Een mooie zomerdag deel X

woensdag 10 augustus 2011 om 20:28
Deel X! Deel 10! Een jubileum!
Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!
Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.
Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!
Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer
Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!
Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!
Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.
Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!
Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
donderdag 18 augustus 2011 om 11:44
donderdag 18 augustus 2011 om 13:38
Hoi hoi! Hier weer een berichtje van mij. Ben weer opgeknapt. Ik gok er op dat die buikpijn komt van sommige voeding die ik niet meer zo goed kan verdragen. Ga er nu eens goed opletten.
Gisteren een heerlijke dag gehad. Lekker wezen shoppen. De babykamer begint er nu echt op te lijken. Moet het nog mooi gaan aankleden enzo, maar de basis is er. Super blij!
Earth: je klinkt heerlijk relaxed. Volgens mij doet WB het wel goed. Leuk om je ervaringen wat betreft de tripp trapp te lezen. Denk dat wij zoiets pas zouden kopen als we idd weten wat voor baby we hebben.
Chris: wat een hectiek bij jullie. Was je nou nog wezen bloed prikken?
Flower: het wordt wel spannend bij je. Morgen is het al vrijdag, dus als je omgeving gelijk krijgt...! Ga je vandaag nog naar het festival?
Een vraagje aan de mama's: op mijn uitzetlijstje staan flanellen luiers. Gebruik je die? Ik stond er gisteren mee in mij handen, maar heb ze toch maar weer terug gelegd.
Gisteren een heerlijke dag gehad. Lekker wezen shoppen. De babykamer begint er nu echt op te lijken. Moet het nog mooi gaan aankleden enzo, maar de basis is er. Super blij!
Earth: je klinkt heerlijk relaxed. Volgens mij doet WB het wel goed. Leuk om je ervaringen wat betreft de tripp trapp te lezen. Denk dat wij zoiets pas zouden kopen als we idd weten wat voor baby we hebben.
Chris: wat een hectiek bij jullie. Was je nou nog wezen bloed prikken?
Flower: het wordt wel spannend bij je. Morgen is het al vrijdag, dus als je omgeving gelijk krijgt...! Ga je vandaag nog naar het festival?
Een vraagje aan de mama's: op mijn uitzetlijstje staan flanellen luiers. Gebruik je die? Ik stond er gisteren mee in mij handen, maar heb ze toch maar weer terug gelegd.
donderdag 18 augustus 2011 om 19:02
Hai,
Kom vandaag ff handen te kort, wat een dag, dus ff snel
Flower, de vaseline is inderdaad hilarisch! Is dat omdat de baby dan makkelijker naar buiten glijdt ofzo? Weer eens wat anders dan perineumolie
Kristin, gelukkig voel je je weer beter! Wellicht een goed idee inderdaad om bij te houden wat je gegeten hebt als je zo'n buikpijn krijgt.
Flanellen hydro's had ik van iemand gekregen anders had ik ze ook niet gekocht. Ze zijn wel heel fijn om de baby af te drogen na het badje. Kan ook met gewone hydrofielen, maar de flanellen zijn wat zachter. Echt meerwaarde hebben ze voor mij niet hoor.
Ben heel benieuwd naar je kamertje
Earth, hoe was de verjaardag? Het is inderdaad heerlijk zonder kolven! Ben heel blij...
Lieke, hoop dat het niet al te ernstig is wat er in je familie gaande is? tot snel!
CHris, wat een kinderleed weer bij je. Hoe komt je oudste aan een schimmelinfectie? Is het candida? Hopelijk keert de rust snel weder
Wat betreft de saliethee, werkt dat ook wanneer er eigenlijk al geen borstvoeding meer komt maar het nog wel een beetje lekt ofzo
Vandaag de klossen (mennn wat hebben wij eigenlijk een laag bed) en de kolf teruggebracht. Werd er vreemdgenoeg nog weemoedig van ook. Echt zo'n afsluiting van een periode.
Heb helemaal geen last meer van mijn borsten, lekken alleen nog een beetje bv bij het douchen en vreemd genoeg ook wanneer N. huilt en hij op mij ligt. Of eignelijk zal dat wel niet vreemd zijn.
Zo, ga even een poging wagen met de beentjes omhoog te gaan.
Doeii!
Kom vandaag ff handen te kort, wat een dag, dus ff snel
Flower, de vaseline is inderdaad hilarisch! Is dat omdat de baby dan makkelijker naar buiten glijdt ofzo? Weer eens wat anders dan perineumolie
Kristin, gelukkig voel je je weer beter! Wellicht een goed idee inderdaad om bij te houden wat je gegeten hebt als je zo'n buikpijn krijgt.
Flanellen hydro's had ik van iemand gekregen anders had ik ze ook niet gekocht. Ze zijn wel heel fijn om de baby af te drogen na het badje. Kan ook met gewone hydrofielen, maar de flanellen zijn wat zachter. Echt meerwaarde hebben ze voor mij niet hoor.
Ben heel benieuwd naar je kamertje
Earth, hoe was de verjaardag? Het is inderdaad heerlijk zonder kolven! Ben heel blij...
Lieke, hoop dat het niet al te ernstig is wat er in je familie gaande is? tot snel!
CHris, wat een kinderleed weer bij je. Hoe komt je oudste aan een schimmelinfectie? Is het candida? Hopelijk keert de rust snel weder
Wat betreft de saliethee, werkt dat ook wanneer er eigenlijk al geen borstvoeding meer komt maar het nog wel een beetje lekt ofzo
Vandaag de klossen (mennn wat hebben wij eigenlijk een laag bed) en de kolf teruggebracht. Werd er vreemdgenoeg nog weemoedig van ook. Echt zo'n afsluiting van een periode.
Heb helemaal geen last meer van mijn borsten, lekken alleen nog een beetje bv bij het douchen en vreemd genoeg ook wanneer N. huilt en hij op mij ligt. Of eignelijk zal dat wel niet vreemd zijn.
Zo, ga even een poging wagen met de beentjes omhoog te gaan.
Doeii!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
donderdag 18 augustus 2011 om 19:03
donderdag 18 augustus 2011 om 19:10
Ah Elisa, ik heb ook zo'n dag. Tussen 4.00 en 7.00 heeft hij niet geslapen. Tussen 10.00 en 18.00 ook niet geslapen. Alleen maar huilen, huilen en huilen...alleen op mijn arm gaat het nog. Daar heb ik nu een spierbal extra bij.
Wat betreft huilen, ik hoor inmiddels wel wanneer er echt wat is of wanneer het gewoon gejammer is. Bij dat laatste laat ik 'm gerust een poos liggen, vaak wordt het na een kwartiertje wel stil.
Maar zoals vandaag zit er bij hem echt wat dwars, zijn maagje getuige de grote hoeveelheden overgeefsel. Dus dan laat ik 'm niet liggen natuurlijk.
Wat betreft huilen, ik hoor inmiddels wel wanneer er echt wat is of wanneer het gewoon gejammer is. Bij dat laatste laat ik 'm gerust een poos liggen, vaak wordt het na een kwartiertje wel stil.
Maar zoals vandaag zit er bij hem echt wat dwars, zijn maagje getuige de grote hoeveelheden overgeefsel. Dus dan laat ik 'm niet liggen natuurlijk.
donderdag 18 augustus 2011 om 19:10
Jun, fijn dat het beter gaat! Eigenlijk nog best snel achteraf?!
Earth jij gaat al zo lekker op stap met h.
Ik wilde naar de supermarkt, maar dat lukte zelfs al niet met dat onrustige gedoe.
Ik voel me best aan huis gekluisterd.
Mijn schoonmoeder vroeg of ik even mee wilde lopen naar haar huis, gezellig. Maar ik zei dat ik liever bij r in de buurt bleef en kreeg zo een telleurgestelde blik.. En het was maar goed, want r was in tranen bij papa toen ik na 1 minuut buiten weer terug kwam.. Alsof hij het rook dat ik was.
Kristin, fotootje op hyves van je kamertje?
Earth jij gaat al zo lekker op stap met h.
Ik wilde naar de supermarkt, maar dat lukte zelfs al niet met dat onrustige gedoe.
Ik voel me best aan huis gekluisterd.
Mijn schoonmoeder vroeg of ik even mee wilde lopen naar haar huis, gezellig. Maar ik zei dat ik liever bij r in de buurt bleef en kreeg zo een telleurgestelde blik.. En het was maar goed, want r was in tranen bij papa toen ik na 1 minuut buiten weer terug kwam.. Alsof hij het rook dat ik was.
Kristin, fotootje op hyves van je kamertje?
donderdag 18 augustus 2011 om 19:12
Ook ff minder. Ik ben er dus achter dat N. van mijn borstvoeding zo aan het spugen gaat. Hele golven
Als we kv geven spuugt ie een klein beetje of helemaal niet. We zijn dus nu aan het dubben om alles wat ik gekolfd heb (met veel pijn en moeite) in de kliko te gooien
Ik ben blij als N. niet spuugt natuurlijk, maar dit is wel ff wrang zeg
Als we kv geven spuugt ie een klein beetje of helemaal niet. We zijn dus nu aan het dubben om alles wat ik gekolfd heb (met veel pijn en moeite) in de kliko te gooien
Ik ben blij als N. niet spuugt natuurlijk, maar dit is wel ff wrang zeg
donderdag 18 augustus 2011 om 19:15
Elisa, ik ken dat gevoel, aan huis gekluisterd zijn. N. heeft zo best veel dagen gehad. En ik merk gewoon dat wanneer ik met hem wegga hij daarna van slag is en dus een paar uur niet in z'n hum is..lees.. niet slaapt maar huilt.
Dat maakt dat ik snel geneigd ben thuis te blijven en dat sucks. Ik ben nog niet bv. zelf met hem en de auto weggegaan. Durf het gewoon niet. Dapper dat Earth dat wel allemaal doet.
Inderdaad, dat rigoureuze afbouwen ging achteraf veel makkelijker dan verwacht Elisa. Ben ik heel blij om.
Dat maakt dat ik snel geneigd ben thuis te blijven en dat sucks. Ik ben nog niet bv. zelf met hem en de auto weggegaan. Durf het gewoon niet. Dapper dat Earth dat wel allemaal doet.
Inderdaad, dat rigoureuze afbouwen ging achteraf veel makkelijker dan verwacht Elisa. Ben ik heel blij om.
donderdag 18 augustus 2011 om 19:19
Ja, aan dat vette heb ik ook al gedacht. Echt heel vies wat hij uitspuugt. Hele dikke klodders...
We doen nu maar ff als test een paar dagen alleen kv. en wellicht daarna af en toe een flesje bv ofzo...
Weggooien kan altijd nog.
Sterkte nog met kleine R.
Wij hebben ff rust nu en gaan even tv. kijken. Jihaa...
We doen nu maar ff als test een paar dagen alleen kv. en wellicht daarna af en toe een flesje bv ofzo...
Weggooien kan altijd nog.
Sterkte nog met kleine R.
Wij hebben ff rust nu en gaan even tv. kijken. Jihaa...

donderdag 18 augustus 2011 om 19:42
Flower: whahahaahaha vaseline!
En wat lief dat je aan mij denkt als je aan je voegen werkt
Ik hoop dat je morgen niet naar de vk hoeft, maar dat de vk naar jou moet omdat je begonnen bent! 
Earth: handig dat WB lekker slaapt in de auto
Hoe was de visite? Heeft ie zich gedragen?
Kristen: wat naar! Heb je een vermoeden welk eten het is? En nu is die babykamer wel klaar genoeg voor een foto toch??
Elisa en Jun: jullie tijd komt ook wel! Jammer dat naar buiten gaan nu nog niet echt makkelijk is (of helemaal onmogelijk) maar he, ieder op zijn eigen manier! Geniet van de dingen die wel goed gaan: Elisa: jij voelt je prima. Jun: N. krijst al een stuk minder en lijkt gewoon een hele tevreden baby!
Die regeldagjes horen er nu eenmaal bij.
Balen van de voeding Jun..... Heb ik nog niet eerder gehoord, maar het kan. Misschien kleinere hoeveelheden geven bij de flessen bv?
Heb vandaag zowaar goed werk verricht! Ben ik blij mee
Verder heb ik niet zo veel te melden.

Earth: handig dat WB lekker slaapt in de auto

Kristen: wat naar! Heb je een vermoeden welk eten het is? En nu is die babykamer wel klaar genoeg voor een foto toch??
Elisa en Jun: jullie tijd komt ook wel! Jammer dat naar buiten gaan nu nog niet echt makkelijk is (of helemaal onmogelijk) maar he, ieder op zijn eigen manier! Geniet van de dingen die wel goed gaan: Elisa: jij voelt je prima. Jun: N. krijst al een stuk minder en lijkt gewoon een hele tevreden baby!
Die regeldagjes horen er nu eenmaal bij.
Balen van de voeding Jun..... Heb ik nog niet eerder gehoord, maar het kan. Misschien kleinere hoeveelheden geven bij de flessen bv?
Heb vandaag zowaar goed werk verricht! Ben ik blij mee

Verder heb ik niet zo veel te melden.
donderdag 18 augustus 2011 om 20:16
WB heeft zich voorbeeldig gedragen vanmiddag! Om 11:30 heeft hij de fles gekregen, toen heeft hij een half uur wakker in de box gelegen, daarna lekker in slaap gevallen en om 13:30 heb ik hem in de maxi cosi gedaan. Hij heeft lekker zitten slapen in de auto en toen ik om 14:00 bij het bezoek was heb ik hem lekker uit de mc gehaald en bij me gehouden. Hij lag diep te slapen dus de bekende mensen hebben hem ook lekker vast mogen houden. Om half 4 heb ik hem wakker gemaakt voor z'n flesje en daarna is hij weer gaan slapen op mijn arm. Om 17:15 zijn we naar huis gegaan. Dus het was een modelbaby vanmiddag.
Wel moet ik erbij zeggen dat ik dingen alleen onderneem met WB als ik er een goed gevoel bij heb. Dat als hij niet lekker in z'n vel zit ik direct kan opstappen en naar huis kan gaan. Verder weet ik dat hij in slaap valt als hij in de auto zit, dus even Duitsland op en neer is geen probleem. Ik ben eigenlijk ook helemaal niet gespannen als ik wegga. Verder ga ik nog
niet alleen met hem shoppen. Dat doe ik liever met vriend erbij.
Maar wees gerust, WB heeft echt ook z'n moeilijke momenten. Iedere avond is hij klaarwakker en heeft hij van 21:00 tot zijn voeding last van krampjes. Dus is het huilen geblazen. Nu zit bijv. vriend boven te computeren met WB op schoot omdat hij niet wil slapen.

donderdag 18 augustus 2011 om 20:20
Fijn Earth! En tuurlijk heeft zelfs jouw WB ook lastige momenten!
Het is leuk om alles met elkaar te vergelijken, maar elk kind en elke moeder zijn toch anders.
Jullie mama's doen het allemaal goed, en het is geen wedstrijd
Zo, ik heb gesproken 
Elisa: deed ik vroeger ook, ik wilde perse beneden zijn. Zodra ik bed voelde deed ik ogen open en janken
Het is leuk om alles met elkaar te vergelijken, maar elk kind en elke moeder zijn toch anders.
Jullie mama's doen het allemaal goed, en het is geen wedstrijd

Elisa: deed ik vroeger ook, ik wilde perse beneden zijn. Zodra ik bed voelde deed ik ogen open en janken

donderdag 18 augustus 2011 om 20:33
Juun, wat ontzettend balen van je bv. Kan je het inderdaad niet over een week 2 weer proberen. Wie weet zijn zijn darmpjes iets verder ontwikkeld en spuugt hij minder.
Mooi is dat he, dat je hoort welk huiltje wat betekend. Echt het is zo fijn dat je langzaamaan je baby begint te leren kennen.
En druppel ook na hoor! Vanochtend huilde WB 15 minuten en had ik gelijk 2 natte plekjes in mijn slaaphemdje.
Elisa, volgens mij is die 6 weken lichamelijk herstel (ook kan je 6 weken blijven bloeden). Je conditie is ook helemaal weg en kan nu door te wandelen weer langzaam opgebouwd te worden.
Kristin, ik heb flanellen luiers gekocht. Wij hebben ze in het begin gebruikt als rolletje tussen baby, deken en kruik in. Nu drogen we WB er af en toe mee af en gebruiken het als molton.
Ben ook benieuwd naar je kamertje! Hopelijk ben je snel van de buikpijnen af.
Draai, fijn dat je lekker gewerkt hebt!
Mooi is dat he, dat je hoort welk huiltje wat betekend. Echt het is zo fijn dat je langzaamaan je baby begint te leren kennen.
En druppel ook na hoor! Vanochtend huilde WB 15 minuten en had ik gelijk 2 natte plekjes in mijn slaaphemdje.
Elisa, volgens mij is die 6 weken lichamelijk herstel (ook kan je 6 weken blijven bloeden). Je conditie is ook helemaal weg en kan nu door te wandelen weer langzaam opgebouwd te worden.
Kristin, ik heb flanellen luiers gekocht. Wij hebben ze in het begin gebruikt als rolletje tussen baby, deken en kruik in. Nu drogen we WB er af en toe mee af en gebruiken het als molton.
Ben ook benieuwd naar je kamertje! Hopelijk ben je snel van de buikpijnen af.
Draai, fijn dat je lekker gewerkt hebt!
donderdag 18 augustus 2011 om 20:37

donderdag 18 augustus 2011 om 21:18