassen?

Dat vraagt toch om lastige situaties...
Leef nu en niet later...
quote:miss-sjeelie schreef op 22 juli 2011 @ 10:11:

Dat vraagt toch om lastige situaties...Wat een onzin, ik weet zeker dat ik op mijn zestiende een prima oppas was voor de mensen die mij op hun kinderen lieten oppassen.
Beetje onzin om de OP weg te halen, aan de reacties kun je ook zien wat er gestaan moet hebben. Had hem dan iets aangepast. Verder vind ik het niet kunnen dat je haar op straat hebt gezet, je kunt er niet vanuit gaan dat die jongen haar thuisbrengt. En dan nog iets, als dit niet het enige was, waarom haar dan nog steeds laten oppassen? Ik zou echt niet iemand op mijn kind laten passen als ik daar geen goed gevoel bij had.
Ik moest haar moeder wel bellen want ze kwam naar huis. Voor hetzelfde geldt ging ze met die jongen mee. En als ze oud genoeg is om jongens uit te nodigen dan kunnen ze ook samen prima zelf naar huis om 12 uur.

Ik heb het rustig besproken waarom ik het erg vind en dat mijn vertrouwen weg is nu.

En de meeste 16 jarige kunnen echt wel oppassen hoor, zelf was ik 13 de mensen waren er blij met me.

Kreeg alleen niet zoveel betaald als onze oppas (kreeg 50¤ )
quote:miss-sjeelie schreef op 22 juli 2011 @ 10:11:

Dat vraagt toch om lastige situaties...Inderdaad zeg. 16 jaar, totaal onverantwoordelijk. Dat mensen het vroeger deden is geen enkel excuus, vroeger rookten mensen in auto's zonder gordel.Wie laat er eigenlijk uberhaupt een ander op zijn kind passen? Straks is het een pedo! Dat risico neem je toch niet? Dat vráágt om lastige situaties.
Betaalde jij een meisje van 16 €50 voor een avondje oppassen? Dat meen je niet!

Ik vind dat je behoorlijk overdreven hebt gereageerd. Dat je het niet leuk vind dat er onbekenden in je huis zitten, begrijp ik maar het woord bedrogen is erg overtrokken in dit verhaal. Maar iedereen reageert anders. Wat had haar moeder te zeggen?
Zeg niet dat 16 jarige niet kunnen oppassen, maar je hebt, welke leeftijd dan ook, dat ze niet eerlijk kunnen zijn...dus dat dit soort situaties weleens kunnen voorkomen. Het is geen verwijt.

Ik snap ook dat je vertrouwen geschaadt is, in jou geval zou ik het ook met moeder bespreken, iedereen wil weten waar zijn/haar kind is. Je weet nooit namelijk in deze tijd?!
Leef nu en niet later...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven