echodense darmen.

21-07-2011 17:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week mijn 20 weken echo gehad, en ben doorgestuurd naar het wkz voor onderzoek. De kleine heeft echodense darmen ook wel witte darmen genoemd.

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben, en hoe is het afgelopen bij jullie?

De verloskundige zei dat ik me geen zorgen moest maken, maar je weet hoe dat gaat, dat doe ik natuurlijk wel
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Denk dat niemand je zorg weg kan nemen. Hoop dat je snel duidelijk krijgt.
Ik ken een stel waarbij hun ongeboren babietje dit ook had. Ook grote kans op downsyndroom, weet niet of dat samenhangt? Maar uiteindelijk was er niets met het ventje aan de hand. Ik hoop dat ik je geen valse hoop geef, maar een positieve ervaring. Sterkte met je zorgen
Ik wilde dezelfde post schrijven als Mamaria. Bij mijn vriendin was uiteindelijk niets aan de hand. Sterkte!
Ja klopt, schijnt samen te kunnen hangen met downsyndroom. Bedankt voor de bemoedigende reacties. Ik ga maar gewoon afwachten, en hoor het maandag wel.
Hier iets soortgelijks: kort femur.

Inmiddels zo'n 10 echo's verder en we weten nog niet veel meer dan dit. De lengte van het been is ook niet meer bijgetrokken. Kan het zijn dat echodense darmen na verloop van tijd weer 'normaal' zijn op een echo?

Ik wilde geen vruchtwaterpunctie, omdat een kindje met down ook welkom is. Is dat met jullie besproken?

Hier is het dus een kwestie van afwachten, ben morgen 37 weken, dus met een week of 4-5 zullen we het weten.

Sterkte!
Hey vivabakvis, ja het kan dat het bijtrekt. Het kan duiden op down, taaislijmziekte en het kan ook gewoon zo zijn dat er wat bloed in mijn vruchtwater zit en dat de kleine dat heeft ingeslikt.

Kortom een hele hoop.

Ik heb nog geen opties gehad, moet maandag om 11uur in het wkz zijn voor een echo en zal daarna wel horen hoe of wat.

Er word gezegt maak je geen zorgen maar dat doe je toch wel!

Maar als er iets is is de kleine net zo welkom net als bij jullie!

Jeetje dat zijn een paar spannende weken nog voor jullie.

Duidt een korte femur ook op een bepaalde afwijking, of gewoon alleen maar een korter beentje? (Bij alleen maar bedoel ik niet dat dat niet erg is)

Sterkte jullie ik zal duimen!
Het kan passen bij down, andere chromosoomafwijkingen of skeletafwijkingen.

Maar het kan ook niks zijn.

Net als echodense darmen is het een sono- of softmarker, is die term genoemd bij jou?

En zo'n softmarker is een op zichzelf staand iets, maar komt vaker voor bij baby's met zoiets als down of andere afwijkingen.

Je bent vast op de goede plek in het wkz, hoop dat ze je eea kunnen vertellen komende maandag.
En een arts heeft eerder gezegd dat het vaker niks is, dan dat er een afwijking is. Dat stelde gerust.

Tip: schrijf je vragen op!
Ja ze zei dat het een softmarker was, maar dat ze tegenwoordig dan toch vaak doorsturen.

Mijn partner zei ook, je kan je nu wel druk maken maar als er echt iets mis is met het kindje kan je er nu toch niks meer aan doen, en we zullen er net zoveel van houden.

Goede tip ik ga al mijn vragen opschrijven!

Sterkte en bedankt voor je reactie.
Goede instelling lijkt me dat Mali! Zo denken wij er ook over.

Succes maandag!
Dankje! Jullie ook sterkte de komende weken.
Hoe is het gegaan in het wkz?
Hoe is het Mali?
Hey, sorry ben niet elke dag online.

Ging redelijk goed. De gyn is bijna een uur bezig geweest alles goed bekeken en gemeten. Hij gaf aan dat er 1 tot 2% kans was op een chromosonale afwijking. Het komt waarschijnlijk omdat mijn doorbloeding van de placenta naar de navelstreng niet erg goed is. Ik heb niet zo heel veel vruchtwater en het kindje is aan de kleine kant. Hoe is het bij jullie? Is het al aan het rommelen in de buik? Of zit de kleine nog heerlijk verschanst in je buik?
Edit door dat alles samen heeft de kleine waarschijnlijk minder voedingsstoffen en drogen de darmpjes wat uit en lichten dan wit op tijdens een echo. Moet 5 sept weer naar het wkz voor weer een echo.
Oh, geeft niet. Maar was benieuwd

Das een kleine kans dus. Ben je er gerust op?

Hier alles rustig en geen gerommel, helaas... Ben er best klaar mee. Vrijdag uitgerekend en volgende week staat er een afspraak bij de gyn ter beoordeling om in te leiden.

Sterkte!
De ene dag meer als de ander, maak me vooral druk om de slechte doorbloeding. Maar ik hoor 5sept wel of de uk het goed doet. Ik voel genoeg getrappel. Kan ik me voorstellen, de laatste loodjes zijn altijd zwaar.

Slecht slapen, niet meer soepel bewegen!

Ben jij zenuwachtig, of ben je er wel gerust op?
Slapen gaat best goed eigenlijk, met dank aan het weer! Ik heb vooral last van mijn maag. Maar ook dat gaat weer over.

Tja gerust... Soms wel, soms niet. Nu de bevalling aanstaande is, is het een beetje naar de achtergrond verschoven en ben ik meer daarmee bezig. Probeer ook niet teveel op de zaken vooruit te lopen. Het gaat vaak toch allemaal weer anders dan je denkt.
Tob niet het komt zoals het komt zou mijn oma zeggen.

Ik hoop dat de kleine zich snel aandiend

Jij heel veel succes met de laatste loodjes!
En vivabakfiets, zit er al beweging in?
Neuh, geen tekenen van een aanstaande bevalling :(
Ben je al bij de gyn geweest, wb het inleiden?
Nee, vanmiddag half 4.

Ben benieuwd!
Ik ook, succes en laat me even weten hoe het ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven