Welk type bestek?

15-08-2011 15:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik ga samenwonen wil ik een bestek set kopen. Nu zie ik op IBood toevallig een aanbieding van Sola type Monique.

Zijn er mensen die dit merk en type kennen? Is deze bijvoorbeeld vaatwasser bestendig?

Of wat zou je zelf aanraden als bestek set?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Hewt merk Sola ken ik wel, dat hebben wij thuis ook. Is niet een van de beste merken, is ook aan de prijs te zien maar je zult er best een tijd mee kunnen doen. of het vaatwasbestendig is weet ik niet.

Zelf heb ik pas een bestekset gekregen, Keltum Opera voor een hele mooie aanbieding.
Sola is een goed en oud merk. Je kunt er vanuit gaan dat het gewoon vaatwasmachinebestendig is.

Wat betreft het model. Ja, dat moet je voor jezelf uitmaken, wat jij het mooist vind en het prettigst vindt om mee te eten.

Dit is het. Ik vind het wel mooi.
Keltum Opera ligt inderdaad in een geheel andere prijsklasse, rond de 500,- voor 76-delig (als ik even snel google). Past niet helemaal in mijn budget helaas.
Gewoon bij Ikea kijken. Is hartstikke betaalbaar, en kan in de vaatwasser. Of de Hema, dat is ook nog een optie.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 15 augustus 2011 @ 15:20:

Gewoon bij Ikea kijken. Is hartstikke betaalbaar, en kan in de vaatwasser. Of de Hema, dat is ook nog een optie.Mijn zoon heeft pech gehad met bestek van Ikea, dat begon te vlekken en dat ging niet meer weg en dat nog wel in de gewone afwas.
Wij hebben Sola Privilige. Erg mooi vind ik zelf. Niet echt goedkoop, maar het blijft dan ook redelijk mooi.
Blokker heeft ook mooi,los bestek.Kan in de vaatwasser.
Ik heb nog hetzelfde bestek als uit m'n studententijd. Van de HEMA, zonder tierlantijnen, 25 jaar oud, vaatwasmachinebestendig en in prima staat.
Wij hebben Sola Donau en we zijn er erg tevreden mee.
Het ligt er ook aan wat je uitkiest. Over ons bestek ben ik heel tevreden (alles uit één stuk). Het blijft ook mooi ondanks jarenlang gebruik. Ik weet alleen de naam niet meer, wel dat het rond de 30 euro kostte voor zes vorken/messen/lepels/kleine lepels.
Ik heb al 15 jaar Amefa bestek, ooit eens bij de Marskramer gekocht. Is niet kapot te krijgen en de messen zijn ook nog steeds scherp.

Was een fantastische aankoop, al zeg ik het zelf
quote:VivaFleur schreef op 15 augustus 2011 @ 15:18:

Keltum Opera ligt inderdaad in een geheel andere prijsklasse, rond de 500,- voor 76-delig (als ik even snel google). Past niet helemaal in mijn budget helaas.Ja dat is duur bestek hoor, wij hebben 100-delig normaal kost dat zo'n 1200 euro, nu voor 550 ongeveer. Maar hopen dat ik er lang mee kan doen.
Ik heb al jaren deze BSF Chiaro

Tijdloos mooi design; het wordt nu nog verkocht.

In Duitsland is zo'n set nog goedkoper en completer.
Ja, alles uit 1 stuk is belangrijk, wat Georgette zegt. Dan kunnen er geen resten in achter blijven.
Ik heb al 12 jaar een bestekset van Gero, destijds bij de makro gekocht voor 100 gulden (96 delig). Hiet ziet er nu nog steeds perfect uit.

Ooit wil ik heeeel graag een set kopen van WMF of een vergelijkbaar merk maar vooralsnog ben ik tevreden met mijn Gero set.
quote:sundream schreef op 15 augustus 2011 @ 15:28:

Ik heb al jaren deze BSF Chiaro

Tijdloos mooi design; het wordt nu nog verkocht.

In Duitsland is zo'n set nog goedkoper en completer.Dat is wel waar. Ik zou best wel twee van alles er bij willen kopen, maar dat kan helaas niet meer en dat is wel het voordeel van een dergelijk merk als BSF. Als je een vork kwijt raakt, kun je hem gewoon bij bestellen.
quote:Cateautje schreef op 15 augustus 2011 @ 15:14:

Sola is een goed en oud merk. Je kunt er vanuit gaan dat het gewoon vaatwasmachinebestendig is.

Op de site staat dat het vaatwasser bestendig is 'mits de voorschriften nageleefd worden'. Juist dat laatste deel maakt me huiverig voor bruine roest plekken.

Zijn er ook merken die absoluut af te raden zijn? Ik wil best wat meer geld uitgeven dan 50,- als ik weet dat ik er erg lang mee kan doen.
quote:VivaFleur schreef op 15 augustus 2011 @ 15:34:

[...]

Op de site staat dat het vaatwasser bestendig is 'mits de voorschriften nageleefd worden'. Juist dat laatste deel maakt me huiverig voor bruine roest plekken.

Zijn er ook merken die absoluut af te raden zijn? Ik wil best wat meer geld uitgeven dan 50,- als ik weet dat ik er erg lang mee kan doen.Dan raad ik je WMF aan. Volgens mij krijg je daar ook heel lang garantie op.
Sola kan absoluut NIET tegen de vaatwasser. Toevallig laatst op een verjaardag over gehad en wat bleek; niet alleen mijn bestek (en dure messenset!) roest als een gek, nog 4 stellen hadden dezelfde ervaring.

Het is dat mijn bestek nog 2 maanden mee moet, anders had ik het liever allang weggegooid!
life ain't a perfect story, write it while you live it
o ja, toevoeging: heb de service van Sola aan de lijn gehad, omdat ik me afvroeg wat ze dan in vredesnaam met die 'voorschriften' bedoelen.

Zegt dat mens doodleuk (kan er weer kwaad over worden):

bestek mag niet langer dan 20 minuten in de vaatwasser liggen...

Heb een gloednieuwe vaatwasser, maar zelfs m'n spoelprogramma duurt alleen al een half uur, laat staan een wasprogramma

o, o, o
life ain't a perfect story, write it while you live it
http://www.kookpunt.nl/kookwinkel/

Ga anders hier eens kijken.
Bedoelt ze niet 20 min nadat de vaatwasser klaar is? Dus dat je hem direct moet uitruimen?

Vind het dan nog steeds gek maar het klinkt wel logischer...
Niet mee eens Sola is al een heel oud en degelijk merk. Dan heb je net pech. Mijn sola set is nog van oma geweest en is nog super goed. Heb ook een pannenset van sola, gaan nu al ruim 10 jaar mee en is nog steeds helemaal in orde!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven