Verliefd, maar...

05-08-2011 12:51 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Korte inleiding, in april een heel leuke meid ontmoet veel gemaild en uiteindelijk met haaruit geweest. Die avond begon heel gezellig. Op een gegeven moment zei ze dat ze iets vervelends had meegemaakt in haar jeugd, toen ik vroeg wat dat was sloeg ze dicht, ze zei alleen dat ik haar niet meer leuk zou vinden als ze me vertelde wat er was gebeurd. De leuke stemming was ook wel weg. Het moge duidelijk zijn dat ze er niet aan toe was erover te praten.

De dag hierna sms-te ze dat ze tijd nodig had voor ze aan een relatie begon. Ik haar vervolgens twee weken later nog eens ge-smst, maar ze was toen nog niet zover.

Vorige week verstuurde ik haar een sms-je geheel zonder verwachtingen. ze reageerde meteen dat ze het heel leuk vond dat ik sms-te, vervolgens heb ik gevraagd of ze iets wilde gaan drinken, waarop ze gelijk heel positief reageerde.

Nu het neerkomt op een datum prikken lijkt ze dit echter steeds te ontwijken. Ik vind haar echt heel leuk, wil het nog niet zomaar opgeven, maar hoe verder?
quote:Very.Cherry schreef op 06 augustus 2011 @ 12:18:

[...]

Ik vind pushen nou heel wat anders dan niet meteen opgeven en eens in de twee weken een keer een berichtje sturen.

Bovendien denk ik dat het niks te maken heeft met hem (of hem niet leuk genoeg vinden) maar alles met haar.

Heeft ze "moeilijk geval" op haar voorhoofd staan TO?

Klopt na twee weken er nog een een sms uitgooien is geen pushen nee, helemaal met je eens

Maar er 3 volle maanden mee bezig zijn, dan allemaal theorieën bedenken waarom ze dan toch niet wil.

Nog een keer proberen weer geen respons krijgen en dan nog niet overtuigd zijn...

Dat zou bij mij als die vrouw zijnde overkomen als pushen

Want ik zou denken: man ik heb je toch al gezegd dat ik geen relatie wil, dat ik er niet klaar voor ben, laat me met rust

Als ik wel wil dan bel ik je wel....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hey manopviva,

Heb het nu allemaal even gelezen en ben het met sommige dingen wel eens.

Als ze net zo over jou dacht als jij over haar, dan maakt het niet uit hoeveel problemen je hebt, dan vind je het leuk om gebeld te worden.

Maar, zoals velen hier al zeggen, meestal word je na een stroeg verlopen date niet verliefd. Dat ze nog steeds met je bezig is, betekent dan wel dat ze je niet vergeten is en het kanaal nog even open houdt.

Eerst over de problemen: ik heb een goede vriend die een paar keer zo'n probleemgeval opgevangen heeft. Pas ervoor op dat jij niet verantwoordelijk wordt voor haar problemen. Haar steunen is tot daaraantoe, en iedereen heeft een verleden, maar haar geluk is haar verantwoordelijkheid. Komt dit gevoel echt niet voort uit een reactie op haar problemen? Een soort bescherming en hulpvaardigheid?

Ik zou verder niet teveel aandringen op een date nog. Hou net als haar het kanaal open en verwacht er niks in. Ga zelf ook lekker je eigen ding doen, en laat haar een beetje los. Als er vanuit die bodem een leuk contact ontstaat, kun je later altijd nog afspreken. Nu is de situatie een beetje teveel gefocussed op de verwachtingen van jou en haar problemen. Laat dat even los en sms en bel haar af en toe eens gewoon leuk.

Dat is wat ik zou doen. Als ik het vanuit mezelf beredeneer: Als ik ergens niet zeker van ben, dan zit ik niet te wachten op aandringen op een date en aandacht vragen. Gewoon casual contact geeft de ruimte om te kijken of er meer is en wat ik nou wil.
quote:tierney schreef op 06 augustus 2011 @ 13:49:

Hey manopviva,

Dat ze nog steeds met je bezig is, betekent dan wel dat ze je niet vergeten is en het kanaal nog even open houdt.

Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet het idee dat ze nog met hem bezig is. Ik denk eerder dat ze gewoon (nog) niet volwassen genoeg is om te zeggen: xxx, ik vond de date erg gezellig maar meer zit er niet in. Punt. Dus gaat ze het gooien op allerlei onzin van "nog geen relatie willen, er niet aan toe zijn" etc. Mijns inziens smoesjes die meestal door mannen gebruikt worden omdat ze niet eerlijk durven zijn.

Nee TO, ik wil geen spelbreker zijn, maar ik denk echt dat dit een gevalletje is van Helaas. Je hebt 1 date met haar gehad via internet! Dat is zo weinig zeggend over t algemeen. Ik heb ook wel eens via internet gedate en dan vond ik de man in kwestie heel leuk, maar ik merkte weinig enthousiasme van zijn kant. Nou ja, dan houdt t natuurlijk een beetje op. Je kent elkaar immers ook echt niet en een date, zeker een internetdate, is toch volledig vrijblijvend? Het was de eerste keer dat jullie elkaar zagen!

Hou je taai, maar ga verder met je leven en laat het. Als ze je nog wil zien, neemt ze zelf wel contact op.

Maar doe niets meer, dat kan irritant worden.
Oh, ja dat kan ook nog he? Dat ze het niet durft te zeggen.

Mijn moeder (ja lekker fout I know haha) heeft ooit eens een relatie gehad met een man die echt voor haar gevochten heeft. Maanden lang. Zij zat er niet op te wachten, maar hij bleef grappige acties uithalen. 'Liefde is' briefjes in haar brievenbus stoppen, ontbijtjes brengen, tot de kinderen overhalen voor een vakantie. Echt heel fout, maar zij begon hem langzaam leuk te vinden en is uiteindelijk 5 jaar bij hem gebleven. Dus dat een vrouw geen interesse heeft... dat kan nog komen. Maar dan moet je wel erg goed zijn denk ik :-) Want je wordt al gauw opdringerig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven