andalusie

17-10-2010 15:43 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag volgend zomer naar andalusie op vakantie, wsl vroeg in het seizoen ivm de warmte (april/mei? )

We willen vliegen en dan ter plekke een auto huren.

Eigenlijk willen we wel op 2 plekken zitten, van waar we dingen kunnen gaan bekijken. Onze kleine van 3 is mee, dus heel veel culturele uitstapjes zullen we niet gaan maken, maar een dagje strand, of een stadje bekijken is altijd wel leuk.

We houden niet van hele massale campings.

Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Er is zoveel aanbod en we kennen het gebied niet, het wordt zelfs onze eerste keer spanje.

Wie helpt ons een beetje op weg en heeft er goede tips?
Ramiaatje, dat is raar, ik heb Vueling ook gemaild en kreeg dit als antwoord:

Bedankt voor het contact opnemen met Vueling. In antwoord op uw e-mail informeren wij u dat het helaas niet mogelijk is om tot aan de gate met de buggy te gaan. Dit geldt alleen voor kinderen onder de 2 jaar.

De buggy´s moeten gefactureerd worden als een koffer en daar moet 22.00¤ per buggy voor worden betaald.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

VUELING AIRLINES S.A.

Ik ga de linkjes ook nog even bekijken, leuk, voorpret. Zag laatst ook al bij 3 op reis (als ik het goed heb onthouden) een reportage over Andalusie. Leuk!

Bij ons is de heenvlucht nu 1 keer gewijzigd. Ben benieuwd of dat vaker gaat gebeuren.
Up!
Fortis et liber
Suzaa, ik heb nogmaals bij Vueling geinformeerd en dit was het antwoord:

Bedankt voor het contact opnemen met Vueling.

In antwoord op uw e-mail informeren wij u dat het meenemen van een buggy / kinderwagen bij de prijs inbegrepen is.

U kunt de buggy of bij het inchecken afgeven, of meenemen tot aan de ingang van het vliegtuig, en daar afgeven. In beide gevallen worden kinderwagens in de bagageruimte meegenomen, en kunt u ze bij aankomst op de bagageband afhalen.

Dus zonde als je extra betaalt, want is dus niet nodig.

Komt nu dichterbij he..leuk!!
He wat leuk! Ik woon in Sevilla dus mochten jullie nog specifieke vragen hebben..... Schiet maar los! Jullie hebben in ieder geval een goede periode uitgezocht om te komen. Het is nu echt veeeeels te warm.
Wat leuk Zotte-quijtote, we hebben er ontzettend veel zin in.

We zitten maar een paar dagen in Sevilla, als afsluiting. Hopelijk vindt onze zoon van bijna 4 het ook leuk in Sevilla.

Heb jij nog tips wat leuk is om te doen of te bekijken met hem in Sevilla?
Ha ramiaatje, ik ben even gaan denken.

Misschien is het voor je zoontje leuk om de typische toeristendingen te doen, bijvoorbeeld een rondrit in paard en wagen of in zo´n dubbeldekkerbus. Is wel erg leuk hoor! Of een rondvaart op de Guadalquivir.

Het park Parque María Luisa is ook erg leuk om een ijsje te gaan eten en volgens mij rijdt daar ook een treintje de kinderen.

Er is een pretpark midden in de stad: Isla Magica.

En een groot zwembad: Aquapark (ligt wel iets verder van de stad af, in Sevilla Este).

Dan heb je naast de Cervercería Macarena (heel bekend) een park waar veel kinderen buitenspelen en daar zijn wat kleine attracties, springkussens en eeen speeltuin. Dan kunnen jullie ondertussen lekker gamba´s eten onder het genot van een van de koudste biertjes van de stad.

Tja dat was het wel zo´n beetje... als me nog meer te binnen schiet laat ik het weten.
Taxi van Sevilla centrum naar luchthaven: hou rekening met zo´n 30 euro min.

Alameda is zoooo leuk, heb daar gewoond, maar we verhuren die woning nu.

Je moet echt tapas gaan eten in Casa Paco, supergoedkoop en zoooooo lekker! Gewoon heel veel verschillende tapas bestellen en smullen maar.

In Alameda ligt ook een ander heerlijk restaurant: La Madraza

Wij gaan op vakantie naar Conil, grappig dat jullie daar ook naar toe gaan. Is echt super! Leuke sfeer, mooi ´s avonds en is een van de beste stranden van Spanje.
Ik vlieg op 2 augustus naar Sevilla. Ik las dat ik ook met een bus naar het centrum kan. Klopt dat?
Ja hoor Substanza, dat is geen enkel probleem. Kost iets van 5 euro of zo.
O, dan doe ik dat.
Beste Zotte,

Lief dat je onze vragen nog even wilt beantwoorden.

Ik ga volgende week ook toeren door Andalusie, we zitten drie nachten in Sevilla (vlakbij het station, westkant van de stad).

Nou houden wij erg van lekker eten, we hebben de michelin gids van Spanje al in bezit. Heb jij nog tips voor leuke / hippe / unieke restaurantjes in Sevilla, evt in de wijk waar wij slapen?

Dat zou echt superleuk zijn!

Daarnaast willen we eventueel gaan fietsen door Sevilla. is dat nu wel te doen met het weer? Of is het daar echt veel te warm voor?

Algemene tips over bezienswaardigheden zijn ook welkom!

Alvast superbedankt!
Andalusië, prachtige streek. Heb er mooie herinneringen aan! Volgens mij is het weer daar altijd prima, wij waren zelf in februari en toen was het in Cordoba al 20 graden. Hebben een rondreis gedaan (fly-drive) van een dag of tien - veel te kort dus - maar willen er wel graag nog een keer naartoe. Was vooral erg gecharmeerd van Granada met zijn mooie Moorse uitstraling. En de Mezquita in Cordoba heeft me ook betoverd. Wat je beslist moet doen als je in die streek hebt, is een tocht door de Sierra Nevada, prachtig! Van Sevilla hebben we helaas te weinig gezien, maar we moeten natuurlijk een reden hebben om weer terug te gaan.

Iedereen die naar Andalusië gaat, heel veel plezier!
Hoe is het weer daar in september?

Ik zit te kijken of we een weekje naar bijvoorbeeld granada kunnen.
quote:Julia_Jes schreef op 26 juli 2011 @ 23:57:

Beste Zotte,

Lief dat je onze vragen nog even wilt beantwoorden.

Ik ga volgende week ook toeren door Andalusie, we zitten drie nachten in Sevilla (vlakbij het station, westkant van de stad).

Nou houden wij erg van lekker eten, we hebben de michelin gids van Spanje al in bezit. Heb jij nog tips voor leuke / hippe / unieke restaurantjes in Sevilla, evt in de wijk waar wij slapen?

Dat zou echt superleuk zijn!

Daarnaast willen we eventueel gaan fietsen door Sevilla. is dat nu wel te doen met het weer? Of is het daar echt veel te warm voor?

Algemene tips over bezienswaardigheden zijn ook welkom!

Alvast superbedankt!

Jullie zitten dan waarschijnlijk in een hotel tegenover een park, daar vlakbij ligt een heel mooi restaurant (ietwat sjieker) met een prachtige andalusische romantische patio: Restaurante "Corral del Agua" in de straat: Callejon del Agua, 6, ligt in de oude joodse wijk Santa Cruz.

Wat ik al eerder noemde is Alameda echt superleuk om te gaan tapassen en daarna een drankje te drinken, is echt een uitgaanszone en flaneerwijk. Casa Paco (Alameda de Hércules, 23) moet je echt doen. Hier mág je de Solomillo a la Mostaza (beef met mosterdsaus) niet overslaan en ook de typische koude tomatensoep uit Cordoba, Salmorejo, is ook zo lekker!

En niet te vergeten La Madraza (Calle Peris Mencheta, 21) is ook echt de moeite waard. Hier is de Risotto Tartufo een echte aanrader.

Voor de echte lekkere gamba´s en andere visspecialiteiten moet je naar de wijk El Arenal gaan. Het restaurant heet Cervecería-Marisquería Arenal (Calle Pastor Landero, zonder nummer want het ligt binnen in de overdekte markt (mercado Arenal, pto. 28 (kraam 28)).

Voor echte ouderwetse en typische tapas is "Las Golondrinas" (de zwaluwen) een echte aanrader. Een klein lief barretje met allemaal typische Sevillaanse tegeltjes. Hier komen ook echt niet vaak toeristen. Wat je hier niet mag overslaan is de "pincho" een heerlijk stukje vlees op een klein stukje brood en de "pinchito" is ook zo lekker, is gewoon vlees op een satestokje, maar hier bakken ze het zo lekker!

Het ligt in de straat Calle ANTILLANO CAMPOS, 26 in de wijk Triana.

Die wijk mág je niet overslaan, hier komt de Flamenco vandaan een echte artwijk. Veel ateliers waar ze tegeltjes beschilderen.

En ´s avonds een wandeling maken langs de rivier in de Calle Betis (ook wijk Triana), en de clubs en bars die er liggen zijn ook wel de moeite waard.

Je ziet, ik hou van eten en dankzij mijn Sevillaanse man ben ik achter al deze lekkere eettentjes gekomen, anders was ik er vast langs gelopen.

Oja, hip en uniek: wij hebben vandaag een nieuw eettentje ontdekt midden in het centrum.

Restaurante Zelai in de straat Calle Albareda 22.

Hier is de tonijn, de atun tataky een specialiteit. Mooie tapas hier, goede wijnen in een wat hogere klasse gezelschap.

Tjee je hebt maar drie dagen... zie ik nu!

Oja, over dat fietsen, dat is ´s morgens om 9 uur best te doen, maar het is echt echt warm, onderschat het niet. Nu (om 23.00) is het nog 33 graden. Overdag en vooral zo rond 17.00 kan het kwik echt oplopen tot 44 graden, da´s echt niet vreemd.

Maar goed, dat zal je dan ook zelf wel aanvoelen. Gewoon rond 14.00 een barretje induiken en lang tafelen.

Ik hoop dat je wat aan m´n tips gaat hebben.

Ik wens je in ieder geval veel plezier!
quote:Maja82 schreef op 27 juli 2011 @ 13:21:

Hoe is het weer daar in september?

Ik zit te kijken of we een weekje naar bijvoorbeeld granada kunnen.

In september is het vaak wat koeler dan in augustus, denk aan 35 graden. Maar wel een hogere luchtvochtigheid, daar moet je wel rekening mee houden.

O, sorry, dan heb ik het over Sevilla. Granada is een stukje koeler en heeft ook niet zo´n hoge luchtvochtigheid. Is zeker goed te doen in september en zooo de moeite waard. Sierra Nevada niet vergeten en de oude wijk el Albaicin!

Veel plezier gewenst!
El Albaicin zéker bezoeken!
Hoe is de staat van onderhoud daar eigenlijk?

Vergelijkbaar met zuid-frankrijk? Wat ik persoonlijk echt een bende vindt. Of netter?
Zotte, wat een goede tips! Ik heb er zin in!

Volgend weekend zit ik in Sevilla, kan niet wachten.

Maar we zitten dus vlakbij plaza de Armas, iets ten noorden daarvan, dus niet waar jij dacht dat we een hotel hebben. Weet jij daar nog iets leuks in de buurt?

Aangezien ik er in het weekend ben. Wat is leuk om dan 's avonds te doen of welke wijken te bezoeken?

Misschien een wijk met leuke cocktailbarretjes ofzo?

Fietsen gaan we denk ik maar niet doen, naar dat visrestaurant gaan we zeker, we zijn gek op gamba's! Bedankt voor de tips!
Dan zitten jullie vlakbij het station dat door Eiffel is gemaakt. Erg mooi! Jullie zitten behoorlijk centraal, zo in hartje centrum dus alles wat ik heb genoemd is heel makkelijk en snel te bereiken.
Nee ik vind het hier geen bende. Wordt elke nacht in de zomer geveegd en ze spuiten de straten schoon tegen kakkerlakken. Moet wel zeggen dat ik m' n adem altijd even inhoud als ik langs containers loop, die ruiken nooit zo fris.
Dank je, Zotte, ik ga je tips zeker gebruiken.

Ben benieuwd wat ik van de stad ga vinden.

Ik laat het weten over een week of twee, drie, als ik terug ben.
Is goed! Heeeel veel plezier.

Jullie zitten dus ook vlakbij de rivier, langs de rivier (aan de kant van het centrum) richting parque Maria Luisa lopen, dan kom je langs alle Expogebouwen van 1929, heel erg mooi, daar zijn heel veel clubs en cocktailbarretjes in gevestigd.

Ook de Calle Betis, brug naast jullie hotel overlopen en meteen naar links.
Hoi allemaal!

Ik ben weer terug na twee weken in Andalusie te hebben doorgebracht, prachtig gebied en volop zon gehad!

Sevilla was inderdaad erg warm, wel echt veel aan je tips gehad. Calle Betis overgelopen en daar gedineerd, daarna wat clubs bezocht, was erg leuk! Ook naast de calle Betis (vlakbij ons apartement) zat buiten een leuke cocktailbar.

Tapas gegeten bij las golondrinas, heerlijk! Marktkraam was dicht, evenals Zelai in het centrum.

Verder echt genoten van de tapas bij Dos de Mayo (stond in de michelingids), twee keer daar gegeten zelfs. Ook ergens een heerlijk dakterras op een hotel ontdekt, prachtig uitzicht over de stad en de champignon. Dat was vlakbij Alameda de Hercules.

Bedankt!
quote:zotte_quijote schreef op 25 juli 2011 @ 15:42:

Ja hoor Substanza, dat is geen enkel probleem. Kost iets van 5 euro of zo.

Kostte zelfs nog veel minder: 2,50. Heb een fantastische tijd in sevilla gehad! ben geweest naar het Alcazar, de Giraldi, de bullring, gewandeld her en der, en het heeft ook een goed uitgaanscentrum met leuke kroegen! ben met wat andere toeristen een paar keer de hort opgegaan, erg gezellig.

Ben ook in Granada geweest, ook een super stad. Beetje een Franse sfeer. Sevilla ziet er mooier uit qua architectuur.

Mijn vliegtuig vertrekt in Almeria ( waar ik nu ben) maar da´s geen aanrader. Saaie stad waar je op zondag een kanon af kunt schieten. Ook veel leegstand hier, vergane glorie zeg maar. Beetje jammer van de afsluiting van mijn vakantie...
Dat was even een abrupt einde, ik kreeg opeens bezoek.

Naast Sevilla zijn we ook in Malaga geweest, echt een leuke stad! Veel te zien en te doen in de omgeving, mooi nieuw centrum en veel leuke winkeltjes en restaurantjes.

Verder veel Jerez de la Frontera ons tegen, weinig te doen, behalve een sherry proeverij. Marbella viel ons ook tegen, echt een klein dorp met alleen toeristenwinkeltjes. Als je daarheen gaat, moet je echt alleen voor de zon en het strand gaan.

Granada was ook super, veel studenten, alles makkelijk te lopen, prachtig Alhambra, kathedraal en leuk winkelen.

In Sevilla was de kathedraal ook echt heel mooi! Net als het museum de belles artes. Ronda was ook echt heel leuk, zeker een aanrader als je in de buurt bent.

Wij vlogen naar Malaga, goed te doen en met transavia gevlogen, dat ging helemaal prima.

Zotte, nog bedankt voor alle tips en sterkte met de warmte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven