Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
quote:Sam32 schreef op 06 augustus 2011 @ 21:24:

Kom je uit Almelooo?

Nee, grapje ik snap het helemaal.

Haha, nee!

Als je de naam snel zegt ligt het er bij mij een beetje tussenin, tussen de u en o. Maar zodra ik ga roepen, dan is die o toch wel erg hoor of spreek ik het dan helemaal verkeerd uit?

In ieder geval bedankt voor jullie meningen! Catooo, Abe is een beetje Jut & Jul samen met de naam van dochter. Ik vind het wel een erg leuke naam ja.

Ik vind Moos toch wel erg leuk, maar kan me ook goed voorstellen dat mensen het een vreselijke naam vinden.
quote:wietseenmarije schreef op 07 augustus 2011 @ 09:36:

Overigens is mijn man dyslectisch en hebben wij gekozen voor namen die je schrijft zoals je ze zegt (onze dochter heet Marije).Dan had je ze Wietsu en Mareiju moeten noemen
Hoi dames!

Ik wilde even komen melden dat onze zoon Roan afgelopen vrijdag is geboren. Ik heb hier destijds ook om naamadvies gevraagd.

We hebben getwijfeld over de naam Kayne, die toen geopperd werd, maar we hebben het uiteindelijk toch niet gedaan vanwege de rockband Maar we hebben Roan wel als tweede naam Cain gegeven
Gefeliciteerd Deboor! Leuk dat je even komt melden wat het uiteindelijk geworden is. Volgens mij had ik toen de naam Cain geopperd, maar dat weet ik niet zeker (ik ken namelijk iemand die zo heet).
Gefeliciteerd Deboor...mooie namen hoor
Haaai allemaal! Ben nieuw hier...maar ik vind DAVID de allermooiste jongensnaam die er is...helaas heet de zoon van mn schoonzus al zo :( Jongensnamen vind ik wel veeel lastiger om te bedenken dan meisjesnamen (niet dat ik er haast bij heb, ben niet eens zwanger, maar heb t altijd al leuk gevonden om namen te bedenken!
ps. Ruben vind ik ook leuk, maar zo heet mn broer al:)
Gefeliciteerd met je zoontje deboor! En leuk dat je hier komt vertellen wat zn naam is geworden! Ik kan me nog heel goed herinneren dat je zo twijfelde over Kayne. Ik vind Roan Cain echt een hele gave naam!
quote:blogbabe schreef op 07 augustus 2011 @ 22:25:

[...]

Dan had je ze Wietsu en Mareiju moeten noemen Haha, dat is het met dyslecten: bepaalde dingen weten ze wel te schrijven. Maar de IJ in Marije gaat weer goed omdat het eindigt op JE.
Wat vinden jullie van Art (bv als afkorting van Arthur?)
Art zou ik als Ard schrijven. Ik vind het een wat koele naam en daarom niet zo mooi. Arthur vind ik dan wel mooier.
Help... Ik vind jongensnamen zo moeilijk! Nu 23 weken zwanger en ik krijg weer een jongetje. Luusman en ik verschillen best een beetje in wat we leuk vinden. Ik ben van de meer korte, stoere, aparte, niet veel voorkomende, maar niet zelf verzonnen namen. En luusman van hollandse traditionele namen.

Onze eerste zoon heet Lev en de volgende moet daar wel bijpassen. Tot nu toe vinden we beiden de naam Mats leuk. Maar ik blijf toch zoeken naar een originelere naam die iets minder vaak voorkomt. En ik wil een Wauw-gevoel, zoals ik bij de naam had van mijn eerste zoon. Wie helpt?
Mooie naam Lev. Mats vind ik ook leuk.

Wat denk je van:

Roman

Ilja

Mischa

Ezra

Silas

Dion

En wat kortere namen:

Sil

Tren

Twan/Toine

Sim

Boyd
D'r ziet niet zoveel tradiotioneel hollands bij.

Nog ff nadenken.
Niek

Siem

Loek

Nout

Tijn

Tijl

Raf

Alec

Ely

Stef

Stan
Seth

Kai
quote:Luaska schreef op 09 augustus 2011 @ 20:20:

Help... Ik vind jongensnamen zo moeilijk! Nu 23 weken zwanger en ik krijg weer een jongetje. Luusman en ik verschillen best een beetje in wat we leuk vinden. Ik ben van de meer korte, stoere, aparte, niet veel voorkomende, maar niet zelf verzonnen namen. En luusman van hollandse traditionele namen.

Onze eerste zoon heet Lev en de volgende moet daar wel bijpassen. Tot nu toe vinden we beiden de naam Mats leuk. Maar ik blijf toch zoeken naar een originelere naam die iets minder vaak voorkomt. En ik wil een Wauw-gevoel, zoals ik bij de naam had van mijn eerste zoon. Wie helpt?

Nero

Finn

Nels

Mik

Just

Jules

Josh

Mika

Raiko

Natal

Raf

Remo

Pace

Sverre

Thorben

Tyr

Sutherland

Neo

Nio

Sol
quote:Mirre102 schreef op 09 augustus 2011 @ 19:41:

Wat vinden jullie van Art (bv als afkorting van Arthur?)Redelijk leuk. Ik denk alleen gelijk aan kunst ipv Arthur. Ik ken wel iemand die Thuur heet; als afkorting van Arthur.
@Luaska, ik vind Mats onwijs leuk!

Wat vind je evtl. nog van:

Lev en Fynn

Lev en Dex

Lev en Till

Lev en Max

Lev en Cas

Lev en Sem

Lev en Mas

Lev en Tim(me)

Lev en Fenn

Lev en Sepp
Hoi!

Ik ben 15 weken zwanger en aan het brainstormen over namen en ik vind Imme voor een jongen erg leuk, vriend is echter niet dol enthousiast....

wat vinden jullie? Het is van origine een jongens naam als ik het goed heb maar die in de praktijk meer aan meisjes gegeven wordt.
Bij Imme denk ik in eerste instantie ook aan een meisje. Ik vind 'm wel aardig. Wat denk je van Imre?
Imre had ik ook al gezien ja maar vind ik toch wel minder. Ymme vind ik ook leuk (met de "harde" ie zeg maar) maar vind dit op papier niet mooi (ymme ieme ime) Dillema!
Ik vind Imme ook mooier dan Ymme. Maar ja, als je vriend niet echt enthousiast is... Lastig.
Wat vinden jullie van Damian

vond hem eerst niet leuk maar moet zeggen wordt toch steeds leuker wil graag weten waar jullie aan denken bij deze naam

past het bij brian en rick?

Mike vind ik ook leuk
Past goed 3 knullen!

Luaska, wat vind je van de namen>?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven