Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ik hoor het wel vaker inderdaad, dat het in België allemaal een stuk makkelijker gaat. Ik ben blij voor je dat je daar terecht kunt, en zo snel al. Ik ga heel hard voor je hopen dat je volgende week toch op vakantie kunt en dat het een leuke vakantie wordt.

Ik kan me voorstellen dat je je op dit moment wel een beetje een blok aan het been van je vriendin voelt, of valt dat mee?
Pixel, hoe was je ijsje? En heb je ervan genoten?
quote:setter schreef op 03 augustus 2011 @ 18:48:

Ik hoor het wel vaker inderdaad, dat het in België allemaal een stuk makkelijker gaat. Ik ben blij voor je dat je daar terecht kunt, en zo snel al. Ik ga heel hard voor je hopen dat je volgende week toch op vakantie kunt en dat het een leuke vakantie wordt.

Ik kan me voorstellen dat je je op dit moment wel een beetje een blok aan het been van je vriendin voelt, of valt dat mee?

Ja ik voel me er héél klote over.

Het gevoel dat ze denkt beter af te zijn met iemand zonder diabetes.

Gelukkig is ze heel begripvol en gaat ze liever ook niet weg als ik het niet trek. Maar kan me niet voorstellen dat ze het zelf niet klote vind en zal denken: 'met iemand zonder diabetes' en allerlei kwalen waren we lekker weggeweest.

Voel me vooral klote omdat ik dan het gevoel heb dat mijn vriendin denkt dat ik, met mijn leeftijd van 26, nu al allerlei complicaties krijg en ze zal vast moeite hebben om positief naar de toekomst te kijken en het gevoel hebben dat ik op jonge leeftijd al iets ernstigs krijg.

Verder is de relatie prima en is ze erg lief en begripvol.

Stappen, verre reizen maken, hard werken... we doen het allemaal dus verder is er niets wat me tegen houd om te genieten.
SLS; wat balen van die pijn zeg! En zeker als het bij je ogen is, dat lijkt me echt heel vervelend. Fijn dat ze je in België wel serieus nemen en dat de wachtlijst daar niet lijkt te bestaan. Ik hoop voor jullie dat je met de juiste pijnstillers toch nog op vakantie kunt en anders fijne vrije dagen hier in NL hebt!

Ik heb nu al 4 dagen op rij dat ik na het avondeten een te lage suiker heb (rond de 4). Te laag om de rest van de avond op door te gaan, dus moet ik steeds rond half 8/8 uur wat eten. Moest van de interist mijn bolus voor het avondeten verhogen om een hoge waarde bij het ontbijt te voorkomen (ofzoiets), maar dit is niet de bedoeling!!! Gelukkig mag ik over 2 weken weer op bezoek, kan ik haar vertellen dat het niet werkt zoals we gehoopt hadden.

Dus ga ik nu maar een lekkere bak koffie zetten en neem ik er wat lekkers bij! Moet tenslotte wel aan mijn gewicht denken hahaahahahaha
Hallo Ris,

Heb je zoveel problemen dan om een bloedsuiker regelmatig te houden na een waarde van 4?

Ik neem meestal een heel klein beetje Extran drank of een dextro tablet en dan trekt het al snel naar de 6 of 7.

Maar goed, bij iedereen werkt het (jammer genoeg) anders natuurlijk.
quote:setter schreef op 03 augustus 2011 @ 18:50:

Pixel, hoe was je ijsje? En heb je ervan genoten?

Het was heerlijk Setter. Ik heb tijdens het eten ervan (citroen en kiwi, valt mee toch?) aan je gedacht Kwam natuurlijk wel allerlei mensen tegen die me aankeken, zo van "mag jij dat...".

Moest nog meer aan je denken, ik heb een roze shirtje gekocht met een paarse hondenprint erop.
Ris, sterkte met de regulatie in de avond. Bij mij stijgen de waarden om onverklaarbare redenen (niet gek gegeten, veel groente, na het eten koffie met gewone melk). Toch maar eens wat meer meten. Ik moet niet te laag gaan slapen, dan lig ik 's nachts weer wakker.

SLS, sterkte. Is aangezichtspijn ook een diabetesgerelateerde kwaal / aandoening?
quote:SLS schreef op 03 augustus 2011 @ 19:00:

Ja ik voel me er héél klote over.

Het gevoel dat ze denkt beter af te zijn met iemand zonder diabetes.

Gelukkig is ze heel begripvol en gaat ze liever ook niet weg als ik het niet trek. Maar kan me niet voorstellen dat ze het zelf niet klote vind en zal denken: 'met iemand zonder diabetes' en allerlei kwalen waren we lekker weggeweest.

Voel me vooral klote omdat ik dan het gevoel heb dat mijn vriendin denkt dat ik, met mijn leeftijd van 26, nu al allerlei complicaties krijg en ze zal vast moeite hebben om positief naar de toekomst te kijken en het gevoel hebben dat ik op jonge leeftijd al iets ernstigs krijg.

Verder is de relatie prima en is ze erg lief en begripvol.

Stappen, verre reizen maken, hard werken... we doen het allemaal dus verder is er niets wat me tegen houd om te genieten.Heb je dat wel eens aan haar gevraagd? Want als je dat nog niet hebt gedaan, maak je het jezelf onnodig moeilijk hè. (ziehier het resultaat van maandenlange burnout-bestrijdings-therapie )
quote:Ris schreef op 03 augustus 2011 @ 19:53:

Ik heb nu al 4 dagen op rij dat ik na het avondeten een te lage suiker heb (rond de 4). Te laag om de rest van de avond op door te gaan, dus moet ik steeds rond half 8/8 uur wat eten. Moest van de interist mijn bolus voor het avondeten verhogen om een hoge waarde bij het ontbijt te voorkomen (ofzoiets), maar dit is niet de bedoeling!!! Gelukkig mag ik over 2 weken weer op bezoek, kan ik haar vertellen dat het niet werkt zoals we gehoopt hadden.

Dus ga ik nu maar een lekkere bak koffie zetten en neem ik er wat lekkers bij! Moet tenslotte wel aan mijn gewicht denken hahaahahahahaWat een dóm advies. Is het niet handiger je nachtelijke basaalstand iets te verhogen? Of 'm vanaf vroeg-in-de-ochtend (05:00? 06:00) te verhogen?
quote:pixel schreef op 03 augustus 2011 @ 21:40:

Ik moet niet te laag gaan slapen, dan lig ik 's nachts weer wakker.

Heb je niet een nachtelijke hypo 's nachts? Veel diabeten Wij hier allemaal worden wakker van nachtelijke hypo's... En die dingen voelen k*t rot.
Kwartet!

Zo, ik heb weer even lekker gewijsneust hier.
quote:lief_29 schreef op 03 augustus 2011 @ 22:01:

[...]

Heb je niet een nachtelijke hypo 's nachts? Veel diabeten Wij hier allemaal worden wakker van nachtelijke hypo's... En die dingen voelen k*t rot.Een nachtelijke hypo 's nachts Behoorlijk k*t. Ja, I suppose so, maar de medici blijven maar zeggen dat je met metformine geen hypo's *kan* krijgen. Dag of nacht. Maar goed, als ik wat hoger zit voor het slapen gaan heb ik geen last, dus als ik het niet vergeet, slaap ik 's nachts beter.
Goehoed Lief! En we zijn allemaal goed on topic :-)
quote:lief_29 schreef op 03 augustus 2011 @ 21:56:

[...]

Heb je dat wel eens aan haar gevraagd? Want als je dat nog niet hebt gedaan, maak je het jezelf onnodig moeilijk hè. (ziehier het resultaat van maandenlange burnout-bestrijdings-therapie )Kijk, dat zijn tips waar we wat aan hebben. Vooral doorgaan met die adviezen Lief. Nuttig voor SLS maar ook voor anderen.
quote:pixel schreef op 03 augustus 2011 @ 22:07:

[...]

Een nachtelijke hypo 's nachts Behoorlijk k*t. Ja, I suppose so, maar de medici blijven maar zeggen dat je met metformine geen hypo's *kan* krijgen. Dag of nacht. Maar goed, als ik wat hoger zit voor het slapen gaan heb ik geen last, dus als ik het niet vergeet, slaap ik 's nachts beter. Je hebt gelijk. Ik ben wel heel erg duidelijk in dat berichtje.
quote:lief_29 schreef op 03 augustus 2011 @ 21:58:

[...]

Wat een dóm advies. Is het niet handiger je nachtelijke basaalstand iets te verhogen? Of 'm vanaf vroeg-in-de-ochtend (05:00? 06:00) te verhogen?

Ik vond het ook een dom advies, maar ja... zij is arts ik niet. Ik heb al vaker gemerkt dat ik meer baat heb bij het verhogen van de basaalstand (of verlagen whatever) dan meer /minder bolussen. Maar ze hebben er een uitleg voor die ik aannemelijk vond, maar me nu even neit kan herinneren

Trusten en bedankt voor je on-topic gepraat en adviezen!!! XXX
quote:lief_29 schreef op 03 augustus 2011 @ 21:58:

[...]

Wat een dóm advies. Is het niet handiger je nachtelijke basaalstand iets te verhogen? Of 'm vanaf vroeg-in-de-ochtend (05:00? 06:00) te verhogen?Dit ging ook door mijn hoofd, niks aan toe te voegen.
Mosterd zie ik. Maar hee, ik ben dol op mosterd..... ahum....

Ach ja, ze kunnen het zo prachtig uitleggen altijd Ris, maar de praktijk wijst uit dat wat wij zelf bedenken altijd vele malen beter werkt dan wat zij uit boeken of op symposia leren. Een hogere bolus voor een avondmaaltijd, wie bedenkt nou zoiets?

Oh, en dat zij arts is en jij niet, daar zou ik me maar niet teveel aan vastklampen. Ik heb van mijn ex-infernist een hele wijze les geleerd: artsen weten ook niet alles, en artsen maken ook fouten en zeggen hele domme dingen. Het zijn net mensen
quote:pixel schreef op 03 augustus 2011 @ 22:07:

[...]

Een nachtelijke hypo 's nachts Behoorlijk k*t. Ja, I suppose so, maar de medici blijven maar zeggen dat je met metformine geen hypo's *kan* krijgen. Dag of nacht. Maar goed, als ik wat hoger zit voor het slapen gaan heb ik geen last, dus als ik het niet vergeet, slaap ik 's nachts beter.

Yeah, right. Sure.

Kijk Lief, dit bedoel ik nou: artsen zijn niet per definitie slim ofzo. Ik had ook regelmatig hypo's toen ik aan de Metformine was.
quote:pixel schreef op 03 augustus 2011 @ 21:34:

[...]

Het was heerlijk Setter. Ik heb tijdens het eten ervan (citroen en kiwi, valt mee toch?) aan je gedacht Kwam natuurlijk wel allerlei mensen tegen die me aankeken, zo van "mag jij dat...".

Moest nog meer aan je denken, ik heb een roze shirtje gekocht met een paarse hondenprint erop.

leuk!

Fijn dat je van je ijsje heb genoten, ga zo door!
quote:lief_29 schreef op 03 augustus 2011 @ 21:56:

[...]

Heb je dat wel eens aan haar gevraagd? Want als je dat nog niet hebt gedaan, maak je het jezelf onnodig moeilijk hè. (ziehier het resultaat van maandenlange burnout-bestrijdings-therapie )

Ja hoor daar hebben we het over.

Natuurlijk zegt ze dan dat ze daar alle begrip voor heeft etc.

Maar je hebt daar dan toch geen prettig gevoel bij.

Voor haar is het ook gewoon erg jammer mochten we bijvoorbeeld niet weg kunnen...

Verder heb ik een positieve instelling en eigenlijk nooit last van depressieve klachten. Ook geen enorme stress. Niet geestelijk maar misschien wel gedeeltelijk lichamelijk...
quote:pixel schreef op 03 augustus 2011 @ 21:40:

Ris, sterkte met de regulatie in de avond. Bij mij stijgen de waarden om onverklaarbare redenen (niet gek gegeten, veel groente, na het eten koffie met gewone melk). Toch maar eens wat meer meten. Ik moet niet te laag gaan slapen, dan lig ik 's nachts weer wakker.

SLS, sterkte. Is aangezichtspijn ook een diabetesgerelateerde kwaal / aandoening?

Dat klopt. De zenuwpijn in het hoofd kan te maken hebben met Diabetische neuropathie. De huisarts denkt aan deze kwaal en hoop dat de neuroloog uitsluitsel kan bieden.

Hier zijn verschillende vormen van alleen de zoektocht naar geschikte medicatie is vaak lastig.
ik auto op teerugweg, hypo 2.9

stoppen en koffiebroodje en puddingbroodje.

iets eerder dan verjaardag..
Ow schuddebuik, das schrikken!

Gaat het nu wel weer?
hier ben ik weer (met een -natuurlijk- doorgeschoten suiker na een enorme koolhydraatinname.) Het was idd nogal schrikken, gelukkig reed man. Voelde me echt niet goed worden en kon nog net priken. We reden over de veluwe dus konden bij een bakker stoppen en snel wat eten. Maar lager dan 3 heb ik niet vaak. Had wel gewoon ontbeten. Waarschijnlijk gisteravond teveel koolhydraten waardoor mijn lichaam dan toch zelf wat meer insuline aanmaakt ofzo?

Anyway, ik ben er weer

Nu uitpakken en weer inpakken want morgen gaan we voor een week naar een huisje in de weerribben, ook lekker!

Lief, hoe gaat het inmiddels met jou? Weer aan de beterende hand?

SLS; wat angstig zulke pijnklachten, en ik snap je gevoel. Door mijn ziektes heb ik soms het idee dat ik ook het leven van mijn man bepaal en dat voelt niet fijn. Hij zegt dat het zo is maar dat hij weloverwogen keuzes maakt. Hoop dat ze snel een behandeling in kunnen zetten.

@de rest; alles onder controle?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven