Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Oh cross met Wicki: Jaaaaa ook voor jou weer felicitaties. 11 wkn al. Gaat goed meid. Zowel feb als maart zijn mooie maanden voor nieuwe wereldburgers
Ja, Scuba dat dacht ik ook. En, beetje eigenbelang, wellicht doet het nog wat voor de BSO-plekken straks

Maar ik wil eerst nog even wat horen over de tijdsinvestering, want tijd, daar heb ik meestal tekort aan.
Wicki, jij ook gefeliciteerd!!! Goed nieuws hier zo op de maandagmiidag, leuk!
quote:Scuba schreef op 01 augustus 2011 @ 14:19:

Ik duim gewoon nog minimaal 32 weken door ok?

Wat zijn jullie toch lief allemaal....

Wicki: Jaaaaa ook voor jou felicitaties. 11 wkn al. Wat goed! Van harte gefeliciteerd!
Yeah, alleen maar goed nieuws hier! Gefeliciteerd met de goede echo's, Blog en Wicky! Wat super!

En Blog, zo herkenbaar, dat idee van, jeetje, we gaan een 2e kind krijgen :-)
dit mag helemaal niet, inloggen op werk..maar het moest! voor Blog en Wicki!!!!!

Heeerlijk dames!! Jullie worden weer mama!!!
Maar hier hetzelfde hoor Scuba, ze is sinds kort naar een nieuwe groep gegaan. En T zit ernaast dus dan ga ik daar nog even kijken maar dan is ze al stil als ik terug loop. Bellen is dus nodig. Wel grappig detail; N heeft voorkeur voor leidsters met een hoofddoek. Maakt niet uit wie maar als diegene een hoofddoek draagt is het goed ,haha.

LB, dan bedoel ik kdv. Grappig, volgens mij is dat onderscheid hier niet.

Wicki, joehoe!! Ook een goed echo in de pocket! Fijn! En ik heb dat ook een keer gehad, dat ze lang moesten zoeken naar het hartje, heel vervelend.

Gaudi, je bent echt helemaal blij he! Goed man. En in de oudercommissie is altijd interessant.

Scuba, hoe is het thuis?
Ziss: We vieren hier ons 5 jarig jubileum thuis. Hebben we toch nog even gehaald Nee serieus het gaat beter, voor zolang het duurt, maar therapie is echt nuttig. Met vallen en opstaan dus maar we staan tegenwoordig meer dan we vallen. Snappie het nog?

En met bedrijf gaat het goed. Wachten is nog steeds op de financiering, tot dan kunnen we niet zoveel en de scholen zijn natuurlijk dicht nu haha. We hebben onlangs wel een goede en leuke sponsor binnen gehaald en een goede samenwerking gesloten, we zitten dus zeker niet stil. Maar wel spannend met de bank maar banken zijn zeker de snelste niet (en de makkelijkste niet) maar we houden hoop. Als jullie nu ook nog even duimen hiervoor
Scuba respect hoe jij toch alles doorzet hoor!! petje af.
Eens met Samzoen! En gefeliciteerd!

En we duimen gewoon door voor ieder die het nodig heeft....
Gefeliciteerd Scuba! Volgwns mij kun je veel over jou zeggen, maar in ieder geval niet dat je snel opgeeft. Wat een doorzetter ben jij! Goed van je!
Wicki, gelukkig ook goed nieuws, gefeliciteerd!

Scuba, erg knap allemaal zoals anderen al aangeven
Geweldig nieuws Wicky en Blog, heerlijk voor jullie!!!

Vandaag heerlijke dag gehad in de dierentuin (Oudehands). Lekker weer en kindjes genoten. Meteen abo afgesloten voor de hele familie, dus we kunnen het komende jaar weer vooruit. Zit ook een erg leuke binnenspeeltuin bij, dus ook als het winter is of regent kunnen we daar onszelf een paar uur vermaken.

Moet nu spelletje meedoen van manlief, daarna schrijf ik van het gesprek met kinderarts.
Gewonnen!!

Vanmiddag dus de kinderarts gesproken over zoonlief.

Spugen kunnen we niet zo veel mee. Hij heeft anderhalf jaar geleden (toen het getob begon) wel al die onderzoeken gehad waaruit bleek dat de aanleg van de organen etc gewoon goed is, dus daar kan het niet aan liggen. Sommige kinderen spugen schijnbaar gewoon makkelijker, omdat bijvoorbeeld de sluitspier van de maag niet optimaal werkt. Dit is overigens wel iets waar de meeste kinderen overheen groeien. Zolang hij er zelf weinig last van ondervindt, behalve het spugen zelf wat natuurlijk erg vervelend voor hem is, is het geen reden om er wat aan te doen. Nog meer medicijnen erbij is ook helemaal niet fijn natuurlijk, maar blijft wel een optie die open blijft staan voor als het toch nodig blijkt t.z.t.

Longen hopen we dat het zo blijft, dat de juiste instelling van de medicijnen eindelijk gevonden is en dat zijn weerstand de rest gaat doen. Wel de tip om niet te lang "pufloos" door te gaan nu, we moeten afhankelijk van het weer van deze maand, in de loop van augustus weer gaan beginnen met puffen, om te zorgen dat hij, als de R in de maand zit, weer op de goede spiegel zit. Er zit hem nu een verkoudheid dwars, dus ik denk dat ik nu dan maar gewoon ga beginnen met de lage dosis, zodat ik nog wat op te bouwen heb de komende maanden als het weer slechter wordt.

Oren/ontstekingen. Toch weer contact opnemen met de kno-arts. Zo veel ontstekingen achter elkaar (nu de 3e in een maand) is niet normaal, en kan op den duur tot blijvend gehoorverlies leiden. Helemaal omdat het niet vanzelf overgaat maar we echt met ab-druppels aan de gang moeten, moet er wel weer naar gekeken worden. Als de buisjes zelf verder gewoon goed zitten, zit er misschien toch niets anders op dan doorgaan met de onderhoudsdosering antibiotica.

Morgen dus maar meteen weer een afspraak maken.

Verder hoeft hij voorlopig niet terug te komen bij de kinderarts. Als het niet goed gaat moeten we natuurlijk wel weer bellen, maar anders zag ze geen reden om hem onder controle te houden. En dat is natuurlijk super goed nieuws!!!
Jeetje Balpen, 3 oorontstekingen in de maand? Arm ventje!

Maar fijn dat het over het algemeen goed nieuws was.

Het is stralende weer en ik moet natuurlijk weer werken vandaag. Met de zon op het dak en de ramen zonder airco...pffff
blog en wicky: gefeliciteerd!!!! wat fijn voor jullie.

Ik ben er niet zoveel op dit moment, maar leef zeker mee.

Balpen, dat zijn wel veel oorontstekingen. Gelukkig is het verder een vrolijk kereltje. Hoe bevalt je nieuwe werk eigenlijk?

Ouwehand is erg leuk, wij hebben ook een abo. (altijd droge reserve kleren mee). Tip: land van sint in nov. 2 weekenden.pruttel vond het vorige jaar al geweldig.

scuba: idd je bent een doorzetter!

ok: nu weer liggen en relaxen. pffff nog 3 maanden, gisteren 27 weken!
Sanloes, 27 weken alweer! Gaat alles goed met de baby? En weten jullie het geslacht al?

Balpen, wat naar zeg van al die ontstekingen en problemen met de luchtwegen. Hopelijk groeit hij er inderdaad snel overheen.

Pff, vanochtend voor het eerst naar werk en dus samen uk en ukkie naar kdv gebracht. Wat een drama! Eerst brachten we ukkie weg. Die is altijd erg gemakkelijk en kan je iedereen in handen geven. Maar vanochtend gaven we haar aan de leidster, trok ze eerst een pruilipje en vervolgens begon ze heel hard te huilen. Toch maar weg gegaan. Uk weggebracht, die vervolgens ook keihard begon te huilen. Toen we buiten liepen, huilde uk nog, maar ukkie was gelukkig opgehouden. Lekker begin dit...
Ik ben er weer!! Heerlijke vakantie gehad alleen (duh..) te kort!

Even de laatste dingen gescand en Blog en Wicki van harte met de goede echo's!!!

Alle kindjes die 2 zijn geworden: van harte! Morgen is het hier feest en volgende week die laatste illegale juli baby nog he, Samzoen! Sjonge wat moesten we lang wachten...

Net kindjes naar BSO en KDV gebracht, dochter was meteen aan het spelen en zei me amper gedag maar zoon was erg verdrietig en wilde mee terug naar huis... Is wel vaker zo en verwacht dat ie wel snel stil was maar hij huilde nu wel erg hard en leuk weggaan is het niet zo!

Nu heb ik dus lekker de handen vrij om de vakantierommel op te ruimen en voorbereidingen te treffen voor morgen. Nog even tractatie regelen voor op KDV. Denk iets van ijs...even denken nog...

Balpen, klinkt op zich goed dat bezoek aan kinderarts. Hoop dat het lukt hem soort van stabiel te houden zoals nu. Alleen dan zonder oorpijn en snot...

Nu maar aan het werk dan hier...zucht...
quote:Carpe.Diem schreef op 02 augustus 2011 @ 10:07:

Pff, vanochtend voor het eerst naar werk en dus samen uk en ukkie naar kdv gebracht. Wat een drama! Eerst brachten we ukkie weg. Die is altijd erg gemakkelijk en kan je iedereen in handen geven. Maar vanochtend gaven we haar aan de leidster, trok ze eerst een pruilipje en vervolgens begon ze heel hard te huilen. Toch maar weg gegaan. Uk weggebracht, die vervolgens ook keihard begon te huilen. Toen we buiten liepen, huilde uk nog, maar ukkie was gelukkig opgehouden. Lekker begin dit...

Niet zo'n best begin nee. Maar troost je, wij hebben dit elke keer. Mevrouw wil gewoon lekker thuis zijn. Ze roept dan ook: 'nee, niet de kindjes'! Zo zielig! Terwijl ze het spelen met de kinderen uit de buurt juist geweldig vindt (en ze speelt dan ook weleens bij een ander kindje thuis, als ik er niet bij ben). Ik snap er niks van.

Vind je het verder wel lekker om weer aan het werk te zijn of was je liever nog even thuis gebleven?
Blondieszz: ijs trakteren op het kdv? Mijn 1e gedachte is dan: dat wordt een knoeiboel! Maar Blogster heeft dan ook baby's en 1-jarigen op haar groep zitten. Bij jullie is dat misschien anders.

Balpen: klinkt op zich goed dat bezoek aan de kinderarts. Hopelijk gaat het vanaf nu weer een hele tijd bergopwaarts!
Balpe, wat vervelend zo vaak die ontstekingen. Hopelijk wordt e.e.a. op de duur beter.

Sanloes, dat schiet al op zeg! Al druk bezig met kamertje?

Blondiez, fijn dat vakantie geslaagd was. Waren jullie met vliegtuig? En alvast fijne verjaardag van zoon

CD, niet leuk zo'n eerste dag werken als je huilende kindjes moet achterlaten maar wrs waren ze allebei snel stil. En hoe ging het op werk?

Zoon is nu officieel over naar peutergroep. Hij is uitgezwaaid door oude groep en is letterlijk naar zijn nieuwe groep gegleden. Hij is duidelijk niet van de ceremonies want hij vond het maar niks net zoals de taart, kaarsjes en zingen op zijn verjaardag Maar verder had hij prima dag gehad. Nu moeten wij nog voor de drie oude leidsters wat over Hansje op kdv in 3 schriftjes schrijven
Welkom terug Blondie! Altijd te kort he....

Balpen, tjonge, ik schrik toch iedere keer weer als ik lees hoeveel oorontstekingen je kleine mannetje al heeft gehad. Wat vervelend en die buisjes hadden dat toch moeten verbeteren? Ik weet er (gelukkig) niet zo veel vanaf. Dikke knuffel!

Sanloes! Zwaai! 27 weken alweer, al denk jij ws pas. Hou je het een beetje vol? En is het qua werk allemaal afgehandeld nu?

CD, het was nou niet echt bepaald een goede dag om weer met werken te beginnen. En waarschijnlijk hebben je kids dat ook aangevoeld. Rottig begin dan al. Is verder je dag goed verlopen? Ik kan me herinneren dat ik het altijd zo warm gevoel vond dat iedereen weer blij was dat ik er was.

Hier een heerlijke dag gehad. Ik ben vandaag naar Oud-Valkeveen geweest. Echt heel leuk,bij Naarden. Ook leuk om een keer te meeten. Ik heb geen kind aan ze gehad, ze waren zo lief terwijl ik vanaf mijn handdoek de boel in de gaten kon houden.
Ik weet nog niet of ik za aanwezig kan zijn, de minder leuke reden hiervan staat op hyves.
voor Gaudi
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven