Gezondheid alle pijlers

Nog steeds niet ongesteld.

22-07-2011 12:59 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al drie weken overtijd.

Ik ben nu een jaar aan de pil, maar er nog niet echt handig in.

Laatste menstruatie vergeten te beginnen, dus dacht dan begin ik de volgende wel weer.

Maar die komt dus niet

Zwanger zijn lijkt mij uitgesloten, mijn vriend is gesteriliseerd.

Al heb ik deze week voor de zekerheid maar een test gedaan, maar idd negatief.

Toch zit het mij niet lekker.

Zal als het echt te lang gaat duren naar de huisarts gaan ( al lijkt dat nog een beetje overdreven)

Kan geen andere reden bedenken dan stress.

Of.. vervroegd in de overgang?
Zonder heul erg bot te willen klinken: je bent niet heel erg piep meer toch? Misschien dat je ongesteldheid al wat onregelmatiger begint te worden.
quote:Blyt schreef op 22 juli 2011 @ 13:03:

Zonder heul erg bot te willen klinken: je bent niet heel erg piep meer toch? Misschien dat je ongesteldheid al wat onregelmatiger begint te worden.

Ehm....

Tsja, ben geen 18 meer idd.

Ik ben 38, is toch nog best te jong daarvoor?
De eerste keer ongesteld worden na stoppen met de pil duurt vaak langer. Ik weet niet hoe lang normaal is.
quote:Blyt schreef op 22 juli 2011 @ 13:03:

Met de pil heb je 'n ontrekkingsbloeding, ook als je in de overgang komt.

Ben je wel gewoon na de stopweek terug de pil gaan slikken Iry?
Nee El, ik was dus te laat en dacht dan maar de volgende menstruatie want heeft nu geen zin meer.

Maar die komt dus niet.
Hoe kun je 'niet handig' mbt de pil zijn. Het is een kwestie van elke dag een pilletje slikken. Hoe moeilijk kan dat zijn. Gewoon een vast moment van de dag voor nemen, bijvoorbeeld bij je eerste kop koffie/thee van de dag.
quote:elninjoo schreef op 22 juli 2011 @ 13:08:

[...]

Met de pil heb je 'n ontrekkingsbloeding, ook als je in de overgang komt.

Ben je wel gewoon na de stopweek terug de pil gaan slikken Iry?

Anders lees je de OP even ofzo.

Iry, je hebt gelijk, 38 is niet heel oud - de overgang is wel wat onwaarschijnlijker dan dat het 'gewoon' een hick-upje van je lichaam is. Soms blijft je ongesteldheid een tijd uit, zonder aanwijsbare reden. Mocht je je zorgen blijven maken dan kun je laten testen of het de overgang is.
toen ik gestopt was met de pil en dus wachtte op mijn natuurlijke menstruatie duurde het 6 weken voor die op gang kwam. Ik zou gewoon weer je pil slikken en over 3 weken dus stopppen, als het goed is word je dan gewoon ongesteld.
Aubrey, dat bestaat echt. Niet handig zijn met de pil.

Ik ben nogal chaotisch van aard en er is op dit moment enorm veel gaande in mijn leven.

Dat maakt dat ik erg vergeetachtig ben, ik loop achter de feiten aan constant omdat ik het gewoon niet kan bolwerken allemaal.

Op zich geen probleem, voor anticonceptie is het niet perse nodig.

Maar vraag mij nu gewoon af waarom het ineens uitblijft.
@Iry

Het komt uiteindelijk wel, maar het zal uitblijven zolang je erover blijft stressen.

Ga lekker sporten, doe gewoon je ding, etc. Voor de zekerheid zou ik standaard even een maandverband /tampon in je tas doen en er verder niet meer aan denken.

Je schrijft dat er op dit moment veel aan de hand is in leven, dat kan ook "meehelpen" bij het uitblijven.
Door stress kan het ook wegblijven. Dus door stress in je dagelijks leven maar ook door je zorgen te maken omdat je niet ongesteld wordt. Je bent nu dus 7 weken geleden voor het laatst ongesteld geworden?

Ik had de pil altijd op mijn wekker liggen. Ik ging nooit slapen zonder mijn wekker te zetten of zonder naar mijn wekker te kijken. Misschien is dat nog een idee voor jou?
Iry,

Ik denk dat je lichaam een beetje van streek is door het 'stoppen' met de pil. Vaak moet je cyclus dan even weer op gang komen.

Het lijkt me erg vroeg voor de overgang, je bent pas 38.

Je kunt altijd even de HA bellen en vragen wat je nu het beste kunt doen.

Succes!
Toch maar even een testje doen?
Ik denk ook door erover te blijven piekeren niet echt een positieve invloed heeft.

Na het weekend ga ik er een paar dagen tussenuit.

Zal dan maar genoeg tampons meenemen, zul je zien dat mijn lijf dan ineens besluit te gaan menstrueren.

Als dat niet het geval is, dan toch maar even naar de huisarts?

Dan wordt het toch wel een beetje lang?

Lempicka, had al een test gedaan al leek het mij zeer onwaarschijnlijk.

Kan er nog wel eentje doen maar is wellicht een beetje overbodig?
@Iry: geniet van je vakantie. waarschijnlijk word je halverwege ongesteld.

Mocht het daarna nog uitblijven, dan kun je altijd even naar de huisarts gaan.
Mankeer je fysiek iets? Ik ben chronisch pijnpatient en in perioden met veel pijn, sloeg ik ondanks de stopweek van de pil menstruaties over.
was je voor je aan de pil begon wel regelmatig?

Hoe lang ben je nu 'gestopt' met de pil? Wanneer had je je menstruatie verwacht?

Ik zie er vooralsnog niets ernstigs in. maar ik ben dan ook niet erg regelmatig ongesteld, 5 a 6 weken is bij mij de regel, maar de laatset keerde duurde het 'zomaar' 12 weken. Geduld.

zwangerschap kan niet, zeg je, dus dan komt het vanzelf een keer op gang. Geef het tijd.

Uit nieuwsgierigheid: waarom ben je aan de pil als je man ook gesteriliseerd is? (ik zou zelf dan geen moeite doen om nog een pil te slikken)
Mankeer niet echt lichamelijk iets wat van invloed zou kunnen zijn Bagheera.

Vlammetje, ben niet echt met opzet gestopt, gewoon vergeten te beginnen vorige maand. en dat is nu al 7 weken geleden.

Ik neem de pil o.a voor mijn huid en om regelmatig te blijven menstrueren i.v.m met Osteoperose ( dit om nog verdere botontkalking te beperken).

Lucifer, wacht het idd wel even af

Het blijft wel nog in mijn hoofd spoken.
De overgang begint bij sommige vrouwen al rond de 40. Bij anderen later.
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 22 juli 2011 @ 13:12:

toen ik gestopt was met de pil en dus wachtte op mijn natuurlijke menstruatie duurde het 6 weken voor die op gang kwam. Ik zou gewoon weer je pil slikken en over 3 weken dus stopppen, als het goed is word je dan gewoon ongesteld.Dat is dus gewoon uitstel van deze situatie. Als er iets met TO's lijf is (overgang oid) dan merk je dat dus niet als je wéér begint met de pil..
Iry, toen ik stopte met de pil duurde het bijna driekwart jaar voordat de menstruatie op gang kwam. De huisarts zei dat het uitzonderlijk was maar wel kon. Er hoeft dus niks aan de hand de hand te zijn hoor. Lekker op vakantie met tampons in de buurt en als je je zorgen maakt, bel je alsnog na de vakantie de huisarts?
Bij mij duurde het ruim een jaar voordat ik weer ongesteld werd nadat ik met de pil was gestopt. Bij veel vrouwen is de menstruatie niet meteen weer 'normaal' na het stoppen.
Je hoeft niet te wachten tot je 'ns ongesteld wordt met herbeginnen met de pil, maar kunt gewoon beginnen en dan blijven doorslikken tot je 'n keer 'n doorbraakbloeding krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven