Paniek, en even afleiding nodig

20-07-2011 23:40 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op gezondheid heb ik een topic staan over mijn ouders. (onder mijn andere nick Herfstrood)

Nu krijg ik net een telefoontje van mijn moeder, dat ze naar het ziekenhuis moet komen omdat het niet goed gaat met mijn vader, en hij naar intensive care wordt gebracht.

mijn man gaat met haar mee.

Ik zit me nu helemaal op te vreten, is er iemand wakker, of hebben jullie nog tips om de tijd door te komen totdat mijn man me belt?
Lieve allemaal, bedankt voor de fijne woorden, hugs en het meedenken en afleiden.

Ik kruip mijn bed in, slapen zal nog wel niet lukken, maar dan rust ik in ieder geval wat uit.
Heb je goed geslapen vannacht? Hoe is het nu?
Ik ben nu net thuis, en heb heb vanaf donderdagochtend in het ziekenhuis gezeten.

een achtbaan vol emoties...

Mijn vader is er nog gelukkig.

Morgen zal ik wat uitgebreider reageren.

ik ga nu uitrusten.
Zoals beloofd een update, ik wou dat het een hele positieve was...

Ik ben gisteren thuisgekomen vanuit het ziekenhuis in een grotere plaats hier in de buurt.

Het gaat nog niet goed.

Op dit moment ligt hij daar op de intensive care.

Hij is daarheen gebracht, omdat daar een dialyse-apparaat aanwezig is op de IC, en dat is in ons streekziekenhuis niet zo.

We werden donderdagochtend gebeld om half 5, dat we gelijk moesten komen om afscheid te nemen.

Er werd ons gezegd, dat er een halve procent kans was dat hij er levend uit zou komen.

Ze hadden hem 20 minuten gereanimeerd.

Toch kregen ze hem een beetje stabiel, hij lag toen al aan de beademing, en eigenlijk deed alleen zijn hart het zelf, voor de rest werd alles door machines gedaan.

Zijn nieren vielen uit, en hij moest in een speciale mobiele intensive care ambulance naar het andere ziekenhuis.

Het was de vraag of hij dat transport zou overleven.

Toch gelukt dus, en eenmaal daar aangekomen hebben ze gelijk geopereerd, omdat ze toch dachten het een naadlekkage was.

Ze gaven ook wel aan dat het erop of eronder zou worden.

de eerste 48 uur waren kritiek.

Ik ben met mijn moeder daar gebleven, en ook de rest van ons gezin wisselde elkaar af.

Ook zijn mijn kinderen van 10 even geweest, dat was heel confronterend en spannend voor ze, maar we wilden ze wel de kans geven om opa te zien, en als ze niet hadden willen gaan was dat ook goed geweest natuurlijk.

Ik sla heel wat dingen over, maar anders wordt het verhaal nog veel langer.

Nu ligt hij in een soort kunstmatige coma, en het gaat met hele kleine stapjes een klein beetje beter.

Maar we realiseren ons goed, dat het ook zo voorbij kan zijn.

En áls hij eruit komt, is het de vraag hoe het zal gaan, want ze kunnen niets zeggen over schade die aangebracht is toen zijn hart ermee gestopt is.

Het kan ook zijn dat zijn lichaam zelf in coma is geraakt na de reanimatie, en hij dus nooit meer uit zichzelf wakker kan worden.

Heel onzeker dus allemaal, en een achtbaan vol emoties, van afscheid nemen tot sprankjes hoop.

Het voelt als een film waar je in zit, waarbij je eigenlijk hoopt op een soort House, die hét idee heeft, en alles weer beter maakt.

We gaan wel op vakantie dinsdag, we zitten in de buurt, en vanuit daar ben je er ook wel zo.

Ook omdat we niet weten hoelang deze situatie zo zal blijven.
Oh meid, wat een nare, spannende en verdrietige situatie! Heel veel sterkte met alles.
Heel veel sterkte gewenst!
Sterkte!
Och wat een spannende tijd! Een dikke knuffel van hier. Ik weet hoe je je voelt. zo'n 4 maanden geleden zat ik net zo'n situatie. Veel sterkte.
Bedankt voor jullie lieve woorden.

Even snel vanaf de camping nu.

We zijn maar wel gegaan, vanaf hier is het een klein uurtje rijden.

Het gaat nog steeds slecht, veel complicaties, en hij reageert niet uit zichzelf.

Eerlijk gezegd denk ik dat hij het niet gaat redden, ook artsen zijn niet positief.
Niet veel nieuws hier, helaas.

Wat had ik graag verteld dat hij wakker was, en van de IC af.

Maar niets is minder waar, hij wordt maar niet wakker,en krijgt de ene complicatie na de ander.

Gisteren is hij weer geopereerd.

Morgen gaan ze een CT scan maken van z'n hoofd, kijken of ze een neurolgische verklaring kunnen vinden voor het feit dat hij nog steeds niet bij is.

Maar ook horen we de uitslag van het bloed, of er nog slaapmedicatie in te vinden is. Weer spannend dus.
Nou dat zeker... Gatver, die onzekerheid is vreselijk hè? Sterkte.
Hopelijk komt er iets uit met die scan, dat ze hem beter kunnen helpen.

Wat onzeker allemaal. Hou vol
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Die onzekerheid, daar heb ik het inderdaad wel moeilijk mee.

Het kan alle kanten nog op.

En mijn vader is (was durf ik nog niet te typen hoor) een hele actieve man, elke dag fietste hij met mijn moeder een stuk door de natuur, en hij volleybalt heel veel, dus waar eindigt dit dan?

Hij heeft weleens gezegd dat hij echt geen kasplantje wil worden, maar we kunnen niet eens zeggen of hij dat wordt of niet...
Zekerheid gekregen...

Mijn vader is 3 augustus overleden, we waren er bij.

Het voelt zo onwerkelijk nu.

En hoe ironisch, precies op de verjaardag van mijn kinderen.

We zijn veel aan het regelen, rijden naar mijn moeder en naar de camping.

Gelukkig kunnen we elkaar goed opvangen.
Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst. Niet alleen voor de komende dagen, maar ook voor de tijd daarna.
Ik lees net je topic, wat een zware weken heb je achter de rug. Heel veel sterkte voor jullie allemaal, ook in de periode die nu gaat komen. Fijn dat jullie erbij waren toen hij overleed, ik hoop dat je op een mooie manier afscheid kunt nemen. Veel sterkte!
Gecondoleerd, en heel veel sterkte Sistermoon.
Struinend op het forum naar een beetje gelijkbare verhalen als waar ik nu inzit tref ik je topic.

Ik ken je nog van een topic december 2007 en heb je topic nu in een stuk uitgelezen. Wat vreselijk.

Gecondoleerd met het verliezen van je vader. Heel veel kracht gewenst om dit verlies te verwerken.
Gecondoleerd, wat triest dat het zo is afgelopen. Heel veel sterkte gewenst.
Bedankt voor jullie meeleven, heel lief!

Kikkie, ik hoop dat jouw verhaal een betere afloopheeft! Ik ken je inderdaad nog van dat topic, straks zijn ze alweer 4 hé...

Vandaag hebben we mijn vader begraven. Wat een dag.

Maar het was mooi, we konden er veel in kwijt. Voordat de dienst begon hebben we een powerpoint laten zien, met daarin heel veel foto's van hem, met muziek eronder. Mijn ene zoon had een prachtig gedicht geschreven, ook dat stond erbij.

Mijn andere zoon heeft trompet gespeeld, daar was mijn vader altijd zo trots op.

En zelf heb ik een stuk geschreven met mijn zusjes, en voorgelezen. Ik wilde zo graag nog over mijn vader vertellen.

Ik zal later wat uitgbereider reageren, eerst koken, eindelijk maar weer eens wat gezonds eten.
sistermoon hoe is het nu?
Op en neer eigenlijk, lief dat je het vraagt kikkie.

Ik heb hele goede dagen, dan kan ik er goed over praten, maar vandaag een echte jankdag.

Ik moest naar ziekenhuis met mijn zoontje, en had er niet bij stilgestaan, dat ik bijna langs elke plek kwam, waar mijn vader gelegen heeft.

Dat was heel confronterend, juist ook, omdat ik er van tevoren helemaal niet over nagedacht had.

Samen met mijn moeder veel gehuild ook, vanavond, maar dat is ook goed.

Hoe is het met jou dan kikkie?

Ik snap dat je niet teveel kwijt wilt, maar je zit wel in een soortgelijke situatie toch?
dat klinkt ook niet als erg makkelijk sistermoon. Lijkt me heel moeilijk. Logisch toch dat je ook dagen hebt dat je huilt.

Ik wil je topic niet teveel belasten met mijn verhaal. Mijn vader is ernstig ziek (kanker) en de vooruitzichten zijn niet zo positief. Ik heb ook dagen dat ik het heel rustig kan vertellen maar ook dagen dat ik alleen maar huil.
Jeetje kikkie, dat is ook heftig.

En ik vind het juist fijn om met anderen erover te hebben, in welke situatie ze dan ook zitten.

Dus belast het topic maar mooi!

Gek is dat hé, al die afwisseling van emoties.

Is er nog een behandelplan voor je vader?

Het is ook onwerkelijk, dat je weet dat het niet goed komt, maar verder weet je niet hoe alles zal gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven