November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Binkie:

Leuk! Naar de speeltuin, dan ga ik verstoppertje spelen.

Ik:

en we gaan er picknicken.

Hij:

Hoera, dan nemen we ook de wijn mee...

Ik:

Lijkt me een prima plan

Hij:

Hebben ze daar ook van die hangers, zodat ik kan zonnen...
Haha, die bink! Jammer dat ik moet rijden, anders was die wijn een heel goed idee!

Bij tessje heb ik veel over de bevalling gepraat om het voor een groot deel te verwerken denk ik. Bij stan was het vooral leuk en bijzonder omdat we nooit verwacht hadden dat het zo goed zou gaan. Het zijn toch hele grote gebeurtenissen, dus zo gek is het toch niet om er veel over te praten. Hoewel je misschien niet tijdens een dinertje luidkeels moet gaan verkondigen hoeveel hechtingen je wel niet had en hoe groot de bloed stolsels na de bevalling .
Bevallingsverhalen, vooral man vind het "leuk"om over te praten bij mensen die zwanger zijn, nou ja eigenlijk meer over het zwanger zijn, heel vaag, maar ja laat hem maar

Dr teennagel is dr nu helemaal af, erg ranzig. Maar begint nu al een nieuw velletje te komen en hopelijk straks ook een nieuwe nagel.

Klok kijken hier ook helemaal interessant. Begin nu steeds met als de grote wijzer daar staat dan gaan we.... En ik zit te kijken voor de babyzoo wekker, want ze staat weer steeds vroeger naast mn bed. Ik wil eigenlijk zeggen vanaf een bepaalde tijd dan mag je naar papa en mama toe en tot die tijd moet je in je eigen kamer spelen.

En laten jullie ze alleen beneden tv kijken (voor degene met trappen ) ik weet dat wij vroeger beneden telekids gingen kijken, maar toch weet ik niet of dat nu al kan.

Wat een prutweer he. Vanmiddag was ons buurmeisje dr, dus die hebben elkaar heerlijk vermaakt en ik kon lekker mn eigen ding doen en de buurman kon rustig formule 1 kijken

Nog lekker een weekje werken en dan bijna een week vrij samen met man lekker naar een hotelletje.
O ja van de week ook maar dr zijwielen dr af gehaald en de volgende dag er weer op gezet

Dat was nog niet zo'm goed plan. Vooral panisch dat ik dr los zou laten en te langzaam fietsen dus dan kieperde ze zo om.

En ik was buiten adem na 3 rondjes ernaast rennen in zo'n lekker handige houding.
Volgens mij is het ook vooral de angst die ze moeten overwinnen bij los fietsen. Tessje was juist bang met zijwielen, omdat haar fiets dan een beetje wiebelde.

Tessje mag in het weekend alleen tv kijken beneden. Gaat altijd goed. Maar wij kunnen ook goed horen wat ze doet omdat er er geen deuren zijn van de woonkamer tot onze slaapkamer.

Wat een weer! Zo sneu voor iedereen die vakantie heeft. Het lijkt wel herfst!
Ach ja, bevallingsverhalen... Het is ook iets wat zo'n enorme indruk maakt. Geboorte van je kinderen is zo uniek, daar moet je af en toe wel even over vertellen.

Haha, die Binkie, heerlijk zulke gesprekjes. Gisteren deed Suzoon oma na (hij zat bij haar op schoot) hoe die haar neus snuit (die kan dat echt met zo'n toeter-achtige herrie), ik lag helemaal in een deuk. En dan zo'n triomfantelijk gezichtje erbij, heerlijk.

Yek, vind het nog steeds een akelig verhaal met die teennagel. Hopelijk is er snel weer een mooi velletje en nagel te zien. Suzy heeft een enorme blauwe plek onder haar kin (op de rand van ons bed gevallen) en dat vind ik er al zo rottig uitzien. Haar hele kin is bijna blauw. Alhoewel Suzy meestal niet vroeg wakker is, lijkt me zo'n wekker wel handig. Dan weet ze tenminste of het tijd is om uit bed te gaan. Soms staat ze ook wel eens voor 6 uur in onze kamer, maar dan moet ze tocht echt terug naar haar bed. Wat is nou een goede wekker, iemand al ervaring? Wij laten Suzy niet alleen beneden tv kijken. Ze is sowieso niet vroeg wakker meestal en dan gaat ze nog even lekker tussen ons in liggen. Ik denk dat als we haar beneden tv laten kijken, ze om de 10 minuten naar boven komt. Het is nogal een gezelligheidsdier . Veel plezier alvast Misty, lekker hoor, even samen er tussen uit!

En oh, wat een weer zeg, je zal inderdaad maar met je gezinnetje in een tent op de camping staan. Echt sneu, het is de laatste jaren in juli volgens mij niet best weer. Daarom ga ik ook echt nooit kamperen in Nederland (en sowieso niet kamperen trouwens ), dan zou ik toch echt liever lekker thuisblijven. Hopelijk wordt het deze week beter en hebben we zondag mooi weer. Gelukkig hadden we dit weekend een verjaardag en bij oma geweest, dus dat was een mooi en gezellig tijdverdrijf. Ik ben altijd zo trots op mijn kroost, als we ergens heen zijn, zijn ze altijd zo lief en zoet... (dat is thuis vaak wel anders, haha).
Wij laten Alissa eigenlijk al een hele tijd zelf naar beneden gaan en tv kijken. Gaat super goed (al had ze laatst de koekjes uit de kast gepakt en onder een kussen verstopt zodat papa ze niet zou opeten ). Bij ons is de tv aanzetten te moeilijk voor haar, maar de dvd speler hoeft ze maar op 1 knop voor te drukken. Wij zorgen in het weekend dus dat er een leuk dvdtje voor haar in zit die het meteen doet als ze hem aan zet. Ze zit dan heerlijk op de bank tv te kijken. Hebben jullie nog hekjes voor jullie grote kindjes nodig? Als ik alleen Alissa had zou ik ze weghalen, voor haar doe ik ze nooit meer dicht eigenlijk.

Ik ben een van die zielige mensen die nu vakantie heeft (al 2 weken). Maar goed dat ik zo ontzettend lang vakantie heb, je zou toch na 2 van deze weken tot de conclusie moeten komen dat je vakantie erop zat en weer moest gaan werken..blegh...

Wat schattig van Binkie en de wijn....haha..ik drink ook geen wijn, maar jullie zo te horen wel bij het pichnicken??

Suzaa; gedragen jou kinderen zich elders echt als engeltjes? Wat heerlijk! Die van mij gedragen zich goed als ik er niet bij ben of er andere kinderen zijn. Maar afspraken waar ik bij ben en geen andere kinderen zijn...nee, dat werkt hier echt niet.

Fietsen met Alissa gaat goed. Ze kan steeds verder. Iemand gisteren nog meer de laarzen bij de kinderen aangetrokken en ze in de plassen laten springen? Was zoooo leuk, ze waren drijfnat, maar hebben genoten, daarna in een warm bad en in de pyama aan tafel.
Het traphekje laten we alleen maar zitten omdat Nelis vanaf vanavond in een groot bed gaat slapen en er dan dus zelf uit kan. Maar overdag is het niet meer nodig, ze gebruiken samen het hele huis.

Maar alleen beneden? No way, dan gaan er minimaal gewonden vallen......

mijn kindjes zijn inderdaad ook heel zoet bij anderen. Grappig is dat.

Wijn drinken wij nooit, maar een grappige uitspraak is het wel

Dadelijk gaan we de kinderen ophalen. Gisteren kregen we een foto toegestuurd met een ontzettend vies mannetje erop, dus ik denk dat ze het leuk gehad hebben En nu maar hopen dat ze hun nieuwe bed ook leuk vinden!
Ik ben zo'n ontaarde moeder zonder traphekjes in huis. Zelfs Suzoon gaat zelf de trap al op en af (maar blijf er nog wel bij hoor).

Lala; lijkt me zo balen als je vakantie hebt en het is rotweer. Dan mag je wel lang vakantie hebben en nog thuis zijn, maar je bent het dan snel beu lijkt me. Laat mij maar werken dan.... En ja, op visite zijn ze echt bijna altijd zo voorbeeldig en rustig. Terwijl het er thuis vaak hard aan toe gaat met spullen afpakken met een gekibbel van jewelste erbij. Blijkbaar hebben ze ergens anders toch een soort verlegenheid ofzo. Maar ik vind het wel best, krijg vaak complimentjes dat ze zo lekker hun eigen gang gaan en zo lief en rustig zijn.

Wij zijn gisteren lekker in de auto naar oma gegaan en lekker binnen gebleven. Dus geen plassen gestampt, wie weet vanmiddag. Alhoewel het hier nu echt lekker zonnig is. Ben benieuwd, volgens mij hebben ze voor vanmiddag regen op het programma. Zo maar even buienradar checken.

Ben benieuwd hoe het gaat O, met het nieuwe bed!! Wij willen Suzoon na de vakantie of eind van het jaar naar een groot bed doen. Maar misschien ook wel later hoor. Hij slaapt nu eindelijk door, dus daar genieten we nog maar even van.
Even kort. Ik heb jullie hulp weer even nodig om stemmen te krijgen voor een nieuwe wedstrijd waaraan we meedoen met mijn bedrijf.

Hij staat op de AK onder het kopje stemmen. Super bedankt weer meiden.
Lala, ik vind je heel zielig. Gaan jullie nog weg?

Wij hebben al wel een half jaar ofzo een traphekjesvrij huis gehad. We hebben ze weggehaald toen Tessje net twee was en er weer neergezet toen Stan mobiel werd met een maand of 7. Ik laat Stan nu zelf ook al de trappen oplopen. Maar wij hebben zoveel trappen dat onze kinderen heel veel oefening krijgen. Op het moment zijn er vijf traphekjes in gebruik.

Scuba, ik ga kijken!
Nee hoor, wij drinken nooit wijn bij een picknick. Geen idee ook hoe hij erbij komt. Misschien dat ik het daarom ook zo grappig vond.

Ojee, er willen er 2 in bad....
We gaan nog wel weg over 3 weken (maar wel in nederland), dus het zal vast en zeker wel beter worden met het weer.

Tess; jullie kinderen krijg inderdaad wel veel oefening met trappen lopen. Hier laat ik Elfje ook al weleens zelf naar boven klimmen terwijl ik boven ben, gaat prima. Maar om ze nu met 2 jaar al weg te halen, dat zie ik nog niet zitten eerlijk gezegd. Misschien het hekje van beneden naar boven wel, maar andersom nog niet.

Leuk dat Suzoon binnenkort naar een groot bed gaat. Toevallig hebben wij vorige week dezelfde kamer die Suzy ook heeft ook voor Elfje besteld, ze zijn wel flink duurder geworden, maar we zijn er nog steeds blij mee, nu het waterworld bord gedaan, ziet er leuk uit. We krijgen de kamer wel pas eind nov binnen, maar dan gaat ze ook wel direct in het grote bed. Mijn rug is helemaal klaar met het babybedje.
Lala, kun je er niet alvast een paar spijlen uithalen zodat ze er zelf in en uit kan klimmen?
Suzaa, je ben niet alleen ontaard hoor, ik doe met je mee. Hier ook geen hekjes gehad. We konden er steeds geen een vinden die wel prettig vonden werken en betaalbaar en toen was het eigenlijk al niet meer nodig.

En als ze beneden tv zitten te kijken, gaan jullie dan rustig verder slapen (voor mij het belangrijkste )

Op 1 of andere manier vind ze tv kijken fantastisch en houd dat ook heel lang vol, maar dan wel op de tv beneden. Bij ons bed is het leuk voor een kwartiertje en dan wil ze beneden kijken.

Vakantie, je zal het idd maar hebben 2 regenachtige weken. Het is wel allemaal relaxter als je niet hoeft te werken, maar het zou toch ook wel prettig zijn als je gewoon lekker buiten kan zitten of lopen. Ach hier nog 2 maanden werken en dan vakantie!! Dus ik vind het nog niet zo erg.

Gedrag bij andere meestal goed, tot dat ik zeg dat we naar huis toe gaan. Dan is soms het hek van de dam. Gelukkig is dat meestal bij de buren, dus ik kan dr zo onder mn arm meenemen
Helaas heb ik een bedje getroffen waar je niet zomaar spijltjes uit kan halen (of je moet met een zaag aan het werk gaan). En ik wil het kamertje toch graag nog bewaren of verkopen, dus dan vind ik dat zonde.

Moeten we voor zondag een alternatief plan bedenken?? Ik kan nog geen weersverwachting vinden, dus wie weet word het wel prachtig weer. Maar wat doen we met regen??
De voorspellingen voor eind van de week en zondag lijken wel redelijk (zondag 18 graden en half bewolkt volgens mijn telefoon), maar we moeten maar even kijken. Het is zo veranderlijk, de voorspellingen veranderen ook elke dag. Anders misschien naar een binnenspeeltuin, weet iemand een leuke ergens centraal? Maar daar kunnen we natuurlijk niet uitgebreid eigen eten opeten, dus daar moeten we dan ook weer iets op verzinnen. Ik duim in elk geval voor mooi weer!!! Maar het is wel handig om een alternatief plan achter de hand te hebben voor het geval dat.
Hé wat is dat nou, we hebben tuurlijk zondag mooi weer! Dat is besteld dus ik ga ervan uit dat het komt.

Maar mocht de zon verdwaald zijn, dan hebben we redelijk centraal ook nog een indoorspeeltuin. Zet het wel even op de AK.

Dames zonder traphek, hoe doen jullie dat dan. Ik laat de kinderen regelmatig boven spelen, terwijl ik op zolder iets doe. Ik durf Nova echt niet alleen de trap op en af gaan.

Hoe laat gaan jullie kinderen naar bed en zijn ze 's morgens weer wakker? Die wekker van jou Mitsy lijkt mij ook wel iets. Niet te duur en hopelijk werkt het goed.
Ooit zal het toch wel ophouden met regenen? Het miezert hier ook alweer de hele dag, dus voor zondag zal al het water wel uit de lucht zijn toch? Ik word altijd gek in een binnenspeeltuin, maar heb ook geen alternatief bij slecht weer. Misschien in een pannekoekenhuis ofzo?

Tessje gaat rond half acht naar boven en is meestal rond zeven uur/half acht weer wakker. Bijna het klokje rond. Stan ligt er meestal iets eerder in en is ook iets eerder weer wakker. Vannacht om half vier bijvoorbeeld .
Alleen boven spelen dat gaat inderdaad niet en geen traphek maakt dan ook wel dat je daarin wat beperkt wordt. Maar Suzoon begint nu ook zelf de trap op en af te gaan, dus het einde is in zicht.

Suzoon gaat rond 20:00/20:30 naar boven en Suzy een half uurtje later. Ik heb laatspoken wat dat betreft, maar wij zijn zelf ook vaak laat thuis. Dus eten en badderen en het is zomaar 20:00. Suzy slaapt dan meestal tot 7:30. Suzoon is vaak nog later wakker.

Oei half 4, dat is wel heul vroeg Tess. Hij gaat daarna wel weer slapen mag ik hopen, of ben je vandaag ook vanaf half 4 wakker?

Ik zat ook al te denken wat als alternatief kan dienen voor het uitje, vind een pannekoekboerderij ook leuk. Vaak is daar ook wel een speeltuin bij.
Onze kinderen hebben 3 etages om te spelen en dat doen ze ook.

Samen slapen ging prima de eerste nacht, alleen zijn ze allebei wel een keer uit bed gevallen...... Sinds nelis niet meer slaapt slapen beide kinderen van ca 1945 tot 6.30, soms 7 uur. Als ze heel moe zijn (dus helaas zelden) tot 730. Als nelis nog wel een dutje doet, slaapt hij tot 6 uur. Dus dat proberen we zoveel mogelijk te voorkomen.

Het 8 uur journaal gaf voor as zondag 20 graden, droog en wat zon. Ideaal speeltuinweer, dus ze moeten dat maar aanhouden!
We hebben hier wel traphekjes maar we gebruiken ze bijna niet meer. Daar komt bij dat ze van ellende ook bijna in/uit elkaar storten (goedkoop) Muk kan al zo goed traplopen en is nog nooit (even afkloppen) gevallen. Dus ik doe ze alleen nog dicht als ik niet wil dat ze weer naar beneden gaan.

Ik ga uit van mooi weer zondag. Dat hebben we gewoon verdiend.

Over wekkers. Ik heb zon ding voor Puk met een schaapje die slaapt en een schaapje die loopt. De reis variant want vond de gewone te duur haha. En die kan je dus op tijd instellen. Hebben hem een hele tijd niet meer gebruikt maar toevallig vanochtend wel weer. Ze gaan hier naar bed om 19:00 en zijn dus 0530 meestal wakker. Vind ik wat vroeg Nu hebben we tegen Puk gezegd dat ze wel op haar kamer mag spelen maar pas naar papa en mama mag lopen als het schaapje ook loopt. Werkte nog niet echt vanochtend.

Verder alleen naar beneden video kijken is hier ook niet aan de orde. Puk zou wel kunnen (al houdt die niet van alleen beneden zitten) maar ik zit met Muk en die vind ik nog echt te jong daarvoor. Tevens is onze DVD nu niet zo ingesteld dat het één druk op de knop is (helaas) dus zal ik toch moeten helpen

Had ik trouwens al verteld van de mijlpaal dat we de babyfoons de deur hebben uitgedaan. Hadden ook de geest gegeven. (gaat nogal wat kapot bij ons haha) en we doen al een tijdje zonder. Beneden hoor ik ze toch wel als ze roepen/huilen en boven al helemaal. Ook heb ik op eentje na alle flessen de deur uitgedaan. Heerlijk al die baby troep eruit (Ik naam aan dat je geen gebruikte flessen wilde hebben toch Binti?)

Ik heb verder echt veel kleertjes. Een vuilniszak en AH tas vol en een speciaal tasje voor jou Binti (zitten nog wat kleinere maatjes tussen, niet veel, maar nog wel mooi spul) Het is vooral maat 80 en 86 meisje.
Scuba is echt op de goede weg :-). De babyfoon is hier ook al lang niet in gebruik, alleen als ze ziek zijn of we oppas hebben halen we dat ding tevoorschijn. De flessen staan hier nog, maar wil daar ook vanaf. We gebruiken er nog 2 voor de pap, eens kijken of ik op korte termijn er 1 kan vervangen door een bordje pap te geven. Heb je trouwens ook slaapzakken van 100 cm of 110 cm? Ik heb er maar 1jte in die maat en nog maar een paar maanden nodig, maar die krengen zijn erg duur, dus als je die toevallig hebt liggen?

Van mij komen er ook een boel kleren mee, met name voor het goede doen (via via gekregen) maar jullie mogen er ook in kijken of er wat tussen zit.

Onze kinderen gaan rond 19:30 naar bed en komen 's ochtends tussen 7 en 8 uur eruit. Op zich prima zo. Al merk ik de laatste weken dat het vaker 7 uur dan 8 uur is.

Vandaag weer nieuwe schoenen voor Alissa gekocht. Ik koop me de afgelopen maanden arm aan dure schoenen (3x voor Elfje en 2x voor Alissa). Pas dure schoenen voor Alissa gekocht (60 euro), kreeg ze blaren van, dus laten genezen, toen met sokken erin, weer blaren...tja dan maar andere schoenen kopen en hopen dat Elfje die schoenen volgend jaar wel kan dragen.
Lala, wat een gedoe zeg, met die schoenen. Gelukkig kom ik nog ruim uit met 1 paar per seizoen, met eventueel een paar sandalen erbij. Nelis zit nog steeds in 21/22 en Neeltje in 24/25.

Ik heb nog 1 winterslaapzak 100, die zit bij de kleertjes. Dus die is voor jou.

Flessen? Wat zijn dat? Ik heb een jaar geleden alle echte babyspullen al weggedaan. Flessen waren er voor 1 jaar al uit. Ik ben nu de "peuterspullen" aan het ruimen. Ik heb bijna niets meer van voor 3 jaar. Ben ik dan zo'n mama die ze graag groot ziet? Tja, ik denk het wel

De babyfoon is hier nog in gebruik omdat hij er toch nog staat. Maar alleen als we 's avonds de tv aan hebben of zo.

En nu wil er eentje heeeeeeel nodig schommelen!!
Lala, dat is echt balen van die schoenen! Op blaren laten lopen is ook zo zielig. Ik hoop echt dat Tessje nog in haar winterschoenen van vorig jaar past zodat ik pas nieuwe hoef te kopen in de uitverkoop. Vorig jaar oktober had ze maat 25 en nu nog steeds.

Scuba, wat een mijlpalen! Wij hebben de babyfoon nog wel in gebruik, maar alleen als we beneden zitten. Dan is de afstand een beetje te groot. Stan krijgt alleen nog maar een ochtendpapfles, maar ik wil hem ergens de komende maanden wel mee laten ontbijten, kan die fles ook de deur uit. Ik ben (nou ja, Stan is) ook al flink aan het oefenen op drinken uit open bekers, dan hebben we ook geen gezeur meer met tuitbekers. Hij kan het al best, alleen jammer dat hij de bekers zo hardhandig op tafel terug zet .

Ik verveel me op het werk. Bleeeeh. Het is hier echt hollen of stilstaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven