Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 22:34:

[...]

En dan het liefst in een huis met een lage huur. Man wat een feest was dat .

.

Ik kan me er iets bij voorstellen
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 22:32:

[...]

Het best kun je natuurlijk samenwonen zonder kinderen en met zijn tweeën verdienen. Hmmmzzz die tip komt dertien jaar te laat maar ik zal 'm onthouden voor mijn volgende leven
quote:thee schreef op 24 juli 2011 @ 22:35:

Zanne hou toch op met je ...

Nu ga ik eerst verder lezen.In dit geval moet je idd eerst verder lezen.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 22:35:

[...]

Hmmmzzz die tip komt dertien jaar te laat maar ik zal 'm onthouden voor mijn volgende leven

Het belangrijkst is dat je gelukkig bent. En dat kun je ook zijn met minder geld.

Beter wat minder geld en alleen wonen dan in een ongelukkige relatie zitten en meer geld hebben.

Spak oma.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 22:39:

[...]

Het belangrijkst is dat je gelukkig bent. En dat kun je ook zijn met minder geld.

Beter wat minder geld en alleen wonen dan in een ongelukkige relatie zitten en meer geld hebben.Spak oma.Amen !
Zo, ik heb een boodschappenlijstje gemaakt, voor de AH voor morgen, alles is in de bonus:

meergranenbrood

druiven

broccoli

rundervinken

AH boemboe

nivea

rexona for men deo

Morgen even kijken wat ik nog meer nodig heb.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 22:39:

[...]

Beter wat minder geld en alleen wonen dan in een ongelukkige relatie zitten en meer geld hebben.

Spak oma.Ik bedoelde de kinderen, niet de relatie
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 22:41:

[...]

Ik bedoelde de kinderen, niet de relatie Ooooooh
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 22:41:

Zo, ik heb een boodschappenlijstje gemaakt, voor de AH voor morgen, alles is in de bonus:

meergranenbrood

druiven

broccoli

rundervinken

AH boemboe

nivea

rexona for men deo

Morgen even kijken wat ik nog meer nodig heb. Wat is boemboe?
Zo'n indonesische vloeibare kruidenmix. Kun je bijv. bij rijst en boontjes doen. Of vlees mee kruiden. klik
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 22:44:

[...]

Wat is boemboe?Kruidensmurrie pasta voor oosterse gerechten
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 22:45:

Zo'n indonesische vloeibare kruidenmix. Kun je bijv. bij rijst en boontjes doen. Of vlees mee kruiden. klikAh oke.
quote:thee schreef op 24 juli 2011 @ 22:35:

Nu ga ik eerst verder lezen.Thee, compleet off topic, maar jij zocht toch nog een Nutella ontbijtbordjescode? (nutella is trouwens wel een voedingsmiddel )
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 22:38:

[...]

In dit geval moet je idd eerst verder lezen.

Klopt, meestal lees ik ook eerst alles maar al pagina's lang kwam dat 'gezever' voorbij. Als iemand het niet kan of voor mijn part wil missen is dat een keuze.

Inmiddels gelezen dat het 'uitgesproken' is. Fijn.
quote:thee schreef op 24 juli 2011 @ 23:05:

[...]

Klopt, meestal lees ik ook eerst alles maar al pagina's lang kwam dat 'gezever' voorbij. Als iemand het niet kan of voor mijn part wil missen is dat een keuze.

Inmiddels gelezen dat het 'uitgesproken' is. Fijn.Had dat eerst gedaan in plaats van te oordelen nadat het al lang was uitgepraat.
quote:hiltje schreef op 24 juli 2011 @ 22:28:

Als je geen kinderen hebt, ben je financieel het beste uit.

Ik woon alleen maar hoef ook alleen maar voor mezelf te zorgen.

Dat scheelt hoor.Ik heb liever kinderen en ben dan financieel op de broodlijn. Alleen is maar alleen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 24 juli 2011 @ 22:54:

[...]

Thee, compleet off topic, maar jij zocht toch nog een Nutella ontbijtbordjescode? (nutella is trouwens wel een voedingsmiddel )

Hey IBA wat goed onthouden!

Ik kreeg een week of 2 geleden van een forumster een 2e code en heb toen 2 bordjes besteld. Komen geloof ik over een week of 6 (8 weken levertijd).

Maar mocht ik nog ergens 2 codes vinden, dan bestel ik graag nog 2 bordjes
quote:thee schreef op 24 juli 2011 @ 23:08:

[...]

Hey IBA wat goed onthouden!

Ik kreeg een week of 2 geleden van een forumster een 2e code en heb toen 2 bordjes besteld. Komen geloof ik over een week of 6 (8 weken levertijd).

Maar mocht ik nog ergens 2 codes vinden, dan bestel ik graag nog 2 bordjes Ik heb er nog 1. Zal ik hem mailen? Heb je mail nog van de actie voor MV.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 22:24:

[...]

Ik ben een alleennietverdienende single, hoe slecht is dat? Hoe werkt dat in NL? Krijg je een uitkering voor zomaar niets doen?
IBA heel graag! Dan ga ik nog even lobbyen op het forum of kijken of ik ergens in een winkel nog een pot met een code kan vinden maar geen idee hoe ik dat aan de pot kan zien... Bij AH al gekeken, daar staat niks van de actie op de potten.
quote:nesbojofan schreef op 24 juli 2011 @ 23:14:

[...]

Hoe werkt dat in NL? Krijg je een uitkering voor zomaar niets doen?

Nou nee, niet voor zomaar niets doen natuurlijk.

Na totaal ruim 26 jaar ft werken werd ik bij mijn laatste werkgever ook weggesaneerd. Ik heb dus redelijk wat WW opgebouwd en al is dat 70% van m'n laatste loon + (logisch) sollicitatieplicht, ik kan wel m'n vaste lasten betalen en helaas nog geen nieuwe baan.
quote:Janna_ schreef op 24 juli 2011 @ 22:22:

Zag een keer een gezin bij 'Een dubbeltje op z'n kant'; vader en moeder met een klein kind, van 3 ofzo. Ze hadden geen geld om op vakantie te gaan, maar wilde wel iets leuk doen. Dus sloten ze een gratis krediet ( ) af, van ¤100,- om een dagje naar de Efteling te gaan. Ze betaalden dan wel ¤25,- administratie kosten. En omdat ze het te laat terug betaalden, kwam er nog een keer ¤25,- bij...

Dan denk ik echt, ga gewoon met je kind naar het park of de speeltuin...Zou in zo'n geval kind gewoon meegeven met kennissen/vrienden die met hun eigen kind(eren) naar de Efteling gaan. Hoef je maar 1 entreeticket te kopen en wat zakgeld mee te geven voor ijs en friet. Ben je toch ruim 2/3 goedkoper uit en als ouders heb je ook nog 'ns een dagje vrij. Win-win!
quote:thee schreef op 24 juli 2011 @ 23:54:

[...]

Nou nee, niet voor zomaar niets doen natuurlijk.

Na totaal ruim 26 jaar ft werken werd ik bij mijn laatste werkgever ook weggesaneerd. Ik heb dus redelijk wat WW opgebouwd en al is dat 70% van m'n laatste loon + (logisch) sollicitatieplicht, ik kan wel m'n vaste lasten betalen en helaas nog geen nieuwe baan.

Je krijgt hier alleen maar heel makkelijk een uitkering of hulp van de gemeente als je een asielzoeker bent. ( heb ik het idee gehad de laatste paar jaar )

Je krijgt niet 70% van je laatste loon maar 70% van alle gewerkte jaren, dus heb je bij bv twee verschillende werkgevers gewerkt met beide een ander salaris dan word dat salaris bij elkaar opgeteld en daar dan 70%

[...]

Hoe werkt dat in NL? Krijg je een uitkering voor zomaar niets doen? Jah wat een luxe he?

[...]

Hoe werkt dat in NL? Krijg je een uitkering voor zomaar niets doen? Ik zou het niet "voor niets" willen noemen. Daar betalen we gemiddeld ongeveer 40% belasting voor. De meeste Nederlanders werken van januari t/m juni voor de staat en wat ze in de resterende maanden verdienen is voor henzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven