Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Sorry Madootje, maar zo bedoel ik het helemaal niet.

IK heb zeker gelezen in de AK, maar naast dat er dingen spelen met Bikkel is het dus óók gedrag dat álle kinderen doen. Zó bedoel ik dat. En dan lijkt me dus, ingeval van Bikkel, zo'n riempje als Xop beschrijft erg handig.

Jammer dat het zo overkomt dan

Later is nu
Zo'n riempje heb ik en die wordt ook af en toe gebruikt. Natuurlijk zit Bikkel niet alleen maar in de kinderwagen buiten. Met de hond uitlaten of wandelingen in de buurt loopt hij mee. Soms met riempje, soms zonder. Maar als ik in mijn eentje ruim 2 uur aan het lopen ben met de jongens, inclusief winkel in winkel uit, is het gewoonweg geen doen.

En ik weet ook dat je het niet vervelend bedoeld hoor. Zo had ik het ook niet opgevat. Maar het maakt me wel verdrietig dat ik het gevoel krijg me keer op keer te moeten verantwoorden. Want zo zijn er meer dingen waarvan de "buitenwereld" vindt dat je het wel of juist niet moet doen die hier anders gaan. Simpelweg omdat het nog geen haalbare kaart blijk te zijn. En ik heb het er op het moment al zo moeilijk mee, dus ik kan het er gewoon even niet bij hebben om het gevoel te hebben dat ik me moet verdedigen iedere keer.

Echt, no hard feelings naar jou toe, maar aangezien het me als sinds gisterenavond dwars zit leek het me handiger om het wel even aan de orde te brengen dan om mijn mond te houden en met dit gevoel te blijven zitten.
Goed van je hoor, Mado, om te zeggen dat iets je dwars zit.

Dat van die buitenwereld, dat zal nog wel 23872847 keer gebeuren, heb ik ook zovaak meegemaakt. Iedereen heeft erg goedbedoelde tips en adviezen maar je moet wel zelf ontdekken waar je iets mee kunt en waarmee níet en daar gewoon je eigen weg mee gaan, jammer dan wat de buitenwereld vindt. Poep aan hebben. Maar herken die fase ook heel erg, hoor. Drama af en toe, met Noah en Yentl toen.. vooral Yentl. Die was ook totaal niet gevoelig voor zelf doorlopen en haar ergens languit op straat achterlaten. Bleef ze gewoon liggen, maakte niet uit hoeveel hoeken ik al om was en dus totaal uit haar gezichtsveld was.. Dus dan liep ik maar weer terug om dat kind alsnog onder mijn arm terug te halen, kon haar moeilijk compleet achter laten. Ging vanzelf over. Dus heb moed, kan heel goed gewoon een fase zijn, meis.

Hier nog zo'n tip van déze buitenwereld (als in: Ik. ) Misschien is 2 uur lopen met de jongens en winkel in en uit een te grote uitdaging momenteel en is het handiger om dit soort dingen zonder de jongens te doen. 's Avonds op koopavond als Madokus ook thuis is of in weekend ofzo. En Bikkel leren gehoorzaam mee te lopen eerst nog spelenderwijs doen, als jullie buiten zijn voor de lol ipv voor een boodschap. Maar ook hier mag je poep aan hebben natuurlijk. Anyway, het is allemaal niet altijd makkelijk, dat ouderschap!

Zo, Levi achtergelaten op het KDV. Gek hoor, kan gewoon tijd achter elkaar wat werk doen zonder gestoord te worden. En het ventje zwaaide me zonder enige moeite uit, had toch wel gehoopt op minstens een traan ofzo. Tsssk.
Ik reageerde dan ook op kleine stukjes naar de winkel, niet 2 uur winkel in winkel uit

Wow, eerste dag Levi op kdv Ga je nu eerst in je huis zitten van "wow, wat een rust" ?
Later is nu
Brrrr Kjong, ik heb het al zo koud, en dan ook nog een chill pil

dan liever deze:

Het haardvuur verwarmt de tafel aangenaam. Ideaal ook voor buiten!
Later is nu
Mogguh!

Ik heb een Net-alsof-jarige vandaag! Jongste vanmorgen wakker gezongen en haar felbegeerde kado gegeven. Erg erg blij bekkie, zo lief. Nu is ze verkleed als hond naar school want carnaval, Oudste is als Kabouter. *grinnik* Ik heb de slingers hangen, de taart in de koelkast dus het feest kan beginnen.

Als het Jobje uit school is, dan.

Vanavond gaan we zuipen, Kjong. Omdat jij een keer goed dronken moet worden en omdat ik bijna 7 jaar na dato alleen op de bank zit. ~slik~

En Madootje: het was niet mijn bedoeling jouw postings onder te sneeuwen. Ik had niet zo goed in de gaten dat je er zo mee zat. En had weinig inhoudelijk toe te voegen aan wat de anderen schreven, daarom van mij weinig reactie.

Sterkte ermee!
Het felbegeerde kado. Kan blaffen en kwispelen en komt overeindzitten en blaft als de "wekker" afloopt.

Zie hier, hoe de liefde voor een kind je rare dingen laat doen....
~zet taart op de bar en gaat 't Jobje uit school halen~
Hoera voor het Bloesje!

Ik zuip vanuit hier met jullie mee vanavond, moet nog uren slim luisteren, praten, tiepen, uitleggen, nog meer uitleggen. En zit steeds in de rook want werkelijk iedereen rookt hier, is niet handig voor hoofdpijn. Maar morgen vrij, dus vanavond aan de uiterst betaalbare en ook nog te drinken lokale wijn .

Heel, heel veel plezier vandaag Bloes, en alvast warme armen om je heen voor vanavond, vannacht, morgenochtend. Je bent dapper en lief en goed in doorleven, en dat alles neemt niet weg dat er nog wat moeilijke uurtjes in het verschiet liggen, denk ik. Kon ik je maar even op-beepen hierheen... Kus.
HOERAAAAA VOOR BLOESJE!!!!

Ik wil er NU al wel op drinken, mag dat ook?
Later is nu
Tuulk Dream, het is vrijdag + het is ondertussen ook míddag = vrijdagmiddag dus tijd voor een borrel!

PROOST!

Op het Jongste Bloesje dat ook alweer 7 is! Dat ze maar een hele leuke dag mag hebben als verklede hond. en dat zij, haar zusje en uiteraard haar moeder zich vandaag zullen omringen door leuke mensen en heul veull good, happy vibes! HOERA!
Bloesem, uitnodigen kan altijd. Leuk

Ben dan wel weer nieuwsgierig naar de vraag!

Toet, sterkte, wat een vreselijk nieuws.

Hoera, voor jongste Bloesje!

Gefeliciteerd Bloesem, met je kleine grote dochter.

Ik heb ook nog in mijn handen gestaan met die hond voor Zootje. Zij wordt over drie weken, 5jaar.

Ik heb uiteindelijk zo'n my little pony geval gekocht. Daar zeurt ze al sinds 5 december om, dus die valt zeker in de smaak.

En Bambi, vast lekker vandaag even zonder Levi.

Werk je dan voor de eigen zaak, of ga je even lekker wat voor jezelf doen?
Heb Bloes al gesproken en gefeliciteerd irl, sluit me verder dus hier gewoon aan bij alle felicitaties en drank

En verder kom ik me even afmelden. Ga toch naar old Toet town om bij afscheidbijeenkomst van woongroeper te zijn. Bij feest en verdriet moet je bij elkaar zijn vind ik. Ze vonden het fijn als ik kwam, dus pak mijn tas zo in en vertrek. Vanavond praten en drinken, morgen dag zeggen tegen iemand die er eigenlijk niet meer is . Geen idee nog of de "zaak" morgen open zal zijn. Zo ja, dan daar meewerken, zo nee, meer praten en drinken. Tot later.

Geef elkaar en wie je lief is een knuf, irl, via webcam, sms, mail of brief.
Doen we Toet, doen we. Kus en liefs en dikke knuffel voor jou, met armen omheen en smakzoen waar je wil.
Bloes, gefeliciteerd met Jongste Bloesje. Hoe kan een Jongste Bloesje nou ineens alweer 7 zijn

~zet vast een kleine voorraad neer voor vanavond~

De posting die ik bedoel met ondergesneeuwd is er eentje uit de achterkamer waarop niet gereageerd is omdat die waarschijnlijk niet gezien is doordat de problemen met het kasteel dezelfde dag waren en de ellende bij Bam de dag erna ofzo bekend werd. Toen is er zoveel gepost op die onderwerpen dat mijn posting al niet meer tussen de nieuwe berichten stond. En ik ga er zoiezo niet vanuit dat er bewust iets genegeerd wordt ofzo, want daarvoor zijn jullie veel te lief.

Toet, heel veel sterkte
lieve toet, sterkte daar hoor, zal vast niet makkelijk zijn.

Bloesem!!! Van harte meid met je net alsof jarige! Ik drink graag een borrel mee.

Hier een zielige jongen: had toch verteld van zijn gewonde gezicht? vanmorgen was de ene kant van zijn gezicht zo opgezwollen dat hij zijn oog nog geen millimeter openkreeg. zo sneu. Vandaag toch naar school gestuurd (oma?) want leuk uitje en goede afleiding. wel huisarts even gebeld om te overleggen en die wilde hem graag zien (kon dus niet op hun enige tijdstip ivm zoon op uitje, dan voel je je knullig). Later na spreekuur even langs mogen komen en arts vond het er niet zo fraai uitzien. Oogkas is misschien gebroken, maar controleren ze nu niet verder. Als maandag nog zo dik dan moet ik terug en gaan ze foto`s maken. Wel wat pus in oog waarvoor oogzalf. Net geprobeerd, maar lukt echt niet, oog moet opengeduwt en dat doet natuurlijk zeer, waardoor huilen en bang en dan gaat oog helemaal niet meer open. Ben maar gestopt en duim dat het niet erger bepust wordt, sneu hoor.Verder een en al korst en schaafwond.

Bambi hoe was het bij allerhande artsen? Mado, knuffel voor jou, fijn dat je begrip kan tonen en knap dat je je ongerief duidelijk maakt.

Kjong, sterkte meid,......

Laten we zuipen!!!!!!
o ja, Bam. Bedankt voor je lieve reactie. Paar uur wandelen in de wagen en het dorp doorstruinen vinden ze trouwens allebei gezellig. Bovendien is wachten tot Madokus vrij is vaak geen optie doordat hij vaak precies moet werken als ik thuis ben. Incusief avonden vaak. Zolang ik de dubbele wagen heb is er dus niets aan de hand. Daarna zal ik het dus anders aan moeten pakken. Komt vast goed.
Och jee. Arme GG. Da's wel heel erg sneu zeg
Jeeeeeee, Bent, dat is wel heftig zeg! Misschien zelfs oogkas gebroken??! Oh wat moet dat mannetje er pijn aan hebben, dat slaapt vast ook niet echt lekker. Hoe ging dat vannacht dan?
En succes, Toet.. dat zal een pittig weekendje worden. *hug*

Even iets leuks. Yentl vandaag in de bocht.

We stonden in een boekwinkel, wijst ze naar de kookboeken, dat dat wel leuk is voor mij. Dus ik zeg dat dat inderdaad leuk is. Zegt ze 'jaa, kan jij wel gebruiken.' Huh? Hoezo?

'Jij vindt vlees klaar maken toch altijd een beetje moeilijk?'

Nee hoor.

"Nou, je ziet anders altijd gelijk of jij het hebt klaar gemaakt of pappa..'

(?! HUH?!)

'Oh, hoezo dan??'

"Bij jou is het nog altijd rood van binnen! En het smaakt ook niet zo lekker"

Dus ik stond verbaasd te kijken en deed quasi verdrietig, zegt ze

"' Ach, dat zeg ik niet om je verdrietig te maken hoor, jij moet dat gewoon nog leren!'

Trutje. Verkoopster had dat gesprekje gehoord en lag dubbel achter de balie.

En nu ga ik iets heel geks doen: Ik ga naar bed!

Truste.
Geweldig Bambi! Wijsneus.

Hier had ik in een poging om de kinderen nette woorden te leren, het woord bips in de groep gegooid.

Dus ik vraag aan Zen ter controle of hij weet waar zijn bips zit.

Zegt hij heel hard: Ja, in mijn KONT!!!

Laat maar zitten dus die nette woorden.....

Bentetje sterkte met het kleine manneke.

En ik volg voorbeeld van Bambi, ga ook naar bed.

Morgen werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven