Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Elmie! En ik duim voor je dat je ongesteldheid uitblijft!

Flower, danoontje nog lekker in je buik?
Goeiemorgen, uhm middag!

Eindelijk ff proberen (3e poging) mijn koffie te drinken

Miekie, hele fijne vakantie! Ik hoop op heel veel zon en heel veel ontspanning voor jullie. Was je nog ongesteld geworden trouwens?

Elmie, ook fijne vakantie! Succes met je naderende NOD. Juno en ik zijn dan 2 jaar getrouwd, dus mooie datum

Mocht je nou toch ongesteld worden, laat er je vakantie niet door verpesten he!

Do, wat balen van je 2 ons. Ik heb helegaar geen verstand van diëten, maar is de manier waarop je het nu doet wel de juiste?

En wat Earth geloof ik zei, spier weegt zwaarder dan vet. Je merkt zelf wel dat je slanker/strakker bent toch?

OVer kinderstoelen, wij gaan de Bloom binnenkort bestellen. Lijkt me zo gezellig als N. er al bij kan zitten aan tafel. Hij is toch meestal rond etenstijd aan het spoken.

En wat leren ze snel he, die kleintjes. N. draait zich ook al regelmatig van buik naar zij naar rug en is al best sterk in zijn nekspieren aan het worden.

Ik merk nu ook dat hij de beestjes van de mobile steeds interessanter vindt en gisteren was ik met een beestje waar een rammeltje in zat bij zijn gezichtje aan het rammelen. Hij volgde hem al helemaal. Leuk hoor!

Lieke, 6 weken is wel een mijlpaal he! N. is vandaag precies 4 weken. Vind ik ook al zo 'oud'. Wat gaat het toch snel!

Het is vandaag wel heerlijk weer, dus geniet ervan (en speciaal Earth, met laatste vakantiedag van vriend). Ik en N. gaan vanmiddag naar de stad wandelen, ff kijken of ik leuke schoenen kan vinden.

Fede, wat spannend dat je zaterdag weg moet. Werken heb ik wel weer zin in, maar zolang van huis weg moet ik niet aan denken hoor. Sterkte meid!

Heb je daar Wifi? Kun je in ieder geval hier terecht.

Bedankt voor alle tips mbt stuwing. Mennn, wat doet dat zeer. Gisteren 3 keer heel even gekolfd om de druk eraf te halen en verder (als er geen visite was dan) met ijsklontjes op mijn borsten gezeten.

Ik heb nu maatje galiameloen en heb maar 3 bh's die nu enigszins passen. Vannacht tijdens het voeden ook telkens heel even gekolfd, want kon gewoon niet liggen joh van de pijn. Ook 4 keer wakker geworden van compleet doorweekte bh, gewoon door de zoogcompressen gelekt steeds. Nu had ik vanochtend dus geen bh meer, dus heb er maar eentje drooggefohnd

Moet toch wat.

Hoop dat het snel beter wordt! Duim, duim, duim.

Komende weken worden druk qua visite. Van mijn werk willen 10 man langskomen. Van Juno's werk volgens mij wel 15 (wel in groepjes trouwens). Ze komen wel allemaal onder werktijd, dat mag daar blijkbaar allemaal.

Kristin had het vorige week toch over een filmpje waarbij een vader over zijn nek ging bij het verschonen van de baby? Ik stelde toen dat ik dat belachelijk vond, want ja, eigen baby etc...

Nou vanochtend stond ik toch ook te kokhalzen. Jeetje, N. was gisteravond weer aan het jammeren de hele tijd. Nou er zat blijkbaar wat dwars, want vannacht 3 poepluiers. Met als hoogtepunt vanochtend. Ik rook 'm gewoon in mijn bed. Hij was al veel te vroeg wakker en ik wilde eigenlijk dat hij verder ging slapen, tot ik dus ineens iets rook.

Toch maar even kijken. Oh zielig, was echt gigantisch veel poep, hij zat helemaal onder, en stinken... niet normaal.

Dus toen werd ik ook even onpasselijk hoor. Ben ik nou ontaard?

Ik denk wel dat het opgelucht moet hebben, want nu is hij zo mak als een lammetje

Oh Lieke, de vriezer is inderdaad vol! Er ligt zelfs voeding in de vriezer vans schoonouders
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Elisa, jij klinkt ook relaxt. Hoe bevalt het moederschap? Geen idee wanneer ze in het wipstoeltje mogen. Wel let ik erop dat WB niet langer als 2,5 uur op een dag in de maxi cosi, trip trap zit. Dat is namelijk slecht voor het ruggetje. Wippertje valt daar ook onder.
Oh vraagje. Ik zie bij jullie wel eens staan dat de baby al in de wipper zit, in de box ligt etc. Wat voor 'schema' gebruiken jullie?

Ik doe het momenteel zo:

N. wordt wakker en heeft dan mega honger. Ik maag vlug fles en die geef ik dan voor ongeveer de helft. Met de nodige boertjes tussen door. Ondertussen klets ik tegen hem of zing ik liedjes.

Dan verschonen (hij is op dit punt het rustigst tijdens het verschonen)

Dan de andere helft van de fles.

Tegen die tijd zijn we 45 min. verder en begint hij alweer te gapen. Ik laat 'm even bij mij doezelen, meestal rechtop tegen mijn schouder anders geeft hij over. En dan gaat hij alweer naar bed.

Waar pas ik nu ergens het 'spelen' in? Ik heb het idee dat hij daar nog te jong voor is en te veel slaapt. Als ik hem na de voeding nog in de box leg wordt hij weer te wakker en krijg ik hem niet meer in bed.

En ervoor werkt ook niet, want dan is het huilen voor de fles.
Gutmurning...

Miekie: een heeeeele fijne vakantie!!!! Geniet ervan...

Elmie: Jij ook een hele fijne vakantie! Verwarrend die signalen he die je lichaam afgeeft... Je hebt in ieder geval lekker afleiding de komende tijd!

Draai: das niet veel 2 ons= een hoop poep! Het belangrijkste is dat je lekker in je vel zit en tevreden bent met je lichaam, kilo's moeten dan niet zoveel uitmaken! Heb je wel eens eerder 65 kilo gewogen? En de optie die Elmie geeft is niet raar; meer trainen op vetverbranding ipv spieropbouw?

Elisa: leuk je hier weer even te zien! Hoe gaat het nu met borstvoeding? Ben je al vaker weer op pad geweest? Het voelt alsof jij en Earht al eeuwen mama zijn... Zo gek! Terwijl ik me zo aan jullie optrok.

Earth: jammer dat jullie vakantie samen er alweer bijna opzit. Nog ff lekker genieten samen. Vindt je vriend het moeilijk weer naar het werk te gaan?

Lieke: je klinkt zo lekker opgewekt... Die moederrol past je helemaal! Leuk om te lezen

Fede: lieverd, moet je NU al naar het buitenland?? Wat snel... Oh, kan me zo goed voorstellen dat je er tegen op ziet! Vriend blijft bij M? Moet ie je maar iedere dag leuk film-dagboekje sturen

Hier heerlijk geslapen de afgelopen twee nachten. Heb nieuw maagzuur drankje. Té ranzig, maar het helpt super.

De berichten ben-je-al-bevallen komen nu steeds meer. Haha, heb deze week niet zoveel gepland en vind dat eigenlijk maar goed saai. Gelukkig belde mijn moeder vanmorgen en hebben we voor morgen een afspraak gemaakt. Dan even wachten tot donderdag en begint het festival, dat is ook erg gezellig.

Gister dacht ik trouwens vruchtwater verloren te zijn; mijn legging was een beetje nat. Loos alarm hoor, weet niet wat het wel was (rook niet naar urine) maar is daarna niks meer geweest. Verder nog steeds met regelmaat harde buiken, daarna beetje menstruatiepijn... Zijn wel wat voorweeen...
Kleine baby's hoeven niet te spelen Jun! Te veel prikkels is ook niet goed!

Ik bouw met sporten geen spieren op, dat kan met cardio niet. Dat is het probleem niet.

Probleem is het dieet ook niet. Probleem is het avondeten. Lief dat jullie meedenken, maar dat hoeft niet. Ik zal ook niet meer zeuren hier.

Elmie: fijne vakantie!!

Fijne dag allemaal!
Ik ben gister met r en mijn man naar de verjaardag van mijn nichtje geweest. Ging goed en heb ook daar gevoed, wel boven. Wel lekker gezellig, want ik zit dan bijna een uur boven.

Maar ja het lukte wel.

War wel schattig was. Is dat mijn hondje lekker tegen me aan kwam zitten.

Met de bv gaat het wel goed verder volgens mij? Hij drinkt en is daarna 3u zoet ongeveer.

Straks klink jij ook zo, hoor! Je leert snel als fulltime moeder;)

Flower, je doet het super! Hou vol.

Dat natte zal wel zweet zijn geweest. Dat had ik ook enorm op het laatst..
Wat spelen betreft hou ik het ook nog rustig, want hij heeft wel genoeg aan ons gezicht en onze stem. Het kan ook onrustig maken zei de kraamhulp. Ik heb ook geen knuffels in de box en leg hem schuin onder de mobile.
Juun ons ritme is als volgt.

WB wakker, een verschoont de luier ander maakt het flesje. Flesje geven ongeveer 15 min. Even laten boeren en dan 5 min. knuffelen. Hup bedje in. Dit doen we rond de voeding van 11:30, 15:30, 23:00 en de nachtvoeding.

Na De voeding van 7:00 en 19:00 is WB klaarwakker. Soms valt hij 's ochtends nog in slaap maar in de avond is hij klaarwakker. Dan is het boxtijd, trip trap tijd. Rond 21:00 krijgt hij last van zijn krampjes en dan ligt hij bij mij of vriend. Rond 22:00 slaapt hij een uurtje in onze armen.
Je kent hem al door en door earth! Super
Flower, dat natte kan ook een soort afscheiding geweest zijn. Ik had de laatste tijd ook veel last van waterige afscheiding. Lijkt net of je geplast hebt ofzo. Ook zo'n charmante bijkomstigheid haha..

Fijn dat je nieuwe maagmiddeltje werkt. Ik heb echt maar heel weinig last van maagzuur gehad, maar dat is echt vervelend!

Do, je zeurt niet hoor! Jemig, wij posten hier toch ook alles wat ons dwars of niet lekker loopt. Heel begrijpelijk hoor. Weet alleen niet zo goed raad te geven, heb er 0 verstand van. Sorry

Elisa en Earth, oké fijn dat jullie dat ook niet echt doen. Ik was al bang dat ik N. tekort deed door hem steeds meteen op bed te mikken

Als ik merk dat hij langer wakker gaat zijn gaan we dat natuurlijk wel meer doen. Kan me daar eerlijk gezegd wel op verheugen.

Elisa, fijn dat het goed gegaan is met voeden op de verjaardag. Lijkt me toch even wennen om het op andere plekken dan thuis te doen. Je moet je toch op je gemak voelen om een goede tsr te krijgen. Ik denk dat je goede voeding geeft aangezien R. zolang slaapt tussen de voedingen. Hier niet hoor. N. komt meestal overdag om de 3 uur. Dus dan slaapt hij effectief maar 2 uurtjes ofzo.

's Nachts laat hij er over het algemeen wel al 4 of soms 5 uur tussen.
Earth, dank je wel voor je lieve kaartje! Doet me echt veel! Het gaat goed beter met mij dan ik had verwacht en ik ben sterk vandaag. Kaartje gaf wat tranen, maar meer omdat ik het zo vreselijk lief van je vond dat je eraan gedacht had! Ik ga vandaag lekker varen op een bootje!
Elisa, om de 3 uur is supernetjes. Doordat wij flesvoeding geven moeten we het om de 4 uur geven. Anders eet hij teveel op een dag. Borstvoeding is helemaal afgestemd op de behoefte van je kind. Je kan hem dus niet overvoeren.

Draai, gewoon blijven zeuren hoor. Doen wij ook. Wacht maar totdat ik serieus met afvallen begin. Dan ga ik ook miepen over het feit dat het te langzaam gaat.

Ik heb wel speeltjes in de box. Maar geen mobiel. Sinds een paar dagen kijkt en graait WB dus naar 1 knuffel. Dit vinden we fijn want nu kunnen we de knuffel gebruiken om de tv af te blokken. Anders ligt hij vol intresse naar de tv te kijken. Dat vinden we niet heel erg handig.
Sha, graag gedaan en veel plezier me bootje varen!

Juun, die 4 à 5 uur is dat op bv of kv? Veel plezier met schoenen shoppen!

Elisa, fijn dat het voeden goed ging op de verjaardag!
Sha is het vandaag dé dag?

Sterkte vandaag dan en probeer maar te genieten op het bootje!

Ik heb wel wat speeltjes én een mobile in de box. Maar de speeltjes liggen er nog voor spek en bonen in. Als daar echt actief in gaat worden zal ik er telkens één ding in leggen denk ik.

Earth, de voedingen 's nachts zijn kv. Ik heb het idee dat hij het daar langer op doet dan bv. Meer verzadigd ofzo. En vaak drinkt hij zijn fles 's nachts niet eens helemaal leeg.

Maar misschien heeft hij ook al meer meer dag/nacht ritme, dat hij daarom 's nachts langer slaapt. Tegenwoordig ben ik na de vroege ohtendvoeding (meestal rond 6.00) eerder wakker dan hij.

N. krijgt nu 3 voedingen per dag kv. We zijn langzaam aan het opvoeren, zodat hij goed kan wennen. Hebben nog genoeg bv. in de vriezer dus kan er nog een tijdje bv naast blijven geven.
Yep, vandaag is dé dag.....

@Juun: ik heb van een vriendin gehoord dat de Bloom helemaal niet handig is, omdat je in het geval dat Ennetje zou knoeien de zooi niet meer tussen de voegen vandaan kunt krijgen. Dat betekent dus dat de zitting/voering eruit moet en je 'm zelf moet opvullen met iets zachts waar Ennetje op kan zitten. Tis de vraag of je dat wil. Ik vind het zelf stom, en omdat ik de Bloom zo mooi vind wil ik het gewoon niet geloven, maar ik vond wel even dat ik dit met je moest delen....
Sha: knuffel voor jou! Goed dat je even beetje afleiding hebt. Voor bootje varen is het een prachtige dag!!! En Earth,wat ontzettend lief van je!

Draai; het idee wordt misschien gegeven dat iedereen hier direct komt met adviezen terwijl je misschien gewoon ff je baalmoment wilde delen... Das misschien ook niet zo handig van ons? Gewoon lekker delen met ons hoor... En laat ons af en toe lekker meedenken.

Wat stom trouwens van die bloom... Zou er wel even op letten Juun, daar is het ding echt te duur voor.
Ik wilde inderdaad gewoon even balen. Maar vind het lief dat jullie meedenken hoor!

Ik woog in 2005 of 2006 67 kilo. En heb ooit wel de 65 gezien. Lager nooit. Ik roep nu wel 65, maar 70 zou al fijn zijn.

Maar goed eerst maar eens een 7 zien, ipv een 8.

Sha: nogmaals een knuffel!

Flower: alles nog rustig dus? Baal je er al van, of vind je het nog prima?

Jun: geslaagd voor schoenen?

Earth: genoten van de dag?

Fede: da's hard ja, dat je weer naar het buitenland moet Hopelijk kunnen je collega's je erdoor slepen.

Mijn stemming en gewicht zijn goede voorbodes voor een menstruatie vermoed ik. En daar word ik weer verdrietig van en dan wil ik alleen maar eten, waar ik nog verdrietiger van word. Dus daarom doe ik dat maar niet. Maar laat aub die ongesteldheid maar gewoon komen.
Sha, thanks voor de tip. Heb ff gegoogled op reviews en zie juist veel positieve ervaringen wat betreft schoonmaak. Ik ga 'm in ieder geval nog even live bekijken voor ik de beslissing neem. ( ikwilhetikwilhetikwilhet)

Zag je foto op FB, zag er goed uit

Hier was het vanmiddag minder weer, bewolkt helaas.

Voor Do! Ik heb met je te doen. Maar als je nu weer ongesteld wordt heb je dus ineens een soort van cyclus, maar dan zonder de lusten zeg maar. Dat is dan toch al de derde keer achter elkaar?
Juun gaat in haar eentje met Ennetje naar de stad:

Ik moest eerst wachten tot een uur of 2 tot N. wakker zou worden. Dan fles geven, verschonen, kleren aan en gaan. Dat was het plan.

Ennetje sliep natuurlijk veel te lekker en werd pas om 14.30 wakker. Toen voederen, dat ging goed. Verschonen ook, hij huilde niet eens! Toen weer naar beneden om de rest van de fles te geven. Terwijl ik naar beneden loop voel ik iets warms langs mij arm naar beneden glijden. Ik kijken loopt er een dikke straal baby-overgeefsel vanaf mijn schouder, via mijn arm over mijn jurk. Shit, maar krijg ik vast wel weg met een natte doek.

Rest van de fles geven, bijna klaar. Voel ik ineens op mijn schoot iets warms

Heeft N. geplast en ik blijkbaar de luier niet helemaal goed gedaan. Zitten ik en hij dus onder de urine.

Weer shit, eerst met N. naar boven, weer uitkleden, verschonen, schone kleren aan. Alles in de was gooien.

N. naar beneden even in de box, ik extra flesje warm maken om mee te nemen. Zelf weer naar boven om om te kleden. Besluiteloos als ik ben na de bevalling doe ik daar veel te lang over. Eindelijk klaar, sleutels in mijn tas. Check, zoogcompressen in, check, alles check.

Begint het te regenen

Weer wachten N. wordt ongeduldig in de wagen natuurlijk (daar lag ie inmiddels braaf in. Uiteindelijk ver na drieën pas weg.

Het weer valt tegen, ik heb ik een vlaag van verstandsverbijstering een rokje en hemdje aangedaan maar wilde dat ik een vest had meegenomen. N. ligt wel lekker, maar voor we de straat uit zijn al weer een golf melk uit zijn mondje. Gelukkig was ik hier wél op berekend, dus had extra spuugdoeken bij.

Uiteindelijk wel in de stad aangekomen. Best trots, want is best een eindje lopen en daar draaide ik pré zwangerschap mijn hand niet voor om, maar vind het 4 weken na bevalling best een prestatie.

Helaas niks gekocht behalve extra zoogcompressen. Niks leuks in de opruiming te gezien en toen ik de schoenenwinkels had gehad begon N. steeds te huilen. Die vond het niet leuk meer, dus maar weer naar huis gelopen.

N. gevoed en lekker in bed gelegd. Hij had vanmiddag niet meer geslapen, want lag lekker rond te kijken in de wandelwagen en is gelukkig nu onder zeil. Ik heb alvast gekookt en gegeten nu het kan. Juno is vandaag laat thuis, dus wil niet het risico lopen later te gaan eten en dat N. dan weer gaat huilen.

Vroeg klaar dus vandaag.

Nu relaxen, want ik ben er best moe van
Als het zo is, is het inderdaad de 3de keer. Met tussen 1 en 2 40 dagen en nu weer 40 dagen.

Maar wie weet heb ik het helemaal mis en zit ik smoesjes te verzinnen :-)

En gvd, ik lees een topic ergens over onze kliniek, weinig positief. Maar goed vorige keer lag dat gewoon aan die mensen en niet aan G. En nu denk ik dat ook weer, maar ja, ik weet het niet. Ik hou mezelf maar voor dat ik af moet gaan op informatie uit eerste hand. Dus wat vertellen ze ons? Wat doen ze bij ons?

(Stiekem denk ik dat die anderen niet goed nadenken en de verkeerde vragen stellen)
Jun, je lijkt Brigitte Kaandorp wel :-)

Moederen is gewoon survivallen :-)

Maar he, het is je gelukt!

Leuk omschreven, zie het voor me :-)

En, beter onder gekotst en gepist dan een krijsend kind. Volgende keer laat je N. op de vervelende buurvrouw plassen :-)
Haha ik dacht ook meteen aan b kaandorp!

Wat een toestand jun!

Wel stoer dat je toch bent gegaan, hoor!
Stoer dat je ondanks de spuug en plas aanvallen toch gegaan bent! Jammer dat je geen nieuwe schoenen hebt kunnen vinden...
Ik ben een beetje "spuit 11" met reageren, maar doe toch een poging.

Miekie, fijne vakantie! Lekker genieten!

Lieve lieve Do! ik snap dat je je k*t voelt. Mag. Doen. Het is ook ruk als je zo je best doet en de weegschaal doet niet mee. Maar at je het zelf ziet en de weegschaal je iets anders vertelt, dat kan heel goed! Volhouden! En ik ben het met Flower eens: je mag gewoon ook eens grommen zonder dat wij allemaal oplossingen aandragen (die je zelf ook wel bedacht had!)

Die opmerking over G., kwam die van het forum bedoel je?

Of elders?

Earth, wat je zegt over de "bonding" bij de BV begrijp ik goed. Het is toch ook wel echt een speciaal momentje. Echter, mijn opmerking over het feit dat ik ook met de fles groot geworden ben was meer om je een hart onder de riem te steken.

Juun, fijn dat je pilletjes lijken te werken. Ik begrijp het wel hoor, die gespannenheid. T'is ook niet niets! En nog even over je borsten en Flower die zegt dat je net als in de film een eigen BH kunt maken: ai, tricky! Voordat ik een borstverkleining deed zat er bij mij ook erg veel verschil tussen mijn cups. Geen enkele BH zat goed! De oplossing was niet mijn zelfgemaakte BH maar een goede sportbh. En - helaas wel - wachten totdat het anders wordt. INn mijn geval een operatie, in jouw geval wordt het vanzelf beter. Leuk dat je vandaag die hele tocht naar de stad hebt ondernomen! Bravo!

Flower, lekker dat je iets gevonden hebt tegen het maagzuur. Wat een rotkwaal he?

Fede, wat moet je alweer snel naar het buitenland. Jemig meis, wat heftig nu. Kan me goed voorstellen dat je 1000 andere dingen liever doet op dit moment...

El, leuk om van je te horen. Las elders inderdaad ook al dat je je rot voelde omdat je kans op een zw zo klein is. Knuffel voor jou! Fijne vakantie, geniet ervan!

Een nieuwe meet? Leuk! Voor! Ik zal even gaan stemmen!

Earth, de opdrachten voor de taart krijg ik via mijn website die je kunt googlen. Het is een "hot topic" tegenwoordig, dus dat loopt wel lekker. Toch is het niet iets waar ik mee verder moet. Het verdient weinig, en ik merk dat ik het toch net iets te spannend vind als iemand heel kritisch naar iets gaat kijken waar ik al mijn ziel en zaligheid in gelegd heb. Er gaat overigens voor ongeveer 25 euro aan ingredienten in (@Lieke). Die overige ( professionele) opdracht is nog niet helemaal zeker, maar mocht het zo zijn dan is het echt een heel gave opdracht, Lieke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven