VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Oooo, die werkagenda. Don't get me started!

Bij ons is het zo druk op het werk. Ben er regelmatig 's avonds nog mee bezig (eigen fout, ik weet het). Leuk, maar soms ben ik het gezever van al die moeilijke mensen ook wel een beetje zat.

Morrie weer het hartje gehoord, goed zeg! Ook al heb je het dan soms over sombere buien door zwangerschap, maar vind je toch best opgewekt klinken. Misschien omdat je het maar een beetje over je heen laat komen?

En wind ziek. Beterschap. *Schuift gauw de lappenmand in zijn geheel richting huize Wind*. Ziezo, kruikje, warme deken, Citrosannetje erbij. Gauw bijkomen!

Dan Pebbles. Meid, met bewondering lees ik je berichten. Ik vind je dapper klinken, ook al sijpelt het verdriet er natuurlijk aan alle kanten doorheen.

Net als (ik geloof) Morrie kan ik me niet voorstellen hoe het moet zijn om zonder je moeder in het leven te staan. Heb ooit 1x gedroomd dat ze stierf en herinner me nog maar al te goed hoe verloren en bang ik me toen voelde. Verschrikkelijk. Voor jou dus nog maar weer eens een dikke knuffel.

Lien, alles goed gegaan bij verloskundige?

Enne....verder snel even door aantal bladzijden met wetenschappelijke info over suiker en water gescrolld. Die laat ik even voor wat ze zijn.

Zag ergens nog vraag van Morrie over de bv. Die is inderdaad gestopt. Een week of 2 geleden gaf Schurkje er definitief de brui aan. Lag meer te klieren, bijten en mekkeren aan de borst en wilde op het laatst echt helemaal niet meer drinken. Het was echt klaar. Meneer prefereert de fles. Hij klokt nu elke ochtend 270cc nutrilon in noodvaart naar binnen . Ach, ik vind het helemaal prima. Omdat hij het zelf heeft besloten. En omdat ik nu mijn Baileys-weddenschap-date met broertje kan gaan afspreken.

Verder dus druk hier. Met werk, maar ook met andere dingen. Want ik ben een van mijn goeie voornemens aan het uitvoeren en foto's aan het inplakken geslagen. Of alhoewel, inplakken, ik ben toch overstag gegaan en aan de ditigale albums begonen. Verslavend werk en het wordt zo mooi! Heb Boefje bijna klaar tot en met nu en dan Schurk nog.

En Schurk loopt los, had ik dat al verteld? Hij vindt het nu echt helemaal prachtig en wankelt overal naar toe. Gaat af en toe hard op zijn neus, maar hij is gehard door motorisch geweld van zijn oudere broer en huilt niet snel. Vervelend is wel dat hij akelig de klimeritus heeft. Pasgeleden had hij in letterlijk 15 onbewaakte seconden onze trap naar boven helemaal beklommen. En zat boven met handjes op de bovenste tree vrolijk naar beneden te kijken. Mijn hart zat tot ergens in het dak.

Boefje gaat ook lekker. Begint een echte kleuter te worden, met bijbehorende buien, maar vaak ook nog zo lief. En vreselijk aanhankelijk momenteel. Had nooit gedacht het nog eens te kunnen zeggen, maar hij is momenteel gewoon een echt moederskindje op gezette tijden. Bizar.

Over het zindelijk worden zullen we maar niet beginnen. Steevast elke poging zonder luier resulteert in een ongeluk(je). En als uitsmijter presteerde de draak het zelfs vanavond om in bad te poepen. Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Groot Pebbeltje heeft ook slecht aangelegd glazuur. je ziet het ook bij zijn tanden en kiezen. Zijn kiezen zijn daarom een keertje gesealed, maar gaatjes gelukkig nog niet gehad. Kind heeft vorige week alweer een tand verloren, waarmee het aantal uitgevallen tanden nu op 7 staat (4 boven en 3 onder) waarvan er nog maar 2 nieuwe tanden zijn doorgebroken. Een tandeloos bekkie dus.

Wind, beterschap! En verloskundigen met avondspreekuur? Nog nooit van gehoord.

Pebblo heeft net zijn eerste mondharmonicales gehad en is nu druk aan het oefenen zuivere (enkele) tonen te spelen.
Hi Athena!

Aan het albummaken geslagen?

Wij zijn bij KW toen hij 1,5 was (de laatste wintersportvakantie) en moeten nog een hel zooitje plakken dus. En nu twijfel ik of ik voor ieder kind een album maak of gewoon als gezinsalbums alles bij elkaar flikker. Ik denk het laatste en dan twee keer afdrukken met individuele babytijd.

En Schurk aan de wandel
Mondharmonicales? Wat grappig!

Hoe kom je daar nou op?
Pebblo is van de blues, op zijn gitaar.

En nu dus ook blues-mondharmonicales (maar begint gewoon met 'vader jacob'). Misschien ga ik het ook wel doen, kunnen we samen spelen. Mondharmonica wel mooi vind ik.
Mooi, maar dan moet je het wel goed kunnen. Kun je het niet dan vind ik het echt een irritant geluid.
Mondharmonica ? Pebblo wordt vast de nieuwe Toots Thielemans! Wel lachen hoor, ik wist niet dat daarin ook les werd gegeven!

Schurkje loopt en is van de borst af? Ach, mooie combinatie, zeker als hij het beide zelf initieert. En dat klimverhaal tot bovenaan de trap komt me heeeeel erg bekend voor, dat heb ik met Suske ook meegemaakt. Was ik hem kwijt, zat 'ie bovenaan de trap. Goed voor een hartverzakking, hart zat binnen een nanoseconde ergens in mijn maag.

Wind, beterschap! Wees gezwind weer beter! En hoe zit je haar nu?

Jammer van gaatjes in spe, Lien. Suske heeft ook slecht aangelegd glazuur, twee kiezen zijn ongeveer een half jaar geleden gesealed. Niet leuk, maar ja, wat doe je eraan. Ik voel me er best rot onder, alsof het mijn schuld is, maar het zal wel aan de ab liggen.

Hihi, Morrie, al een 'wijdere navel' \\:-)// ! Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ghe. Het is echt zo he, dat je bij de tweede en volgende eerder dikker wordt dan bij de eerste! Nog even en we kunnen buikfoto's bewonderen. Toch? We kunnen jullie wel met de buiken tegen elkaar aan fotogaferen over een maand of zo. Of gaat jullie dat te ver ?

Meeeen, wat was ik vandaag chagrijnig. Combinatie van het weer en de wetenschap weer op te moeten ruimen en schoon te moeten maken, morgen om 12u weer een kijker, en weer op mijn vrije dag te moeten verkassen. Oke, het is voor een goed doel, maar ik zal blij zijn als onze stulp verkocht is. Ik heb al een hekel aan het huishouden, maar als het een verplicht nummertje is helemaal. Heb nu maar als paaiertje voor mezelf een gezichtsbehandeling gepland, ik was bang dat ze geen tijd meer zouden hebben bij het instituut waar ik af en toe naartoe ga, maar er had toevallig iemand afgezegd. Daarna ga ik fitnessen heb ik mezelf voorgenomen, en daarna kan ik, als het goed is, mijn huis weer in. Liever zou ik eerst gaan sporten en daarna gezichtsbehandeling, maar 10u was de enige tijd die ze nog vrij hadden.
Mondharmonica, gaaf! Schorrie heeft een mondharmonica en ik vind het best leuk om daar op te spelen eerlijk gezegd.

Foto's inplakken. Breek me de bek niet open. Ik ben gebleven bij Schorrie, 1 week voor zijn 1e verjaardag. Wilde dat album volmaken maar heb dat nooit gedaan. Moet nu echt wel vind ik, een album met lege bladzijden vind ik zielig. Maar doe ik dan bij Knorrie een digitaal album en kun je dat wel maken? Ik vind dat Knorrie dan ook een 'echt' album verdiend, maar ik weet ook dat dat helemaal nooit afkomt. Hoe deden onze moeders dat vroeger? Mijn broertje en ik hebben keurig een eigen babyboek.

Athena, ik klink opgewekter omdat ik dat ook ben. Somberheid is zo goed als over. Net als bij Schorrie duurt het blijkbaar vanaf 5 weken tot 12 weken ofzo. Vreemd, al zei ook de verloskundige vanmiddag dat het vaker voorkomt en dat ze er zelf ook last van had gehad.
Dropje, wat een ideeen heb jij zeg! Ons fotograferen met buiken tegen elkaar. Hoe kom je erop :-).

Wel goed, weer een kijker. Het is idd voor een goed doel, en toch ook best lekker om dan morgen een opgeruimd huis te hebben?
O ja, Wind, over een gezinsalbum. Ik heb vorig jaar van de zomervakantie een apart digitaal album gemaakt en aan het eind van het jaar nog een album met alle foto's van dat jaar. Nou ja, tot en met november geloof ik. Dan heb je van 1 jaar gewoon twee boekjes, ik ga dat dit jaar weer doen maar dan met uitzondering van de Knorrie foto's uiteraard.
Wat een briljant plan van Dropje, die buiken tegen elkaar. Helemaal niet mutserig, en mooi vergelijkingsmateriaal. Ik stem voor!

En morgen een koper dus bij jullie? Ik ga hard voor jullie duimen. Dat de toko maar snel verkocht mag raken en dat je dan klaar bent met die verplichte schoonmaakklussen. Yuk, wat lijkt me dat erg.

Zo, ik heb weer wat foto's zitten 'inplakken'. Ik kom nu met die digitale albums voor Boefje uit op een album per jaar. In het eerste album zaten 360 foto's, dus het is wel veel, maar zo'n dun boekje is wel heel mooi compact.

Van hem heb ik trouwens het eerste jaar alles in zo'n echt babyalbum geplakt, met gecalligrafeerde teksten en al. Sja, ik had een kind dat bijna alleen maar sliep overdag. Maar nu denk ik echt: what was I thinking ? Ben voor Schurk halverwege zijn 2e baby-album en geloof dat ik het 3e in de wilgen hang en overga op digitaal. Veel leuker om te doen en veel makkelijker + sneller. En over dat ze dan niet allebei 3 babyalbums hebben heb ik me maar heengezet (ben zo'n muts die dan eigenlijk vindt dat ze hetzelfde moeten krijgen --> DOOS). Dan heeft Schurk zijn shrink wat te vertellen als íe later groot is.

Mondharmonica klinkt als grappig idee, zou ik nooit op gekomen zijn. Hopelijk leert Pebblo het snel, want ik vind het ook niet om aan te horen als iemand het (nog) niet kan.

Ik ga douchen en naar bed met een boek. Teruste!
Waar kijkers niet goed voor zijn? Een schoon huis, een gezichtsbehandeling en daarna fitnessen. Hoop dat het het kopers zijn, Dropje!

Van Schorrie heb je makkelijk een album voor alleen kunnen maken omdat hij alleen was. Dadelijk als Schorrie er is zul je zien dat je veel gezamelijke foto's hebt. Ga je die dan 2 keer afdrukken in twee verschillende albums? Ik voorzie alleen maar nog meer werk, waar ik met 1 kind al niet aan toe kwam, dus vandaar een apart babyalbum en vervolgens een gezinsalbum oid.

GW en ik zijn het niet eens.

Hij wil dat ik thuis blijf morgen en ik zie een drukke en overvolle agenda en wil dus gaan werken als ik me enigzins goed voel. Pfff... hij is echt irritant.
Hij heeft gelijk wind. Als je echt nog niet lekker bent, haal je jezelf straks echt die 2 weken ziekzijn op de hals.

Ga Wind maar vertellen dat ik het met hem eens ben \\:-)// .

En nu echt fluks richting mand, ik dan. Dag hoor.
En hij is het met jou eens...

Tsss.

Ergens vind ik gewoon dat ik niet ziek mag/kan zijn.
Wat een slimme vent heb jij. En bij deze 2-1 meerderheid moet je je maar gewoon neerleggen, vind je zelf ook niet? ;)

En waarom zou jij niet ziek mogen zijn? Wat zou je zeggen als een van ons dat vond?

Grmbl, ik doe het weer. Weer. Ik zou naar bed.
Tsss... 2-1 is niet echt een overtuigende overwinning.

Wie steunt me?

En jaja.. ik zou jullie hetzelfde advies geven, maar werkt dat niet zo met adviezen?
Mille, ik zie je in het wie hier scherm... het is afgelopen met het het anoniem bijlezen. Gesnapt! Help jij me aan het werk?
Wind, je kunt het echt niet maken om thuis te blijven met een dergelijke dag in het verschiet. Een hoop mensen rekenen op je en je kunt het niet maken om niet te gaan. Je bent onmisbaar.

Zo goed?

Muts, ziek is ziek. Al heb je geen 45 graden koorts, hoest je je longen niet uit je lijf en haal je geen liters vocht uit neus, oren en ogen, dan nog kun je ziek zijn hoor. Goed aan jezelf denken, een ander doet het niet. (behalve wij dan. En GW).
Ziek is ziek, zeg ik dan altijd maar.

Maar ik snap ook helemaal dat je juist niet thuis wil blijven,met allemaal belangrijke afspraken.

Ik heb dat altijd als ik gesprekken met ouders heb.

Zij hebben daar vaak vrij voor genomen en ik vind dan echt dat ik het niet kan maken, om er niet te zijn.

Heb zelfs een keer zonder stem een bespreking gevoerd

Ouders hebben zich rotgelachen om mijn pogingen er geluid uit te krijgen.

Vanochtend vond ik Zeefje in de kots.

Ga altijd even kijken voordat ik ga slapen, maar gisteren dus niet.

Erg sneu hoor.

Maar ook sneu voor mij, want toen moest ik haar nog in bad doen, voordat Zootje naar school moest.

Peb

En Morrie, fijn dat je het hartje weer gehoord hebt. Altijd leuk!

En beginnend buikje is ook leuk!
Ach, Zeefje in haar eigen kots... arm ding. Had ze verder nog ergens last van?

Ziek is inderdaad ziek, maar wanneer ik enigzins in staat ben te werken ga ik. En eigenlijk ben ik nooit ziek. Vanmorgen toch thuis gebleven. Virus zit denk ik ook op mijn evenwichtsorgaan want heb moeite balans te houden wanneer ik opsta. Verder is het hoofd erg gevoelig.

Schoonouders hebben net de kinderen opgehaald en Bries heeft ook koorts maar merken we verder niets aan.

En zometeen komt de werkster.

Heb maar een briefje neergelegd dat ik boven lig.

Ga mijn werk maar eens bellen.

Iemand nog leuk discussievoer om de dag mee te vullen?
Iets wetenschappelijks Wind?
Ja, graag...

Ben nog aan het bijkomen van de vorige.
Hee, Zeefje ook al in de kots gelegen vannacht? Wij haalden Schurk vanmorgen ook al uit een bed vol...halfverteerde etensresten. Is Zeefje ook ziek verder, of niet? Schurk niet, geloof ik. Volgens mij heeft hij gisteren gewoon teveel en te snel gegeten. Had een nieuw pastarecept, meneer had honger en ik heb hem nog nooit zo snel en zoveel (2 borden!) naar binnen zien werken.

Wind: en je bent een braaf beestje dat je thuisbent.
Nieuw pastarecept? Hup, snel in de ak smijten!

Ja, Bries had ook koorts vanmorgen (39 graden) maar was naast een gloeiend ventje verder heel erg vrolijk. Gek hoor.. zieke kinderen.

De hulp is er, wat een luxe is dat toch, en die zei meteen "zo, jij ziet er niet uit zeg".

Ha Wind, ben ik gesnapt bij bijlezen :-)

Ja, verder kwam ik van de week inderdaad niet echt met zelfde gammele gevoel als jij. Heb trouwens net gebeld dat ik er morgen ook nog niet ben: dacht dat het wel weer kon, tot ik om even te proberen met de kinderen naar de bakker ging (100m verderop). Was heel blij toen ik hier de voordeur weer bereikt had..

Drop, ik ga voor je duimen dat dit de laatste keer is dat je voor kijkers moet opruimen. Gewoon aan je verkopen die handel, ben je daar ook weer van af. Het is zo'n leuk huis! Raar dat het niet allang weg is.

Arm Zeefje in kots. En Schurk dus ook! Maf he, dat kinderen dan gewoon door kunnen slapen.

Morrie, fijn dat je weer een beetje uit dip raakt. En hartje weer gehoord hebt! Misselijkheidsfase ook al voorbij, of ben ik nu te optimistisch?

Leuk voor Pebblo Peb. Maar ik ben blij dat ik het niet hoef aan te horen;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven