Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:sri schreef op 31 juli 2011 @ 15:48:

Vanmorgen gezien bij een overigens waardeloos programma over diabetes: presentatrice vraagt op straat aan een echtpaar: weet u waar de Eilandjes van Langerhans liggen? Zegt die vrouw: nee, we zijn hier een dagje uit Zeg Sri, liggen die niet vlak naast Zoetermeer?
quote:setter schreef op 01 augustus 2011 @ 15:08:

[...]

Zeg Sri, liggen die niet vlak naast Zoetermeer? Nee joh, IN het Zoetermeer (wat wij vroeger, toen ik nog regelmatig bij IBM zat, Sweet Lake City noemden).
quote:Ris schreef op 31 juli 2011 @ 22:27:

Schebuikje heeft gelijk; we moeten gewoon een grote keuken hebben bij iemand thuis en we doen onze eigen kook-workshop wel!

Ik heb best een grote (woon)keuken en een zespits gasfornuis (oeh, wat klinkt dat akelig arrogant.... ) maar ik woon zo'n teringeind bij jullie allemaal uit de buurt.

Kunnen we niet ergens een leuke keuken afhuren? Eentje met 12 pitten en een enorme tafel?
Oh Setter, ik ben jaloers! Ik woon helaas in een qua oppervlakte opgeleukt konijnenhok.

Jouw idee lijkt mij ook wel heel leuk! Zullen we anders alles rond een evt. meet weer over de mail doen, anders kan ik straks niks meer terugvinden van wie ook alweer wat zei en wanneer en waarom en zo.
Je hebt gelijk lieve Srizus, we doen het in het vervolg via de mail! Practice what you preach enzo Settertje....

Sweet Lake City....
Ik vind Sweet Lake Country wel leuk voor ons volgende topic

Maar effe over de diabetes dan he, mag dat even snel tussendoor? Ik ben volgens mij hard op weg om exdiabeet te worden, want ik moet steeds minder spuiten, vandaag maar 24eh totaal in plaats van 44, en nou maak ik me zorgen, want ik vroeg me af of ik dan hier nog wel mag schrijven zeg maar.

En of coeliakie en aanstaande stukke schildklier alleen ook genoeg zijn om bij de meet te mogen zijn.
quote:lief_29 schreef op 01 augustus 2011 @ 20:41:

[...] want ik vroeg me af of ik dan hier nog wel mag schrijven zeg maar.

En of coeliakie en aanstaande stukke schildklier alleen ook genoeg zijn om bij de meet te mogen zijn.Nou ja, als het kleine stukjes zijn...

En bij de meet? Een uurtje?

Lief, het is je geraden om bij ons te blijven, want anders komen we je halen!
Het dringt nu pas tot me door: Sweet Lake Country voor het volgende topic (nooit een van de snelsten geweest...)

Vóór!
Ik dacht in eerste instantie ook 'Sweet Lake Country voor onze volgende meet?????'... huh?????

Ik las volslagen over het woord 'topic' heen

Goeie Lief!

Oh, en als er nepdiabeten mee mogen doen, dan mogen ex-diabeten ook meedoen van mij. Joh, ik ben zooooo tolerant :puke:
Moeten we wel even doorschrijven, voor we aan het volgende topic toe zijn.

Ik wil best naar het noorden komen hoor. En dan neem ik Sri en Buikje wel mee.
sweet lake country it is!

Zeg, als jullie me nu eens jullie woonplaatsen mailen heb ik een beetje een idee.

Oh setter, 1/3 van onze benedenverdieping is keuken, redelijk uit verhouding, maar wel met smeg fornuis 100 cm, 2 ovens

Vandaag drukke dag, met ehhhh 2 mac menu's . Vanaf morgen tot mijn verjaardag streng en dan..... een puddingbroodje

Vanaf morgen zitten we paar dagen in N-H.

slaap lekker allemaal

@Lief, heb je er zelf een verklaring voor? Hoe voel je je verder?
Maar van een enorme keuken, 12 pitten, een lange tafel en goed gezelschap word ik heel blij!

Hebben jullie facebook oid?
Schuddebuik, neem de kaart van NL, trek er van het westen naar het oosten een lijn over, dan een lijn van het zuiden naar het noordwesten, laat het geheel kruizen op Amersfoort. Zet dan vlaggetjes in de uiteinden van de lijnen en voila, je hebt onze woonpaatsen. Onhandiger dan onze locaties kan het echt niet (hoewel,,, die andere meet die ik laatst had was ook wel heel erg).

Ik voel me prima bij die lage insu-behoefte, behalve dan dat ik wat meer hypo's heb. Dat komt ook omdat ik nogal traag van begrip ben: Als ik heb bedacht dat ik met de lunch eens 2 eh minder moet proberen, dan duurt het een week voordat dat in mijn programma zit en ik het niet elke keer vergeet en dus de oude hoeveelheid spuit.
schuddebuik, ik heb FB (doe ik niks mee) en Hyves (doe ik bijna niks mee). Allebei op mijn echte naam
Facebook en Hyves, al ben ik op beiden niet zo heel erg actief. Ook allebei op mijn echte naam. Met mijn voornaam kom je vast een heel eind. (Anders weet je me te vinden via mail).
quote:lief_29 schreef op 01 augustus 2011 @ 22:54:

Schuddebuik, neem de kaart van NL, trek er van het westen naar het oosten een lijn over, dan een lijn van het zuiden naar het noordwesten, laat het geheel kruizen op Amersfoort. Zet dan vlaggetjes in de uiteinden van de lijnen en voila, je hebt onze woonpaatsen. Onhandiger dan onze locaties kan het echt niet (hoewel,,, die andere meet die ik laatst had was ook wel heel erg).

Snietes ik woon in het Noordoosten van het laaaand. Maar Schebuikje, ik mail je mijn woonplaats wel even, komt goed.

Oh, en hier een zespits Boretti van 90 cm breed, ook een woonkeuken die 1/3 van de benedenverdieping beslaat. Heerlijk hè?
Hier alleen hyves, ook op mijn echte (meisjes)naam, maar ik doe er weinig tot niets mee. Ik vind mail veel makkelijker.
Wanneer ben je jarig Schebuikje? Just curious hoor!
Facebook, maar ik ben ook al geen erg fanatieke gebruiker. Keertje in de week kijk ik erop, maar doe er verder niet heel veel mee. Net als Setter vind ik mail veel makkelijker.
quote:setter schreef op 02 augustus 2011 @ 10:45:

[...]

Oh, en hier een zespits Boretti van 90 cm breed, ook een woonkeuken die 1/3 van de benedenverdieping beslaat. Heerlijk hè?

En ik heb lekker een vierpits Pelgrim kookplaat van 22 jaar oud! Pffff! Twee van de knoppen beginnen vast te lopen en de grote pit heeft nog maar half vermogen, daar moet echtgenoot nog naar kijken. Dus denk nou maar niet dat ik jaloers ben hoor! Helemaal niet! Ha, het idee alleen al! Tssssk. Nou ja...

Ach gompie toch....
Oh, voordat ik deze Boretti had, had ik een Küppersbusch fornuisje, een vierpits, uit 1957. Hij was heel laag dus mijn vader had er een bokje onder gemaakt, de pitten brandden op de hoogste stand nog steeds heel zacht, maar ik heb er járen met veel plezier op gekookt. Als het maar gaar wordt toch?

Ik denk nog steeds met weemoed terug aan mijn Küppersbuschje.... soms ben ik een sentimentele doos
Je hebt gelijk setter, ik heb me verschreven. Naja, ik maak het wel goed met je, op de één of andere manier.

Vandaag ben ik thuis met de griep (alweer ja ) 100% ziek dus
Lieve Lief, jij hoeft helemaal niks goed te maken hoor! Vergissen is menselijk tenslotte.

Alwéér ziek meissie? Getsiedekkie zeg, bah bah en nog eens bah! Klotegriep...
vanuit de auto!

Ik vind mail ook makkelijker maar dacht dat jullie misschien een foto erop hadden staan, ben niet echt nieuwsgierig

Ow Lief, wat balen! bleegh! veel beterschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven