Lunchen in Rotterdam

04-08-2011 15:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ondanks dat ik een geboren en getogen Rotterdammer ben, ben ik totaal niet bekend met leuke, gezellige en lekkere lunchrestaurantjes in Rotterdam Centrum. Iemand tips en ideeën?

De standaard LaPlace komt me nu wel de keel uit

Thanks!
Engels

http://www.engels.nl/
Huson, wereldmuseum, prachtig, het gesprek
Zenne, om de hoek van het Wereldmuseum.
verba volant, scripta manent.
Dim Daily aan het Roodezand, als je o.a. van dim sum of sushi houdt, is vanaf 12.00 open.
Ik heb eens een heerlijk broodje gegeten met gerookte kip met kerriemayonaise. Ik weet wel hoe je ongeveer moet lopen maar geen idee hoe het heet. Als ik nog eens in Rotterdam ben ga ik daar weer heen. Hier heb je dus niet zoveel aan.
Eazie op de hoek van de Botersloot tegenover de bieb. Wokrestaurant en sushi, salades, soep, ook vanaf 12.00 open, er is een terras, binnen is het niet echt gezellig, iets te strak aangekleed allemaal maar het eten is niet verkeerd. Daar recht tegenover zit Bagles and Beans.

Kleine correctie: op zondag is Eazie pas vanaf 15.00 uur open.
De Bazar! Geweldig en sfeervol mediterraans restaurant. Eet smakelijk!
tja, in Rotterdam Centrum zitten nou juist niet de leuke lunch/dinertentjes.... Buiten het centrum wel!

-Borgo d'Aneto (italiaans)

-Loos

-Zalmhuis (bij mooi weer op het terras)
Er zitten meer dan genoeg eettenten in het centrum van Rotterdam, bij de Oude Haven, bij de Meent, Botersloot, in de Pannekoekstraat, in het Plaza (Weena).
Van Zanten (delicatessenzaak op het Schouwburgplein)

Spirit (in de Groene Passage op de Mariniersweg)

New Fork (Coolsingel, bij Metrostation Beurs, kijkt uit op City Lens)
Met de watertaxi naar Hotel New York!
Hotel New York staat nou niet direct bekend om het lekkere eten.
La Palma(s) van De Blijker?
Dudok en van Zanten i.d.d.
Oehh wat een hoop tips. Bedankt! Een aantal die ik zelf al kende of al gevonden had.

We willen lekker kan lunchen met een lekker broodje en een sfeervolle zaak. Het liefst niet te strak.

Bagel en beans lijkt me wel wat. Wist niet dat deze ook bij de Blaak lag
In Alexandrium zit in het winkelcentrum onder La Place geloof ik een lekker restaurantje! Het zit aan de wegkant als je over de brug binnen naar beneden loopt (sorry ben slecht in uitleggen en kom oet Grunn, dus geen idee hoe alles heet ) kom je uit op het terras van dat restaurantje.
@Elastiekje: Ik weet welke je bedoeld! Helaas is dat niet in het centrum, maar dat is wel een lekker tentje ja!
@elastiekje.

Alexandrium is nou niet echt centrum rotterdam. Daar doe je al een dikke 20 minuten over met de auto vanuit het centrum...

@to

en Rotown en die andere tentjes op de binnenweg? Dat zit 5 minuten lopen van cs, is altijd erg leuk en lekker mensen kijken. Of ze er lekkere broodjes heb weer ik niet.

Trouwens als je doorloopt heb je Koekela, dat is echt enorm lekker :-)
Oh sorry heb te snel gelezen dan denk ik Nouja daar kun je wel 20 minuutjes voor omrijden hoor!
Café Restaurant LOOS, Westplein 51. Moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit gegeten heb, maar 't is zo'n mooie tent! En de koffie e.d. is er gewoon goed.

http://www.loos-rotterdam.nl/
Guliano op de Meent! Heerlijke broodjes!
- Guliano helemaal geweldig inderdaad !!!

- Brasserie Staal, bij het Beursgebouw, leuk terras

- Cafe Floor, Doelenplein, leuke tuin

- Open, zijstraat van de Binnenweg (vlakbij Melief Bender)

- Dudok, altijd gezellig

- 't Fust, Stadhuisplein, kroeg met terras
quote:minniem schreef op 04 augustus 2011 @ 17:33:

Guliano op de Meent! Heerlijke broodjes!Dat was vroeger DeliFrance, die is verhuisd. Ik dacht onder de Statendam, tegenover de bieb. Die had ook lekkere broodjes en erg lekkere koffie.
quote:Mrsje schreef op 04 augustus 2011 @ 17:13:

Oehh wat een hoop tips. Bedankt! Een aantal die ik zelf al kende of al gevonden had.

We willen lekker kan lunchen met een lekker broodje en een sfeervolle zaak. Het liefst niet te strak.

Bagel en beans lijkt me wel wat. Wist niet dat deze ook bij de Blaak lag Is nog geen honderd meter lopen vanaf het Blaakstation.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven