Gezondheid alle pijlers

Zware Migraine

04-08-2011 09:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Jeetje, ik heb de nacht van dinsdag op woensdag sinds een hele lange tijd weer een migraine aanval gehad, ik heb van 3 uur in de nacht tot 6 uur in de ochtend huilend op de bank gezeten, het leek wel alsof mijn medicijnen ineens niet meer aansloegen. Deze ochtend voel ik me nog steeds niet tip top en voel gewoon dat als ik druk doe of iets verkeerds eet dat het weer terug komt, ik merk ook dat ik eigenlijk niet achter de computer had moeten kruipen want dit kost best veel energie ( als ik dus niet snel terug reageer dan weten jullie dat het daar door komt ) . Maar goed, ik heb dan hele een erge versie van migraine, zo erg dat als ik het heb de linker kant van mijn lichaam verlamt. Nu ben ik echt al jaaaaren op zoek naar DE remedi, de medicijnen die ik nu slik heet Relpax en dat is op zich een goed middel maar ik ben dan 3 dagen van het patje ( om het zo maar even te noemen ) . Ik probeer dan ook om niet direct die mediscijnen te nemen maar iets anders te proberen om het te onderdrukken, daarom vroeg ik mij af of er mensen zijn die dit herkennen en wat jullie er tegen doen. Ik heb echt al van alles geprobeerd, van hoofdpijn sticks die je op je slaap kunt smeren tot aan homeopatische troep.

Heb jij nog een idee ?
Gezonder eten?
quote:SeptemberGirl schreef op 04 augustus 2011 @ 21:53:

Gezonder eten?Dat doe ik al, ben vorig jaar 16kg afgevallen ( kon niet meer ivm de zwangerschap ) dus gezonder dan dit kan ik niet ...
Het is idd heel persoonlijk. Misschien kun je in overleg met je arts op hormonaal gebied wat dingen uitproberen, zoals pillen met en zonder oestrogeen. Of evt. zonder pil. Bij mij werkt tijdens echte migraine alleen imigran zetpillen of maxalt smelttabletten. Een grote trigger is alles waar aspartaam in zit, dus alle light drankjes en canderel in de koffie. In het verleden hebben zowel acupunctuur als osteopathie mij tijdelijk geholpen. Momenteel slik ik de pil zolang mogelijk door, want ivm hormoonschommelingen (ik ben 44) krijg ik enorme migraine in m'n stopweek. Veel sterkte, migraine is ellendig!
16 kg afgevallen zijn kan ook komen door bijv. Sonja Bakker, en dat is niet per definitie gezond...

Bedoel het niet vervelend, maar 'gezond' en bijvoorbeeld 'light' zijn twee heeeele verschillende dingen.

Juist die light producten met al die chemische troep zijn voor mij funest. Ik vermijd zo veel mogelijk chemische stoffen, zoals suiker/aspartaam/e-nummers etc. Dat betekent dat ik bijvoorbeeld roomboter en volle zuivelproducten eet, maar me wel veel beter voel. Bovendien val ik ook nog eens af, want ik ben me veel bewuster van wat ik eet, en geniet veel meer van echte smaken in plaats van chemisch bewerkte spullen, pakjes en zakjes.
quote:aardappelhoofd schreef op 05 augustus 2011 @ 10:22:

16 kg afgevallen zijn kan ook komen door Sonja Bakker, en dat is niet per definitie gezond...

Bedoel het niet vervelend, maar 'gezond' en bijvoorbeeld 'light' zijn twee heeeele verschillende dingen.

Juist die light producten met al die chemische troep zijn voor mij funest. Ik vermijd zo veel mogelijk chemische stoffen, zoals suiker/aspartaam/e-nummers etc. Dat betekent dat ik bijvoorbeeld roomboter en volle zuivelproducten eet, maar me wel veel beter voel. Bovendien val ik ook nog eens af, want ik ben me veel bewuster van wat ik eet, en geniet veel meer van echte smaken in plaats van chemisch bewerkte spullen, pakjes en zakjes.

Is suiker chemisch?, en niet alle E-nummers zijn direct chemisch.

Het "leuke'van migraine en voedingsmiddelen is, op het moment dat ik snak naar oude kaas is de migraine aanval eigenlijk al in gang gezet, dus niet de kaas veroorzaakt de migraine, maar dat denk je dan al snel.

Vind het sowieso erg kort door de bocht dat je maar gezond moet gaan eten.

Als dat nu de oplossing was, hadden we geen migraine meer.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
quote:pepexx schreef op 05 augustus 2011 @ 10:48:

[...]

Is suiker chemisch?, en niet alle E-nummers zijn direct chemisch.

Het "leuke'van migraine en voedingsmiddelen is, op het moment dat ik snak naar oude kaas is de migraine aanval eigenlijk al in gang gezet, dus niet de kaas veroorzaakt de migraine, maar dat denk je dan al snel.

Vind het sowieso erg kort door de bocht dat je maar gezond moet gaan eten.

Als dat nu de oplossing was, hadden we geen migraine meer.

Ten eerste, niks 'moet', maar er wordt om tips gevraagd en die geeft iedereen uit eigen ervaring.

Ten tweede ben ik het met je eens dat specifieke voeding niet triggert, maar dat had je waarschijnlijk al gelezen in mijn eerdere reactie. Die opmerking die je maakt, is precies komende uit het onderzoek waar ik die informatie ook vandaan heb.

Dat de aanval al lang op de loer ligt, en bij uiting 'ineens' wordt gekoppeld aan de actie die daar vlak voorop heeft plaatsgevonden. (of dat nu kaas eten is of bungeejumpen)

In diezelfde reactie leg ik uit dat ik veel baat heb gehad bij het 'luisteren naar mijn lichaam' en daar hoort eten ook bij! Sinds ik chemische en bewerkte stoffen (waar suiker onder valt) schrap, voel ik mij in het geheel veel beter. Of eigenlijk moet ik het anders zeggen: Alles wat ik eet moet zo dicht mogelijk staan bij het 'oerproduct', dus met zo min mogelijk toevoegingen. Of die toevoegingen nu chemisch zijn of niet. Niet alleen zorgt dat voor minder migraine klachten, maar ook veel minder darmklachten en veel minder reuma-klachten. Niet op de korte termijn (alszijnde 'trigger'), maar juist op de lange termijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven