Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
Jouw lijstje ziet er goed uit trouwens.

Gezond en goedkoop!
quote:Atelier_madame schreef op 24 juli 2011 @ 12:28:

Wij doen ongeveer voor 35 euro per week boodschappen met zn 2en. Maar wij zijn bijna nooit 7 dagen per week thuis. En Ik lunch op mn werk en we krijgen nog wel is wat mee van de ouders ivm eigen tuin en studenten wat we nog zijn. Eten gewoon gezond en 2 stuks fruit per dag!Ik ben ongeveer 60 euro kwijt aan alleen mijzelf. En dan koop ik nog niet eens de duurdere merken. Wat het duur maakt vind ik zijn de toiletartikelen.
quote:Blackdress schreef op 23 juli 2011 @ 14:33:

Alleen groenten en fruit, basisingredienten zoals eieren, bloem, melk, kwark, roomboter, azijn, olie, zout, kruiden etc.

Vlees koop ik bij de biologische slager. Vis bij de visboer, brood bak ik zelf en het meel/gist/zout koop ik bij de molen. Aanvullend koop ik nog bij de natuurwinkel groenten en fruit (wat ze bij de AH niet bio hebben), bouillonpoeder, muesli, cranberry's, noten, tomatenpuree etc.

Verder koop ik geen kant en klaar producten omdat ik vrijwel alles zelf maak.

Om alles bij andere winkels te halen zou me teveel tijd kosten.

Hier ook geenpakjes en zakjes,dressings etc maken we zelf.
Boodschappenlijst van gister :

3x halfvolle melk

1x Naturel chips

1x Halfje wit brood

1x Zak doppinda's

1x Cola

2x Roosvicee eigen merk

2x Sinaasappelsap

1x Pak Kip Kerrie van honig

1x gehakt mix

1x kaasplakken jong belegen

1x Cornflakes

1x 300 gram kipfilet

2x 500 gram rundergehakt

2x Blikjes groente van Bonduelle

1x klein blikje ananas

1x Pindakaas

1x Vleeswaren Rookvlees

1x Rode paprika

1x Vleeswaren cornedbeef

1x Doos Eieren

1x Appels

1x IJsbergsla

1x Volkoren Brood

1x Vleeswaren Kipfilet bieslook

1x Vleeswaren Gerookte Achterham

1x Magere Yoghurt

1x Champignons

1x Halvanaise

1x Slankie smeerkaas

1x Schouderham

1x komkommer

1x biefstuk

Totaal 53.50

Bij de groenteboer nog

Boontjes

Pruimen

Kersen

Broccoli

Frambozen

13 euro. Dus zo'n 65 euro voor bijna heel de week eten. (we hebben veel in de vriezer altijd.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 12:43:

Jouw lijstje ziet er goed uit trouwens.

Gezond en goedkoop!

Thanks, vind ik zelf ook Ik ben gemiddeld aan boodschappen incl toiletartikelen (ex make-up) 170,- euro per maand kwijt. Qua voeding is dat dus iets onder het Nibud budget. Ik woon alleen maar maak wel altijd gebruik van grootverpakkingen. Ik heb er nog wel wat luxe bij, vind ik zelf (pijnboompitten, rookvlees, geitenkaas en ik heb op voorraad echt allerlei kruiden en smaakmakers en 100 soorten soyasaus enzo etc), maar dus nauwelijks/niet snaai en snoep enzo. Nu en dan wel een flesje wijn (3 keer per maand).

Ik drink trouwens die 6 flesjes cola light en verder koffie en water (en soms wijn, maar laatste tijd niet). Ik houd niet van fris en sappen en dronk dat ook niet toen ik nog wekelijks het dubbele kwijt was aan boodschappen.

Van die lijst heb ik trouwens die week ongeveer het volgende gemaakt/gegeten:

-Pasta (voorraad) met een saus van verse spinazie, zelfgemaakte pesto (basilicum in vensterbank) een half kuipje kruidenkaas en nog wat gerookte zalm diepvries). Dat waren 3 maaltijden (2 in de vriezer).

- Zelfgemaakte kip-gyros van de kipfilet met allerlei kruiden (voorraad) en stukjes ui/knof en de rode paprika (vervolgens rauw en al in eenpersoonsporties in de vriezer). Daarbij de pittabroodjes en een zelfgemaakt sausje van yoghurt/mayo/knof en een tomaten/komkommersalade.

-Van het gehakt heb ik zelf gehaktballen gemaakt en die gegeten met gebakken aardappels (zelf aardappels uit mijn voorraad schillen) en wederom tomaten/komkommer salade. Vervolgens 3 gehaktballen in de vriezer.

- de worteltjes (geschrapt in zo'n zakje) heb ik tussendoor gesnackt.

Nu zitten er dus van die week al 3 verschillende (deel) maaltijden in de vriezer. Ik doe het ongeveer elke week wel zo, dus er zit van voorgaande weken ook nog van alles in de vriezer, en ik heb die week dus ook twee keer iets uit de vriezer gepakt.

Deze week eet ik 's avonds zelfs alleen maar uit de vriezer omdat ik anders geen ruimte meer heb.

Ik eet dan ook deze week de volgende maaltijden uit de vriezer:

- soto ajam (indonenische kippensoep) met rijst en allerlei smaakmakers

- moussaka

- rijst met indische boontjes en seroendeng en omeletreepjes

- chili con carne met een tortilla en verse tomaatstukjes en geraspte kaas

- gebakken aardappels, gehaktbal en tomaten/komkommer salade

- rijst met linzencurry en Patak

- pasta met spinazie-zalm saus
Ik vind het echt super om te zien hoe jij boodschappen doet Hiltje!

Geitekaas, pijnboompitten en rookvlees zijn inderdaad duurdere artikelen. Vooral pijnboompitten, wat zijn die duuuuuuur!

Ik woon ook alleen en het nadeel is dat je dan duurder uit bent dan wanneer je samenwoont.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 14:07:

Ik vind het echt super om te zien hoe jij boodschappen doet Hiltje!

Geitekaas, pijnboompitten en rookvlees zijn inderdaad duurdere artikelen. Vooral pijnboompitten, wat zijn die duuuuuuur!

Ik woon ook alleen en het nadeel is dat je dan duurder uit bent dan wanneer je samenwoont.

Klopt,zelfs met vakanties,hotels en noem maar op ben je in je eentje meer geld kwijt..

Eigenlijk vind ik dat heel zot.
Ik moest noodgedwongen bezuinigen Zanne.

Voorheen gaf ik belachelijk veel geld uit. Veel kant en klaar maaltijden, gemarineerde biefstuk of kalfsoesters, voorgesneden groenten in een- of twee-persoonszakjes, kant en klare aardappelpuree van AH excellent, voorgesneden verse ananas en fruitsalades,verse frambozen in december, filet americain van de scharrelslager of de traiteur, heel veel wijn boven de 5,- per fles etc etc. Denk dat ik makkelijk 100,- per week voor mezelf alleen uitgaf. En ik gooide ook nog veel weg.

Gelukkig viel er dus ook heel veel te bezuinigen door voortaan naar de Lidl te gaan, een weekmenu te maken en een boodschappenlijst en niets meer kant en klaar te kopen.

Ik houd heel erg van eten en koken, dat scheelt. Het is dus bepaald geen straf om maaltijden te verzinnen en te plannen en gewoon weer alles ambachtelijk zelf en vers te maken.

Ik heb ook het topic 'vrekwaardig eten' op de etenpijler geopend. Staan ook leuke ideeen bij.
Als je alleen woont kun je toch best een grote pan van eea maken en dat invriezen per portie voor later?
Dat wil ik toch ook eens gaan doen een weekmenu maken.

Ik rommel nu altijd maar een beetje aan en ga zo'n beetje dagelijks naar de supermarkt.

Ik heb net gisteren de nieuwe folders van C1000 en AH gekregen dus ik ga er vanavond eens even voor zitten om te kijken wat er zo hier en daar in de aanbieding is en proberen daar een weekmenu van te maken..
Dat merk ik ook Hiltje. Kant-enklare-maaltijden en voorgesneden groente zijn zo duur!

Ik koop ook wel eens maaltijdsalades. Je betaalt 4 euro voor een maaltijdsalade die vooral bestaat uit sla. Belachelijk natuurlijk!

Als je een beetje uitkijkt en niet naar AH gaat, maar naar de Aldi of de Lidl, dan scheelt dat inderdaad zo veel geld.

En a-merken koop ik nauwelijks. De goedkope toiletpapier, shampoo, deodorant en tandpasta werken net zo goed als de allerduurste.

Sommige mensen willen alleen schuurmiddel van Cif, huisvuilzakken van komo of tampons van OB. Mij maakt het niks uit en het scheelt bakken met geld.
quote:luni schreef op 24 juli 2011 @ 14:18:

Als je alleen woont kun je toch best een grote pan van eea maken en dat invriezen per portie voor later?Dat doe ik ook regelmatig.Altijd handig als je weinig tijd hebt om te koken.
quote:superstar_2 schreef op 24 juli 2011 @ 14:19:

Dat wil ik toch ook eens gaan doen een weekmenu maken.

..

Doe ik ook,kost je een minuut of 10-15 elke week.

Ik heb geen probleem met eigenlijk geen trek hebben in wat op het menu staat,kan best weleens wisselen.
Als je een vriezer hebt kun je verder prima grootverpakkingen kopen, ook als je alleen bent.

Vlees kan in de vriezer en groenten is wel een aantal dagen houdbaar (prei en kool in de koelkast zelfs meer dan een week) en spercieboontjes maak ik dus klaar (beetje indisch, dus in een soort sausje) en is dan bereid goed in te vriezen.

Rattatouille (aubergine/courgette/paprika/ui/tomaat/knof) is eenmaal bereid ook goed in te vriezen heb ik gemerkt.

Ik koop nu bijvoorbeeld ook van die kilobakken fruit ipv los fruit. Zo'n bak perzikken/nectarines/pruimen gaan gewoon op hoor. Even dooreten, de laatste dag, als ze echt bijna te rijp zijn, maar dat is alleen maar lekker en gezond. En veel goedkoper.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 14:21:

[...]

Dat doe ik ook regelmatig.Altijd handig als je weinig tijd hebt om te koken.

Mijn situatie is wat anders,mijn vriend werkt om de week laat,dus ik kook vaak bijv op maandagavond verschillende gerechten en vries die in,zodat hij het kan meenemen naar zn werk. Ook makkelijk als je een keer tekort komt aan de gehaalde boodschappen of geen zin hebt om te koken.

Ik ken mensen die standaard weggooien wat ze over hebben,dat jeukt me dan:-(
Hiltje,van het overgebleven(wat ouder) fruit kun je ook smoothies etc maken!
Hmm,deze week bij C1000:

500 gram witlof voor ¤1,00

een meloen voor ¤1,00

2 kilo sinaasappelen voor ¤2,00

500 gram sperzieboontjes voor ¤0,69
Ik ga dus sowieso naar de C1000 morgen..
Dat is goedkoop superstar!
O, bij Lidl zelfs 2 kilo sinaasappels voor ¤ 1,49 zie ik..
quote:luni schreef op 24 juli 2011 @ 14:26:

Hiltje,van het overgebleven(wat ouder) fruit kun je ook smoothies etc maken!Ja, dat is echt prima!
O en voor de liefhebbers ook bij Lidl biologisch rundergehakt 300 gram voor ¤ 1,99

Dus ook maar even langs de Lidl morgen..

Ik begin het zelfs leuk te vinden al die aanbiedingen opzoeken..
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 14:37:

[...]

Ja, dat is echt prima!

Ik doe er zelf altijd nog (volle) yoghurt bij,heerlijk.

Zelfs mijn kinderen krijg ik dan aan het fruit terwijl ze er normaal niet zo voor te porren zijn.
En Bissinger: 12,50. Erg goed, tenminste, de gewone. Dit is rosé.
quote:superstar_2 schreef op 24 juli 2011 @ 14:42:

Ik doe er zelf altijd nog (volle) yoghurt bij,heerlijk.

Zelfs mijn kinderen krijg ik dan aan het fruit terwijl ze er normaal niet zo voor te porren zijn.Je kunt het ev. ook nog invriezen, in van die ijs-maak-bakjes. Dan heb je dus vruchten-yoghurt ijs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven